nieuwe pup ***aparte kruising ***

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: nieuwe pup ***aparte kruising ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:46

Waarom gelden ze dan niet voor jouw hondje? Het is een schat hoor, maar je hebt niets te zeggen over hoe hij gaat uitgroeien...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:46

justnanno ze wil het niet begrijpen
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-08-06 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:47

omdat ik zeker weet dat ze mijn hondje met geen 1 vinger aan raken

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:48

als ze je hond in beslag willen nemen dan doen ze dat al moet het met geweld
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-08-06 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:49

meissielief schreef:
hahaha als ze je hond in beslag willen nemen dan doen ze dat al moet het met geweld

geloof mij nou maar van niet, je weet denk ik niet veel beter en zal je de verhalen maar besparen Lachen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:50

rockey schreef:

Dat is lief van je, maar dat is niet de praktijk helaas Huilen

Wesco

je staat niet boven de wet en als ze een hond in beslag willen nemen dan doen ze dat al moeten ze er een heel politiekorps voor mee nemen

baroen

rockey schreef:

dat dachten meerdere eigenaren van rad hondjes ook, 10.000 euro boete, gevangenisstraf van 2 jaar , wanneer je niet mee werkt ALS en INDIEN jou hondje uitgroeit tot een RAD hondje en ze hem in beslag nemen.

maar goed, ik vind het wel prima allemaal , het zijn allemaal goedbedoelde adviesen, je zou ze iig serieus kunnen nemen Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:51

JustNanno schreef:
rockey schreef:

Dat is lief van je, maar dat is niet de praktijk helaas Huilen

toch wel, jullie zullen het niet begrijpen, maar kan ook niet vertellen waarom niet

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:52

wou je soms zeggen dat je conecties heb zitten bij de AID

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:53

rockey schreef:
toch wel, jullie zullen het niet begrijpen, maar kan ook niet vertellen waarom niet

En zo werk je dus zelf keihard mee aan de vooroordelen over de bazen van de pitbull achtigen.
Jammer.

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:54

hopelijk lukt het je dan dat ze je hondje niet afpakken tis een lief puppytje wat kan daar nou voor kwaads inzitten.. valse honden worden toch niet geboren maar gemaakt door bepaalde mensen..en daar zijn al die honden dus het dupe van Boos!

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:59

Wat een gezeik over je hondje!!!
Ik vind hem gaaf en veel plezier ermee.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:00

ThePast03 schreef:
rockey schreef:

En zo werk je dus zelf keihard mee aan de vooroordelen over de bazen van de pitbull achtigen.
Jammer.

hahahaha

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:05

Wat een ongeloofelijk leuk dier en wat kan ie ontzettend lief kijken. Heel veel plezier met deze kleine deugeniet!!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:06

het lachen vergaat je wel als ze de hond inbeslag nemen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:07

meissielief schreef:
het lachen vergaat je wel als ze de hond inbeslag nemen

wordt ie niet geloof me nou Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:10

Als je al begint over hoe jouw vriend een stoere bandog had die alles pakte wat op zijn terrein liep weten de meeste al voldoende denk ik.
Gezien je leeftijd heb je 1993 niet bewust meegemaakt en snap je niet eens waar het allemaal over gaat.

Ik hoop van harte dat jouw pup een lang en gezond leven zal hebben.
Je weet zelf blijkbaar precies waar je aan begonnen bent en dat je eventueel een risico neemt dus daar maak ik mezelf niet meer druk over.

Nog wel altijd over de liefhebbers van de RAD rassen die door dit soort toestanden wel het risico lopen om hun hobby te verliezen.

Veel plezier met je pup.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:10

Just nanno wat banketstaaf je nou dat vader verboden is?!?!

ga je er eerst eens even GOED in verdoipen voordat je iedereen de stuipen op het lijf jaagt!!!!!!!
Vader LIJKT geeneens op een pitbull, ze moeten ALLE kenmerken hebben van een pitbull, ik weet niet of je ooit een ambull in het echt hebt gezien, lijkt mee heel stug aan je achterlijke commentaar te horen, dan zie je zo dat ze zowiezo al groter zijn, dat valt meteen op.

Als er een Ambull standaard type in beslag genomen word, komt dat door een ZEER ONKUNDIGE politieman. Zowiezo is de kans klein, dat ze komen, omdat ze wel betere dingen te doen hebben.

wat een onzin zeg.

TS: veel plezier met je hond, ben het niet eens met de kruizing, ik vind dat erg zonde van de ambull, maar goed, dat was een ongeluk. Ik hoop voor je dat ie niet onder de RAD gaat vallen, daar heb ik wel twijfels over. Stuur je nog foto's op als ie groter wordt? ben erg benieuwd! Of durf je dat nu niet meer, na deze achterlijke discussie?
Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:13

Toeties schreef:
Als er een Ambull standaard type in beslag genomen word, komt dat door een ZEER ONKUNDIGE politieman. Zowiezo is de kans klein, dat ze komen, omdat ze wel betere dingen te doen hebben. Boos!

Ze zijn zelfs afgemaakt dus er is blijkbaar wel meer nodig dan een ondeskundige politieman Knipoog
Het ras is niet FCI erkend en zal dat voorlopig zeker ook niet worden, deels dankzij de eigenaren van dit ras die het zelf niet eens eens kunnen worden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:14

ow ik durf nog wel foto's te plaatsen hoor Lachen ga aankomende week weer nieuwe maken.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:29

Er is een grote onduidelijkheid in het handhavingsbeleid van deze regelgeving. Afgezien van de onbekendheid van deze regels bij de burger (zij kopen geheel te goeder trouw bijvoorbeeld een American Bulldog of een hond van een vergelijkbaar ras, uitdrukkelijk géén Pitbull), blijken ook veel opsporingsbeambten problemen te hebben met de herkenbaarheid van het juiste morfologisch type van de Pitbull Terrier. Het het gevolg is dat er, met name in het afgelopen jaar, een aantal honden in beslag is genomen en in sommige gevallen zelfs is geeuthenaseerd, waarvan achteraf moest worden vastgesteld dat deze niet tot het Pitbull-type behoren.

Komt van de ambull website ff googlen en je hebt hem.

De rasvereniging van liefhebbers van American Bulldogs is ten zeerste bereid om heel zichtbaar en controleerbaar alle benodigde stappen te ondernemen om voor hun honden eenzelfde geaccepteerde plek in de maatschappij te verkrijgen. De vereniging loopt echter tegen het probleem aan dat een dergelijk traject slechts kan worden ingezet na (administratieve) erkenning van het ras, na het wegnemen van de dreiging tot inbeslagname.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:36

Toeties schreef:
Er is een grote onduidelijkheid in het handhavingsbeleid van deze regelgeving. Afgezien van de onbekendheid van deze regels bij de burger (zij kopen geheel te goeder trouw bijvoorbeeld een American Bulldog of een hond van een vergelijkbaar ras, uitdrukkelijk géén Pitbull), blijken ook veel opsporingsbeambten problemen te hebben met de herkenbaarheid van het juiste morfologisch type van de Pitbull Terrier. Het het gevolg is dat er, met name in het afgelopen jaar, een aantal honden in beslag is genomen en in sommige gevallen zelfs is geeuthenaseerd, waarvan achteraf moest worden vastgesteld dat deze niet tot het Pitbull-type behoren.

Komt van de ambull website ff googlen en je hebt hem.

De rasvereniging van liefhebbers van American Bulldogs is ten zeerste bereid om heel zichtbaar en controleerbaar alle benodigde stappen te ondernemen om voor hun honden eenzelfde geaccepteerde plek in de maatschappij te verkrijgen. De vereniging loopt echter tegen het probleem aan dat een dergelijk traject slechts kan worden ingezet na (administratieve) erkenning van het ras, na het wegnemen van de dreiging tot inbeslagname.

En doordat ze zelf niet eens kunnen worden is de FCI erkenning al bijna onbereikbaar geworden.

Heb je weinig aan als je hond al afgemaakt is dat ze dan achteraf zeggen dat het geen Pitbull was.
Feit is en blijft dat het geen FCI erkend ras is en dus altijd het risico loopt dat hij in beslag genomen wordt. Bron zijn Ambull liefhebbers, logisch dat die dat liever niet willen zien/horen.

Ik denk dat het risico groter is dat de Ambull op zich in de toekomst ook verboden gaat worden, zeker als er steeds meer van dit soort honden bijkomen.
Je hoeft alleen maar naar andere Europese landen te kijken om te zien dat het in ieder geval niet gaat versoepelen.

De Ambull is populair geworden na 1993 (opvallend he?) en zolang het maar om een gering aantal honden gaat is er misschien weinig aan de hand.

Hetzelfde geldt voor de pitbull achtige. Zolang er niet teveel zijn worden ze hier en daar gedoogd.
Komen er steeds meer dan zal de controle zeker gaan verzwaren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:40

rockey schreef:
ow ik durf nog wel foto's te plaatsen hoor Lachen ga aankomende week weer nieuwe maken.

Graag, ik ben nl benieuwd hoe ze uitgroeit. Ik denk nl dat met het opgroeien het koppie nog we smaller en minder pitbullachtig zal worden Haha!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:45

Amerikaanse Bulldog is dat een pittbull..?
Kom op mensen .. problemen maken over als het een kruising pitbull was het is een bulldog.
Die worden niet zo streng in de gaten gehouden pitbuls wel.
Mijn moeder werkt in een dierenasiel en maakt het genoeg mee dat pitbuls zonder stamboek afgemaakt moeten worden hoe lief ze ook zijn.
En kruisings al helemaal maar dit is toch geen pitbull maar een Amerikaanse Bulldog ..

Maar goed..
Ontopic:
Wat een lekker dier Lachen