Eindelijk mijn konijntje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:07

Nuggt bedoelt denk ik dat ze de 'algemene informatie' over konijnen wel op de sites heeft gelezen, dus dat ze al het noodzakelijke over konijnen nu sowieso wel weet.
(soms staat er wat over fokken met konijnen, maar als je bijvoorbeel niet wilt gaan fokken dan zie ik er het nut niet van in om dat toch direct te gaan lezen, ookal kan zulke info soms ook best interessant zijn)

ik ben heel benieuwd naar je nieuwe konijn en je hok foto's!

smurf1988

Re: Eindelijk mijn konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:01

fokken zou ik sowieso nooit doen
Er zitten zo veel nijntjes in de opvang nou, dan ga je toch geen nieuwe ter wereld brengen...
Een kennis wou Rex een keertje als "dek konijntje" lenen, maar dat heb ik geweigerd... Uit principes...
Vind het zo raar dat sommige mensen dan nog wel fokken, alleen omdat ze het zelf leuk vinden >;)

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:20

ninja2@ Oke dank je wel.
kizz-rianne@ Idd, fokken heb ik niks aan maar op www.konijnen.nl heb ik wel het stuk over Symptomen van ziektes gelezen. Kan nog van pas komen als je niet zeker wat of je konijn nu ziek is of niet.
De camera doet het helaas niet, dus het zal nog even duren voor er foto's komen. Wel heeft mijn vriendin foto's met haar mobiel gemaakt, dus misschien dat ik ze van haar kan krijgen.

Vanochtend kwam ik beneden en ik schrok me dood, want Peanut lag helemaal plat met haar oortjes naar achter.
Maar ze was gewoon nog een beetje moe, niks om me zorgen over te maken.
Ze heeft ook nog een half uurtje voor het eerst op de bank gehuppelt. Alles onderzoeken natuurlijk, want dat is interessant hoor.
Ook heeft ze als beloning een heel klein snoepje gekregen, haar keutels waren normaal dus dit viel goed in de smaak bij haar. Toch doe ik het nog niet te veel...je weet het nooit bij kleine konijntjes.
Ze heeft lekker gegeten en gedronken, en nu ligt ze lekker uit te rusten. Over een paar uur zal ik haar nog even op schoot nemen.

Hoevaak halen jullie je nijntje(s) eruit om bij je te komen zitten?

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:17

Niet heel vaak.
Je vind het nu nog leuk maar je wordt het vanzelf zat om elke dag je konijn te pakken.
Mijn konijn gaat meestal s`avonds op me bed als ik aan het lezen ben dan gaat hij op me schoot liggen als ik hem aai.
Het is niet een schoot konijn ze wilt haar eigen gang gaan en dat accepteer ik ook.
In het weekends als ik achter de comp zit mag zei soms los lopen meer niet

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:28

xxxvagoxxx schreef:
Niet heel vaak.
Je vind het nu nog leuk maar je wordt het vanzelf zat om elke dag je konijn te pakken.
Mijn konijn gaat meestal s`avonds op me bed als ik aan het lezen ben dan gaat hij op me schoot liggen als ik hem aai.
Het is niet een schoot konijn ze wilt haar eigen gang gaan en dat accepteer ik ook.

Zat om je konijntje er uit te pakken ?? Die van mij komt echt bij me liggen. Ik haal haar er best vaak uit. Ze vindt het heerlijk als ze geaaid wordt. Vooral over haar koppie en achter haar oren.
Alleen als ze op de bank zit wil ze ook wel eens lekker ravotten op de bank. Kussens er afgooien en met haar kleedje stoeien.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:53

Ik haal het konijn er eigenlijk te weinig uit vind ik.. Ze staat achter ons huis uit het zicht, dus dan kom je niet gauw op het idee om hem eruit te halen...

Mijn vader wil niet dat het konijn op het gras komt te staan in de winter, want het grasveld gaat naar de knoppe als het konijntje gaat graven/eten en dan groeit het gras niet meer bij.
We gaan de ren nu op het terras zetten zodat hij elke dag wel eventjes lekker op het terras kan rennen, toch wel zo fijn voor dat beestje.

Nu loopt het konijn lekker op een fleecedekentje in mijn kamer, hij heeft vanochtend ookal een uurtje beneden gezeten toen ik aan het ontbijten was en toen heb ik daarna zijn nagels geknipt.

*ik zie net dat mijn konijn van z'n fleecedeken is afgesprongen en lekker al m'n tijdschriften in de tijdschriftenbak aan het overhoop halen is *

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:09

xxxvagoxxx schreef:
Niet heel vaak.

Lekker instelling als die alleen zit moet die minimaal 4 uur per dag eruit, maar ik hou me er nu buiten.

Ben duidelijk geweest en nu is het alleen maar dat de mensen er plezier van hebben ipv konijn.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:17

Bij mij is het juist eerder dat ik het niet zat ben om hem eruit te halen, maar dat ik er gewoon niet zo gauw aan denk!
Door dit topic krijg ik wel steeds de aandrang om ff m'n konijn eruit te halen en eventjes lekker te laten rondlopen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:19

Hai hai...

Super dat het goed gaat met het kleine nijntje...Fijn ook dat je toch een groter hok gaat kopen...Verkoop je deze toch gewoon via Marktplaats?

Mijn nijn heeft 2 jaar alleen gezeten. Nou ja alleen, mijn poes Msity zat elke dag gezellig bij hem in het hok...lagen tegen elkaar aan en zij poetste hem ook...Ik heb hem met 8 maanden laten castreren, hij dekte de kat ...whahaha...met het idee er ooit een vrouwtje bij te nemen...In ons nieuwe huis is het er van gekomen...eerst heeft hij een tijdje samen geleeft met een caaf...Ging helemaal niet goed...hij kreeg de zenuwen van de caaf...Dus een nijnenvrouwtje erbij...Ze hebben samen anderhalf jaar in een hok van 1 meter bij een halve gezeten...plus ren:
Afbeelding het hok...Zolas je ziet ook met pisbak/toilet...helemaal zindelijk...
Afbeelding de ren...Het deurtje stond altijd open, behalve 's nachts...
Afbeelding
Sinds Augustus wonen ze op het balkon van 2 bij 2 meter met een giga hok van 150 bij 50 met verdieping...

Afbeelding het hok buiten met ren...het deurtje staat altijd open zodat ze de hele dag op het balkon kunnen zitten...Doen ze dus ook...Hok wordt weinig gebruikt...Ja, ze plassen in het nachthok }> ...Hebben ze blijkbaar ook niet nodig... doen ze er iig niet in...
Afbeelding
Afbeelding
In spetember...lekker genietend van het zonnetje...

Hopelijk diet 'mijn album' het weer?

Veel succes met je nijn...

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:34

Ik vind je konijnen best wel dik om eerlijk te zijn.

Ik plaats dan ook maar wat foto's van Jumper!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn lekkere ding..

Kunnen we niet beter aan de moderators een algemeen nijnen topic aanvragen ofzo..?

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:45

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:50

Hallo allemaal, mijn konijn heeft een hok dat altijd open staat het word eigenlijk alleen als wc en eet en drink plaats gebruikt en verder loopt mijn konijn gewoon helemaal los, ik had haar uit het asiel gehaald en daar zeiden ze dat ze niet met andere konijnen kan.

Dit is mijn konijn: http://www.mijnalbum.nl/Album=NTML8OAW

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:59

[quote="kizz_rianne"]Ik vind je konijnen best wel dik om eerlijk te zijn.

Vind je mijn konijnen te dik? Ik weet niet hoor maar ben met de zwarte (Shaggy)weegt 1550 gram en is 2,5 maandgeleden nog bij de dierenarts geweest omdat hij zo mager werd. (Hij heeft al eerder last van zijn tanden gehad) Weeg hem regelmatig en nu pas begint hij een beetje aan te komen...dus dik is hij echt niet...Moet je hem nu zien in volle wintervacht...
Het bruine konijn is een (slechte) Duitse hangoor en weegt zo'n 3 kilo...heel normaal...Overigens heeft de bruine een hele andere soort vacht...langer en dikker...de bouw van een echte hangoor is veel compacter dan bij een dwergje...Misschien eens verdiepen in rassen?...Oh en als je doelt op zijn onderkin...Hangoren hebben een veel beter ontwikkelde wam...Dat is dus zijn wam...dat hoort...

Maar goed...zo te zien heb jij een dwergje...daar kun je het niet mee vergelijken...

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:07

Chichiba schreef:
Maar goed...zo te zien heb jij een dwergje...daar kun je het niet mee vergelijken...

Ik heb hiervoor ook andere rassen gehad, onder andere een Havanna konijn.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:18

Hier fotootjes van hun zittend...

Afbeelding Shaggy...toch echt een dwergje met zijn 1500 gram...

Afbeelding

Afbeelding PeiPei...Een stevige Duitse hangoor...

Afbeelding

Te weinig beweging krijgen ze toch echt niet...rennen het hele balkon op en af...

Is hij Obi...konijn van mijn zusje...hier op de foto een half jaar ook te dik met zijn toen 5 kilo? kan nog meer worden...

Afbeelding
Afbeelding

Franse Hangoor...Hij is overigens ruim 60 cm lang als hij lekker languit ligt...Als het inmiddels niet langer is...

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:46

Wauw die Franse hangoor is echt superleuk!!

Deez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:18

Leuk beestje!! Haha.. Ik wou ook altijd een konijntje..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:42

kizz_rianne schreef:
Ik haal het konijn er eigenlijk te weinig uit vind ik.. Ze staat achter ons huis uit het zicht, dus dan kom je niet gauw op het idee om hem eruit te halen...

Mijn vader wil niet dat het konijn op het gras komt te staan in de winter, want het grasveld gaat naar de knoppe als het konijntje gaat graven/eten en dan groeit het gras niet meer bij.
We gaan de ren nu op het terras zetten zodat hij elke dag wel eventjes lekker op het terras kan rennen, toch wel zo fijn voor dat beestje.

Nu loopt het konijn lekker op een fleecedekentje in mijn kamer, hij heeft vanochtend ookal een uurtje beneden gezeten toen ik aan het ontbijten was en toen heb ik daarna zijn nagels geknipt.

*ik zie net dat mijn konijn van z'n fleecedeken is afgesprongen en lekker al m'n tijdschriften in de tijdschriftenbak aan het overhoop halen is *

Dus je houdt je konijn deze winter zowel binnen als buiten. Gaat hij goed om met die temperatuursverschillen>?

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:07

Jumper zit het grootste deel van de tijd buiten, maar soms mag hij ook een paar uurtjes binnen zitten. Ik heb niet gemerkt dat hij problemen heeft met het temperatuurverschil, hij vindt het juist heerlijk om binnen zich eventjes uit te leven..
Verder zetten we hem als het een langere periode gaat vriezen ook binnen (zo'n dag als gisteren hebben we hem wel buiten laten staan).

Inderdaad is temperatuurverschil niet super voor zo'n beestje, maar z'n hok moet buiten blijven staan.. We zijn van plan hem wat vaker buiten in de ren te zetten, zodat hij zich daar kan uitleven.. Maar aandacht heeft hij toch ook nodig (aangezien we maar 1 konijn hebben) en daarom laat ik hem soms lekker even op m'n kamer rondspringen als ik daar ook bezig ben.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:10

Hai hai.
Mijn franse hangoor van hier beneden..Obie..is nu 7 kilo...uitgegroeid..en absoluut niet te zwaar..het hoort bij het ras..net zoals hangoren ook vaak een superwam hebben..
Het is het leukste ras (vind ik) van de konijnen.. het zijn net hondjes..al moet je er wel heel veel ruimte voor hebben..ze kunnen dan ook heel erg goed los lopen in huis..hij is heel zindelijk..en ligt overal ..maar gaat voor zijn behoefte altijd naar zijn bak
groetjes keetie

Chichiba schreef:
Hier fotootjes van hun zittend...

Shaggy...toch echt een dwergje met zijn 1500 gram...

PeiPei...Een stevige Duitse hangoor...

Te weinig beweging krijgen ze toch echt niet...rennen het hele balkon op en af...

Is hij Obi...konijn van mijn zusje...hier op de foto een half jaar ook te dik met zijn toen 5 kilo? kan nog meer worden...

Franse Hangoor...Hij is overigens ruim 60 cm lang als hij lekker languit ligt...Als het inmiddels niet langer is...

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:12

kizz_rianne:
Mijn konijn heeft een groot hok hoor.
Dus ik zie het probleem niet ze loopt liever los dan dat ze op schoot zit

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:58

Ik snap niet waarom je dit tegen mij zegt. Heb ik ooit gezegd dat je konijn een te klein hok heeft ofzo.. Apartheid.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 07:41

als je een nieuwe hok te duur vind moet je even op marktplaats kijken,
ik zag net een kooi van 1 ,20 meter voor 20 euro

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:49

Als iemand zijn hok te klein vind of niet de tijd heeft om zijn nijn inde gaten te houden dan kan je ook een ren kopen een ijzeren hekje wat je om het hok heen zet..als er bijv visite is is dat super handig..groetjes

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:39

Oja heb eventueel nog een hok te koop..1 meter bij 50 cm misschien is dat iets? maar dan moet hij wel vaak naar buiten om zijn beentjes te strekken!