Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Michelle__ schreef:En toen we het tegen hun vertelde was hun antwoord... "moet je de deur maar niet open laten staan"
valerie19 schreef:We hebben geen last meer van onze buurtkat(ten), deze hadden nl. de gewoonte om bij ons lekker op het gras te poepen. Niet handig met 2 kinderen die dan binnenkomen met kijk mam de poes heeft weer gepoept in onze tuin. Dus op naar de buurman en gevraagd wil je even komen kijken. Maar de buurman had al vaker poep gezien. En zijn kat was het niet. Terwijl er maar 2 rondlopen en toevallig wel heel veel op die van hem leken. Dus dan brengen we de poep toch naar de buurman. Dus 2 dagen lang in een envelop de kattenpoep netjes in de brievenbus gedaan. Nu kwam de buurman wel even kijken, hij was niet blij. Terwijl ik alleen maar de poep terugbracht naar de eigenaar van deze 2 katten. De buurman is gaan klagen bij de rest van de buurt en wat bleek meerdere mensen hadden last van deze 2 katten. Ben die avond nog even langsgegaan bij de buurman en verteld van de situatie en dat we schrikdraad gingen plaatsen boven de schutting, en dat ik alleen maar duidelijk heb willen maken dat zijn katten overlast veroorzaakte. Sinds het schrikdraad op de schutting ligt hebben we geen last meer van kattenpoep. En als ik de buurman tegenkom vraag hij altijd of ik nog post voor hem heb.
Desiree schreef:_Michelle__ schreef:En toen we het tegen hun vertelde was hun antwoord... "moet je de deur maar niet open laten staan"
Ja, dat is zo typerend he. Maar dan ving ik die kat gewoon een keer, en dan zagen ze hem nooit meer terug. Ik zou er een andere plek voor zoeken, naar een asiel brengen in een andere plaats of zo.
Desiree schreef:_Michelle__ schreef:En toen we het tegen hun vertelde was hun antwoord... "moet je de deur maar niet open laten staan"
Ja, dat is zo typerend he. Maar dan ving ik die kat gewoon een keer, en dan zagen ze hem nooit meer terug. Ik zou er een andere plek voor zoeken, naar een asiel brengen in een andere plaats of zo.
Saningie schreef:Dat straatbeeld van honden buiten kan ik mij niet herinneren, en ik ben toch ook aardig op leeftijd...
Toen ik opgroeide zag ik geen enkele hond in mijn omgeving over straat zwerven, dat waren alleen katten...
ThePast03 schreef:Nee hoor. Hard is het pas als je een poes van de weg moet schrapen waarvan de achterhand zo plat is dat hij aan het asfalt zit vastgeplakt. En dat terwijl de kat nog gewoon leeft.
Dat is pas hard.
Vraag me af wat de eigenaar had gevoeld als hij zijn kat zo had gezien, maar die heeft hem pas gezien toen hij al dood was en gaan er zoals de meeste vanuit dat de kat op slag dood was.
Dat noem ik pas hard.
ellenlouise schreef:Vreselijk verhaal [*olduser*]. Mag ik vragen wat je gedaan hebt? Ik bedoel, zo'n beestje lijdt en gaat het niet halen en voordat de dierenambu er is ben je zo een half uur verder.
ThePast03 schreef:Mijn ex wilde hem uit zijn lijden verlossen maar kreeg de waarschuwing dat hij dan aangeklaagd kon worden. Blijkbaar mag je dat zelf zomaar niet doen, hoe erg een dier ook lijdt, zeker niet als er omstanders bij staan die je dan ook nog eens bedreigen om aangifte te doen.
Wat we dus alleen konden doen was warm houden.
ellenlouise schreef:Freggel schreef:Meerdere oplossingen gezocht, maar de enige die blijkt te werken is een kattenlijk met magneet
En nou hoop ik maar dat je een tikfout hebt gemaakt...
ellenlouise schreef:ThePast03 schreef:Mijn ex wilde hem uit zijn lijden verlossen maar kreeg de waarschuwing dat hij dan aangeklaagd kon worden. Blijkbaar mag je dat zelf zomaar niet doen, hoe erg een dier ook lijdt, zeker niet als er omstanders bij staan die je dan ook nog eens bedreigen om aangifte te doen.
Wat we dus alleen konden doen was warm houden.
Vreemd, want uit zijn lijden verlossen is het beste wat je kunt doen. En helaas zie je het maar al te vaak, aangereden poezen... (en egels, vogels, konijnen etc..). Soms denk ik wel eens dat mensen niet eens moeite doen om een dier te ontwijken.