Kat pist in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolkje57

Re: Kat pist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:27

JustNanno schreef:
Welshcobfan schreef:
ze piest elke keer weer op een andere plek Clown plantenspuit werkt niet, en NEE volstaat ook in alle andere gevallen. Maar toch sproeit ze rustig voor je neus, en ze weet dat dat niet mag want ze rent daarna heeeeeeeeeel hard weg.
We hebben haar slechts 1 keer met haar neus in haar plas gedrukt that's it!

Het is toch een gedragsprobleem, en zou je andere manieren kunnen proberen (zoals bijv de Bach Bloesems).

Heb je haar vanaf kitten af aan? Hoe oud was ze precies?

Heb je wel eens nagedacht waarom katten kunnen sproeien/plassen in huis? Vaak omdat ze niet lekker in hun vel zitten, stress hebben of omdat er iets veranderd is in de omgeving. Daar kun je zeker heel wat aan veranderen met de Bloesems. En het is niet alleen voor angstige katten, voor elk probleem hebben ze een andere combinatie.

THX want ik krijg een beetje een punthoofd,hoe kan je zeggend at het niet werk als je het niet kent en nooit geprobeert hebt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:28

we hadden haar vanaf ehhh 10 week? jeetje wat is normaal? We hadden haar 2 week nadat je een kitten bij der moeder weg mag halen. Ze komt bij de buren weg, dus ze was af en toe al eens in huis bij ons om te wennen.
Ze sproeit op het moment dat ze krols zou moeten zijn dus bepaalde periodes.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:29

Ik denk dat het zeker het proberen waard is. Ik heb het geprobeerd ook in de veronderstelling dat het never nooit zou werken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:31

Maar jij bent een mens, dat is wat anders dan een dier...

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:32

Citaat:
Het is geen wegwerp produkt!!

Helemaal mee eens!!!

Citaat:
we hadden haar vanaf ehhh 10 week? jeetje wat is normaal? We hadden haar 2 week nadat je een kitten bij der moeder weg mag halen.

Volgens de wet mag je een kitten met 8 weken weg halen bij de moeder, maar het is beter om te wachten totdat de kitten 12 a 13 weken is...

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:33

Welshcobfan schreef:
we hadden haar vanaf ehhh 10 week? jeetje wat is normaal? We hadden haar 2 week nadat je een kitten bij der moeder weg mag halen. Ze komt bij de buren weg, dus ze was af en toe al eens in huis bij ons om te wennen.
Ze sproeit op het moment dat ze krols zou moeten zijn dus bepaalde periodes.

10 weken idd........waarom denk je dat cattery's kittens bij zich moeten houden van de vereniging tot 13 weken?!
IDD om later problemen te voorkomen,als je een kitten eerderweg haalt kan je er vanuit gaan dat je er veel meer wekr mee gaat krijgen dan een wat ouder kitten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:34

we hadden haar vanaf 12 week sorry Knipoog ff nagevraagd aan het ouderlijk gezag.

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:35

Vraag gelijk even aan je ouderlijk gezag of ze nog eens de DA willen bellen voor een urinetest,dat ze het een poos geleden niet had wil niet zeggen dat ze het nu niet heeft!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:36

Welshcobfan schreef:

Ik heb al verteld dat ik ook bij dieren hele goede ervaringen heb. Jammer dat dat niet meer in het echt na te kijken is, want Sterre* heeft 2 weken geleden een afschuwelijk ongeluk gehad.

Je zei ergens dat als je eenmaal een sproeiende kat had, dat je alle methodes wel zou proberen. Dan snap ik niet dat je hier zo stug tegenover staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:37

Ze sproeit alleen tijdens de krolsheid. Of als onze oude kat op haar plekje heeft gelegen, dan sproeit ze daar over heen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:38

JustNanno schreef:
Welshcobfan schreef:

Ik heb al verteld dat ik ook bij dieren hele goede ervaringen heb. Jammer dat dat niet meer in het echt na te kijken is, want Sterre* heeft 2 weken geleden een afschuwelijk ongeluk gehad.

Je zei ergens dat als je eenmaal een sproeiende kat had, dat je alle methodes wel zou proberen. Dan snap ik niet dat je hier zo stug tegenover staat.

omdat volgend die website een consult 40 euro kost. Kun je dat spul niet gewoon ergens kopen bij een winkel?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:40

Zoals ik in het andere topic ook zei: google even op het probleem en je vind heel veel informatie over dit probleem.
Laatst bijgewerkt door Erretje op 06-07-06 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:43

Rescue Remedy kun je bij drogisten kopen, maar zal waarschijnlijk niet voldoende helpen.

Ja het kost wat geld inderdaad, maar wat is nou 40 euro op een schoon huis?

Mijn vondelingetje, waar ik dus helemaal niet voor gekozen heb, heb ik nu 4 weken en ik ben al 150 euro aan dierenartskosten kwijt. Volgens mij verklaar je me nu ook voor gek.

SuzanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:44

Tsjongejongejongejonge
Ik zit al een tijdje mee te lezen hier in dit topic, maar dit gaat echt werkelijk waar nergens over!!
Mensen die dit soort uitspraken doen of zo met hun hieren omgaan verdienen (zoals al gezegd) geen dieren.

Wie haalt er nou een kat met zijn hoofd door zijn eigen plas? Dan spoor je toch niet helemaal? Dan zit er toch iets los in die bovenkamer van je?

En ga nou niet zeggen dat ik ook geen verstand heb van katten, want ik heb een cattery, dus ik heb wel degelijk verstand van katten. ZO te zien hebben jullie er geen verstand van, en mishandelen de kat maar gewoon omdat hij per ongeluk plast waar het niet mag.

Doordat ik een cattery heb, heb ik ook open katers in huis. Ook sproeiende katers.
Nou geloof me, dat leer je niet af. En ik ga hem echt niet met zijn hoofd door zijn plas heenhalen.
Ik heb Odor Guard in huis, en daar maak ik elke dag mijn huis mee schoon. Nou, de werking ervan is al verteld hier, dus dat moet wel duidelijk zijn neem ik aan.

Sorry hoor, maar mensen die hier dergelijke dingen posten zijn echt niet goed bij hun hoofd. En dan te bedenken dat er ook nog mensen zijn die het er helemaal mee eens zijn. Kom op mensen!!! Dat kan toch niet waar zijn..............stelletje dierenbeulen..........

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Boos!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:47

Hou dit Topic even in de gaten.

Wij hebben een heel lieve kat die helaas sproeit. Hij deed dat eerder nooit en hij is gecastreerd toen hij nog niet sproeide. Ik ben tegen een oplossing om hem door de zeik te halen met zijn kop. Het is een instinct of hij heeft iets met zijn blaas dus ik laat hem onderzoeken en ga geen methodes toepassen waarmee ik hem stress geef en zijn vertrouwen verlies.

Van de week ga ik zijn plas opvangen en ermee naar de DA. We houden jullie op de hoogte. Hij is al opnieuw "chemisch" gecastreerd (spuitje) en dat hielp niet dus gaan we het nu op andere manieren proberen. In ons nieuwe huis ga ik ini ieder geval die stekkers proberen. Baat het niet dan schaad het niet (misschien alleen mijn portemonnee, maar dat heb ik er zeker voor over).

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

Wolkje57 schreef:
nog een keer sproeien en plassen zijn 2 totaal verschillende dingen sproeien zal je een kat nooit en te nimmer kunnen afleren

Beetje hardleers hier geloof ik!!!!!!!!!!!!!

Ik geloof toch zeker dat ik je hier 200% gelijk in ga geven, was effe mee aan t lezen echt HARDLEERS Boos!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:53

Waar kan je Odor Guard kopen?

Enne, hoeveel SA's gaan er nog in dit topic komen?

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:53

SuzanR schreef:
Tsjongejongejongejonge
Ik zit al een tijdje mee te lezen hier in dit topic, maar dit gaat echt werkelijk waar nergens over!!
Mensen die dit soort uitspraken doen of zo met hun hieren omgaan verdienen (zoals al gezegd) geen dieren.

Wie haalt er nou een kat met zijn hoofd door zijn eigen plas? Dan spoor je toch niet helemaal? Dan zit er toch iets los in die bovenkamer van je?

En ga nou niet zeggen dat ik ook geen verstand heb van katten, want ik heb een cattery, dus ik heb wel degelijk verstand van katten. ZO te zien hebben jullie er geen verstand van, en mishandelen de kat maar gewoon omdat hij per ongeluk plast waar het niet mag.

Doordat ik een cattery heb, heb ik ook open katers in huis. Ook sproeiende katers.
Nou geloof me, dat leer je niet af. En ik ga hem echt niet met zijn hoofd door zijn plas heenhalen.
Ik heb Odor Guard in huis, en daar maak ik elke dag mijn huis mee schoon. Nou, de werking ervan is al verteld hier, dus dat moet wel duidelijk zijn neem ik aan.

Sorry hoor, maar mensen die hier dergelijke dingen posten zijn echt niet goed bij hun hoofd. En dan te bedenken dat er ook nog mensen zijn die het er helemaal mee eens zijn. Kom op mensen!!! Dat kan toch niet waar zijn..............stelletje dierenbeulen..........

Ben het volledig met jou eens !!!

Je gaat toch ook een kind wat niet zindelijk is met zijn gezicht door zijn plas heen smeren, en dat doe je dus ook NIET bij een kat, ik word hier toch zo kwaad om, als je niet voor een kat kan zorgen, neem er dan geen en geef dat beestje een beter leven

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:54

SuzanR schreef:
Tsjongejongejongejonge

'Hee Suzan.ken ik je niet ergens van Haha!

Zewillen niet zo hier,als ze er moeite voor moeten doen ketsen ze het af want Tja het zijn toch maar katten Duivel

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:54

Welshcobfan schreef:
Ze sproeit alleen tijdens de krolsheid. Of als onze oude kat op haar plekje heeft gelegen, dan sproeit ze daar over heen.

Ik dacht dat je zei dat ze gesteriliseerd was. Dan kan ze ook niet krols worden!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:55

Quellian schreef:

Zijn geen SA's...

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:55

Quellian schreef:

Via internet.....even googlen en je vind het wel...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:56

JustNanno schreef:
Quellian schreef:

Zijn geen SA's...

Hoe weet je dat? Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:56

Wolkje57 schreef:
Quellian schreef:

Via internet.....even googlen en je vind het wel...

Mwah, hoeft niet direct. Mijn kat doet amper wat in huis.

SuzanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:57

bij jetty van der hulst specials
ik geloof www.jetty.nl ................