Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meissielief schreef:hahaha als ze je hond in beslag willen nemen dan doen ze dat al moet het met geweld
rockey schreef:omdat ik zeker weet dat ze mijn hondje met geen 1 vinger aan raken
rockey schreef:omdat ik zeker weet dat ze mijn hondje met geen 1 vinger aan raken
JustNanno schreef:rockey schreef:omdat ik zeker weet dat ze mijn hondje met geen 1 vinger aan raken
Dat is lief van je, maar dat is niet de praktijk helaas
rockey schreef:toch wel, jullie zullen het niet begrijpen, maar kan ook niet vertellen waarom niet
ThePast03 schreef:rockey schreef:toch wel, jullie zullen het niet begrijpen, maar kan ook niet vertellen waarom niet
En zo werk je dus zelf keihard mee aan de vooroordelen over de bazen van de pitbull achtigen.
Jammer.
meissielief schreef:het lachen vergaat je wel als ze de hond inbeslag nemen
Toeties schreef:Als er een Ambull standaard type in beslag genomen word, komt dat door een ZEER ONKUNDIGE politieman. Zowiezo is de kans klein, dat ze komen, omdat ze wel betere dingen te doen hebben.
Toeties schreef:Er is een grote onduidelijkheid in het handhavingsbeleid van deze regelgeving. Afgezien van de onbekendheid van deze regels bij de burger (zij kopen geheel te goeder trouw bijvoorbeeld een American Bulldog of een hond van een vergelijkbaar ras, uitdrukkelijk géén Pitbull), blijken ook veel opsporingsbeambten problemen te hebben met de herkenbaarheid van het juiste morfologisch type van de Pitbull Terrier. Het het gevolg is dat er, met name in het afgelopen jaar, een aantal honden in beslag is genomen en in sommige gevallen zelfs is geeuthenaseerd, waarvan achteraf moest worden vastgesteld dat deze niet tot het Pitbull-type behoren.
Komt van de ambull website ff googlen en je hebt hem.
De rasvereniging van liefhebbers van American Bulldogs is ten zeerste bereid om heel zichtbaar en controleerbaar alle benodigde stappen te ondernemen om voor hun honden eenzelfde geaccepteerde plek in de maatschappij te verkrijgen. De vereniging loopt echter tegen het probleem aan dat een dergelijk traject slechts kan worden ingezet na (administratieve) erkenning van het ras, na het wegnemen van de dreiging tot inbeslagname.
rockey schreef:ow ik durf nog wel foto's te plaatsen hoorga aankomende week weer nieuwe maken.