proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:53

Ik snap dat niet zo goed eigenlijk,, waarom nog steeds dieren als er sneller/betrouwbaardere en goedkoperen methoden zijn, dat kan ik echt niet bevatten !

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:12

ik ook niet sommigen mensen zijn harteloos echt waar!!!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:30

Ik weet niet of dat het is, ik denk niet dat die onderzoekers het echt leuk vinden dat er diertjes sterven hoor, dat denk ik echt niet!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:36

tjah misschien maar toch doen ze er aan mee he dus als ze het wel zielig vinden dan snap ik die mensen niet hoor >;)

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:00

Otje_Merlot schreef:
he thanks ja ik ben al op zoek (nog steeds ) naar foto's ik zal er straks een paar in dit topic zetten
oja en een stukje terug staan ook al foto's

hier nog een paar :

https://www-s.cvm.uiuc.edu/vcrc/careers ... .jpg[/img]
Ik dacht eerst dat het een konijn was maar het is een aapje.
http://www.thefirstpost.co.uk/opinion/2 ... .jpg[/img]
ik weet niet precies wat het is op deze foto maar goed
Afbeelding
hier een klein foto'tje van een aapje

Afbeelding
katje met ding in hem/haar hoofdje
Afbeelding
sielig doggie wordt bekeken

De hel bestaat echt! Hier, waar wij leven. Dat laten deze foto's zien.

Mensen hebben echt het recht niet om dieren zo'n hel te laten doorstaan.
het argument om dit te rechtvaardigen bestaat niet.

Na het kijken van de eerste foto's in je profiel durfde ik niet meer verder te kijken. De mensen die dit doen, wens ik de vreselijkste dingen toe. Dat zijn geen mensen.

Als er dieren op zo'n manier moeten sterven opdat ik kan blijven leven, dan laat mij maar sterven. Want in zo'n wereld leven is toch niet mijn keuze.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:39

@otje_ merlot neeej, ik kan dat eigenlijk ook niet begrijpen, dat je dat doet als werk!!!! Kun ej toch ergens aners een veel leuker/betere.minder zielige baan vinden toch? Echt dom|!

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:14

Nevony schreef:
@otje_ merlot neeej, ik kan dat eigenlijk ook niet begrijpen, dat je dat doet als werk!!!! Kun ej toch ergens aners een veel leuker/betere.minder zielige baan vinden toch? Echt dom|!

ja het is gewoon te gestoord voor woorden!

trouwens als we het over banen hebben! ik heb een vraagje aan jullie.
Ik wil later iets met dieren gaan doen, maar ik weet niet wat.
Dierenarts is geen optie want ik heel vwo echt niet. ik zit op havo en dat is al hard werken voor me. Dan kan Dierenartsassistente nog, maar dan ben je niet alleen met dieren bezig , maar moet je ook mensen ontvangen en daar ben ik niet zo goed in. Ik heb op paard gereden maar wegens opstandigheden ben ik sinds een klein tijdje (ongeveer 2 maanden) gestopt. Weet iemand mischien iets wat ik kan gaan doen! Ik wil zooooo graag iets met dieren doen en ze helpen ofzo!

Spaikey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:39

Ik vind dat verschillende van de foto's die hier geplaatst zijn erg overdreven zijn. In Nederland heersen zeer strenge wetten ten aan zien van de dierproeven. Men mag in Nederland geen proefdieren verkopen aan de cosmetische industrie.
Maare als juliie zo tegen dierproeven zijn Zouden JULLIE je dan beschikbaar willen stellen als 'proefpersoon'? Zo ja dan vindt ik dat je tegen dierproeven mag zijn. Jullie praten wel over alternatieven maar op een appel kun je niet testen hoe een levend wezen erop reageert. Dierproeven zullen altijd blijven bestaan. Gewoon om de eenvoudige reden dat een alternatief niet altijd voldoet aan de eisen. Ben wel van mening dat in de toekomst er minder dieren voor proeven worden gebruikt.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:04

Spaikey schreef:
Ik vind dat verschillende van de foto's die hier geplaatst zijn erg overdreven zijn. In Nederland heersen zeer strenge wetten ten aan zien van de dierproeven. Men mag in Nederland geen proefdieren verkopen aan de cosmetische industrie.
Maare als juliie zo tegen dierproeven zijn Zouden JULLIE je dan beschikbaar willen stellen als 'proefpersoon'? Zo ja dan vindt ik dat je tegen dierproeven mag zijn. Jullie praten wel over alternatieven maar op een appel kun je niet testen hoe een levend wezen erop reageert. Dierproeven zullen altijd blijven bestaan. Gewoon om de eenvoudige reden dat een alternatief niet altijd voldoet aan de eisen. Ben wel van mening dat in de toekomst er minder dieren voor proeven worden gebruikt.

er zijn al erg veel alternatieven nog niet voor alles maar wel voor heel veel en dat sommigen van deze foto's waarschijnlijk niet in nederland zijn gemaakt zegt dat nog niet dat het minder erg is en veel mensen die in de cosmetica werken (dus shampoo maken enz.) die kopen dingen voor hun shampoo waar wel op dieren op deze manieren wordt getest...

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:06

Citaat:

ja het is gewoon te gestoord voor woorden!

trouwens als we het over banen hebben! ik heb een vraagje aan jullie.
Ik wil later iets met dieren gaan doen, maar ik weet niet wat.
Dierenarts is geen optie want ik heel vwo echt niet. ik zit op havo en dat is al hard werken voor me. Dan kan Dierenartsassistente nog, maar dan ben je niet alleen met dieren bezig , maar moet je ook mensen ontvangen en daar ben ik niet zo goed in. Ik heb op paard gereden maar wegens opstandigheden ben ik sinds een klein tijdje (ongeveer 2 maanden) gestopt. Weet iemand mischien iets wat ik kan gaan doen! Ik wil zooooo graag iets met dieren doen en ze helpen ofzo!

naja ik weet niet echt iets maar strijden tegen dierproefen is toch al heel erg goed???of zie ik dat nou verkeerd ?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:07

Spaikey schreef:

JIJ vind proeven noodzakelijk. Stel jij je maar beschikbaar. Ik wil niet. en ik snap dat een ander het ook niet wil. Dus ga ik het een ander ook niet opleggen. Ook dieren niet.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:07

Nevony schreef:

inderdaad!!!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:08

Desiree schreef:
Spaikey schreef:

JIJ vind proeven noodzakelijk. Stel jij je maar beschikbaar. Ik wil niet. en ik snap dat een ander het ook niet wil. Dus ga ik het een ander ook niet opleggen. Ook dieren niet.

Goed gezegt

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:12

Spaikey schreef:

niet alle alternatieven, maar de meeste zijn juist veel betrouwbaarder omdat de dieren die ervoor gebruikt worden niet te vergelijken zijn met mensen!

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:14

Desiree schreef:
Spaikey schreef:

idd super gezegt!!!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:56

JAh! Maar er ZIJN andere methoden dat is bewezen, er is toch ook proefdiervrije cosmetica. En er zijn microbreinen gemaakt die sneller/slimmer/goedkoper en stukken betrouwbaarder zijn. En neej, niemand wil zich oipofferen als proefpersoon, maar willen die dieren dat dan wel? Moeten er dan wel proefDIEREN zijn terwijl iedereen zou walgen van proefMENSEN!!!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:29

precies nevony! Dieren willen het net zo min. En ik snap neit dat hun lijden, dat ze vast in net zo'n hevigheid zullen ondergaan als wij in die positie, dat dat minder erg is.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:26

nee idd snap ik ook niet.
Als er al geen proefmensen willen zijn, waarom zouden die dieren dan wel willen, omdat ze geen nee tegen ons kunnen zeggen, of omdat wij dat nee gewoon niet verstaan of willen verstaan!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:27

Even over het verhaal dat ik zou schrijven, dat schiet al aardig op, ik ben nu denk ik op 1/4 als het af is zal ik het hier plaatsen

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:42

Het is niet zo slim om verhaaltjes te verzinnen, voor je geloofwaardigheid. Ook niet om de meest zielige foto's uit te zoeken. Ben foto's tegengekomen die ook niks met dierproeven te maken hebben.

Ik ben er niet voor of tegen, maar je moet ermee leren leven. Het zal blijven bestaan. Actie voeren heeft weinig zin. In de wereld van dierenartsen zijn ze al lang bezig met het zoeken van alternatieven. Dat vraagt tijd.

Ohja, beroep met dieren? Ik zou NIET voor dierenarts kiezen hoor! Zeker niet! Daar ga je pijn van krijgen. Als je weet dat dat beest dat voor je ligt, gezond is, en dat jij dat moet opensnijden, en dat het voor jou is doodgemaakt omdat jij er even in zou kunnen kijken, geloof me, dat kan je niet aan. Niet met zo'n "teer zieltje" om het zo te zeggen. En per 'practicum' dat je doet worden een honderden gezonde diertjes (ratten bv) gedood, omdat jíj zou kunnen kijken wat erin zit.

Desiree, ik schrik nogal van je radicale reacties Lag niet helemaal in de lijn van wat ik verwachtte niks negatiefs bedoeld hoor, als je verduidelijking wil ofzo pb maar maar gewoon, het viel me op.

Proficiat dat jullie zoveel van dieren houden, ik kan jullie niet stoppen dus ga fijn door met actie voeren, zorg alleen dat je dan geloofwaardig overkomt. Dus niet teveel verzinnen enzo. Foto's nemen van 'hier en nu'. Net zoals leentje een paar blz terug ook al zei. Ook zou het goed zijn om haar posts nog een paar keer goed te lezen, ze zegt echt hele goeie dingen.
En geloof me, ik ken haar en mezelf, en we houden echt wel van dieren

Yabloko

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:23

leentje schreef:

Mag ik jullie erop wijzen dat veel van de schrijnende situaties ivm dierenproeven reeds verleden tijd zijn (wegens ondertussen wettelijk verboden, zoals bijvoorbeeld het testen van cosmetica)? Dus als je wil actie voeren, mensen informeren etc, zorg dan dat je correcte informatie/foto's verspreidt, over wat er nu nog wel toegestaan is ivm dierenproeven (en wat jullie uit de wereld willen helpen), en niet over wat vroeger gebeurd is en nu allang verboden is.

Mee eens. Is dus aan te raden om niks van internet af te plukken, aangezien het niet na te trekken is wat voor info je op de kop tikt, en vaak staan anti-vivisectie sites vol met saamengeraapte sieluge diertjesfoto's (die al vaak al heel oud zijn).

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:35

Desiree schreef:

De hel bestaat echt! Hier, waar wij leven. Dat laten deze foto's zien.

Mensen hebben echt het recht niet om dieren zo'n hel te laten doorstaan.
het argument om dit te rechtvaardigen bestaat niet.

Na het kijken van de eerste foto's in je profiel durfde ik niet meer verder te kijken. De mensen die dit doen, wens ik de vreselijkste dingen toe. Dat zijn geen mensen.

Als er dieren op zo'n manier moeten sterven opdat ik kan blijven leven, dan laat mij maar sterven. Want in zo'n wereld leven is toch niet mijn keuze.

Het moet ongetwijfeld ook een hel zijn om je eigen hond te zien sterven aan een ziekte, waar enkel een medicijn dat op dieren is getest tegen kan worden gebruikt...

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:42

Dus een verhaal is geen goed idee???? Dan houd ik hem gewoon voor mijn zelf en verzin ik iets anders

Ik snap trouwens niet waarom actie voeren geen zin heeft, als niemand meer cosmetica kocht die op dieren getest werd dan hoefde die er toch ook niet meer te zijn en worden de proefdieren toch ove3rbodig?

Verder voor dat gebeuren van dierenarts daar ehbben ze tegenwoordig toch modellen voor of niet?
Iig zou ik zelf tohch nooit diernarts willen worden (niet dat ik te dom ben ofso) maar dan moet je dieren opereren nouo dta is echt n iets voor mij straks gaat er een dood omdat ik het verkeerde dingetje openmaak ofso onee daar moet ik niet aan denken!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:42

Het is ook zo dat het steeds beter gaat, er worden steeds minder dierproeven gedaan (op de eerste blz heb ik een post gedaan met cijfers erin) dus het is al mop de goede weg!!!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:11

Nevony schreef:
of willen verstaan!

DAt is de reden. Dat past ze het beste.

Paraat schreef:

Het moet ongetwijfeld ook een hel zijn om je eigen hond te zien sterven aan een ziekte, waar enkel een medicijn dat op dieren is getest tegen kan worden gebruikt...

als mijn hond zou sterven aan iets, waar geen medicijnen voor zijn (kanker bijvoorbeeld), dan weet je niet beter. En een hel en verdriet is het altijd als je een dierbare verliest. En of ze nu hieraan sterven of daaraan, dat maakt niets uit. Sterven doen we TOCH! Meestal ergens aan. Niet zomaar.

De meesten van ons gaan niet op een gemakkelijke manier dood zoals aan een hartstilstand. Meestal gaat er een lijdensweg aan vooraf. UItgeteerd worden door een ziekte waarvan kanker de bekendste is. Gelukkig mogen dieren geeuthanaseerd worden. Misschien ik later ook wel, als de wet inmiddels is aangepast.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-01-06 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt