hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 08:44

ellenlouise schreef:
Wendy_Kila schreef:
Ik wou nog een opmerking plaatsen voor de mensen die tegen het fokken van netjes zijn vanwege het kattenoverschot. (ga nu even geheel off topic, maar dat maakt niet zo veel uit denk ik)
Hoe denken jullie over mensen die vegatariërs zijn, vanwege de bio-industrie. Ik ben namelijke en vegatariër, en heb vaak genoeg gehoord van mensen: "Ik vind het wel zielig voor de dieren in de bio-industrie, maar denk je nu echt dat als ik het niet eet, dat het dan ophoudt?" Kan me namelijk voorstellen dat mensen die nestjes ongecontroleerd nestjes fokken (onterecht) ook zo denken. Het asiel zit wel vol, maar dat zit het ook nog als ik geen nestje fok. Kon het niet laten deze vergelijking te maken.

Daarbij, ik ben zelf een hobby fokker. Dit jaar mijn eerste nestje. Het gaat om Cornish Rexen. Zeer aparte niet veel voorkomende dieren, waar toch wel vraag naar is. Deze katten gaan voor €325,- euro op 13 weken leeftijd weg. Dit vind ik heeeeeel anders dan mensen met een HTK kat, die voor de fun nestjes gaan fokken.

Groetjes Wendy

Er is ook nog een (gulden ) middenweg, namelijk biologisch vlees kopen. Hiermee zal niet direct de bio-industrie stoppen maar met iedere nieuwe klant heeft een biologische boer weer meer overlevingskansen!

En wat betreft jouw hobbyfokkerij..... het is misschien een beetje anders meer zeker niet heeeeeel anders zoals jij het zelf noemt. Het wordt pas iets anders als je aangesloten bent bij een erkende rasvereniging, je aan de regels houdt en met mate fokt. Het spijt me maar ik ben er gewoon niet van gecharmeerd.

Sorry, maar hier ga je nu dingen beweren die TOTAAL niet waar zijn:
- Ik ben aangesloten bij een erkende rasvereniging.
- Ik hou me aan de regels (kittens mogen pas met 13 weken weg, inentingen, stambomen)
- En ik zal nooit meer dan 1 nestje per jaar fokken.

Sorry, dat je me van dingen gaat beschuldigen tot daar aan toe, maar weet dan wel waarvan je me beschuldigd. Wat je nu zegt zijn echte onwaarheden, en daar kan ik gewoon niet tegen.

Groetjes Wendy

ps. Ik zou inderdaad willen dat iedereen biologisch vlees zou kopen!! Helaas kan ik zelf geen vlees meer eten, maar als ik er goed over na had gedacht in het begin dat ik stopte had ik waarschijnlijk over gestapt op biologisch vlees.

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:12

Even een heel Off-Topic vraagje met wat zijn symjptonen van Aids en is het besmettelijk??Onze kat is namelijk wat magerder heeft haaruitval en poept heel vaak overal. Plassen niet, ze is nog wel dol op aandacht maar wel schrikachtig. Ze is al ontwormd 2x en 2x bij de dierenarts geweest bloed was goed. Met mijn andere kat is ook alles goed die is juist dik geworden, en loopt meestal lekker buiten.

Als dit hier niet mah(Jullie hadden het over aids)plaats ik zelf wel een topic.

En over het fokken: Suc6!Maar ik zou liever wachten tot Maart of April. Nu is het zo koud!!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:23

Ik plaats even een opmerking in dit topic.
Zou men de manier van commentaar geven op elkaar iets netter willen houden.
Volgens mij is nu wel duidelijk hoe men over bepaalde dingen denkt en hoeft dit niet constant herhaalt te worden.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:27

Wendy_Kila schreef:
[Sorry, maar hier ga je nu dingen beweren die TOTAAL niet waar zijn:
- Ik ben aangesloten bij een erkende rasvereniging.
- Ik hou me aan de regels (kittens mogen pas met 13 weken weg, inentingen, stambomen)
- En ik zal nooit meer dan 1 nestje per jaar fokken.

Sorry, dat je me van dingen gaat beschuldigen tot daar aan toe, maar weet dan wel waarvan je me beschuldigd. Wat je nu zegt zijn echte onwaarheden, en daar kan ik gewoon niet tegen.
[/quote]

Bij deze mijn nederige excuses Wendy Mijn beeld van een hobbyfokker is iemand die zelf een raskat (of -hond) heeft en daar op eigen gevoel een kater bij zoekt om een nestje te fokken als liefhebberij en daar uiteraard een goed thuis voor zoekt. Allemaal met de beste bedoelingen maar niet leidend tot rasverbetering of -consistentie.

Een 'echte'/professionele fokker lijkt mij iemand die erkend is door en verbonden aan een rasvereniging, die de gezondheid van de ouderdieren regelmatig laat controleren en waarbij ook duidelijk gelet is op erfelijke afwijkingen en uiterlijke raskenmerken en het karakter natuurlijk.

Ik vind hier een belangrijk verschil tussen zitten.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:38

Sjoert schreef:
Ik plaats even een opmerking in dit topic.
Zou men de manier van commentaar geven op elkaar iets netter willen houden.
Volgens mij is nu wel duidelijk hoe men over bepaalde dingen denkt en hoeft dit niet constant herhaalt te worden.

als je de gehele topic leest zie je dat er ook genoeg andere dingen aan bot komen....en dat het geen reacties meer zijn op het verhaal waar de topic mee geopend is.....als dit je niet bevalt dat we het er gewoon over hebben en ons mening uiten moet je het niet gaan lezen

doei!!!!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:46

nicoleflens schreef:
[

als je de gehele topic leest zie je dat er ook genoeg andere dingen aan bot komen....en dat het geen reacties meer zijn op het verhaal waar de topic mee geopend is.....als dit je niet bevalt dat we het er gewoon over hebben en ons mening uiten moet je het niet gaan lezen

doei!!!!
[/quote]

Ehm, dit is een moderator waar je nu tegen uitvalt

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:56

ohw okeej uhmm dat wist ik niet!!!! ben niet nieuwe.....vriendin van mij heeft me aangemeld...dus vandaar....ze heb me aantal regels verteld....maar ga ze toch ook maar even lezen

thnx voor het waarschuwen!!!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:02

@ Wendy_Kila
Ik heb eens even snel dit topic een beetje doorgelezen en daar vielen jou opmerkingen mij direct op.
Het meisje die dit forum heeft gestart vind het leuk om een keer een nestje te fokken. Heeft al een leuk adresje gevonden voor haar kittens en heeft er dus wel over nagedacht. Dan lees ik van jou in het begin van dit topic, dat je dan toch wel antwoord wil geven op haar vragen, want de moederpoes heeft er toch niet om gevraagd.
Jij fokt zelf raskatten. Allemaal leuk en aardig, maar ook jou raskatten hebben hier ook niet voor gekozen om als fokpoes te gaan fungeren. Jou katten kunnen niet naar buiten en als ze dat wel kunnen, moeten ze in een afgesloten ren. Nou sorry, maar daar zijn de katten niet voor op deze aardbol gezet. En ook jij kiest daar voor en niet je katten, dat ze in een aparte ren moeten blijven.....

En ook de opmerking: "Deze katten gaan voor €325,- euro op 13 weken leeftijd weg. Dit vind ik heeeeeel anders dan mensen met een HTK kat, die voor de fun nestjes gaan fokken." snap ik niet helemaal. Wat is het verschil?? Het prijskaartje voor een kat die ook niet het eeuwige leven heeft??
Sorry, maar ik zie geen verschil!!

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:27

Om het hier netjes en overzichtelijk te houden, zal ik je een duidelijk antwoord via pb sturen.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:17

Aangezien trudydejong het vreemd vond dat ik het via pb deed, hier wat ik haar stuurde:

Had het netter als je het via bp had gedaan. Maar je begrijp duidelijk mijn berichten niet. Hieronder zal ik het even uitleggen:

Ten eerste zit er een groot verschil tussen de poes van de topic starter en mijn poes.
- Mijn poes is getest op ziekte
- Mijn poes is 2, dus i.t.t. TS kat, oud genoeg om kittens te krijgen
- Ik heb de kater zorgvuldig uitgekozen. Deze kater is ook getest op ziekten.

Dat mijn poes niet naar buiten gaat, vind ik alleen maar tekenen voor mijn liefde voor de kat. Dit zijn namelijk de risico's die mijn kat loopt als ik haar naar buiten doe:
- Overreden
- Verwond door andere katten, kwajongens, auto's, brommers enz.
- Vergiftigd
- Ziektes overgegeven door andere katten.

Sorry hoor, maar als jij je kat aan deze risico's blootsteld (en dan hebben we het over in de stad) dan ben je in mijn ogen geen dierenliefhebber!

Er zit wel degelijk een verschil tussen de HTK nestjes en mijn nestjes. Omdat ik er €325,- voor vraag, moeten mensen er langer over nadenken of ze het wel willen. Hierdoor zullen mensen niet zomaar impulsief een kitten bij me kopen. Dit is wel het geval voor gratis aangeboden HTK katten.
Mijn kittens gaan op 13 weken oud weg bij hun moeder. Bij HTK nestjes is dat meestal 6 á 7 weken, en dat vind is veel en veel te vroeg. Ook een verschil dus tussen mijn nestjes en HTK nestjes.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het wel.

Groeten Wendy

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:29

Wendy, ik ga helemaal met je mee!!!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:46

idem

ik ben net als wendy een proffesioneel kattenfokster, en ik ga dus zoals ik ook al kenbaar maakte in dit topic, helemaal met haar hierin mee.

helemaal niet om de ts ergens van te beschuldigen
maar meer omdat veel mensen niet nadenken over de ellende die deze nestjes met zich mee brengen.
laat het fokken gewoon over aan proffesionele fokkers.
ik heb niets tegen htks, ik heb er zelf ook 2 !
maar wel tegen de overvolle asiels , zieke katten en kittens, en zwerfkatten

als alle htks gesteriliseerd werden zoals het hoort, waren de asiels lang maar dan ook lang niet zo vol !

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:00

Marye78 schreef:

Ehm, dit is een moderator waar je nu tegen uitvalt

Fijn dat dat toch nog iemand opvalt.

In ieder geval. Als men toch niet meer ontopic gaat, hier een slotje.
Nicoleflens, ik hoop dat jij je manier van reageren nog drastisch gaat veranderen.