Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rosita schreef:Karl, ik ben bang dat het risico redelijk groot is. Alleen wordt de diagnose niet definitief gesteld omdat de katten niet te redden zijn en de eigenaar dan natuurlijk (?) het nut niet inziet van het etiketje FIP, Leukose of wat dan ook. Poes gaat gewoon dood (en ze nemen een nieuwe...). Ik heb in ieder geval ooit uit een onderzoek van de Dierenbescherming onthouden dat de gemiddelde leeftijd van een kat op 3 levensjaren ligt. Dit omdat er zo bar veel vóór hun eerste levensjaar doodgereden worden (met alle eventuele gevolgen voor de betrokken bestuurders). Ik zal eens zoeken naar de percentages van de ziektes. Stond er recent niet wat over in de krant? Katten in het Gooi die beter binnen konden blijven?
silvana schreef:ik heb altijd katten gehad en ze hebben altijd buiten gemogen ,tenslotte wonen we op het platteland in een doodlopende straat.Maar na dat één van mijn katten vergiftigd is, 1 van mijn katten vol hagel zat,eenander met een konijnestrik rond zijn nek thuis kwam, en de laatste doodgereden is door mijn tante op mijn eigen erf.Komen mijn huidige katten niet buiten.Ik heb 1 letterlijke straatkat ,als kitten op een landweg gedumpt en 2 ragdolls.Ik heb niet de indruk dat ze ongelukig zijn
ze hebben een ren van 3 op 11 meter en een groot huis.in de ren vangen ze zelfs muizen.Behalve een levensgrote krabpaal amusren ze zich met mijn planten waarvan ze denken dat het bomen zijn en met elkaar.
Anders moeten we onze paarden ook maar in de oostvaardersplassen neer gooien en dan nog, in het wild doen ze 60km per dag.Dus een wei voor paarden is als een ren voor katten.
Bovendien laat ik mijn dochter idd niet daar in het verkeer waar het gevaarlijk voor haar is.Alles wat je liefhebt bescherm je toch.Allé zo'n muts ben ik.
Cheveyo schreef:Mijn katten zijn mij even dierbaar als mijn hond en die laat ik ook niet loslopen, het zou niet eens in me op komen!
Daarnaast krijg ik onderhand een sckeithekel aan de kattenstront van buurkatten in MIJN tuin! Neem je een kat voor jezelf of om hem buiten te pleuren? Lekker hoor in de stront graaien als je niets vermoedend je tuintje aan het doen bent. En niet te vergeten dat lang niet iedereen zijn katten ontwormt....fijn zo'n buurkat, die doet het werkelijk NOOIT in zijn eigen tuin.
Ik laat mooi mijn hond de tuin in als ik ze zie dan zijn ze snel weg. Niet dat mijn hond ze op eet maar ze spurten wel weg uit de tuin.
Rosita schreef:Die dierenarts die denkt dat 'groot' het belangrijkste is bij een Maine Coon, die zorgt er dan toch ook wel voor dat jullie kater getest wordt op:
PKD (Polycystic Kidney Disease),
HCM (Hypertrofische Cardiomyopathie) en
PL (Patella Luxatie)
voor ermee gefokt gaat worden he? 't Zou anders toch teveel op zakkenvullerij gaan lijken, niet?
kimmie261 schreef:ik snap gewoon niet dat je na 1 kat die doodgereden wordt,de volgende 5 weer naar buiten laat..maar dat zal wel aan mij liggen...
als je dit met honden zou doen,ben je eht de grootste dierenbeul die er bestaat...
maar goed,snap nu ook wel dat de mega hoeveelheid jonge katjes die elk jaar geboren worden,al die doodgereden katten moeten vervangen...
Liedje schreef:Cheveyo schreef:Mijn katten zijn mij even dierbaar als mijn hond en die laat ik ook niet loslopen, het zou niet eens in me op komen!
Daarnaast krijg ik onderhand een sckeithekel aan de kattenstront van buurkatten in MIJN tuin! Neem je een kat voor jezelf of om hem buiten te pleuren? Lekker hoor in de stront graaien als je niets vermoedend je tuintje aan het doen bent. En niet te vergeten dat lang niet iedereen zijn katten ontwormt....fijn zo'n buurkat, die doet het werkelijk NOOIT in zijn eigen tuin.
Ik laat mooi mijn hond de tuin in als ik ze zie dan zijn ze snel weg. Niet dat mijn hond ze op eet maar ze spurten wel weg uit de tuin.
Wij laten onze hond bewust wel los lopen op het speciale hodenenveldje en in het bos. Dit vind hij heerlijk en er is zo goed als geen gevaar. Hij luistert heel goed naar ons en we kunnen hem dus altijd bij ons roepen.
Over de kattenstront: Wij vragen regelmatig bij ons in de buurt of er iemand last heeft van onze katten en we hoor nooit geklaag. We zijn ook een van de weinigen met katten en iedereen weet dus ook dat het onze katten zijn. Nooit klachten gehad.
Hobby schreef:Ik heb vier binnenkatten, omdat ik aan een te gevaarlijke weg woon (ook al woon ik buitenaf). Mijn buren hebben nog nooit een kat gehad die ouder werd dan drie maanden, omdat ze dan al waren doodgereden. .
Shaar schreef:
Ik denk er niet aan om mijn katten binnen te houden. Met oud en nieuw is het al één grote ramp om ze binnen te houden, want ze blijven net zo lang jengelen tot ze naar buiten mogen.
Speeltjes vinden mijn katten nou ook niet de meest interessante dingen, dus mijn katten zouden eerder doodgaan van verveling dan van een auto die te hard rijdt.
ShannaY schreef:Hobby schreef:Ik heb vier binnenkatten, omdat ik aan een te gevaarlijke weg woon (ook al woon ik buitenaf). Mijn buren hebben nog nooit een kat gehad die ouder werd dan drie maanden, omdat ze dan al waren doodgereden. .
Je bent ook wel erg onrealistisch bezig als je een kitten van 3 maanden al lekker vrij rond laat lopen!!