Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:56

Wil je niet dat je kat in de tuin van 1 of andere psychopaat terechtkomt , of onder een auto , in een klem of waar dan ook , dan moet je hem op eigen terrein houden , heel simpel.

Het is te triest voor woorden wat mensen allemaal uit kunnen spoken met je dier , dus zorg er dan maar voor dat niemand ze te pakken krijgt....

Aan de andere kant : wil jij geen last hebben van katten / honden / kinderen / pottenkijkers in je tuin , dan moet je het boeltje goed afzetten zodat die er niet bij kunnen.

Want ook dat is erg triest , maar het komt gewoon voor dat je overlast heb van anderen , dus zorg er dan maar voor dat ze niet bij je kunnen komen.

Voor beide partijen geldt : je weet dat het voorkomt , dus bescherm jezelf ertegen want die ander kun je daar niet op vertrouwen.

Je zal toch altijd last houden van anderen , of dat nu een psychopaat is die graag mishandeld , een vieze poep-kat of hond , irritante gillende en jankende koters de hele dag.... je zou er geen last van moeten hoeven hebben maar het gebeurd toch wel , dus zul je zelf aanpassingen moeten maken als je het echt wilt voorkomen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:20

@pmarena: Dat heb je goed gezegd, had het zelf niet beter gekunt Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:11

Dus het is geoorloofd dat andere mensen jou op onkosten jagen met HUN dieren? Dat is wat je eigenlijk zegt.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:44

Citaat:
WAar kom jij zo opeens vandaan? Ben je soms uit de lucht komen vallen of zo?

Wat is dat voor een reactie?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:48

traan_beauty schreef:
Citaat:
WAar kom jij zo opeens vandaan? Ben je soms uit de lucht komen vallen of zo?

Wat is dat voor een reactie?

Heel simpel. Jij maakt opmerkingen die allang eerder zijn gemaakt in dit topic. DAar is intussen al op ingegaan met argumenten waar jij niet inhoudelijk op reageert. En zo begint heel de discussie weer van voren af aan. Schiet niet echt op zo.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:51

Sorry, maar ik had niet alles gelezen? En ik geef gewoon mijn mening.. Snap niet wat daar verkeerd aan is!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:51

Citaat:
En zo begint heel de discussie weer van voren af aan.

Deze discussie is al eens eerder gevoerd en begon weer van voren af aan toen jij de gelegenheid aangreep om er weer eens op in te gaan. (in een nieuw topic...)
Als je de discussie niet wil herhalen, had je die zelf niet moeten oproepen!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:52

traan_beauty schreef:
Sorry, maar ik had niet alles gelezen? En ik geef gewoon mijn mening.. Snap niet wat daar verkeerd aan is!

Misschien handig voordat je je in een 7 pagina's durende discussie meldt wel even alles te lezen Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:52

traan_beauty schreef:

Alles, als je je mening geeft moet je eerst alles doorlezen anders kun je je niet met goede argumenten komen.

Je kunt niet discusieren door alles alleen maar dom te herhalen als een robot.

Goof schreef:
Citaat:
En zo begint heel de discussie weer van voren af aan.

Deze discussie is al eens eerder gevoerd en begon weer van voren af aan toen jij de gelegenheid aangreep om er weer eens op in te gaan. (in een nieuw topic...)
Als je de discussie niet wil herhalen, had je die zelf niet moeten oproepen!

Dat was een ander topic. En dit topic is dit topic met deze discussie. Nergens wordt verwezen naar de andere topic. dus......

En zolang er egoistische mensen zijn die niet tot het inzicht komen dat ze hun katten moeten beschermen tegen onheil, en andere mensen niet moeten lastig vallen met hun dieren, is het noodzakelijk dat deze discussie gehandhaafd blijft!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:35

jeetje wat kom jij saggo en zielig over zeg desiree, mag wel ietsje minder hoor. T moet toch wel gezellig blijven ook al is het een discussie....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:51

Desiree schreef:
Dus het is geoorloofd dat andere mensen jou op onkosten jagen met HUN dieren? Dat is wat je eigenlijk zegt.

Nee.

Maar de wereld zit nu eenmaal vol met andere mensen en dieren die een ander plan trekken dan jij zou willen , dus moet je jezelf daar op aanpassen. Je kunt niet verwachten dat iedereen zich aan jouw regels houdt , hoe vanzelfsprekend die eigenlijk ook zijn.

Heeft niks met rechtvaardigheid te maken , maar gewoon met de realiteit.

Ik baal er ook van dat er wel eens zo'n klein küthondje precies voor mijn uitgang van de tuin zit te scheiten , dat ik mezelf er met fiets omheen moet vouwen om op de straat te komen , en het is bere-asociaal , want dat zit nog aan een riempje. Als je een beest hebt laat hem dan op eigen erf poepen of op een uitlaat-weilandje , maar ga er niet bewust de straat mee op om z'n behoefte te laten doen , dat is toch eigenlijk van de gekken.

Ik baal er ook van dat ik last heb van het geblèr en gekrijs van die kütkoters van anderen , die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen en waarvan de ouders niet ingrijpen / voorkomen dat dat gebeurd.

Maarja wat doe je eraan ? Als die buurt nu eenmaal zo is en men zit er niet mee , dan ben ik de buitenstaander en kan ik beter een ander plekje zoeken waar mensen er net zo over denken als ik , of ergens gaan wonen waar je geen last hebt van anderen omdat er een stuk land tussen zit Knipoog

Je kunt nu eenmaal niet voor een ander bepalen hoe die zich moet gedragen , maar je kunt wel zorgen dat je er zelf geen last van hebt.

Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar , vind het zelf ook jammer dus een reactie zoals je bovenstaande is een beetje onnodig Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:01

Boertjes schreef:
jeetje wat kom jij saggo en zielig over zeg desiree, mag wel ietsje minder hoor. T moet toch wel gezellig blijven ook al is het een discussie....

DAt zijn jouw woorden, jij gebruikt die woorden. Zegt meer over jou dan over mij. Knipoog

Pmarena, ik ben blij dat ik op het platteland woon! Hier zijn veel minder mensen levend op elkaars lip en de mentaliteit is ook anders. MAar ik vind dat niemand zich aan ANDEREN hoeft aan te passen op zijn eigen terrein. DAt moet een mens buitenshuis al te veel. En bij je eigen terrein ligt wat mij betreft de grens.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:23

Ik denk dat heel veel "stdasmensen" ook blij zijn dat jij op het platteland woont Knipoog

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:00

Desiree, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap niet waarom je dit soort discussies wil blijven houden.

Er zullen altijd mensen zijn die niets geven om de rust en het gemak van anderen. Stel dat je het toch zo ver krijgt dat je heel de bokt-gemeenshap ervan kunt overtuigen om hun katten achter slot en grendel te houden, weg van de weide buitenwereld en de buren, dan zullen er nog steeds ontelbaar veel mensen zijn die hun kat gewoon op straat smijten wanneer ze overdag gaan werken.
Zelfs al zou je er in slagen om alle katte-eigenaren te overtuigen dat katten in hun eigen tuin moeten blijven, dan nog zit je met de zwerfkatten... en bij wie moet je dan gaan aankloppen om je gelijk te halen? Of moeten ze alle zwerfkatten dan maar wegvangen en elimineren?
Als je het ooit zo ver krijgt, proficiat, ik doe het je niet na. Maar weet wel, ALS je het zo ver krijgt, dat je binnen de kortste keren met een knaagdier-overschot zit op het platteland... want ja, alle huiskatjes zullen binnen moeten blijven en de andere roofdieren zijn hier niet meer zo talrijk.

Ik geef je groot gelijk, mensen moeten leren rekening te houden met anderen... maar dat is nu eenmaal iets dat never nooit gaat gebeuren. Mensen zijn egoïstisch, en als ze er zelf het kwaad niet van inzien zul je ze moeilijk van mening kunnen laten veranderen.
Ik zou ook liever hebben dat de hond van de buren stopt met blaffen, en de haan van twee huizen verder stopt met om 3.30u 's nachts te kraaien. En ik zou nog veel liever hebben dat al de kinderen uit mijn woonwijk stoppen met steeds zo veel kabaal te maken. Twee jaar geleden waren ze er nog niet en was alles rustig, nu moeten we ook al onze ramen dichtdoen als we even rust willen. Om dan nog maar te zwijgen over het mini-race-circuit voor tele-geleide auto's die onlangs geopend werd, waardoor we heel de tijd het gezoem en gescheur van die dingen horen, zelfs op zondagnamiddag.

Er zijn veel dingen waar een mens over kan klagen, je moet alleen weten een onderscheid te maken tussen de nuttige en de nutteloze discusies. In mijn ogen, als er een discusie plaatsvind tussen twee groepen, die beide niet willen toegeven aan de ander, dan is de discussie nutteloos... en het is precies dit soort discussie die hier aan de gang is.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:11

Het zijn idd mijn eigen woorden, hoe ik over jou denk, zo kom je op mij over. Komt niet echt gezellig over zo moet ik zeggen, terwijl dat niet je bedoeling is denk ik...dus gewoon mijn mening zeg maar Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 11:43

Ashkerlon schreef:
Desiree, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap niet waarom je dit soort discussies wil blijven houden.

Er zullen altijd mensen zijn die niets geven om de rust en het gemak van anderen. Stel dat je het toch zo ver krijgt dat je heel de bokt-gemeenshap ervan kunt overtuigen om hun katten achter slot en grendel te houden, weg van de weide buitenwereld en de buren, dan zullen er nog steeds ontelbaar veel mensen zijn die hun kat gewoon op straat smijten wanneer ze overdag gaan werken.
Zelfs al zou je er in slagen om alle katte-eigenaren te overtuigen dat katten in hun eigen tuin moeten blijven, dan nog zit je met de zwerfkatten... en bij wie moet je dan gaan aankloppen om je gelijk te halen? Of moeten ze alle zwerfkatten dan maar wegvangen en elimineren?
Als je het ooit zo ver krijgt, proficiat, ik doe het je niet na. Maar weet wel, ALS je het zo ver krijgt, dat je binnen de kortste keren met een knaagdier-overschot zit op het platteland... want ja, alle huiskatjes zullen binnen moeten blijven en de andere roofdieren zijn hier niet meer zo talrijk.

Ik geef je groot gelijk, mensen moeten leren rekening te houden met anderen... maar dat is nu eenmaal iets dat never nooit gaat gebeuren. Mensen zijn egoïstisch, en als ze er zelf het kwaad niet van inzien zul je ze moeilijk van mening kunnen laten veranderen.
Ik zou ook liever hebben dat de hond van de buren stopt met blaffen, en de haan van twee huizen verder stopt met om 3.30u 's nachts te kraaien. En ik zou nog veel liever hebben dat al de kinderen uit mijn woonwijk stoppen met steeds zo veel kabaal te maken. Twee jaar geleden waren ze er nog niet en was alles rustig, nu moeten we ook al onze ramen dichtdoen als we even rust willen. Om dan nog maar te zwijgen over het mini-race-circuit voor tele-geleide auto's die onlangs geopend werd, waardoor we heel de tijd het gezoem en gescheur van die dingen horen, zelfs op zondagnamiddag.

Er zijn veel dingen waar een mens over kan klagen, je moet alleen weten een onderscheid te maken tussen de nuttige en de nutteloze discusies. In mijn ogen, als er een discusie plaatsvind tussen twee groepen, die beide niet willen toegeven aan de ander, dan is de discussie nutteloos... en het is precies dit soort discussie die hier aan de gang is.

Er zal echter wel een tijd komen dat een wet mensen afdwingt om hun kat op eigen terrein te houden. De wet dwingt immers ook af om honden aan de lijn te houden. Heel veel mensen houden zich daar niet aan omdat er op vele plaatsen alternatieven ontbreken. Dus daar schort ook nog iets aan.
Platteland daar praat ik niet over, dat is een hele andere siuatie dan in de bouw. Katten zijn daar vaak nodig tegen het ongedierte en ze hebben daar zoveel meer ruimte om de boerderij. Toch komen jullie de hele tijd terug op katten op het platteland. Dat snap ik niet. Het gaat mij gewoon om de katten in de bouw.

Boertjes schreef:
Het zijn idd mijn eigen woorden, hoe ik over jou denk, zo kom je op mij over. Komt niet echt gezellig over zo moet ik zeggen, terwijl dat niet je bedoeling is denk ik...dus gewoon mijn mening zeg maar Knipoog

Ik heb ook mijn mening over jou (ook niet heel positief), maar dat is geen toegevoegde waarde in dit topic, net zo min als de jouwe over mij. Dus zullen we het daar maar niet over hebben? Dan ben ik misschien niet de gezelligste maar wel de verstandigste.

Goof schreef:
Ik denk dat heel veel "stdasmensen" ook blij zijn dat jij op het platteland woont Knipoog

Zou het? En wie zouden dat dan zijn? Want ik heb altijd in de stad gewoond maar nooit klachten ontvangen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:57

Desiree schreef:
Er zal echter wel een tijd komen dat een wet mensen afdwingt om hun kat op eigen terrein te houden. De wet dwingt immers ook af om honden aan de lijn te houden. Heel veel mensen houden zich daar niet aan omdat er op vele plaatsen alternatieven ontbreken. Dus daar schort ook nog iets aan.
Platteland daar praat ik niet over, dat is een hele andere siuatie dan in de bouw. Katten zijn daar vaak nodig tegen het ongedierte en ze hebben daar zoveel meer ruimte om de boerderij. Toch komen jullie de hele tijd terug op katten op het platteland. Dat snap ik niet. Het gaat mij gewoon om de katten in de bouw.

ok, het moment dat die wet er komt zal er misschien schot in de zaak komen, maar zolang die wet er niet is heb jij geen poot om op te staan en kun je mensen niet dwingen hun kat in eigen tuin te houden.
En ook in woonwijken zijn er vaak nog onbebouwde percelen waar knaagdieren kunnen rondlopen. Als geen enkele kat nog de mogelijkheid zou krijgen om op die percelen te komen zou je ook al gauw met een knaagdier-overschot te maken hebben. En daar heb je NOG minder kans dat een wild roofdier ze komt op peuzelen. Met het gevolg dat die knaagdieren dan als overlast zullen aanzien worden voor de aangrenzende percelen. En als 1 van die percelen dan toevallig niet over een kat beschikt... tjah... zitten de muizen toch wel vlug in de koekjestrommel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 12:08

Die onbebouwde percelen worden steeds schaarser en ik denk dat het onzin is om te denken dat daar een knaagdierenoverschot is. NAtuurlijk zullen er best knaagdieren zitten, maar een overschot.... Ik denk wel dat je mensen kunt dwingen ja. Door hun de kat af te nemen wanneer deze in je tuin komt. De een doet dat dus door de honden erop af te sturen, de ander vangt de kat en zet hem ergens uit in de middle of nowhere, een ander laat hem ophalen door de amivedi, en sommigen schieten een kat gewoon af met de buks. Ik denk niet dat die mensen die dat doen veel minder erg zijn dan de onverantwoordelijke eigenaren van die kat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:21

Goof schreef:

Zou het? En wie zouden dat dan zijn? Want ik heb altijd in de stad gewoond maar nooit klachten ontvangen.
[/quote]

Ik en ik denk velen anderen met mij.
Ik zou namelijk niet blij zijn met en buurvrouw die het goedkeurt dat een buurman zijn honden een kat laten verscheuren en die zo gruwelijk koppig is dat ze maar blijft doorzemelen over het katten op je eigen terrein houden. Vooral de manier waarop het doorzemelen gebeurt!

De discussie is gevoerd, je standpunt is duidelijk en verder discussieren heeft (op dit moment) geen nut.
Iedereen heeft een eigen mening en net als wij de jouwe weten en "accepteren" moet je dat ook eens bij anderen gaan doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:31

Als jij mij als buurvrouw zou hebben in de bouw, en jouw katten liepen in mijn tuin mijn konijnen lastig te vallen en mijn honden op te hitsen, dan reken maar dat jij met mij als buurvrouw een groot probleem had! En die vele anderen met jou die een kat hebben en zo redeneren idem dito! Dus dat zou zeer terecht zijn als je dan zou balen van mij.
En of ik iets goedkeur wat iemand anders doet, is voor jullie niet relevant want daar kun je niets mee.

En verder verdraai je mijn woorden om je gelijk te behalen. Of je bent gewoon blind en je kunt niet lezen. Misschien komt je dat goed uit om maar vooral vast te houden aan je vooroordeel.

Desiree schreef:
En ik hou ook niet van katten, maar ik respecteer ze als levend wezen.

Desiree schreef:
Iets begrijpen wil nog niet zeggen dat je het rechtvaardigt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:52

Goof schreef:
De discussie is gevoerd, je standpunt is duidelijk en verder discussieren heeft (op dit moment) geen nut.
Iedereen heeft een eigen mening en net als wij de jouwe weten en "accepteren" moet je dat ook eens bij anderen gaan doen.

jep!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:55

Mijn mening wordt ook niet geaccepteerd hoor. Want nu zou ik goedkeuren dat andere mensen katten ombrengen. Ik discusieer dus lekker verder. Toedeloe!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:14

Wat een discussie van niks zeg....
Ik zou hier heel graag iets zinvols aan toe willen voegen maar zie geen enkele manier hoe dat nog mogelijk is. Eigenwijs als ik ben doe ik toch een poging... Zoals ik in de vorige discussie ook meldde, leven en laten leven. Wat een drama, kattenpoep in de tuin. Bij mij lag er laatst een hondendrol in de voortuin, niet netjes maar ik lag niet klaar met mijn buks de volgende dag om het baasje af te schieten. Hondje moest poepen, die kon er niets aan doen.
Anyway, als je de kat zo moet pijnigen omdat je een probleem hebt met de eigenaar ben je niet helemaal van deze wereld. Daar zijn we het toch wel over eens met zijn allen?
Dat je rekening moet houden met elkaar ook maar Desiree, vind je echt dat iedereen zijn kat maar in huis moet houden, of in de tuin? De meeste katten gaan niet eens heel ver van huis maar dan nog, een van de weinige dieren die nog in redelijke vrijheid leeft moet ook verder in een hokje geduwd worden?
Hoe zit het met duivenmelkers binnen de bebouwde kom wat jou betreft? Zo vaak als ik mijn was weer opnieuw in de machine kon stoppen omdat er zo´n stel kanonnenwerpers over kwam.... zo blijft het.
Let it go.....

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:55

Als jij daar zo erg mee zit met mijn mening, mijn excusus dan daarvoor. Maar ach dit is toch een eindeloze discussie die al veel langer loopt en niet alleen hier op bokt. Dus ga ik mijn tijd hier niet eens meer aan verspillen, heb wel andere dingen te doen. Aan deze discussie komt geen eind. Dus bij deze zal ik maar de ''wijste'' zijn Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 17:55

ik ben benieuwd Boertjes.

Lusitana, ik heb eerder argumenten gegeven maar daar ga jij niet op in. Dus dan is jouw reactie verder ook geen toegevoegde waarde. Ik praat niet alleen over een kattestrontje in de tuin.