baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:27

ThePast03 schreef:
Manon_S schreef:
Je kunt misschien alwel slalommen met haar en aan haar techniek werken maar spring niet en ren ook niet teveel!..

Slalommen (paaltjes) is voor een te jonge hond net zo slecht.
Lees hierover o.a.:

http://www.mouwen.nl/agility/pupbehendigheid.htm

Verder super dat je wacht tot je hond oud genoeg is. Hopenlijk ga je nog jaren plezier beleven in de hondensport!

Ik bedoelde kleine pionnetjes

Manon_S

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:35

Zoals ik verteld heb wil ik met Mickey behendigheid gaan doen.
Hij is een Jack Russell reu van 8 maanden oud, bijna 9 maanden.
Hij springt veel, rent en speelt.
Ik heb ook veel met hem gesprongen maar ook maar tegen de 10 cm.
Ik sprong ALTIJD buiten met hem met tuinkussens achter de hindernis
zodat hij bij het landen niet op de stenen komt maar op de kussens.
Dit hebt wel een beetje maar het verschilt niet veel.
Ik was zowiezo al van plan om niet meer met hem te gaan springen
maar nu ik dit topic echt helemaal gelezen heb wil ik zelfs niet meer
dat hij op zijn achterpoten staat!! Hij loopt trappen op en af sprong dus
over hindernissen, rende echt heel veel en hard en sprong tegen mensen
op maar dit mag van mij NIET MEER. Als ik naar boven of beneden ga met
Mickey dan til ik hem op en mag hij niet meer lopen..
Hij springt ook van zijn bench af en springt op en af mijn bed, geldt
ook voor de banken en stoelen. Ik wil alles nu zoveel mogelijk voorkomen
want ik wil niet dat hij pijn gaat krijgen in zijn botten en ik wil nog lang
van hem genieten, eventueel nog behendigheid doen.
Als hij gaat bedelen en gaat op zijn achterpoten staan zeg ik heel hard
MICKEY en hij weet dat hij weer normaal moet staan of zitten dus hij
krijgt het wel door..

Ik heb enorme spijt van dat ik met hem gesprongen heb, veel en lang
gerend met hem heb trappen op en aflaat en noem maar op.
Nu ik dit topic helemaal gelezen heb doe ik dit niet meer met de hond,
en wil zoveel mogelijk van deze dingen die ik kan voorkomen , voorkom.

Anouk, ik hoop dat jij dit ook doet en dat je ook lang van je hond zult genieten.
Of dat nou met of zonder behendigheid is

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:19

ik zeg toch dat ik nu geen behendigheid meer doe

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:32

Wat een onzin zeg ,

Als die hond het toch LEUK vind , ze kan der hondje , ook in een doos stoppen en er niets mee doen ??? da is toch wat jullie zegge ??? Als de hond er plezier in heeft , DAT is belangrijk! meisje , gwoon wedstrijden doen , en laat je niet kennen , ze zijn gwoon jaloers , omdat zij geen kampioen hebben!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:35

Hahaha, nog een vriendinnetje die het niet uitmaakt dat ze die hond in de vernieling helpt

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:35

ik vind wel dat je fout bezig bent/ was?
de spieren van die hond zijn nog niet eens ontwikkeld..
het gaat er niet om hoe snel ze leren.

je gaat toch ook niet op een 2 jarig paard rijden?
dat doe je niet omdat de spieren nog niet ontwikkeld zijn

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:36

Ik ben niet zo'n hondnkenner en heb een vraag over dit onderwerp.

Ik weet dat het idd niet goed is om met honden vroeg behendigheid te doen, maar een puppy is toch speels en maakt toch ook gekke sprongen? Dat kan je dan toch ook niet tegenhouden/verbieden? Of houden jullie je jonge honden wel allemaal "op de grond" & het eerste levensjaar rustig? Dat is dan toch ook geen hondenleven?

Dit kwam zo in mijn op, en ik vraag me dus af hoe jullie dat dan doen.

Alvast bedankt voor de uitleg

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:36

rivarachella schreef:
Wat een onzin zeg ,

Als die hond het toch LEUK vind , ze kan der hondje , ook in een doos stoppen en er niets mee doen ??? da is toch wat jullie zegge ??? Als de hond er plezier in heeft , DAT is belangrijk! meisje , gwoon wedstrijden doen , en laat je niet kennen , ze zijn gwoon jaloers , omdat zij geen kampioen hebben!

Wat een onzin.
Lees gewoon deze page en je begrijpt dat het niets met jalouzie te maken heeft:

http://www.mouwen.nl/agility/pupbehendigheid.htm

Zie trouwens ook niet waarom ik hier jaloers op zou moeten zijn.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:39

ik doe ook behendigheid met mijn hond ze is nu bijna anderhalf ik begin expres nog niet met wedstrijden omdat ik haar daar te jong voor vind
jaloezie is bij mij in geen verre weg te vinden..

vind het gewoon ronduit treurig dat dit meiske alleen maar smacht naar prijzen inplaats van een gezonde hond.

en ja tuurlijk maken ze gekke sproingen maar dat is echt heel wat anders dan trainen en wedstrijden

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:40

Bamburi schreef:

Ik weet dat het idd niet goed is om met honden vroeg behendigheid te doen, maar een puppy is toch speels en maakt toch ook gekke sprongen? Dat kan je dan toch ook niet tegenhouden/verbieden? Of houden jullie je jonge honden wel allemaal "op de grond" & het eerste levensjaar rustig? Dat is dan toch ook geen hondenleven?

Natuurlijk mag een jonge hond best speels zijn en gekke sprongen maken, dat heeft hier ook helemaal niets te maken en is ook absoluut niet te vergelijken.

Lees behalve bovenstaande url deze url eens door en zie het verschil:

http://www.mouwen.nl/agility/belastingb ... lnl02.html

Om de vergelijking iets makkelijker te maken:
Een jaarling maakt ook rare sprongen in de wei (gelukkig wel ) maar ga je toch ook niet uitbrengen in een springconcours?

Als je een pup zijn gang laat gaan zal hij niet uit zichzelf over een parcours heen stormen, dat moet hem geleerd worden.
Het is niet alleen het springen wat erg slecht is maar ook de andere toestellen in zo'n parcours zijn heel erg belastend.
Maar op die page staat het uitvoerig uitgelegd

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:59

ThePast03 schreef:
Bamburi schreef:

Natuurlijk mag een jonge hond best speels zijn en gekke sprongen maken, dat heeft hier ook helemaal niets te maken en is ook absoluut niet te vergelijken.

Lees behalve bovenstaande url deze url eens door en zie het verschil:

http://www.mouwen.nl/agility/belastingb ... lnl02.html

Om de vergelijking iets makkelijker te maken:
Een jaarling maakt ook rare sprongen in de wei (gelukkig wel ) maar ga je toch ook niet uitbrengen in een springconcours?

Als je een pup zijn gang laat gaan zal hij niet uit zichzelf over een parcours heen stormen, dat moet hem geleerd worden.
Het is niet alleen het springen wat erg slecht is maar ook de andere toestellen in zo'n parcours zijn heel erg belastend.
Maar op die page staat het uitvoerig uitgelegd

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb het gelezen en snap het ook wel.

Maar sommige antwoorden leken op, alsof de hond helemaal niks zou mogen. Dat vind ik wel een beetje extreem. Ik ben dan ook niet een echte kenner. Maar die personen moeten dan ook doen wat ze zelf voor hun hond het beste vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:01

Even een algemeen vraagje tussen door.
Hoe oud starten de hondescholen dan in nederland met behendigheid?
Bij ons moet je zo al eerst je gehoorzaamheids brevet hebben gehaald en de hond minimaal 12 maanden zijn.Dat is vanuit de Sint Hurbertus zo geregeld Dat is de landelijke organisatie waar hondescholen bij aangesloten zijn.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:04

Bamburi schreef:
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb het gelezen en snap het ook wel.

Maar sommige antwoorden leken op, alsof de hond helemaal niks zou mogen. Dat vind ik wel een beetje extreem. Ik ben dan ook niet een echte kenner. Maar die personen moeten dan ook doen wat ze zelf voor hun hond het beste vinden.

Graag gedaan

Natuurlijk mag een jonge hond wel wat doen. Een goede bespiering is zelfs aan te raden omdat dat weer helpt om hd te voorkomen
Het beste is om te voorkomen dat een hond ergens afspringt (afspringen is slechter dan opspringen), de hond niet teveel scherpe bochten te laten maken (dus geen balletjes of stokken gooien en ook niet te lang laten spelen met volwassen honden) en natuurlijk ook niet fanatiek gaan sporten met de hond.
Gladde vloeren kunnen ook funest zijn voor een hond met genetische aanleg tot hd.

Rechtuit beweging is alleen maar goed en zwemmen bijvoorbeeld ook.
Maar niets overdrijven en vooral een jonge hond niet uitputten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:08

silvana schreef:
Even een algemeen vraagje tussen door.
Hoe oud starten de hondescholen dan in nederland met behendigheid?
Bij ons moet je zo al eerst je gehoorzaamheids brevet hebben gehaald en de hond minimaal 12 maanden zijn.Dat is vanuit de Sint Hurbertus zo geregeld Dat is de landelijke organisatie waar hondescholen bij aangesloten zijn.

Dat verschilt per vereniging. Op de meeste kynologenclubs hebben ze de eis dat de hond minimaal 12 maanden is en een VEG (bij sommige KC's C diploma genoemd) diploma behaalt hebben.
Voor hele zware en grote rassen is die leeftijd eigenlijk 15 maanden.
Over het algemeen geldt ook dat je hond niet te dik mag zijn en geen hd heeft over andere problemen met gewrichten, pezen of spieren.
Sommige verenigingen eisen zelfs dat je je hond daar eerst volledig op laat onderzoeken.

Je hebt ook speciale behendigheidsverenigingen waar je al met een pup terecht kan.
Dat betekent niet dat je gelijk behendigheid gaat doen, maar de puppycursus en vervolg gehoorzaamheidscurssusen bereiden wel meer voor op de behendigheidssport en je jonge hond maakt dan al spelenderwijs kennis met de tunnel, slurf en een klein kattenloopje.

Het belangrijkste wat je eigenlijk moet achterhalen is of degene die les geven gediplomeerd zijn (en waar ze dat diploma behaald hebben) en wat ze zelf voor ervaring hebben in de behendigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:21

Bij ons word behendigheid idd ook gegeven door een speciale instructeur.Bij IPO hebben we onze duits zelf laten rontgen(gelukkig ) Omdat ik inderdaad de muur en de kapel wel hoog vond. De kapel doet ze wel maar die zetten we heel laag .We proberen haar bezig te houden in de sport ,als wedstrijd hond is ze afgeschreven maar ze doet het allemaal wel graag.Ook het pak werk mag ze maar beperkt doen want trekspelletjes zijn ook enorm belastend voor haar heupen.Gelukkig hebben we haar nooit laten trap lopen ed.

Stefstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 01:17

Tja, Ik denk dat ze het nou wel weet hoor..
Maargoed bokkiedebokkers moeten altijd doorgaan hé, Iedereen moet er keer op keer weer wat van zeggen terwijl de 100 andere bokkers precies hetzelfde al hebben gezegd en nu zegt ze toch dat ze het niet meer doet

Sommige reactie zijn ver overdreven en asociaal zeg..
Het is idd niet erg goed voor de hond, Maar volgens mij kan je dit niet echt trainen noemen, die paar keer dat ze het doet..
Maar om de TS nou gelijk uit te gaan maken voor dierenbeul, dom, geen verstand..

Geweldig hondje trouwens en wat leuk dat ze weer een prijs had

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 04:09

Met een keer trainen win je geen wedstrijd.
En ben jij ook weer als hulptroep ingeroepen om je hier speciaal voor aan te melden?
Of ben je een schaduwaccount?
Iig erg sneu dat je je zo voor iemand karretje laat spannen, getuigt niet van een sterk karakter of van een overmaat aan intelligentie

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 04:57

Over de kwestie zelf ga ik niks meer zeggen, heb net zeven bladzijden gelezen en ik denk dat een ieder met een beetje gezond verstand wel kan begrijpen welke reacties zinvol zijn. (alhoewel hoe zinvol is het als er niet naar geluisterd wordt?)

Maar wat mij enorm maar dan ook enorm verbaasd is hoe iemand met welgeteld EEN hele post deze uitspraak kan doen:

Citaat:
Maargoed bokkiedebokkers moeten altijd doorgaan hé, Iedereen moet er keer op keer weer wat van zeggen terwijl de 100 andere bokkers precies hetzelfde al hebben gezegd en nu zegt ze toch dat ze het niet meer doet

Hoe in hemelsnaam kom jij aan al deze kennis over de bokkers????

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 04:58

rivarachella schreef:
Wat een onzin zeg ,

Hmmmm schaduwaccountjuh?

Ik ben het er mee eens met al het voorgaande. Keb zelf ook een Jack russel waar ik het eerste jaar gewoon voorzichtig mee ben geweest.
Maarre ik denk dat er wel een slotje hierop kan? TS begrijpt de boodschap nu wel geloof ik?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 06:54

Mork schreef:
TS begrijpt de boodschap nu wel geloof ik?

Die conclusie zou ik nog niet zomaar durven trekken...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 07:07

Ik ook niet, maar alles wat gezegd kan worden is zo ongeveer wel gezegd en dan kunnen we nog 10x hetzelfde zeggen, de TS verandert toch niet van gedachten. Mieke is vast teleurgesteld in dit topic en de mensen die nu nog reageren raken gefrustreerd omdat hun goed bedoelde advies in de wind geslagen wordt. Daar schiet toch niemand iets mee op?

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:58

MMaxje schreef:
Mork schreef:
TS begrijpt de boodschap nu wel geloof ik?

Die conclusie zou ik nog niet zomaar durven trekken...

Ze heeft toch gezegd dat ze het niet meer doet..
Nou ik lees al heel lang op bokt hoor en post niet veel..

En nee, Ik ken haar niet eens, Ik zie dr alleen wel eens voorbij komen op een ander forum..

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:06

Stefstar schreef:
Ze heeft toch gezegd dat ze het niet meer doet..
Nou ik lees al heel lang op bokt hoor en post niet veel..

En nee, Ik ken haar niet eens, Ik zie dr alleen wel eens voorbij komen op een ander forum..

Goh, je eerste post op bokt en je komt gelijk vertellen dat je het beter weet dan de dierenartsen.
Dat het helemaal niet uitmaakt als iemand op zijn minst twee keer een wedstrijd behendigheid met een veel te jonge hond.
De eerste keer was het dier nog geen 5 maanden oud.
Ach en dat daar een keer voor getraind wordt maakt natuurlijk ook niet uit. Zien we later wel als de hond daar niet tegen kan.

Sorry, maar ik krijg het idee dat je TS zelf bent of wel degelijk kent anders is jouw post echt niet te begrijpen.
Zo dom kan niemand zijn.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:10

ThePast03 schreef:
Zo dom kan niemand zijn.

Jawel hoor, dat is in dit topic al meer dan eens gebleken

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:27

[***] schreef:
Jawel hoor, dat is in dit topic al meer dan eens gebleken

Ok, een iemand dan
Maar ik kan en wil me niet voorstellen dat er meerdere mensen zijn die zo dom zijn dus hoop ik maar dat het of vriendinnen zijn van de TS of een schaduwaccount van TS.