Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:WAar kom jij zo opeens vandaan? Ben je soms uit de lucht komen vallen of zo?
traan_beauty schreef:Citaat:WAar kom jij zo opeens vandaan? Ben je soms uit de lucht komen vallen of zo?
Wat is dat voor een reactie?
Citaat:En zo begint heel de discussie weer van voren af aan.
traan_beauty schreef:Sorry, maar ik had niet alles gelezen? En ik geef gewoon mijn mening.. Snap niet wat daar verkeerd aan is!
traan_beauty schreef:Sorry, maar ik had niet alles gelezen? En ik geef gewoon mijn mening.. Snap niet wat daar verkeerd aan is!
Goof schreef:Citaat:En zo begint heel de discussie weer van voren af aan.
Deze discussie is al eens eerder gevoerd en begon weer van voren af aan toen jij de gelegenheid aangreep om er weer eens op in te gaan. (in een nieuw topic...)
Als je de discussie niet wil herhalen, had je die zelf niet moeten oproepen!
Desiree schreef:Dus het is geoorloofd dat andere mensen jou op onkosten jagen met HUN dieren? Dat is wat je eigenlijk zegt.
Boertjes schreef:jeetje wat kom jij saggo en zielig over zeg desiree, mag wel ietsje minder hoor. T moet toch wel gezellig blijven ook al is het een discussie....
Ashkerlon schreef:Desiree, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap niet waarom je dit soort discussies wil blijven houden.
Er zullen altijd mensen zijn die niets geven om de rust en het gemak van anderen. Stel dat je het toch zo ver krijgt dat je heel de bokt-gemeenshap ervan kunt overtuigen om hun katten achter slot en grendel te houden, weg van de weide buitenwereld en de buren, dan zullen er nog steeds ontelbaar veel mensen zijn die hun kat gewoon op straat smijten wanneer ze overdag gaan werken.
Zelfs al zou je er in slagen om alle katte-eigenaren te overtuigen dat katten in hun eigen tuin moeten blijven, dan nog zit je met de zwerfkatten... en bij wie moet je dan gaan aankloppen om je gelijk te halen? Of moeten ze alle zwerfkatten dan maar wegvangen en elimineren?
Als je het ooit zo ver krijgt, proficiat, ik doe het je niet na. Maar weet wel, ALS je het zo ver krijgt, dat je binnen de kortste keren met een knaagdier-overschot zit op het platteland... want ja, alle huiskatjes zullen binnen moeten blijven en de andere roofdieren zijn hier niet meer zo talrijk.
Ik geef je groot gelijk, mensen moeten leren rekening te houden met anderen... maar dat is nu eenmaal iets dat never nooit gaat gebeuren. Mensen zijn egoïstisch, en als ze er zelf het kwaad niet van inzien zul je ze moeilijk van mening kunnen laten veranderen.
Ik zou ook liever hebben dat de hond van de buren stopt met blaffen, en de haan van twee huizen verder stopt met om 3.30u 's nachts te kraaien. En ik zou nog veel liever hebben dat al de kinderen uit mijn woonwijk stoppen met steeds zo veel kabaal te maken. Twee jaar geleden waren ze er nog niet en was alles rustig, nu moeten we ook al onze ramen dichtdoen als we even rust willen. Om dan nog maar te zwijgen over het mini-race-circuit voor tele-geleide auto's die onlangs geopend werd, waardoor we heel de tijd het gezoem en gescheur van die dingen horen, zelfs op zondagnamiddag.
Er zijn veel dingen waar een mens over kan klagen, je moet alleen weten een onderscheid te maken tussen de nuttige en de nutteloze discusies. In mijn ogen, als er een discusie plaatsvind tussen twee groepen, die beide niet willen toegeven aan de ander, dan is de discussie nutteloos... en het is precies dit soort discussie die hier aan de gang is.
Boertjes schreef:Het zijn idd mijn eigen woorden, hoe ik over jou denk, zo kom je op mij over. Komt niet echt gezellig over zo moet ik zeggen, terwijl dat niet je bedoeling is denk ik...dus gewoon mijn mening zeg maar
Goof schreef:Ik denk dat heel veel "stdasmensen" ook blij zijn dat jij op het platteland woont
Desiree schreef:Er zal echter wel een tijd komen dat een wet mensen afdwingt om hun kat op eigen terrein te houden. De wet dwingt immers ook af om honden aan de lijn te houden. Heel veel mensen houden zich daar niet aan omdat er op vele plaatsen alternatieven ontbreken. Dus daar schort ook nog iets aan.
Platteland daar praat ik niet over, dat is een hele andere siuatie dan in de bouw. Katten zijn daar vaak nodig tegen het ongedierte en ze hebben daar zoveel meer ruimte om de boerderij. Toch komen jullie de hele tijd terug op katten op het platteland. Dat snap ik niet. Het gaat mij gewoon om de katten in de bouw.
Goof schreef:Ik denk dat heel veel "stdasmensen" ook blij zijn dat jij op het platteland woont
Desiree schreef:En ik hou ook niet van katten, maar ik respecteer ze als levend wezen.
Desiree schreef:Iets begrijpen wil nog niet zeggen dat je het rechtvaardigt.
Goof schreef:De discussie is gevoerd, je standpunt is duidelijk en verder discussieren heeft (op dit moment) geen nut.
Iedereen heeft een eigen mening en net als wij de jouwe weten en "accepteren" moet je dat ook eens bij anderen gaan doen.