Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:40

Sannert schreef:
Beagle zaten wij idd ook al aan te denken, m'n moeder vindt het mooie honden ..

Verward Jullie wilden toch een grote hond????????
En weet waar je aan begint met een beagle, hij voldoet in ieder geval niet aan je eisen die je stelt op de eerste pagina!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 12:41

ikke24 schreef:
Sannert schreef:
Beagle zaten wij idd ook al aan te denken, m'n moeder vindt het mooie honden ..

Verward Jullie wilden toch een grote hond????????
En weet waar je aan begint met een beagle, hij voldoet in ieder geval niet aan je eisen die je stelt op de eerste pagina!

We wilde ook een grote hond, maar uitzonderingen daarin toe. Knipoog
Als ie niet aan de eisen voldoet, houdt het op .. Ik heb me nog niet verdiept in de beagle ..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:42

Beagles vreten je hele huis op.

Heb zelf een grote kruising herder/podenco/????/???? via een herplaatsingsstichting. Deze honden komen in Spanje in een opvang, van daaruit gaan ze naar nederland waar ze worden ondergebracht in gastgezinnen. Hier blijven ze totdat de gastgezinnen weten hoe de hond is, hoe zijn karakter in elkaar zit en in watvoor soort huishouden hij het best kan.

Ik denk dat als je zo'n stichting belt en vertelt watvoor hond je zoekt hun er wel een paar hebben die qua ras en uiterlijk niets van elkaar weg hebben, maar die allemaal voldoen aan je vraag.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:45

Haha mensen bij ons in de straat hebben een beagle, een monstertje! Hij is klein, maar híj bepaalt waar er naartoe gewandeld wordt. Dit ligt natuurlijk voor een groot deel ook aan de opvoeding en persoonlijk vind ik het (ondanks, misschien wel dankzij) zijn gedrag een superstoer hondje!

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:48

ik weet niet of je nog opzoek bent en of dit ras al is genoemt !
BERNER SENNEN !1

echt geweldige honden !! super lief, wil voor je werken, veel aan te leren,houdtvan wandelen. kwijlen niet, dat denken wel veelmensen !1

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 12:54

kimmie1018 schreef:
ik weet niet of je nog opzoek bent en of dit ras al is genoemt !
BERNER SENNEN !1

echt geweldige honden !! super lief, wil voor je werken, veel aan te leren,houdtvan wandelen. kwijlen niet, dat denken wel veelmensen !1

Op mn werk is er een, als de hond zegt links met wandelen, is het links. Clown
SUper eigenwijs, maar wel super lief. Lachen
Maar ze is dan wel een super verwende hond, de vrouw van mn baas ziet dr als haar kindje. Tong uitsteken
Ik zou er graag een willen, maar mn ouders niet ..

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:55

Een beagle is eigenzinnig en gaat zijn eigen gang. Probeer die maar eens wat te leren. Kijk eensnaar de rasstandaardvan de zwitserse sennenhond:
Deze vind ik qua uiterlijk op een beagle lijken, hahha met een beetje fantasie natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rasstandaard:
De Grote Zwitserse Sennenhond is de grootste onder de Sennenhonden. Ondanks dat het ras bijna uitgestorven is geweest, komt de interesse in deze hond de laatste tijd weer volop tot bloei. De Grote Zwitserse Sennenhond komt oorspronkelijk uit Zwitserland, waar zij tijdens de tweede wereldoorlog als trek- en lastdier zijn ingezet. Qua prestaties overtroffen zij hierin de andere grote hondenrassen.

Het uiterlijk is zeer indrukwekkend. De reuen hebben een hoogte van 65-72 cm. en de teven hebben een hoogte van 60-68 centimeter. Het zijn zware honden met een brede en diepe borst. De hals is sterk en zonder keelhuid. Ze zijn driekleurig en hebben stokhaar met een dichte onderwol.

Karakter:
De Grote Zwitserse Sennenhonden hebben een goedmoedig en evenwichtig karakter. Ze zijn vriendelijk naar andere mensen toe, maar hun eigen baasjes gaan hen boven alles. Ze zijn de beste maatjes met kinderen. Daarnaast lijkt het of de Grote Zwitsers altijd wakker zijn, want niets ontgaat hen. Deze aantrekkelijke hond wordt steeds geliefder als familiehond

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:01

Ik weet niet of dit ras al is genoemd (ik heb even vluchtig het topic doorgelezen) maar wat dacht je van een Bouvier?

Wij hadden er vroeger een, Kay. 't Was echt een schat van een hond! Kon je alles mee! Haha!
Je moet ze misschien wel scheren in de zomer (deden wij iig, ivm met hun dikke vacht) en de vacht goed bijhouden (de vacht is dik en krullerig) maar ze zijn heel leuk en lief en genieten van aandacht!
Ik vond het altijd geweldig om zijn vacht te kammen, ze ging dan languit liggen en ik maar borstelen. Haha!
Voor zover ik weet waren het altijd ontzettend leergierige honden en ze speelden ook graag Ja

(Deze honden zijn niet van ons, deze foto's komen van Google!)

Afbeelding

Afbeelding

Dit word er gezegd over de bouvier;

Bouvier
De Bouvier is een waak, verdedigings- en gezinshond. Hij is zeer trouw en gehecht aan zijn baas en diens gezin. Wanneer Bouviers eenmaal iets geleerd hebben, blijven ze dit hun hele leven onthouden.

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:04

En wat dacht je van een Golden Retriever.
Zijn leuke en lieve honden
Zijn groot
Maar ze verharen wel maar welke hond doet dat niet.
Als je echt een goedzak wil is een golden retriever je aan te raden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door doniaxxsiske op 30-07-06 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:08

Een Briard (wij hebben nog 3 reutjes Te Koop) zie mijn profiel ! daar staat alles in en laat weten welke hond je uiteindelijk ehtb gekozen he Knipoog

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:13

Ja een bouvier, zijn hele lieve grote honden wij hebben er vroeger ook eentje gehad. En het is zo welke honden je moet laten trimmen verharen minder als honden die je niet moet laten trimmen. Maar een Beagle raad ik je echt af, die voldoet aan geen van jullie eisen..... Dat zijn echt honden die oren hebben voor de sier

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:23

Beagles zijn inderdaad leuke honden, maar luisteren doen ze echt voor geen meter...

Wat ook erg leuke honden zijn, Airedale Terriërs. Een grote terriër die niet verhaart (plukvacht), energiek is, goed af te richten en vriendelijk.
Collies zijn ook leuk, en daar heb je ook een kortharige variant van. Mijn opa en oma hebben heel lang een kortharige Collie gehad, dat was een prachtbeest.
Die hond die Cassidy een stukje terug noemt, een Deerhound, is een fantastische hond, wel enórm groot en het uiterlijk moet je van houden. Ze zijn rustig van karakter, maar wel energiek.

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:40

Golden Retriever en Duitse Herder. Ik weet niet zoveel van Golden Retrievers maar ik weet wel dat dat vriendelijke honden zijn. Mijn opa heeft een Duitse Herder en dat is echt een schat, ze leert makkelijk dingen en is heel vriendelijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:43

ik vind het wel grappig dat veel mensen deense dog zeggen terwijl een deense dog helemaal niet bestaat... (sorry las het al eerder is gezegd heb niet alles gelezen)

zelf zou ik kiezen voor een rodesian rigdeback, of een windhond...
[img] http://www.windhonden.nl/pics/galgo.jpg[/img]
galgo espanol

of deze
Afbeelding
greyhound

golden retriever kan ook, ze verharen wel maar niet heel veel als je de vacht gewoon goed verzorgt, denk er wel om de golden retriever is tegen woordig aardig doorgefokt en sommige hebben dan ook het golden syndroom, oftewel bij dwang (dus je wordt boos op hem want hij komt niet etc etc) gaat er een knop om in de hersenen en kunnen ze zomaar uit het niets aanvallen. gelukkig hebben niet veel golden retrievers dit maar denk er goed over na waar je zo een haalt als je er persee een wilt...

ik zie ze helaas vaak langskomen in het pension

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:44

Golden retrievers passen wel bij jullie als ik dat zo lees Ja
En berner senners vind ik ook geweldig Haha!

Maar er zijn zo veel rassen leuk. Ikzelf heb nu een blonde labrador. Dat zijn ook geweldige honden Ja

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:25

DIe zwitserse sennen zijn leuk zeg!!

Wij hebben toevallig de afgelopen 2 weken een labrador te logeren gehad hier, en dat beest verhaarde als een gek (terwijl hij voor dat de eigenaren op vakantie gingen nog geplukt is) elked ag twee keer stofzuigen dus!! Lachen maar wat een scheet van een beest, ik zou het stofzuigen er wel voor over hebben maar mn moder was blij dattie weer werd opgehaald na 2 week hehe

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:42

en weet je het al ??

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:46

een pyreneer, niet zo bekend maar wel groot en lief Lachen *weet niet of hij al genoemd is..*
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:45

Spaanse waterhond Lachen
Verhaard niet, kwijlt nauwelijks
en is middelgroot
Is een vrolijke en lieve hond
en leert alle commando's goed/makkelijk aan Lachen

Afbeelding

Knipoog

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:04

Bibya schreef:
De bernard SENNERHOND...M ECHT EEN AANRADER OM JE EENS IN TE VERDIEPEN VIND IK ZELF Knipoog

Helaas bestaat een BERNARD SENNERhond niet Dromen

Myraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:06

tja wij hebben een chocolade bruine labrador van de lindeboom die fokt met honden met papieren & zonderpapieren labradors wit/zwart/bruin
beagles het is in daarle profincie overijsel

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:08

laila_10 schreef:
tja wij hebben een chocolade bruine labrador van de lindeboom die fokt met honden met papieren & zonderpapieren labradors wit/zwart/bruin
beagles het is in daarle profincie overijsel

En dan vooral ook zónder gezondheidscontroles schat ik zo in Knipoog.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:10

manie schreef:
Een Rhodesian Rigdeback!
Afbeelding

JAAAAAAAAA. *Verliefd daarop. Lovers Wij hebben een zuivere EN een kruising RR met Labrador Lovers
Ze zijn wel heel groot en hebben [ vooral in de eerste twee jaar ] veel aandacht nodig. Deze honden zijn wat langer in de 'pubertijd' dan andere honden. Je moet ze dus de eerste twee jaar heel goed begeleiden. Lachen

Verder zijn het hele grote honden zoals ik al zei, en ik weet niet of jullie in een rijtjeshuis wonen met een grote tuin ofzo.. maar ze hebben heel veel beweging nodig. Als jullie dus in een klein huis wonen is het wel belangrijk dat hij 4/5 keer per dag een halfuur wandelt, o.a. lekker rennen.

Zoals ik al zei weet ik niet in wat voor huis jullie wonen, maar als je geen tuin erbij hebt van redelijke grootte, zou ik niet gaan voor een grote hond, en al helemaal niet voor een RR. Dan heb je er zoveel werk aan.. Tenzij je dat er voor over hebt natuurlijk. Maar grote honden in een relatief klein huis ben ik nooit zo'n voorstander van. Toen wij nog in een rijtjeshuis woonden hadden we alleen nog maar onze Jack Russel, nu we op een boerderij wonen zijn die andere twee erbij gekomen Knipoog Ze hebben heel de dag bewegingsvrijheid over het hele erf. Knipoog

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:54

ik zou voor een berner sennen kiezen !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:11

Sannert schreef:
M'n moeder wil geen hond die veel haar verliest, of eentje die kwijlt.
Mij maakt het niet veel uit ..
M'n zus blijft doorhameren over een chocolade bruine labrador.. Rolleyes (mooie honden, maar niet van maar ik word er nu gek van.. Tong uitsteken)
Mn vader maakt het volgens mij ook niet uit, hij houdt zich erbuiten ..
Het meot een vriendelijke hond zijn, die graag wandelt en makkelijk iets aan te leren is.. (Dit verschilt wel per hond, maar welk ras staat er voor bekend?)
Kortom, weten jullie een hond die hieraan voldoet?

ik weet niet of iemand het al eerder gezegt heeft maar je zegt dat je moeder een hond wil die niet veel haren verliest en niet kwijlt. je zus wil een labrador en het moet een vriendelijke hond zijn die graag wandelt en makkelijk iets is aan te leren en de hond moet groot zijn.

in dat geval heeft je zus de goede keus gemaakt. een labrador is (vindt ik) redelijk groot. verliest niet veel haren en kwijlt niet (tenminste als je het beest afleert te bedelen want honden die bedelen die kwijlen) een labrador staat bekend als 1 van de vriendelijkste honden (ik kan het weten wij hebber er een en dat is echt een schat) een labrador wandelt graag en kun je gemakkelijk iets leren.

de hond die jullie moeten hebben is een labrador en welke kleur je dan koopt maakt eigenlijk niet veel uit tenminste qua hond tenminsten want bruine labradors zijn duurder. stel dat je een labrador koopt raad ik je aan er een bij de labradorvereneging te kopen hier fokken ze ze speciaal op dat ze zo gezond mogelijk zijn en zonder heupdysplasie (een erfelijke ziekte die veel bij labradors voorkomt)

veel suc6! Knipoog