Geiten + schapen topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:53

In een boek dat ik heb over geiten staat dat ze ongeveer 20 kunnen worden

Bosprez

Re: Geiten + schapen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:37

Jeetje wat erg!
sterkte Yuri!

Kleine update:
Met Suri gaat alles heel goed, ze drinkt goed en groeit als een kool!
Ik ga soms eens ermee gaan wandelen op de velden en dan dartelt ze vrolijk achter me aan! Ook luistert ze geweldig goed naar haar naam!

Met de andere 2 gaat het ook goed, alleen is er een waarvan er precies iets mis is met zijn lendenen of heupen ze valt altijd al ze snel loopt en als ze dan een bokkesprong maakt valt ze bijna om
ook kan ze zo helemaal naar achter leunen en dan zit ze plotseling op haar kont!:P

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:35

hoi ben nog steeds verdrietig . 2 dagen geleden kom ik op het land. heb ik nog maar 4 lammetjes de 5e was weg. ik overal zoeken niks gevonden. het is Bink mijn eerste lam van dit jaar een ram. echt zo stom. ik vermoed dat iemand hem heeft mee genomen want in de sloot is niks te zien, nog steeds rijd ik rondjes om te zoeken maar ja ik denk dat hij in middels wel weg is of dood. hij was nog afhankelijk van moeder melk at een klein beetje gras.
ik snap niet dat mensen dit doen. zo zie je maar ben je uiterst voorzichtig toch gebeurt er wat.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:49

even een herinnering aan mijn stoere BINK

Bink pas 5 uur oud:
Afbeelding

Bink met mama net op het land 4 dgn oud:
Afbeelding

stand foto:
Afbeelding

ik met mijn Binkie:
Afbeelding

mama en bink 1,5 wkn geleden:
Afbeelding

lekker aan het springen:
Afbeelding

de leukste ik met Binkie:
Afbeelding

NU IS HIJ ER NIET MEER. JE BLIJFT IN MIJN HART BINKIE

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:33

Aaaah Arme Bink
Veel sterkte ermee!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:39

Renskeeee schreef:
In een boek dat ik heb over geiten staat dat ze ongeveer 20 kunnen worden

Klopt, maar dan hebben we het wel over dwerggeiten. Toggenburgers worden doorgaans hooguit 15. De andere 2 zijn maar 8 geworden, allebei een virus.

Het kotm dichterbij nu, nog maar anderhalve dag

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:41

Nou dan is Lotje toch heel oud geworden
Heel veel sterkte woensdag!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:06

@Helina: wat verschrikkelijk! Bij ons in de buurt houden ze de schapen en geiten extra in de gaten rond het islamitische slachtfeest, maar weet eigenlijk niet wanneer dat is. Echt verschrikkelijk dat mensen het lef hebben om een beestje te jatten, neem dan een computer mee ofzo! Ik snap dat echt niet!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:11

inderdaad erg zeg!! Arm lammetje :'(

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:49

Sterkte Yuri!!!

Dwerggeiten 20 jaar??? ik denk het echt niet hoor zo oud heb ik er nog geen een geweten.
Mijn eerste is trouwens gestorven op 3-jarige leeftijd aan een onbekende ziekte met bloedarmoede (wat zeldzaam is bij dwerggeiten heb ik me door de DA laten vertellen), ik heb lang voor haar gevochten maar ze redde het niet meer.

Nu is die van 7 jaar toch ook al een 'oude', hoewel zij nog lustig rondrent, merk je wel dat ze in vergelijking met de anderen toch 'oud' is. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat zij 20 jaar oud zou worden...

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:57

Ik ken wel dwerggeiten van in de 17
Dus volgens mij kan het wel, het stond gewoon in een boek over dwerggeiten

Edit: even wat gesurft: overal staat 15 tot 20 jaar

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:12

Afbeelding

Dit is Babs. Babs is 12...dat is best oud voor een schaap. Babs heeft heel veel fans...ze luistert namelijk heel goed. Ze kent commando's als: kom hier, blijf, ga terug....
En ze duwt de hond gewoon aan de kant. De hond heeft heilig respect voor haar. Deze winter was Babs kreupel door slijtage. Maar met Prednison kwam ze de winter door. Binnenkort wordt ze weer geschoren. Babs is een kruising Texelaar X Zwart bles.

Afbeelding

Dit is Ayla van de Schaffelaar. Ze is een Nubische geit. Zoals veel Nuben is ze eenkennig...maar voor ons zeer aanhankelijk. We hebben 1x lammeren gefokt bij onze geiten. Een lam van Ayla hebben we gehouden: Bonnie

Afbeelding

Dit zijn Bonnie en Snowflake, twee geitenlammeren van Ayla vlak na de geboorte. Snowflake is de witte...Bonnie is het bonte lam, die hebben we gehouden

Afbeelding

Dit is Animo's Indy met haar pasgeboren lammeren Floki en Macho. Ze zien er uit als aliëns vind ik.... Deze beide bokjes zijn naar een vriendin gegaan. Er was ook nog een geitje...die werd vijf minuten na het nemen van de foto geboren. Dat was Lizzy en zij is naar een andere vriendin gegaan, samen met Snowflake het lam van Ayla.

Leuk detail: De geit (Cindy) die in Big Brother 2 rondliep, was de moeder van Indy. In de serie was ze op dat moment drachtig van onze Indy...funny of niet dan!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:56

Renskeeee schreef:
Ik ken wel dwerggeiten van in de 17
Dus volgens mij kan het wel, het stond gewoon in een boek over dwerggeiten

Edit: even wat gesurft: overal staat 15 tot 20 jaar

het klopt hoor, maar het grote deel red het niet.

Ze kunnen het worden, maarja paarden kunnen ook 35 worden, halen er een hoop ook niet.

voorzover ik weet staat er voor de grote geiten iets van 12/15 jaar en voor de dwergeitjes inderdaad 15/20 jaar.

CindySarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:27

Ik heb niet echt,,eigenlijk helemaal niet zo verstand van schapen en geiten ,maar ik heb wel foto's van een paar geiten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat waren ze

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:30

't zijn móóikes!!!!

Haha, ik heb het verteld aan mijn mama dat dwerggeiten tot 20 jaar oud worden ipv 12.
Antwoord: ja, als ge dan gaat samenwonen zoekt ge maar een huis met een grote tuin en neem ze maar allemaal mee!!!

Ja, kan ik toch niks aan doen...? Als een fokker mij vertelt dat ze tegen 12 jaar geen tand meer in hun mond hebben staan... hihi.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:47

wat een leuke geitjes!

ik fiets iedere dag langs een weitje met prachtige dwerggeitjes en van die schattige gevlekte kleintjes

wij hebben er vroeger ook één gehad, maar toen het schaap lammetjes had, ramde ze ze de hele tijd onderste boven
apart zetten ging ook niet want dan blerde het schaap en zij de hele tijd naar elkaar en mochten de lammetjes niet drinken
toen hebben we het geitje maar weggedaan

als de hangbuikzwijntjes ooit overlijden, zijn nu pas 6 jaar en kunnen ook 15 jaar worden, dan neem ik geen varkens meer of echt een kleintje en niet van die super tankjes en dan wil ik ook weer een geitje!

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:47

nou mensen het is niet zo goed afgelopen met BINKIE

gister avond 19.45 uur heb ik dus het verdwenen lammetje gevonden.
DOOD in de sloot met een flinke bijt wond in zijn nek.
ik vermoed dat mensen hun hond in het land hebben laten lopen en die hond heeft dus mogenlijk mijn BINK gepakt en/of vermoord.

ik ben zo woest boos. hoe kan je nou zo iets doen. een gewond/dood lam in het water gooien en laten verzuipen. zo zie je maar wat een dierebeulen er rond lopen.

Ben wel blij dat we hem hebben gevonden. maar het is diep triest dat dat op deze manier moest.
BINKIE IK ZALJE MISSEN

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:41

aaaaaaaaaaaaaah nee, o wat zonde zeg... arm beestje....
sterkte heel erg sneu...

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:28

Arme Binkie! DAt kan je toch niet doen !
Sommige mensen hebben gewoon geen hart

Sterkte!

Onze geitjes gaan webinnekort scheren
Daar zal ik foto's van maken

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:05

Dat is niet leuk zeg Helina0611

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:43

bedankt voor de reacties. ik heb geen foto's van hem gemaakt toen ik hem gevonden had. ik wil hem graag herinneren zo als hij was

kan nu wel weer opgelucht ademhalen. ben blij dat ik ieder geval weet dat hij geen pijn meer heeft. stel je toch voor dat hij mee was genomen en pijn had geleid. dan heb ik liever het lot wat hij nu heeft geleden.
IK HOU VAN JE BINKIE. IK ZAL JE NIET VERGETEN.

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:15

Jeetje Helina0611, wat verschrikkelijk!
Moet je dit niet aangeven ofzo, dit is echt niet normaal
Sterkte ermee!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:25

tss Helina, wat erg

moet er niet aan denken dat dit hier zou gebeuren, gelukkig is onze wei niet aan een straatkant oid...

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:26

onze wei is niet aan huis ligt wel aan een stuk fiets pad. maar wat het bizarre is, is dat de schapen en lammen niet te pakken zijn. alleen door mensen die ze kennen/verzorgen. IK DUS duhhh
maar ja het is gebeurt. ik kan het aan geven maar ja je komt er toch niet achter wie het heeft gedaan. hij is in iedergeval naar de destructie gebracht en ik heb er vrede mee. ja je kan er niks aan doen. hij heeft in ieder geval een goed leventje gehad hoe kort het ook was.
nogmaals bedankt voor de reacties. gr franca

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:14

Lotje is gister aan het einde van de middag ingeslapen.

ik kopieer even een stukje tekst van een ander forum

lientje schreef:
Ze is vandaag rond vijf uur ingeslapen.
Ze was vandaag redelijk goed, wel veel gelegen maar wel lief en niet in haar eigen mest.

Ik was er vanaf 3 uur, de veearts zou na vieren komen. Ik heb haar nog wat lekkers gegeven, even geborsteld en toen ging ze weer lekker liggen in de shaduw. Doortje heeft afscheid genomen.

Ik even naar huis om zakdoekjes te halen, ent erug om te wachten op de veearts.

om iets voor vijf uur kwam ramon aan, we hebben toen samen lot nog geknuffeld, ze stond op en gaf me voor het eerst sinds weken weer een knuffel. Gelijk weer huilen natuurlijk, maar was echt weer mijn moment.

De dierenarts kwam. ik heb het verhaal uitgelegd en nadat de VA even stil geweest was zei ze dat ze vond dat ik onwijs trots op mezelf mag zijn, omdat ik echt heb gekeken naar het dier en niet naar mezelf, en ze zei dat ze wilde dat alle mensen dat konden, omdat ze bijna altijd dieren in laten slapen wat echt te zielig voor woorden is en die veel te lang in leven gehouden zijn.

Ze vond het echt heel erg sterk en daar was ik zo blij mee.

Ik heb haar lekker haar lievelingskostje voor gehouden en we zijn met zijn 3tjes om haar heen gaan staan. Ze kreeg 1 spuit en ze zakte zo heel vredig voor mijn voeten neer.

Laatste kus op haar koppie gepland en weg was ze...

We hebben haar in de trailer gelegd en Flash afscheid laten nemen. Daarna ben ik even thuis wat wezen eten, toen was papa er en zijn we terug gegaan naar de wei om haar weg te brengen.
Ik heb haar ubermooie sik eraf gehaald, wilde hem bewaren.

Ze ligt nu op de batterij, en wordt daar morgen opgehaald.

Flash hebben we gelijk na Lot naar de batterij gebracht, die loop nu bij flash en yuurtje.

Ik huil al vanaf 3 uur bijna onafgebroken, maar sta wel echt achter mijn besluit, ze leeft voor eeuwig in mijn hart en ze heeft een wereldleven gehad.

nog wat mooie foto's van mijn meissie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q7YLEMYK[/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haar laatste dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding