Onopvoedbare hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:27

SuperSmurf schreef:
@ qwinty: idd wat poes zegt, haal er iemand bij! Je hond weg doen is wel de laatste oplossing die je kan bedenken en zelfs dat is geen oplossing, omdat je ten eerste de hond daar over het algemeen niet gelukkiger mee maakt, maar ook omdat het probleem dan van jou naar een ander gaat. Je moet je dus wel realiseren dat ze in de puberteit is en de ene hond heeft dat nou eenmaal erger dan de andere. Geduld is een schone zaak zegt het spreekwoord. In dit geval zeer terecht..

Wie zegt dat je de hond daar niet gelukkiger mee maakt?
Als zij een baas vind die beter bij haar hond past wordt de hond daar op zeker gelukkiger van.
Ik heb zelf mijn hondje ook aan andere mensen gegeven omdat ze daar kreeg wat ze nodig had.
Ze is tot op de dag van vandaag het gelukkigste hondje wat je je maar kan bedenken en dat was ze bij helaas niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:04

Tuurlijk joh, gelijk wegdoen en later een nemen die niet zo lastig is.
Doe je dat later ook met je kinderen?
Daar zit ook werk aan, en dat gaat ook niet altijd zoals je wilt. Doe je die dan ook weg?

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 22:08

Ik zeg toch dat dat ook geen oplossing is billy maar ik zat er gewoon over te denken dat ze dan lekker vrij kan rond lopen..

net als taaclover zegt miss word ze dan veel gelukkiger

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:16

Das ook veel makkelijker dan alsnog opvoeden he?
Maar als ik dan lees hoe makkelijk er gedaan wordt over een hond wegdoen en dan later weer een nieuwe nemen, word ik pislink.
Ten eerste is een hond een levend wezen en geen wegwerpartikel
Ten tweede zul je bij de tweede hond tegen dezelfde problemen op gaan lopen, omdat je te beroerd bent om het dier behoorlijk op te voeden.
Als je hem wegdoet, leer je van deze niks, en zul je de volgende ws op dezelfde manier verzieken. Doe je die dan ook weg?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:18

Billy schreef:
Tuurlijk joh, gelijk wegdoen en later een nemen die niet zo lastig is.
Doe je dat later ook met je kinderen?
Daar zit ook werk aan, en dat gaat ook niet altijd zoals je wilt. Doe je die dan ook weg?

Dat is natuurlijk onzin!!
Ik heb mijn hondje 3 jaar gehad maar ik merkte dat ze gewoon niet gelukkig was omdat ze de hele dag iemand om haar heen wilde hebben en niet alleen thuis wilde zijn.
Moet ik dan egoistisch zijn en haar houden omdat het raar is om je hond weg te doen
Nee vind ik niet, ik vind dat je dan een knap slechte baas bent.
Ik heb gekozen voor Looney omdat ze zelf niet kan kiezen. Als ik zie hoe gelukkig ze nu is had ik geen betere keus kunnen maken.
En natuurlijk heeft het me heel veel verdriet gedaan maar ik vind het egoistisch als ik haar had gehouden omdat ik haar niet kan missen.
Vind jouw reacties dus kant nog wal raken.
Ik heb er heel bewust over nagedacht en ben ook bij de mensen wezen kijken.
Als ik aan mezelf had gedacht had ik haar gehouden maar ik vind dat als je een goede baas bent je het beste voor je hond wilt.
Overigens hebben we hier nog een hondje zitten en die heeft nergens last van, het ligt dus niet aan de opvoeding of de aandacht die ze krijgen maar mijn andere hondje wilde gewoon niet alleen zijn.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:26

Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus ik weet niet wat er allemaal nog meer is gezegt.

Maar ik denk dat je hond in zijn puberteit zit. Mijn hond heeft zo'n beetje het halve huis gesloopt (banken, gordijnen enz) Maar daarna was hij daar gewoon vanaf. hij heeft het wel netjes gedaan. Eerst netjes de kussens van de banken eraf gehaald en toen de onderkant van de bank gesloopt, zie je dus niks van . Ik weet ook niet meer precies wanneer die voorbij was, ik was pas 6. Nu zijn we van plan om weer een puppy te nemen, maar nu werkt mijn moeder 2 ochtenden in de week. Dan zal deze dus ook in een bench moeten wanneer mijn moeder aan het werken is. We zullen het nog even na vragen an de fokker, want het schijnt ook weer dat de oudere hond de pup opvoed. Ik heb eerder het idee dat mijn hond het wel leuk gaat vinden en dus weer mee gaat slopen Maarja.

Een hond wegdoen zou ik ook nooit doen, wat voor een rebel het ook is. En als hij maar 2 dagen alleen is (wat ik heb begrepen) vind ik dit eigenlijk ook helemaal niet zo zielig 9moet natuurlijk wel optijd uitgelaten worden enzo). als je altijd maar bij een jonge hond moet blijven zou je dus ook nooit eens een paar uurtjes kunnen gaan winkelen.

Ik denk dat hij over een tijdje wel over die tijd heen zal zijn en de boel niet meer zal slopen, tis nu gewoon de leeftijd.

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:27

Ik weet nog wel een goede tip!!!
Waarom besteed je de tijd die je nu in bokt besteed niet aan je hond. HEY dat is een goede he.
Wat bezielt jou toch. Je had van te voren al alles moeten nagaan voordat je besloot om een dier in huis te nemen. Echt schandalig gewoon!!! Als ik jou was zou ik 'm verkopen aan iemand die wel genoeg liefde heeft om dit beesie te verzorgen en te vertroetelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:45

Ja, dus omdat ik een hond heb zou ik dan niet meer op internet mogen? Of op zijn minst elke vrije minuut met de hond doorbrengen dan maar?
Kijk, een hond vraagt natuurlijk veel tijd, maar uit de posts van de TS lijkt het mij eerder dat ze best veel bezig is met de hond.
Er zijn grenzen aan de waanzin: ik denk dat het sloopgedrag van de hond niet per sé over gaat omdat ze elke dag nog een half uur langer met haar doorbrengt.

Mss kunnen mensen nu ook wat gerichte tips geven en zich niet zo druk maken omdat hun tip niet als heilig en universeel werkend wordt beschouwd?
Of mss eindelijk eens ophouden met altijd op de man te spelen? Een discussie gaat over argumeneteren over het probleem zonder de ander persoonlijk aan te vallen. Mensen die hier wat komen posten hebben tenminste de moed om toe te geven dat ze niet perfect zijn.
Ik durf wedden dat iedereen met een hond hier er elke dag 6u exclusief mee bezig is en er nooit problemen mee heeft? Of elk ander dier dat jullie hebben (paard bijvoorbeeld) luistert wel perfect?

Beetje flauw vind ik het hier soms.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:41

Ik sluit me volledig bij de oproep van poes aan.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:04

Hoi hoi,

ja leuk he, een labra in de puberteit? Naar wat ik lees is er niks mis met haar hoor, gewoon gezond veel energie.

Onze labra is nu twaalf, maar heeft vroeger ook heel wat afgesloopt, inclusief een stel van mijn favoriete spullen, de poten van de keukentafel en alle keukenstoelen. Ze kon ook heel moelijk alleen zijn, labradors zijn nu eenmaal superactieve gezelschapshonden. Bij ons ging het wel heel snel over doordat toen ze een jaar oud was er bij ons een vuilnisbakshondje aan kwam wandelen, dat was liefde op het eerste gezicht en ze zijn nog steeds gelukkig samen.

Je schrijft dat je haar met negen weken kreeg en dat ze bij die mensen steeds in de bench moest zitten. Misschien heeft ze er een soort trauma aan over gehouden en denkt ze daardoor dat alleen gelaten worden het einde van de wereld betekent?? Ik zou haar sommige dingen helemaal opnieuw leren - je schrijft dat ze maar moeilijk luistert - soms is de enige manier om dit op te lossen haar helemaal opnieuw te leren om te komen, met een nieuw commando (bijv. in plaats van "hier" ga je "kom" gebruiken, of, weet ik veel, "poes") en haar dit deze keer *consequent* aan te leren. NOOIT tolereren dat ze dan een keertje niet luistert. Dan probeert ze daarna telkens weer de grens een beetje te over schrijden.

Ik zou zeggen: op cursus met haar en laat je vooral helpen, dan komt alles prima in orde.

-x- Nouska

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:12

Ik weet niet hoor Poes, maar ik en vele anderen hebben genoeg gerichte tips gegeven. Vervolgens doet TS alleen maar wat met de tips die voor haar het beste uitkomen, maar niet geschikt zijn in deze situatie. Om vervolgens helemaal niet meer te antwoorden.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:22

Ik heb ook een jonge hond van 17 weken en die sloopt ook alles het is gewoon een knagerd en moet hem echt flink moe laten als ik hem alleen wil laten.

Ik heb nu 2 honden dan en mijn mops was veel makkelijker en mijn franse bull die kan er wat van.

Ik heb misschien een paar tips voor je.

*Het alleen laten

Misschien kan je je hond naar een dagopvang brengen. Naar een hondenpension dan breng je hem sochtends en haal je hem eind van de middag op of savonds. Dan is je hond lekker met andere aan het spelen geweest en heb je savonds ook je rust.

Ik weet niet of de hond ook dingen sloopt in het bijzijn van jullie?

Het loslaten.

Je hond is nu bijna een jaar en zou dus lekker los moeten kunnen rennen en spelen.

Ze zal nu ook in de puberteit zitten..
Je zou een lang touw eraan kunnen doen en die gewoon loslaten dat die over de grond sleept. Als jij bv vind dat je hond niet verder mag al 5 meter (ik noem nu maar even wat) dan roep je haar 1x reageerd ze niet stap je op het touw. Ze krijgt een correctie. Als ze zich omdraait zak door je knieen en roep haar geef een duidelijk commando en zodra ze komt beloon je haar uitbundig. Dit blijf je enige tijd oefenen maar het hierkomen moet heel leuk zijn en ze moet echt iets lekkers zijn waar ze alles voor doet. Je knipt steeds meer van het touw af en op den duur heb je geen touw meer. En kan ze braaf loslopen en hier komen.
Dit lukt niet binnen 3 dagen kan wel een paar weekjes duren (3 weken )
Ik ken veel honden waarbij dit gelukt is, dus dacht misschien heb je er wat aan.

Daarnaast zeg je al dat je een cursus wil doen. Nou dat is enkel maar leuk en krijg je veel info en ben je lekker bezig.

Ik heb niet heel het topic door gelezen dus sorry als ik in herhaling val maar wou je mijn beetje kennis ook meegeven en misschien heb je er wat aan..

Succes iig!

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:55

je hebt heel veel verschillende soorten cursussen voor jonge honden.
gedrag,gehoorzaamheid,behendigheid etc.
Hier zit misschien vast wel iets tussen wat geschikt is voor je hond,
en je hebt tijdens de cursus echt de tijd ervoor en word begeleid.
Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt, maar had niet zon zin om alles door te lezen
verder heeft onze pup ook de hele keuken verbouwd,dat is iets waar je niet heel veel tegen kunt doen als ze alleen zijn.

en dat ze bij die andere mensen altijd in de bench moest kan zeker wel een rol hebben gespeeld.
Die periode waar ze toen in zat heet de inprentings-fase: de fase waarin ze alle gebeurtenissen meemaakt haar leven lang nooit zal vergeten.
Alleen heeft deze hond haast niks geleerd omdat deze altijd in de bench zat, en heeft geen goede opvoeding meegekregen.
Daarom zal ze nu heropgevoed moeten worden.
Als je op cursus gaat en goed thuis blijft oefenen ben ik er zeker van dat het wel goed komt.
succes ermee

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:21

Eehm.. misschien een rare gedachte.. maar.. Veel van jullie zeggen dat de hond bang word als de 'roedel' weg gaat. Kan ze dan geen radiootje voor de deur zetten, met hun stemmen opgenomen? Dat ze gewoon praten ofzo, dus dat de hond denkt dat ie neit alleen is? wij laten ook meestal de radio aan met muziek.