Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Als er echt dramatische dingen gebeurden, dan gebeurden die dingen al veel langer, en zouden ze allang onderzocht zijn lijkt me...13 jaar is een hele lange tijd.
Overigens, met het veranderen van de wet zoals jullie willen bereik je volgens mij erg weinig. Het enige wat er dan namelijk gebeurd, is dat het fokken juist erger word. Want het enige dat de eigenaar dan kan overkomen is dat de hond een test moet doen en gecastreerd wordt. En de hond veilig en wel weer terug krijgt.
Ik denk dat het aantal kruisingen wel is verminderd. Nogmaals, ik DENK dat. Ben wel benieuwd of daat officiele cijfers van zijn eigenlijk...
Toeties schreef:heeft iemand enig idee hoeveel handtekeningen er al zijn?
Cherokee chum: jij bent dus ook tegen de RAD? Mag ie vn jou afgeschaft worden?
JustNanno schreef:Ik lees wel, ik geloof er alleen niets van. Mensen moeten niet achteraf komen miepen, over het leed dat ze hun hond zelf aandoen (want zij kopen immers een verboden hond). Dat ze mishandeld zijn, daar geloof ik niets van. Wegrotten doen ze niet, er word echt wel voor gezorgd. Nogmaals: als dat niet zo was geweest zouden de grotere instanties zich daar echt wel mee bezig houden.
Wat ze voor mij mogen doen? Lekker de RAD laten zoals ie is, met alleen strengere straffen/hogere boetes voor de eigenaren/fokkers. En betere/eenduidigere voorlichting. Meer controles zouden ook wel eens kunnen helpen.
JustNanno schreef:De voorlichting is idd niet alles. Maar mensen moeten zelf eens informeren voordat ze een hond kopen. is toch niet te veel gevraagd? Typ eens stafford in op google, en dan vind je genoeg over de RAD. Dus ja, ook die mensen moeten gestraft worden.
JustNanno schreef:Weet je, laat maar. Deze discussie heeft totaal geen zin. Ik ben voor de RAD, jullie niet. So be it. Wordt er een beetje moe van om door andere mensen afgekraakt te worden terwijl ik alleen uitkom voor mijn mening. Zoek het lekker uit met die petitie, maar de RAD wordt er niet door afgeschaft.
JustNanno schreef:Om heel eerlijk te zijn: ik weet het niet. Maar ik kan gewoon niet geloven dat dat komt door de AID. Want dan was dat al lang veel erger in opspraak gekomen namelijk...
JustNanno schreef:Ik weet het niet, en ik geef de AID de voordeel van de twijfel. De wonden vind ik niet bijzonder schokkend. Veel kunnen ook een huidaandoening zijn door bijv verkeerd voer (daar zijn ze immers gevoelig op), gaatje in het oor kan ook komen door te ruw spelen met een andere hond. Niet alle foto's zijn even duidelijk overigens. Maar doorligplekken maak ik er niet van...
JustNanno schreef:Ik kan me zo voorstellen dat ze in groepjes naar buiten gelaten worden, dus zo gek zijn die gaatjes nog niet. Hoe wil je anders een gaatje in het oor aanbrengen? Heus niet door mishandeling hoor. Je kan ook overal wat achter zoeken natuurlijk
CherokeeChum schreef:Ik twijfel of dit voldoende sensatie bied,voor de media die een banvloek over deze honden hebben doen komen.
In Zutphen is een aantal jaren geleden een hond (AmericanBulldog) door de politie in beslag genomen om dat hij zijn eigenaar die s'nachts van zijn bed werd gelicht verdedigde.
De eigenaar was onschuldig bleek achteraf... De hond is op het politie bureau doodgeschoten... zonder enige vorm van rechtspraak, omdat hij zich niet liet handelen door iemand die zijn baas midden in de nacht in zijn eigen huis aanviel....
Natuurlijk werd dit een rechtzaak,was een pitbulltype hond duhh
61kg,69cm schoofthoogte met een hoofd zo groot als een basketbal, Digger was zijn naam....De rechtzaak diende, de staat in deze werd in het ongelijk gesteld,schadevergoeding toegewezen,1500 euro...de prijs van een pup toendertijd..,
want honden zijn goederen volgens de wet...de staat ging in hoger beroep,officier van justitie dus en kreeg drs.prof Netto zover om te getuigen dat het toch echt een pit was...
Ik kan er een boek over schrijven, dit is slechts 1 voorbeeld hoe de r.a.d werkt. Heb je hier wat van gelezen ? nee, wat denk je,
zitting achter gesloten deuren,dieren zijn goederen voor de wet.
De pers kan hier niets mee, simpelweg om dat zo'n bericht volgens de officiele kanalen bevestigd moet worden .
Denk je dat ze daarmee naar buiten treden? sure!
LimaGentle schreef:JustNanno schreef:Ik kan me zo voorstellen dat ze in groepjes naar buiten gelaten worden, dus zo gek zijn die gaatjes nog niet. Hoe wil je anders een gaatje in het oor aanbrengen? Heus niet door mishandeling hoor. Je kan ook overal wat achter zoeken natuurlijk
overal iets achter zoeken dat is iets wat jij doet
denk je nou echt dat ze met die 'gevaarlijke' honden gaan wandelen???
Kitty1984 schreef:Ik ga geen petitie tegen de RAD tekenen.
Die regeling is niet zomaar inene aan komen waaien. Ik wil niet zeggen dat alle RAD-honden gevaarlijk zijn, maar er is een verhoogd risico.
Wat ik niet snap is dat mensen willens en wetens een papierloos hondje kopen / fokken en daarna achter gaan lopen zeuren dat het allemaal zo zielig is.
Het beestje had nooit geboren moeten worden.
Wil je een stafford...zorg er dan voor dat je er een krijgt met papieren.
Als je echt van die honden houdt koop je geen beestje zonder papieren. Dan weet je dat het een keertje fout kan gaan.
Tuurlijk zijn die omstandigheden niet normaal en daar moet zeker wat aan gedaan worden. Maar het gedrag van mensen die willens en wetens een hond kopen vind ik ook niet normaal.
Daarnaast is het niet de RAD maar de AID die op zijn vingers getikt moet worden...niet de wet...maar de handhavers ervan.