Wat ook al eerder gezegd is dat honden het op vers vlees heel goed doen. Onze puppen en de puppen die wij fokken worden allemaal groot gebracht met Duck(versvlees) en large breed junior brokken.
Groetjes pammie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miekelover schreef:een pup moet op puppyvoer. Want het voer bevat allerei stoffen die een pup nodig heeft om te groeien. Op school zag ik een plaatje van een pup die verkeerde voeding kreeg en erg misvormde o benen had gekregen door verkeerde voeding.
Craignethan schreef:Vraag even na hoe het zit met Farmfood + versvlees tegelijkertijd. Er staat mij iets bij van dat dat met pens wel kon, maar verder niet i.v.m. de vertering.
Tieme schreef:Ik heb er nog even over nagedacht en advies gevraagd bij een aantal diervoeders.
Ik ga het als volgt doen:
De pup gaat bij mij meteen over op rodi compleet met pens en hart. Dit krijgt hij de eerste week om zo de darmflora goed te maken. hierna ga ik er langzaam aan brokken van farmfood (dus volwassen voer) doorheen mengen. hierna krijgt hij alleen nog farmfood brokken en 2-3 dagen in de week een vleesdag waar hij energique of iets dergelijks krijgt. het zou niet slim zijn om hem nog tot 4 maanden op puppyvoer te zetten want ik hoorde van de fokker dat hij nu NOG dikker was geworden. niet bevordelijk voor z'n gewrichten dus.
Rosita schreef:Ik snap dit echt niet, misschien wil je het me uitleggen? Als ik het zo lees dan weet je / ben je overtuigt van het feit dat de darmflora 'goed gemaakt' wordt door versvlees. Van de brokken die hij hiervoor at zou de darmflora dus slecht geworden kunnen zijn. Dat volg ik nog.
Door het vlees krijgt de hond een goede darmflora.
Wat is nu jouw reden om toch weer brokjes te gaan geven ná die week? Dat is toch niet goed of minder goed voor de darmflora?
MissStynk schreef:Wat kunnen julle zeuren over puppy broken zeg.. Jullie hadden allemaal dierenarts moeten worden.
Ik ben van mening dat je gewoon naar je hond moet kijken waar hij/ zij het goed op doet. Puppy voer is er niet voor niks natuurlijk!
Onze boxer krijgt vanaf het begin Royal Canin. We zijn begonnen met de puppy variant en daarna maxi junior. Omdat hij als een gek de hoogte in ging zijn we overgestapt op volwassen voer. Nu krijgt hij boxerbrok en hij is ruim 8 maanden en is op en top gezond!
Citaat:Wat kunnen julle zeuren over puppy broken zeg.. Jullie hadden allemaal dierenarts moeten worden.
Billy schreef:miekelover schreef:een pup moet op puppyvoer. Want het voer bevat allerei stoffen die een pup nodig heeft om te groeien. Op school zag ik een plaatje van een pup die verkeerde voeding kreeg en erg misvormde o benen had gekregen door verkeerde voeding.
Whahaha, we hebben een kenner
Misschien moet je toch eens verder kijken dan je neus lang is miekelover. Wpordt jullie school gesponsord door Pedigree of zo?
Billy schreef:miekelover schreef:een pup moet op puppyvoer. Want het voer bevat allerei stoffen die een pup nodig heeft om te groeien. Op school zag ik een plaatje van een pup die verkeerde voeding kreeg en erg misvormde o benen had gekregen door verkeerde voeding.
Whahaha, we hebben een kenner
Misschien moet je toch eens verder kijken dan je neus lang is miekelover. Wpordt jullie school gesponsord door Pedigree of zo?
Rosita schreef:waarom wil je brokken voeren........... als zelfs de brokkenfabrikant zegt dat vlees beter is.
Tieme schreef:Rosita schreef:waarom wil je brokken voeren........... als zelfs de brokkenfabrikant zegt dat vlees beter is.
ik wil brokken voeren voor m'n eigen gemoedsrust.
aan de ene kant zou ik hem graag helemaal op vlees zetten omdat ik daar goede verhalen over hoor. aan de andere kant vertrouw ik dat dus nog niet zo. misschien omdat er nog niet zoveel over alleen maar vlees geven bekend is en er meestal gewoon brokken aangeraden worden.
vandaar dus dat ik een zoveel mogelijk natuurlijk brok wil gaan voeren en dan i.i.g. met 2-3 vleesdagen. dan heeft hij toch het vlees en krijgt hij (misschien alleen maar voor mijn gevoel) alle voedingsstoffen binnen. misschien als hij een tijdje op dit schema staat dat ik er wat meer vertrouwen in krijg en hij dan ter zijner tijd alsnog helemaal op vlees overgaat. dat weet ik niet. maar ik vindt dit dan al een goed begin.
had het vanmiddag even met de dierenarts erover en die begon al meteen dat vlees slecht was. ze zouden er van aan de diarree gaan en stinken. het zou slecht zijn en hij raadde me dus royal canin puppen voer aan speciaal voor duitse herders. hij bracht me al weer aan het twijfelen. maar ik hou het toch bij hetgene wat ik nu in m'n hoofd hebt. hij raadde me in ieder geval aan niet puppen brokken door te blijven geven langer dan 6 maanden. dat zou wel slecht zijn. veel te veel eiwitten waardoor ze dus de hoogte inschieten met alle gewrichtsklachten van dien.
Billy schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat als je op het Groenhorst had gezeten, dat je zulke onzin niet verkondigd had. Dan had je beter geweten![]()
miekelover schreef:Billy schreef:Whahaha, we hebben een kenner
jij heb er zeker meer verstand van he Billy
miekelover schreef:Billy schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat als je op het Groenhorst had gezeten, dat je zulke onzin niet verkondigd had. Dan had je beter geweten![]()
owja groenhorst is natuurlijk veel betere school dan prinsentuin. Achja bedweters horen natuurlijk ook hier op het forum thuis.
miekelover schreef:Billy schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat als je op het Groenhorst had gezeten, dat je zulke onzin niet verkondigd had. Dan had je beter geweten![]()
owja groenhorst is natuurlijk veel betere school dan prinsentuin. Achja bedweters horen natuurlijk ook hier op het forum thuis.
samyrah schreef:TS: puppyvoer is er echt niet voor niks. Ik vind het eigenlijk een vreemde zaak dat FF zelf aangeeft dat je er Rodi bij moet voeren, dit houdt voor mij in dat FF niet helemaal volledig is en dat geven ze zelf nog toe ook, doe er dan als fabrikant wat aan.