Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:17

Ik ook bitloos:))))))) - maar zeker niet NATURAL

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:22

avanoort schreef:
Dit heeft niets met natural te maken, nou je houding komt me ander maar al te bekend voor!
Naturals keuren nu eenmaal alles af wat niet in hun straatje voorkomt. Weet je wat? Om het maar even erger te maken: een hond hoort helemaal niet in een huis thuis met mensen, maar vrij met soortgenoten.
Hahahah, je kunt met dit verhaal niet aankomen: jij houdt niet van honden, jouw hond lijdt etc.
Het dier inderdaad onder de beste omstandigheden houden, prima, maar is dat dan wel in jouw huis? Lijkt me niet.
Kom zeg, we hebben het hier over normale gezinnen met honden, zoals bijna in iedere straat.

Je zou meer bereiken zonder gelijk in de aanval te gaan zoals de naturals. Laat me raden, je rijdt ook zeker boomloos???

Helaas voor jou: ik rijd niet boomloos.
Sterker nog ik heb gewoon altijd wedstrijden gereden: dressuur en springen. Haha!
Met bit, zadel en zelfs zweep en sporen. Clown

En ook met honden ben ik geen natural, wel iemand die door ervaring en opleiding wijs geworden is en nog elke dag bijleert.

Jij bent degene die in de aanval gaat en probeert een etiketje op me te plakken. Komt over alsof jij niet zo zeker bent van je zaak.

Maar goed laten we maar verder discusseren hoe we de symptonen kunnen bestrijden ipv wat aan de oorzaak te doen. Stop er maar lekker clomicalm in. Knipoog

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:25

LEZEN, ik heb nooit gezegd dat ik mijn hond clomicalm zou geven.
Oke, ik dacht dat jij een boomloostypje zou zijn, maar ik kan ook mijn fouten toegeven hoor, verkeerd inschat.
en ja hoor, ik ben heel zeker over mijn zaak.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:38

avanoort schreef:

Nee maar jij vergelijkt het met het sederen van paarden bij een bezoek van de hoefsmid.
Clomicalm heeft alleen nut als het gecombineerd wordt met gedragstraining.
Daarvoor heb je heel veel tijd nodig en dat kan niet als je 8 uur per dag moet werken.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:42

So, sederen van een paard voor de 1e keer bij de hoefsmid moet ook in combinatie van een les, anders kun je niet meer zonder.
Eens, je kunt niet je hond dat geven en denken dat het probleem weg is.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:48

Je moet helemaal niet een natural of wat dan ook zijn, om op een goede manier om te gaan met paarden of honden. Alleen gezond verstand en de gepaste reacties op het gedrag is nodig.
Ik hoop alsnof dat je de tips opvolgt die op de site staan en in het boek van daarjuist. Het zijn de enige goede.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:11

Voor ThePast03:

Stel je werkt niet en hebt een hond. Dan is de hond de hele dag met jou in de weer???
Echt niet...een hond heeft een paar momenten per dag nodig dat je speelt en rent etc. met hem. Dan nog tijd voor eten...de rest van de dag is de hond in ruste... Kijk maar eens in een roedel. De rustmomenten zijn ook heel erg belangrijk. Ik heb een Leonberger nu van 6 maanden... Ik wil wedden dat ik het dier er geen plezier mee doe om de hele dag met haar bezig te zijn...
Sterker nog...ik heb vandaag de hele dag thuis gewerkt en behalve op de momenten dat ik uit ging met haar lag ze....te slapen...juist ja....rust...
Onze vorige hond, die bij ons oud is geworden moest ivm mijn baan toen ook wel eens langere tijd alleen blijven. Ik heb een buurvrouw die soms wel eens zin had om te wandelen en dan graag mijn hond mee nam... Nou....ze kreeg het dier dan nauwelijks in de benen....ze was gewoon verstoord...want dat was haar ritme niet! Als ze dan uiteindelijk mee ging had ze wel plezier natuurlijk!
Maar je kunt de rustmomenten die de hond sowieso nodig heeft wel reguleren, zodat het in het ritme van het gezin past. belangrijk is wel dat er voor je aar het werk gaat voldoende met de hond gewandeld en gespeeld is. En ook na je werk... Bedenk dat je hond 's nachts ook alleen is...en dat lukt toch ook?
Of neem jij je hond mee naar bed?
het is een kwestie van gewenning en je zult er tijd en energie in moeten steken om de hond in dat ritme te krijgen. Ook ik dacht vroeger net als jij dat als je 8 uur werkt op een dag, dit niet zou kunnen met een hond. (ik werkte toen wel parttime, 3 dagen)..en toen vonden we onze vorige hond. Helemaal verwaarloosd was ze gedumpt. Ze hing direct aan ons, dus we besloten haar te houden en het te proberen. Het was zomervakantie op dat moment, dus ik had tijd om de hond te wennen aan ons gezin. En het bleek dus geen probleem te zijn! Wij hebben haar 11 jaar gehad, totdat we haar stokoud en ziek in hebben moeten laten slapen. Met onze Leo zijn we nu ook bezig om het alleen zijn op te bouwen. Ze mag met me mee naar het werk (heb nu een baan waarbij dat kan) en dat is superfijn. Maar soms is het wel eens handig als ze sowieso langer alleen kunnen zijn, omdat je privé ook wel eens iets hebt, waardoor je de hond niet mee kunt nemen.
Jij noemde in 1 van je reacties dat de hond jouw slaaf niet is...mee eens...
Maar je moet het ook niet andersom uit zijn verband rukken...jij hoeft ook niet de slaaf van je hond te zijn...zodat je nooit meer ergens heen kan, of weg kunt....want de hond kan niet alleen zijn...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:33

avanoort schreef:
Oke, ik dacht dat jij een boomloostypje zou zijn, maar ik kan ook mijn fouten toegeven hoor, verkeerd inschat.
en ja hoor, ik ben heel zeker over mijn zaak.

Hooo dit komt niet echt goed over op mij boomloostypje. Wat is daar mis mee? Ik rij sinds een week boom en bitloos op mijn merrie die een trauma heeft door een te klein zadel en verkeerd inrijden. En ik ga haar dochter zo ook inrijden, omdat ik het fijn vind bitloos. Dan vind ik de benaming iedereen die boom en bitloos rijd een boomloostypje noemen niet goed. Want verder ben ik niet extreem. Ik doe niet aan parelli en dat soort dingen enkel het rijden dus mijn vriendelijke verzoek wil je dat achterwege laten? Ik haat het in hokjesstoppen gedoe.

Verder is ThePast03 er zeker niet om elk topic te verstoren. Ik zie heel vaak Pluncks adviezen in topics ik heb er veel van geleerd en ThePast03 weet waar ze het over heeft en is er niet om mensen te pesten, maar ze doet dit omdat ze er verstand van heeft. Daarbij er zijn meer mensen die zeggen dat de hond niet zo lang alleen kan zijn dan wel.

@ Polly2
Het gaat er toch niet om of je met hem bezig bent. Het gaat erom dat je er bent de roedel bijelkaar houden. De eene hond kan hiermee omgaan de andere hond niet deze hond duidelijk niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:34

mijn honden zitten ook wel eens langere tijd alleen in de auto....... kan gewoon weg wel eens een uur of 4 zijn. Ze kunnen het goed hebben, maar ik zorg er ook voor dat ze elke dag minstens een half uur kunnen rennen, zwemmen en wat ze dan ook willen.

Ik ben ook niet boos als ze dan wat slopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:43

polly2 schreef:
Voor [*olduser*]:

Stel je werkt niet en hebt een hond. Dan is de hond de hele dag met jou in de weer???

Die van mij wel. Die helpen me met het huishouden (nou ja helpen....) lopen gezellig met me mee als ik de kipjes en konijnen gaan voeren en buiten dat om ben ik zelf veel aktief met ze bezig.
Als ik rustig ga zitten gaan ze slapen.

En nergens wordt gezegd dat een mens een slaaf van de hond moet worden of dat een hond niet alleen zou mogen zijn. Maar elke dag weer 8 uur alleen is gewoon teveel voor de meeste honden, wat je ook in de resterende tijd met de hond doet.
Het kan iedereen gebeuren dat de hond eens wat langer alleen moet blijven dan 4 uurtjes, maar als je van te voren al weet dat je hond elke dag 8 uur alleen moet blijven is het wel een andere zaak, dan is het gewoon een bewuste keuze.

En ja: onze honden gaan mee naar de slaapkamer Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:51

Mijn honden zijn niet de hele tijd MET mij in de weer maar ze zijn wel steeds waar ik ben. Dus ze zorgen er voor en kiezen er voor bij mij te zijn als ze die keuze hebben. Dat zegt wel iets, niet waar?

HOnden zijn geen solitaire dieren. Mensen moeten niet dieren willen veranderen. Ze moeten niet van een roedeldier een solitair dier willen maken. Zoals ze een paard dat een bewegingsdier is, niet steeds moeten opsluiten in een stal van 3x3 en dan zeggen dat hij in een uur per dag genoeg beweging krijgt. Dat is net zo iets.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:02

ik heb helaas op het moment geen tijd om 8 pagina's door te lezen, dus sorry als 't al is gezegd, maar ik heb zelf een labrador van inmiddels alweer bijna 2 jaar, maar toen Jelle nog een pup was, had hij zowel een bench als een mand. Tot ongeveer 2 maanden geleden ging hij áltijd als wij wegwaren in de bench, omdat hij als jonge pup ook wel 'ns had liggen knabbelen aan de tafelpoot en de lambrizering. Je zult merken dat je pup vanzelf in de bench gaat liggen en het helemaal niet erg zal vinden, wij legden er wel altijd een speeltje in en als we weg gingen kreeg hij een gevulde Kong, zo'n rubber speeltje waar je ook wat lekkers in kan doen en daar zijn ze dan wel eventjes zoet mee.
Kort geleden hebben we besloten dat Jelle inmiddels groot genoeg is en nu pas mag hij zelf kiezen waar hij zijn dag doorbrengt, maar 9 van de 10 keer ligt hij in z'n bench als ik thuis kom, gewoon met het deurtje open uiteraard.
Veel succes ermee!!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:19

polly2 schreef:

Maar je moet het ook niet andersom uit zijn verband rukken...jij hoeft ook niet de slaaf van je hond te zijn...zodat je nooit meer ergens heen kan, of weg kunt....want de hond kan niet alleen zijn...

Het gaat hier om structureel iedere dag 8 uur alleen zijn. Iedere hond zal wel ééns wat langer alleen zijn. Da's het punt niet, daar kunnen ze best tegen. Dag in, dag uit, 5 dagen per week alleen is wél veel en kun je daar niet mee vergelijken.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:46

als ik me niet vergis is de hond een 8 uur alleen, maar is hij tussen de middag ook in gezelschap.
Onze honden zijn hier ook enkele jaren 8-9 uur per dag alleen geweest, en er was niemand die kwam kijken over de middag.
We gaven dan gewoon s'avonds wat meer aandacht.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:00

Ja, totdat je 's avonds een keer weg moet. Sowieso vind ik 8 uur per dag (en 9 helemaal!) alleen zijn uit den boze, maar je bent dan wel verplicht 's avonds alle tijd die je hebt te besteden aan de hond. En ook de weekenden.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:05

als je savonds weg moet kun je de hond meenemen.
en waarom zou je je tijd savonds en in de weekenden niet kunnen spenderen aan je honden?
soms loopt het in zo een geval, moet je ze daarom maar wegdoen?
normaal was mijn moeder altijd thuis, zij heeft moeten gaan werken, en was dus van de ene dag op de andere dag van halfacht smorgens tot halfzes savonds weg.
geen mogelijkheid om tussendoor naar huis te komen (te korte pauze en te lange reistijd)
mijn stiefvader zijn uren zijn onregelmatig.
dus het kwam voor dat ze 9 uur alleen zaten, en dan?
ze gaan er echt niet dood van hoor.
als je ze genoeg afleiding geeft, denk aan mogelijkheid tot de tuin, speeltjes, voeder verstoppen, etc, dan is het heus wel te doen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:08

Je moet eerlijk zijn tegenover de hond. En als dat betekend dat je die overdag 9 uur alleen moet laten, ben je dat niet.
En als het een enkele keer betreft, tja, soit. Maar strucutureel word al een heel ander verhaal.

En je honden kan je niet overal mee naar toenemen hoor. Mensen met honden zijn bij mij thuis bijv niet welkom. Ofja, die mensen wel, maar de honden laten ze maar lekker thuis.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:13

Toevallig neem ik mijn hond wel s avonds overal mee naartoe.. want mijn vriendinnen zijn ook mijn hond dr vriendinnen!!
das nou eens van een hond houden!!
haha!!

en mocht ik ergens anders naartoe gaan past een van mn ouders toch gewoon op??!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:16

Ja, als je je ouders hebt om op terug kan vallen is dat makkelijk. Maar zo werkt dat niet als je wat ouder bent en op jezelf woont;)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:20

JustNanno schreef:
Ja, als je je ouders hebt om op terug kan vallen is dat makkelijk. Maar zo werkt dat niet als je wat ouder bent en op jezelf woont;)

?? volgens mij woon ik al op mezelf.. mischien als je beter had gelezen.. had je t geweten..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:25

Dan heb ik daar overheen gelezen, sorry. Dan kwam het slechts anders over Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:28

Is goed!! Ach gut

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:48

Duhelo schreef:
als je savonds weg moet kun je de hond meenemen.
en waarom zou je je tijd savonds en in de weekenden niet kunnen spenderen aan je honden?
soms loopt het in zo een geval, moet je ze daarom maar wegdoen?
normaal was mijn moeder altijd thuis, zij heeft moeten gaan werken, en was dus van de ene dag op de andere dag van halfacht smorgens tot halfzes savonds weg.
geen mogelijkheid om tussendoor naar huis te komen (te korte pauze en te lange reistijd)
mijn stiefvader zijn uren zijn onregelmatig.
dus het kwam voor dat ze 9 uur alleen zaten, en dan?
ze gaan er echt niet dood van hoor.
als je ze genoeg afleiding geeft, denk aan mogelijkheid tot de tuin, speeltjes, voeder verstoppen, etc, dan is het heus wel te doen.

Je geeft het zelf al aan als geen ideale situatie. "Het is zo gelopen", zeg je. Het kan inderdaad op één of andere manier zo lopen. Als de honden er slecht op gereageerd hadden dan hadden jullie vast voor dagopvang oid gezorgd omdat jullie eigenlijk wel weten dat het geen echt hondenleven is maar het is zo gelopen. In dit geval hebben we het over een bewuste keuze om de hond de hele dag alleen te laten. Ik zie een duidelijk verschil, jij ook?

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:51

ja, ik zie ook een duidelijk verschil Haha!
maar de ts doet er toch het mogelijke aan om de omstandigheden goed te maken.
ze komt bv over de middag expres naar huis, dus de hoind zit al geen 8 uur aan een stuk alleen.
dat is ook al een groot verschil.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:12

Een hond weg doen is in deze ook eigenlijk geen oplossing vind ik. Als je een hond hebt, dan doe je hem niet weg, daar zijn ze niet voor. MAar de situatie als uitgangspunt is niets waard, dat moet je niet willen.