Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ingrid

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:51

Ik laat mijn katten al jaren buiten lopen, ik woon in een niet zo n drukke buurt. IK heb er nog nooit klachten over gehoord. Alleen s'avonds en s'nachts blijven ze binnen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:54

_Michelle__ schreef:
En toen we het tegen hun vertelde was hun antwoord... "moet je de deur maar niet open laten staan" Bloos!

Ja, dat is zo typerend he. Maar dan ving ik die kat gewoon een keer, en dan zagen ze hem nooit meer terug. Ik zou er een andere plek voor zoeken, naar een asiel brengen in een andere plaats of zo.

valerie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:27

We hebben geen last meer van onze buurtkat(ten), deze hadden nl. de gewoonte om bij ons lekker op het gras te poepen. Niet handig met 2 kinderen die dan binnenkomen met kijk mam de poes heeft weer gepoept in onze tuin. Dus op naar de buurman en gevraagd wil je even komen kijken. Maar de buurman had al vaker poep gezien. En zijn kat was het niet. Terwijl er maar 2 rondlopen en toevallig wel heel veel op die van hem leken. Dus dan brengen we de poep toch naar de buurman. Dus 2 dagen lang in een envelop de kattenpoep netjes in de brievenbus gedaan. Nu kwam de buurman wel even kijken, hij was niet blij. Terwijl ik alleen maar de poep terugbracht naar de eigenaar van deze 2 katten. De buurman is gaan klagen bij de rest van de buurt en wat bleek meerdere mensen hadden last van deze 2 katten. Ben die avond nog even langsgegaan bij de buurman en verteld van de situatie en dat we schrikdraad gingen plaatsen boven de schutting, en dat ik alleen maar duidelijk heb willen maken dat zijn katten overlast veroorzaakte. Sinds het schrikdraad op de schutting ligt hebben we geen last meer van kattenpoep. En als ik de buurman tegenkom vraag hij altijd of ik nog post voor hem heb.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:44

valerie19 schreef:
We hebben geen last meer van onze buurtkat(ten), deze hadden nl. de gewoonte om bij ons lekker op het gras te poepen. Niet handig met 2 kinderen die dan binnenkomen met kijk mam de poes heeft weer gepoept in onze tuin. Dus op naar de buurman en gevraagd wil je even komen kijken. Maar de buurman had al vaker poep gezien. En zijn kat was het niet. Terwijl er maar 2 rondlopen en toevallig wel heel veel op die van hem leken. Dus dan brengen we de poep toch naar de buurman. Dus 2 dagen lang in een envelop de kattenpoep netjes in de brievenbus gedaan. Nu kwam de buurman wel even kijken, hij was niet blij. Terwijl ik alleen maar de poep terugbracht naar de eigenaar van deze 2 katten. De buurman is gaan klagen bij de rest van de buurt en wat bleek meerdere mensen hadden last van deze 2 katten. Ben die avond nog even langsgegaan bij de buurman en verteld van de situatie en dat we schrikdraad gingen plaatsen boven de schutting, en dat ik alleen maar duidelijk heb willen maken dat zijn katten overlast veroorzaakte. Sinds het schrikdraad op de schutting ligt hebben we geen last meer van kattenpoep. En als ik de buurman tegenkom vraag hij altijd of ik nog post voor hem heb.

Jij hebt schrikdraad geplaats om zijn katten buiten jouw tuin te houden........... Da's toch de omgekeerde wereld????

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:50

Ja precies... Zo hoort het niet.
De zus van mijn vriend heeft 2 katten die in de tuin blijven omdat HUN schrikdraad hebben gespannen.
En zo hoort het eigenlijk Ja
Maar ja als de eigenaar het niet doet, moet je het toch echt zelf doen... *zucht*

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:51

Desiree schreef:
_Michelle__ schreef:
En toen we het tegen hun vertelde was hun antwoord... "moet je de deur maar niet open laten staan" Bloos!

Ja, dat is zo typerend he. Maar dan ving ik die kat gewoon een keer, en dan zagen ze hem nooit meer terug. Ik zou er een andere plek voor zoeken, naar een asiel brengen in een andere plaats of zo.

Dat zou ik ook niet kunnen denk ik. Al helemaal niet omdat hun kinderen er zo gek mee waren en die waren nog zo klein, die konden er niets aan doen...

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:40

nee maar het is de enige manier om de kat bij je vandaan te houden en dan deed ik dat toch.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:42

Desiree schreef:
_Michelle__ schreef:

Andermans katten in je huis is inderdaad te absurd voor woorden en ook ik zou er niet blij mee zijn, maar jongens, dit is toch wel enorm kinderachtig zeg.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:51

Een hele goede methode om van andermans katten af te komen is ze zien te vangen en door de dierenbescherming op te laten halen.
De eigenaar moet dan elke keer geld betalen om zijn kat terug te krijgen Knipoog

Diervriendelijk en helpt in veel gevallen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:53

Dat lijkt me dan inderdaad een effectievere oplossing ja,hehe

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:01

Saningie schreef:
Dat straatbeeld van honden buiten kan ik mij niet herinneren, en ik ben toch ook aardig op leeftijd...
Toen ik opgroeide zag ik geen enkele hond in mijn omgeving over straat zwerven, dat waren alleen katten...

Misschien woonde jij in een grotere plaats dan ik of was het plaatsgebonden?
Hier liepen er behoorlijk wat hoor. Sommige brachten mij elke dag weer trouw naar school, vooral als een van ons teven loops was. Clown

Wij hadden rashonden (mijn moeder fokte ook) en en die liepen nooit los op straat, de meeste uit onze buurt vonden dat maar verwaand en zielig voor de honden. Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:42

ThePast03 schreef:
Nee hoor. Hard is het pas als je een poes van de weg moet schrapen waarvan de achterhand zo plat is dat hij aan het asfalt zit vastgeplakt. En dat terwijl de kat nog gewoon leeft.
Dat is pas hard.
Vraag me af wat de eigenaar had gevoeld als hij zijn kat zo had gezien, maar die heeft hem pas gezien toen hij al dood was en gaan er zoals de meeste vanuit dat de kat op slag dood was.
Dat noem ik pas hard.

Vreselijk verhaal ThePast03. Mag ik vragen wat je gedaan hebt? Ik bedoel, zo'n beestje lijdt en gaat het niet halen en voordat de dierenambu er is ben je zo een half uur verder.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:46

ellenlouise schreef:
Vreselijk verhaal [*olduser*]. Mag ik vragen wat je gedaan hebt? Ik bedoel, zo'n beestje lijdt en gaat het niet halen en voordat de dierenambu er is ben je zo een half uur verder.

Mijn ex wilde hem uit zijn lijden verlossen maar kreeg de waarschuwing dat hij dan aangeklaagd kon worden. Blijkbaar mag je dat zelf zomaar niet doen, hoe erg een dier ook lijdt, zeker niet als er omstanders bij staan die je dan ook nog eens bedreigen om aangifte te doen.
Wat we dus alleen konden doen was warm houden.

De dierenambu was er gelukkig binnen vijf minuten en op het moment dat ze hem in de wagen legde overleed het dier.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:50

Aah wat zielig Verdrietig

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:51

Desiree schreef:
_Michelle__ schreef:

En dat gaat dus echt te ver. Want dan wordt de kat dus het slachtoffer van de situatie. Een kat zijn thuis afnemen staat in geen enkele verhouding tot een keer ongewenst een vreemd huis ingaan! Hoe haal je het in je hoofd zeg.

Wat niet wegneemt dat het een behoorlijk lompe en domme reactie is van die mensen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:54

ThePast03 schreef:
Mijn ex wilde hem uit zijn lijden verlossen maar kreeg de waarschuwing dat hij dan aangeklaagd kon worden. Blijkbaar mag je dat zelf zomaar niet doen, hoe erg een dier ook lijdt, zeker niet als er omstanders bij staan die je dan ook nog eens bedreigen om aangifte te doen.

Vreemd, want uit zijn lijden verlossen is het beste wat je kunt doen. En helaas zie je het maar al te vaak, aangereden poezen... (en egels, vogels, konijnen etc..). Soms denk ik wel eens dat mensen niet eens moeite doen om een dier te ontwijken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:07

Ik heb 2 katten die buiten lopen, 1 daarvan loopt altijd als een hondje achter mij aan buiten, en laatst rende ze voor mij uit de poort uit bij ons achter en de buurman van op de hoek gaf haar gewoon een trap Bloos! toen zag hij mij..

Gelukkig voor hem trapte hij mis, maar hij schrok onwij van mij en stamelde meteen : is dat jou kat?

Ik heel link kijken, JA!

Ik heb zo'n hekel aan mensen die beesten pijn doen..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:09

Mijn vader vroeg of ik die kat die altijd zo meeloopt mee wilde verhuizen naar almere maar ik vind het zielig om een kat die buiten gewend is dan op te sluiten in een appartement..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:17

Ik heb 2 katten, maar we wonen in een flat. Ze komen dus alleen op het balkon. Maar ze zijn niet anders gewend. Wel merk ik dat ze het wel lekker vinden buiten Ja We gaan binnenkort verhuizen en daar hebben we een veel groter en lichter balkon, dus dat vind ik echt super voor ze.

Mijn ouders hebben ook een kat. De buren hadden er in het begin ook last van omdat ze dan vanuit onze tuin op de vogeltjes aan het jagen was. Dus we hebben onder de scheidingsheg kippengaas gespannen zodat ze er niet onderdoor kan. Wel loopt ze soms over onze schutting soms naar hun toe en gaat dan daar op het fietsenschuurtje liggen (wat achteraan hun tuin staat). Maar dat vinden ze gelukkig niet erg.

Ik kan me wel goed voorstellen hoor, dat als je zelf geen katten hebt je veel last kan hebben van andermans katten Ja MAAAR dat is geen reden om ze wat aan te doen of pijn te doen

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:18

mijn kat gaat zoveel mogelijk naar buiten, dat vindt ze zelf echt heerlijk, vooral als het zonnetje lekker schijnt. mijn moeder is zeer allergisch dus voor haar gezondheid is de kat buiten een stuk beter. wel moet ik zeggen dat we een langharige kat hebben die van alles meesleept het huis in. in de zomer slaapt ze ook vaak buiten (nu niet met dit herfstweer) en als wij op vakantie gaan komt ze helemaal niet binnen. naar buiten gaan is voor elke normale kat gezond. wij hebben in de buurt heel veel katten, zo'n 15. wij wonen aan een straat waar wel veel mensen hard rijden, dus ze komt niet voor het huis. al ontdekten we toen we terug van vakantie kwamen haar wel in de poort en toen wist ze niet hoe snel ze weer naar de achtertuin moest komen. ze weet dus heel goed wat wel en niet mag. ik denk dat veel mensen hun kat wel een tuintje gunnen, maar dat niet altijd kan. ik wel eens van iemand gehoord dat ze haar raskat binnen hield om niet door een bastaard of van een ander ras gedekt te worden.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:22

ellenlouise schreef:
Freggel schreef:
Meerdere oplossingen gezocht, maar de enige die blijkt te werken is een kattenlijk met magneet

En nou hoop ik maar dat je een tikfout hebt gemaakt... Haha!

Gestoord ja dus, kattenluik bedoel ik Bloos .

Dat krijg je als je ergens anders zit en niet je eigen toetsenbord gebruikt Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:24

ellenlouise schreef:
ThePast03 schreef:

Vreemd, want uit zijn lijden verlossen is het beste wat je kunt doen. En helaas zie je het maar al te vaak, aangereden poezen... (en egels, vogels, konijnen etc..). Soms denk ik wel eens dat mensen niet eens moeite doen om een dier te ontwijken.

Heb het weleens gezien dat er een kat doodgereden werd en die jongen deed inderdaad niet eens zijn best om uit te wijken. Of hij nou wel of niet kon doet er niet toe, maar hij reed daarna ook gewoon door... Boos!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:34

[quote="PlunckEn het risico dat een van die katten een keer wordt doodgebeten door een van onze honden vind ik ook niet echt prettig om mee te leven.
[/quote]

maar dan moet je je hond dus goed onder appel houden... tenzij het natuurlij kin je eigen tuin gebeurt, dan is het een ander verhaal....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:38

Een hond zou in geen geval ergens in mogen bijten, of het nou een kind of een kat is en ongeacht of het op zijn territorium komt of niet.
Die hond hoort zo opgevoed te zijn, dat dat nooit kan gebeuren.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:39

Alleen inbrekers he? Die mogen ze wel bijten.......

Ander topic volgens mij.