{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:03

Sannum schreef:
En je bedoelt dat daardoor de raskatten, die veel minder buiten komen, de angst voor auto's kwijt raken, puur omdat ze het niet kennen?

Ja dat denk ik. Als je de boeken leest van Jean Auel, over Ayla, lees je ook dat de eerste mensen hun kennis overdroegen op elkaar via de genen. Ze leerden elkaar ook dingen maar veel wisten ze gewoon uit zichzelf. Voor dieren geldt dat ook en ik denk dat dit vergelijkbaar is.

Rosita schreef:
Alle aangereden katten zijn raskatten? Want htk-katten kijken wel uit? Wanneer die 'gewone' katten zo intelligent waren dan struikelden we toch niet over topics van aangereden katjes?

De aangereden katten zijn denk ik de minder slimme. Als het aan de voortplanting ligt, zullen ze niet de gelegenheid krijgen hun domheid voort te planten omdat ze voor die tijd aangereden worden.
HEt is een mogelijkheid hoor, een theorie. Ik zeg niet dat het ook zo is.

Ik denk ook dat zwerfhonden, afkomstig uit andere zwerfhonden slimmer zijn dan honden waar altijd op gepast wordt en waar altijd voor gedacht wordt.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:43

Hier ben ik het volledig mee eens.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:05

STerker nog, van honden is bekend dat ze mentaal niet volwassen worden, wolven wel. Omdat die voor zichzelf moeten zorgen. Dus in die zin is kennis genetisch overdraagbaar.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:57

Desiree schreef:
Sannum schreef:
En je bedoelt dat daardoor de raskatten, die veel minder buiten komen, de angst voor auto's kwijt raken, puur omdat ze het niet kennen?

Ja dat denk ik. Als je de boeken leest van Jean Auel, over Ayla, lees je ook dat de eerste mensen hun kennis overdroegen op elkaar via de genen. Ze leerden elkaar ook dingen maar veel wisten ze gewoon uit zichzelf. Voor dieren geldt dat ook en ik denk dat dit vergelijkbaar is.

Rosita schreef:
Alle aangereden katten zijn raskatten? Want htk-katten kijken wel uit? Wanneer die 'gewone' katten zo intelligent waren dan struikelden we toch niet over topics van aangereden katjes?

De aangereden katten zijn denk ik de minder slimme. Als het aan de voortplanting ligt, zullen ze niet de gelegenheid krijgen hun domheid voort te planten omdat ze voor die tijd aangereden worden.
HEt is een mogelijkheid hoor, een theorie. Ik zeg niet dat het ook zo is.

Ik denk ook dat zwerfhonden, afkomstig uit andere zwerfhonden slimmer zijn dan honden waar altijd op gepast wordt en waar altijd voor gedacht wordt.

Zit op zich wel wat in dat de sterkste en slimste overleefd en zich dus voortplant. Maar dan is mijn ex-zwerfhond een uitzondering, die loopt echt recht op alle verkeer af en kijkt dan nog van joh ga eens even aan de kant Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 23:18

mijn kat ide doodgereden is had ook schijt aan het verkeer, ze lag soms midden op de weg naar vogels te loeren, als er een auto aankwam en die ging echt niet aan de kant, ging zij wel weg (is een hele rustige wijk, bijna geen verkeer, en het stikt er van de katten) maar zij is over deikjes naar een drukke weg gelopen, en daar doodgereden Verdrietig

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 23:23

poot teruggezet zonder verdoving!?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:13

wynoah schreef:
Zit op zich wel wat in dat de sterkste en slimste overleefd en zich dus voortplant. Maar dan is mijn ex-zwerfhond een uitzondering, die loopt echt recht op alle verkeer af en kijkt dan nog van joh ga eens even aan de kant Scheve mond

Komt jouw zwerfhond ook echt uit een zwerfhondengeslacht? Want hij kan geen kennis vererven van een huishond op het gebied van buiten en verkeer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:36

wat een grappige wending heeft dit opeens gekregen Haha!

maar gelukkig gaat het weer helemaal goed met het katje in kwestie! ze zeggen toch ook vaak dat een kat 7 of 9 levens heeft?
weet niet meer precies het aantal...

maar ik geloof best dat katten en honden uit kunnen kijken voor het verkeer! wij hadden ook een kat die echt links en rechts keek voordat ze overstak Haha! ook herkende ze mijn auto! als ik bijvoorbeeld aankwam rijden en ze zat voor aan de straat liep ze heel rustig over de oprit naar het huis toe... en ik langzaam rijden achter haar aan Clown af en toe ging ze ook wel eens voor de auto liggen rollen maar dan toeterde je en ging ze weer lopen Haha!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 13:22

cloaca schreef:
poot teruggezet zonder verdoving!?

Nee tuurlijk niet.. Clown

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:48

Ik weet niet of het aan intelligentie ligt van een kat, of ze meer aangereden worden of niet.
Mijn oudste kat is echt niet een van de slimste, een beetje een muts. Maar in de buurt van de weg komt ze zelden. Eigenlijk komt ze het erf nooit af.
Mijn andere kat, is een echte jager, is veel op het bollenland rondom ons huis en lijkt ook gewoon erg slim te zijn. Hetzelfde met haar moeder, die was precies zo. Zij is door pure, domme pech overleden. Er komt zelden verkeer langs, en die ene motor die avond sprong zij voor.

Een andere kat uit hetzelfde nest van onze kat echter, was juist minder slim. Die lag ook altijd op de weg, en is hoogstwaarschijnlijk ook doodgereden (nooit meer bij zijn huis teruggekomen. Hij woonde ook aan een minder fijne weg).

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 01:40

Desiree schreef:
wynoah schreef:

Komt jouw zwerfhond ook echt uit een zwerfhondengeslacht? Want hij kan geen kennis vererven van een huishond op het gebied van buiten en verkeer.

Yep, als je in de spiegel kijkt tijdens je zwangerschap dan krijg je een lelijk kind. ook 'erfelijk'.........

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:14

Tgaat supergoed met muis!
we gaan donderdag of vrijdag naar de DA, en hopen dat het verband er dan af mag, en dat ze weer lekker op 4 pootjes kan huppelen Lachen

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:51

Desiree schreef:
wynoah schreef:

Dat weet ik niet want ze is een zwerfhond, komt uit griekenland

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:43

Mijne ook, uit Spanje echter. JE weet het nooit met die honden. Kunnen huishonden zijn geweest, daarna op straat gegooit, daar een nestje gekregen......

Die landen gaan zo beroerd met dieren om....

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:17

Ja sneu he, ik denk ook niet dat de mijne uit een generaties zwervende stam komt. Er zit iets van whippet, pointer en dalmatier in ofzo. Het is een vreemde mix, maar wel een super gezonde bouw gelukkig Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 16:10

Zo, muis is terug van de DA, maar heb mn ouders nog niet gesproken, dus weet niet hoe het gegaan is, maar ze hinkt nog wel heel erg.. ik hoop dat het komt omdat die poot nog zo stijf is.. weet iemand dit?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:54

Ik weet wel dat ik zelf 4 maanden op krukken heb gelopen wegens gebroken been. En zonder krukken voelde heel raar. Ik heb nog een tijd gekreupeld, maar dat is geleidelijk aan overgegaan. Ik denk ook dat dat voor jouw kat geldt. Juist het bewegen van de poot stimuleert bloedcirculatie en de poot zal zich sneller daardoor herstellen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:05

__inge__ schreef:
Zo, muis is terug van de DA, maar heb mn ouders nog niet gesproken, dus weet niet hoe het gegaan is, maar ze hinkt nog wel heel erg.. ik hoop dat het komt omdat die poot nog zo stijf is.. weet iemand dit?

net wat desiree vertelt dat gaat echt wel geleidelijk beter...
heb 1 keer een week plat moeten liggen waardoor ik totaal niet mocht lopen en toen ik de eerste keer weer wou lopen zakte ik van allende door me benen heen... spieren gaan ook super erg achteruit als je ze bijvoorbeeld een week niet gebruikt en dat is ook met de doorbloeding...
gewoon geduldig afwachten dus Ach gut

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 14:10

Lachen ze loopt alweer stukken beter Lachen ze slaapt alleen heeeel veel..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:47

__inge__ schreef:
ze slaapt alleen heeeel veel..

Onderschat de langdurige nawerking van narcose niet hoor.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:02

en als ze zich een tijdje rustiger heeft gehouden en ze gaat nu weer volop aan de gang...dat vergt ook meer energie Haha!