ellenlouise schreef:Wendy_Kila schreef:Ik wou nog een opmerking plaatsen voor de mensen die tegen het fokken van netjes zijn vanwege het kattenoverschot. (ga nu even geheel off topic, maar dat maakt niet zo veel uit denk ik)
Hoe denken jullie over mensen die vegatariërs zijn, vanwege de bio-industrie. Ik ben namelijke en vegatariër, en heb vaak genoeg gehoord van mensen: "Ik vind het wel zielig voor de dieren in de bio-industrie, maar denk je nu echt dat als ik het niet eet, dat het dan ophoudt?" Kan me namelijk voorstellen dat mensen die nestjes ongecontroleerd nestjes fokken (onterecht) ook zo denken. Het asiel zit wel vol, maar dat zit het ook nog als ik geen nestje fok. Kon het niet laten deze vergelijking te maken.
Daarbij, ik ben zelf een hobby fokker. Dit jaar mijn eerste nestje. Het gaat om Cornish Rexen. Zeer aparte niet veel voorkomende dieren, waar toch wel vraag naar is. Deze katten gaan voor €325,- euro op 13 weken leeftijd weg. Dit vind ik heeeeeel anders dan mensen met een HTK kat, die voor de fun nestjes gaan fokken.
Groetjes Wendy
Er is ook nog een (gulden) middenweg, namelijk biologisch vlees kopen. Hiermee zal niet direct de bio-industrie stoppen maar met iedere nieuwe klant heeft een biologische boer weer meer overlevingskansen!
En wat betreft jouw hobbyfokkerij..... het is misschien een beetje anders meer zeker niet heeeeeel anders zoals jij het zelf noemt. Het wordt pas iets anders als je aangesloten bent bij een erkende rasvereniging, je aan de regels houdt en met mate fokt. Het spijt me maar ik ben er gewoon niet van gecharmeerd.
Sorry, maar hier ga je nu dingen beweren die TOTAAL niet waar zijn:
- Ik ben aangesloten bij een erkende rasvereniging.
- Ik hou me aan de regels (kittens mogen pas met 13 weken weg, inentingen, stambomen)
- En ik zal nooit meer dan 1 nestje per jaar fokken.
Sorry, dat je me van dingen gaat beschuldigen tot daar aan toe, maar weet dan wel waarvan je me beschuldigd. Wat je nu zegt zijn echte onwaarheden, en daar kan ik gewoon niet tegen.
Groetjes Wendy
ps. Ik zou inderdaad willen dat iedereen biologisch vlees zou kopen!! Helaas kan ik zelf geen vlees meer eten, maar als ik er goed over na had gedacht in het begin dat ik stopte had ik waarschijnlijk over gestapt op biologisch vlees.