Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avanoort schreef:Dit heeft niets met natural te maken, nou je houding komt me ander maar al te bekend voor!
Naturals keuren nu eenmaal alles af wat niet in hun straatje voorkomt. Weet je wat? Om het maar even erger te maken: een hond hoort helemaal niet in een huis thuis met mensen, maar vrij met soortgenoten.
Hahahah, je kunt met dit verhaal niet aankomen: jij houdt niet van honden, jouw hond lijdt etc.
Het dier inderdaad onder de beste omstandigheden houden, prima, maar is dat dan wel in jouw huis? Lijkt me niet.
Kom zeg, we hebben het hier over normale gezinnen met honden, zoals bijna in iedere straat.
Je zou meer bereiken zonder gelijk in de aanval te gaan zoals de naturals. Laat me raden, je rijdt ook zeker boomloos???
avanoort schreef:LEZEN, ik heb nooit gezegd dat ik mijn hond clomicalm zou geven.
avanoort schreef:LEZEN, ik heb nooit gezegd dat ik mijn hond clomicalm zou geven.
Oke, ik dacht dat jij een boomloostypje zou zijn, maar ik kan ook mijn fouten toegeven hoor, verkeerd inschat.
en ja hoor, ik ben heel zeker over mijn zaak.
polly2 schreef:Voor [*olduser*]:
Stel je werkt niet en hebt een hond. Dan is de hond de hele dag met jou in de weer???
polly2 schreef:
Maar je moet het ook niet andersom uit zijn verband rukken...jij hoeft ook niet de slaaf van je hond te zijn...zodat je nooit meer ergens heen kan, of weg kunt....want de hond kan niet alleen zijn...
JustNanno schreef:Ja, als je je ouders hebt om op terug kan vallen is dat makkelijk. Maar zo werkt dat niet als je wat ouder bent en op jezelf woont;)
Duhelo schreef:als je savonds weg moet kun je de hond meenemen.
en waarom zou je je tijd savonds en in de weekenden niet kunnen spenderen aan je honden?
soms loopt het in zo een geval, moet je ze daarom maar wegdoen?
normaal was mijn moeder altijd thuis, zij heeft moeten gaan werken, en was dus van de ene dag op de andere dag van halfacht smorgens tot halfzes savonds weg.
geen mogelijkheid om tussendoor naar huis te komen (te korte pauze en te lange reistijd)
mijn stiefvader zijn uren zijn onregelmatig.
dus het kwam voor dat ze 9 uur alleen zaten, en dan?
ze gaan er echt niet dood van hoor.
als je ze genoeg afleiding geeft, denk aan mogelijkheid tot de tuin, speeltjes, voeder verstoppen, etc, dan is het heus wel te doen.