Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:30

@Just Nanno: Lees nou eens onbevooroordeeld en je vraag zal beantwoord worden.
Wie de schoen past trekke hem aan,als je goed leest,zie je dat ik niet zoveel met mensen heb.Dit is gebeurt toen de pitbullwet van kracht werd en duizenden ,,mensen '' hun dier naar het asiel brachten,omdat ze niet eens zelf het lef hadden om ze te laten euthanaseren....Ik weet iets beter waar ik het over heb als de gemiddelde medelander...omdat ik al sinds halverwege jaren 80 met dit probleem bezig ben en mensen bijsta in rechtszaken, ik weet ook waar de overheid toe in staat is.....
en dat is veel enger als jij denkt.
Bottomline, het probleem van deze honden zijn mensen,en ik heb helaas ervaringen,waar uitblijkt dat mensen uit politieke over
wegingen overgaan tot hondenmishandeling en moord.
Dit trek ik mij byzonder aan, niet die sukkel die zo'n hond koopt zonder papieren omdat dit een hoop geld scheelt,maar wel weer die persoon die zo'n hondje probeert te redden tegen beter weten in.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:54

Alle dieren hebben maar 1 grote bedreiging en dat is de mens. Het wordt steeds gekker op de wereld, waar zijn we mee bezig. Wij moeten zo nodig huisdieren en als blijkt dat de hond iets te agressief voor ons is, dan moeten we daar maatregelen tegen nemen. Vraag me af wara we met zn allen heengaan in de toekomst....

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:05

heeft iemand enig idee hoeveel handtekeningen er al zijn?
Cherokee chum: jij bent dus ook tegen de RAD? Mag ie vn jou afgeschaft worden?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:12

Moderatoropmerking:
Er wordt hier stevig gediscussieerd. Prima, probeer wel daarbij de Boktregels in het achterhoofd te houden en het respect voor de medebokker op te brengen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:23

JustNanno schreef:
Als er echt dramatische dingen gebeurden, dan gebeurden die dingen al veel langer, en zouden ze allang onderzocht zijn lijkt me...13 jaar is een hele lange tijd.

Overigens, met het veranderen van de wet zoals jullie willen bereik je volgens mij erg weinig. Het enige wat er dan namelijk gebeurd, is dat het fokken juist erger word. Want het enige dat de eigenaar dan kan overkomen is dat de hond een test moet doen en gecastreerd wordt. En de hond veilig en wel weer terug krijgt.
Ik denk dat het aantal kruisingen wel is verminderd. Nogmaals, ik DENK dat. Ben wel benieuwd of daat officiele cijfers van zijn eigenlijk...

je leest echt niet he????
moeten we het er dan maar bij laten zitten??? gewoon die hondjes laten mishandelen en wegrotten in zo'n hokje???

vertel jij maar eens wat JOU het beste lijkt???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:24

Toeties schreef:
heeft iemand enig idee hoeveel handtekeningen er al zijn?
Cherokee chum: jij bent dus ook tegen de RAD? Mag ie vn jou afgeschaft worden?

dat is heel moeilijk te zeggen op dit moment... omdat de handtekeningen nog overal verspreid liggen in NL.. maar ga maar uit van duizenden..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:27

Ik lees wel, ik geloof er alleen niets van. Mensen moeten niet achteraf komen miepen, over het leed dat ze hun hond zelf aandoen (want zij kopen immers een verboden hond). Dat ze mishandeld zijn, daar geloof ik niets van. Wegrotten doen ze niet, er word echt wel voor gezorgd. Nogmaals: als dat niet zo was geweest zouden de grotere instanties zich daar echt wel mee bezig houden.

Wat ze voor mij mogen doen? Lekker de RAD laten zoals ie is, met alleen strengere straffen/hogere boetes voor de eigenaren/fokkers. En betere/eenduidigere voorlichting. Meer controles zouden ook wel eens kunnen helpen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:30

JustNanno schreef:
Ik lees wel, ik geloof er alleen niets van. Mensen moeten niet achteraf komen miepen, over het leed dat ze hun hond zelf aandoen (want zij kopen immers een verboden hond). Dat ze mishandeld zijn, daar geloof ik niets van. Wegrotten doen ze niet, er word echt wel voor gezorgd. Nogmaals: als dat niet zo was geweest zouden de grotere instanties zich daar echt wel mee bezig houden.

Wat ze voor mij mogen doen? Lekker de RAD laten zoals ie is, met alleen strengere straffen/hogere boetes voor de eigenaren/fokkers. En betere/eenduidigere voorlichting. Meer controles zouden ook wel eens kunnen helpen.

dus hierbij geef je zelf al toe dat de voorlichting slecht is.. omdat je zegt dat je dat beter wil hebben...

dus de mensen die verkeerd Zijn voorgelicht en die een kruising hebben die moeten wat jou betreft ook gestraft worden???

beetje dubbel wat je nu zegt...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:33

De voorlichting is idd niet alles. Maar mensen moeten zelf eens informeren voordat ze een hond kopen. is toch niet te veel gevraagd? Typ eens stafford in op google, en dan vind je genoeg over de RAD. Dus ja, ook die mensen moeten gestraft worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:35

ik zal trouwens nog even de foto's plaatsen (in link want ze kunnen schokkend zijn) van de honden die mishandeld zijn... want volgens mij heb jij ze echt niet gezien!!!
is dat wel het geval dan snap ik ECHT NIET waarom jij de AID een handje boven hun hoofd houd

http://i77.photobucket.com/albums/j56/AnneBaltes/1.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/AnneBaltes/2.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/AnneBaltes/3.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/AnneBaltes/6.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... C03353.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... C03354.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... C03360.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... C03363.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... C03366.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... 230034.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... 230036.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j56/A ... 230040.jpg

verklaar deze wonden maar eens...
en kom niet aan dat het al bij de eigenaar is gebeurt.. dat kan NIET want deze honden hebben maanden in zo''n gezellig assiel gezeten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:36

JustNanno schreef:
De voorlichting is idd niet alles. Maar mensen moeten zelf eens informeren voordat ze een hond kopen. is toch niet te veel gevraagd? Typ eens stafford in op google, en dan vind je genoeg over de RAD. Dus ja, ook die mensen moeten gestraft worden.

typ stafford in op google en je krijgt elke keer ANDERE VERHALEN te lezen...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:38

Weet je, laat maar. Deze discussie heeft totaal geen zin. Ik ben voor de RAD, jullie niet. So be it. Wordt er een beetje moe van om door andere mensen afgekraakt te worden terwijl ik alleen uitkom voor mijn mening. Zoek het lekker uit met die petitie, maar de RAD wordt er niet door afgeschaft.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:41

JustNanno schreef:
Weet je, laat maar. Deze discussie heeft totaal geen zin. Ik ben voor de RAD, jullie niet. So be it. Wordt er een beetje moe van om door andere mensen afgekraakt te worden terwijl ik alleen uitkom voor mijn mening. Zoek het lekker uit met die petitie, maar de RAD wordt er niet door afgeschaft.

ik kraak je helemaal niet af...
lekker makkelijk zo.. je word met je neus NOGMAALS op de feiten gedrukt en je haakt af...
ik zou graag een reactie van je willen op die foto's die ik heb geplaatst...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:03

Om heel eerlijk te zijn: ik weet het niet. Maar ik kan gewoon niet geloven dat dat komt door de AID. Want dan was dat al lang veel erger in opspraak gekomen namelijk...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 13:14

JustNanno schreef:
Om heel eerlijk te zijn: ik weet het niet. Maar ik kan gewoon niet geloven dat dat komt door de AID. Want dan was dat al lang veel erger in opspraak gekomen namelijk...

dus omdat je het niet weet zeg je maar elke keer dat het niet waar is? terwijl je de foto's ziet?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:17

Ik weet het niet, en ik geef de AID de voordeel van de twijfel. De wonden vind ik niet bijzonder schokkend. Veel kunnen ook een huidaandoening zijn door bijv verkeerd voer (daar zijn ze immers gevoelig op), gaatje in het oor kan ook komen door te ruw spelen met een andere hond. Niet alle foto's zijn even duidelijk overigens. Maar doorligplekken maak ik er niet van...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:28

Ik twijfel of dit voldoende sensatie bied,voor de media die een banvloek over deze honden hebben doen komen.
In Zutphen is een aantal jaren geleden een hond (AmericanBulldog) door de politie in beslag genomen om dat hij zijn eigenaar die s'nachts van zijn bed werd gelicht verdedigde.
De eigenaar was onschuldig bleek achteraf... De hond is op het politie bureau doodgeschoten... zonder enige vorm van rechtspraak, omdat hij zich niet liet handelen door iemand die zijn baas midden in de nacht in zijn eigen huis aanviel....
Natuurlijk werd dit een rechtzaak,was een pitbulltype hond duhh
61kg,69cm schoofthoogte met een hoofd zo groot als een basketbal, Digger was zijn naam....De rechtzaak diende, de staat in deze werd in het ongelijk gesteld,schadevergoeding toegewezen,1500 euro...de prijs van een pup toendertijd..,
want honden zijn goederen volgens de wet...de staat ging in hoger beroep,officier van justitie dus en kreeg drs.prof Netto zover om te getuigen dat het toch echt een pit was...
Ik kan er een boek over schrijven, dit is slechts 1 voorbeeld hoe de r.a.d werkt. Heb je hier wat van gelezen ? nee, wat denk je,
zitting achter gesloten deuren,dieren zijn goederen voor de wet.
De pers kan hier niets mee, simpelweg om dat zo'n bericht volgens de officiele kanalen bevestigd moet worden .
Denk je dat ze daarmee naar buiten treden? sure!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 13:29

JustNanno schreef:
Ik weet het niet, en ik geef de AID de voordeel van de twijfel. De wonden vind ik niet bijzonder schokkend. Veel kunnen ook een huidaandoening zijn door bijv verkeerd voer (daar zijn ze immers gevoelig op), gaatje in het oor kan ook komen door te ruw spelen met een andere hond. Niet alle foto's zijn even duidelijk overigens. Maar doorligplekken maak ik er niet van...

het zijn geen wondjes van gevechten want de honden zitten niet bij elkaar in een hok... dus dat in onmogelijk

en dan nog hebben deze dieren recht op een behandeling van een dierenarts!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:37

Ik kan me zo voorstellen dat ze in groepjes naar buiten gelaten worden, dus zo gek zijn die gaatjes nog niet. Hoe wil je anders een gaatje in het oor aanbrengen? Heus niet door mishandeling hoor. Je kan ook overal wat achter zoeken natuurlijk

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 13:38

JustNanno schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat ze in groepjes naar buiten gelaten worden, dus zo gek zijn die gaatjes nog niet. Hoe wil je anders een gaatje in het oor aanbrengen? Heus niet door mishandeling hoor. Je kan ook overal wat achter zoeken natuurlijk

overal iets achter zoeken dat is iets wat jij doet
denk je nou echt dat ze met die 'gevaarlijke' honden gaan wandelen???

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:42

CherokeeChum schreef:
Ik twijfel of dit voldoende sensatie bied,voor de media die een banvloek over deze honden hebben doen komen.
In Zutphen is een aantal jaren geleden een hond (AmericanBulldog) door de politie in beslag genomen om dat hij zijn eigenaar die s'nachts van zijn bed werd gelicht verdedigde.
De eigenaar was onschuldig bleek achteraf... De hond is op het politie bureau doodgeschoten... zonder enige vorm van rechtspraak, omdat hij zich niet liet handelen door iemand die zijn baas midden in de nacht in zijn eigen huis aanviel....
Natuurlijk werd dit een rechtzaak,was een pitbulltype hond duhh
61kg,69cm schoofthoogte met een hoofd zo groot als een basketbal, Digger was zijn naam....De rechtzaak diende, de staat in deze werd in het ongelijk gesteld,schadevergoeding toegewezen,1500 euro...de prijs van een pup toendertijd..,
want honden zijn goederen volgens de wet...de staat ging in hoger beroep,officier van justitie dus en kreeg drs.prof Netto zover om te getuigen dat het toch echt een pit was...
Ik kan er een boek over schrijven, dit is slechts 1 voorbeeld hoe de r.a.d werkt. Heb je hier wat van gelezen ? nee, wat denk je,
zitting achter gesloten deuren,dieren zijn goederen voor de wet.
De pers kan hier niets mee, simpelweg om dat zo'n bericht volgens de officiele kanalen bevestigd moet worden .
Denk je dat ze daarmee naar buiten treden? sure!

En de officiele kanalen vinden het dus niet schokkend genoeg. Die foto's zeggen mij ook vrij weinig hoor. Daar zijn zoveel mogelijke verklaringen voor...
LimaGentle schreef:
JustNanno schreef:

overal iets achter zoeken dat is iets wat jij doet
denk je nou echt dat ze met die 'gevaarlijke' honden gaan wandelen???

Ik zeg toch ook niet 'wandelen", maar ze zullen vast eens losgaan op een veldje oid. Waarok zou ik overal iets achter zoeken? Ik vind die foto's gewoon niet schokkend, that's all.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 13:57

niet schokkend???
OMG......

Kitty1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:07

Ik ga geen petitie tegen de RAD tekenen.

Die regeling is niet zomaar inene aan komen waaien. Ik wil niet zeggen dat alle RAD-honden gevaarlijk zijn, maar er is een verhoogd risico.

Wat ik niet snap is dat mensen willens en wetens een papierloos hondje kopen / fokken en daarna achter gaan lopen zeuren dat het allemaal zo zielig is.

Het beestje had nooit geboren moeten worden.

Wil je een stafford...zorg er dan voor dat je er een krijgt met papieren.

Als je echt van die honden houdt koop je geen beestje zonder papieren. Dan weet je dat het een keertje fout kan gaan.

Tuurlijk zijn die omstandigheden niet normaal en daar moet zeker wat aan gedaan worden. Maar het gedrag van mensen die willens en wetens een hond kopen vind ik ook niet normaal.

Daarnaast is het niet de RAD maar de AID die op zijn vingers getikt moet worden...niet de wet...maar de handhavers ervan.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:08

Nee. Van een gaatje in een oor word ik niet anders hoor...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 14:10

Kitty1984 schreef:
Ik ga geen petitie tegen de RAD tekenen.

Die regeling is niet zomaar inene aan komen waaien. Ik wil niet zeggen dat alle RAD-honden gevaarlijk zijn, maar er is een verhoogd risico.

Wat ik niet snap is dat mensen willens en wetens een papierloos hondje kopen / fokken en daarna achter gaan lopen zeuren dat het allemaal zo zielig is.

Het beestje had nooit geboren moeten worden.

Wil je een stafford...zorg er dan voor dat je er een krijgt met papieren.

Als je echt van die honden houdt koop je geen beestje zonder papieren. Dan weet je dat het een keertje fout kan gaan.

Tuurlijk zijn die omstandigheden niet normaal en daar moet zeker wat aan gedaan worden. Maar het gedrag van mensen die willens en wetens een hond kopen vind ik ook niet normaal.

Daarnaast is het niet de RAD maar de AID die op zijn vingers getikt moet worden...niet de wet...maar de handhavers ervan.

nog iemand die de intentie van de petitie niet snapt.... jammer maar ik ga het niet nog een keer herhalen... gewoon een kwestie van lezen