Ik moet nu zó hard huilen!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Ik moet nu zó hard huilen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:33

Het zijn de ouders die haar zo op hebben gevoed. Zij zijn de grote schuldigen. Ik denk dat de woede voornamelijk naar hen gericht moet worden, niet naar de TS.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:34

als je echt van dat diertje houd, dan doe je er ALLES aan om hem te houden... en zet je zelf geen topic op bokt om je dier te verkopen .

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:35

Paulatjuh schreef:
Frank schreef:
*snapt de reactie niet zo. Sorry...

Dat bedoelt ze sarcastisch (neem ik aan)

Idd. Frank ik heb je een pb gestuurd
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 06-08-05 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:37

Faas schreef:
Ik denk dat wij de titel gewoon verkeerd begrepen hebben en er te snel vanuitgegaan zijn dat het tranen van verdriet waren. Zijn eerder gewoon vreugdetranen denk ik

Hahahaha, sorry hoor

Overigens, het er niks aan kunnen doen... Het is mij nb als 15-jarige gelukt om een PAARD te kunnen houden! Dan zou een hond niet lukken? Toen ik 15 was wilde mijn ouders het laatste veulen van onze merrie verkopen, ik wilde dat beest enorm graag houden... En we hebben hem gehouden, hij is pas 6 jaar naderhand verkocht.

Toen ik 18 was heb ik flink moeten vechten om 2 gevonden katten te mogen houden die ik al 2 weken in huis had. Het huis van mijn ouders, wel te verstaan. En ook dat is gelukt.

Imo kun je een hele hoop, óók als je jong bent.

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:38

ik weet niet of jij er veel aan kan doen,
maar ik zou als ik mn hond echt weg moest doen
gewoon eerder niet op vakantie gaan dan mn hond wegdoen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:40

Sylvia schreef:
Faas schreef:
Ik denk dat wij de titel gewoon verkeerd begrepen hebben en er te snel vanuitgegaan zijn dat het tranen van verdriet waren. Zijn eerder gewoon vreugdetranen denk ik

Hahahaha, sorry hoor

Overigens, het er niks aan kunnen doen... Het is mij nb als 15-jarige gelukt om een PAARD te kunnen houden! Dan zou een hond niet lukken? Toen ik 15 was wilde mijn ouders het laatste veulen van onze merrie verkopen, ik wilde dat beest enorm graag houden... En we hebben hem gehouden, hij is pas 6 jaar naderhand verkocht.

Toen ik 18 was heb ik flink moeten vechten om 2 gevonden katten te mogen houden die ik al 2 weken in huis had. Het huis van mijn ouders, wel te verstaan. En ook dat is gelukt.

Imo kun je een hele hoop, óók als je jong bent.

AMEN
Laatst bijgewerkt door Patriesja op 06-08-05 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:40

Desiree schreef:
Het zijn de ouders die haar zo op hebben gevoed. Zij zijn de grote schuldigen. Ik denk dat de woede voornamelijk naar hen gericht moet worden, niet naar de TS.

Hier ben ik het mee eens. Bovendien denk ik ook dat haar ouders deze beslissingen nemen en niet TS.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:41

Zoiets doe je toch niet

Mijn hond hebben we maar 1 keer in een pension gezet,en 1 keer mocht hij een nachtje in het asiel slapen maar anders nemen we hem overal mee naartoe (lees: grote hond die tussen mij en mijn broer op de achterbank zit )of hij mag bij oma logeren.
Ik vind jou echt een vreselijk mens,je hebt duidelijk geen hart voor je dieren

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:42

Nee, en zal ze er ook weinig aan gedaan hebben om dit te voorkomen, als je profiel, topic's over verkoop van hond, en kopen van pup allemal leest...........

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:44

Ze wilden gewoon van die hond af omdat die niet meer nieuw en interresant was GRR Anders als ze er echt zo veel van had gehouden had ze wel een adresje gevonden waar die hond zo lang naartoe kon... ik vind het echt belachelijk!! dan neem je maar 2 sorbets minder op je vakantie en kun je je hond naar een pension doen! Mijn ouders wilden dit jaar dat ik mee ging maar ik ben thuis gebleven voor Lasse (onze hond) omdat ik wist dat hij het niet fijn zou vinden naar mn oma te gaan... ik snap niet dat je na 8 jaar dan ineens op vakantie moet en de hond niet mee kan... de TS heeft gewoon niet in de gaten dat dieren gevoel hebben... je zou haar eigenlijk een week in het bos aan een boom moeten binden en vragen na een week of ze dat fijn vond....... GRRRRRRRR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:45

Ik denk dat als we de titel goed lezen, dan is het woordje zó waar het om draait. Sarcastisch bedoeld dus. De pup gaat voor op de volwassen hond. Kennelijk niet leuk meer, net als al die ponies.

Ongelovelijk.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, dus TS krijgt wel een goed voorbeeld hoe met dieren om te gaan, not dus

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:45

patries_kjp schreef:
Nee, en zal ze er ook weinig aan gedaan hebben om dit te voorkomen, als je profiel, topic's over verkoop van hond, en kopen van pup allemal leest...........

Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik mijn tekst aan haar richt, als je ook maar een klein beetje om dieren geeft dan doe je zoiets niet. Dieren zijn verdomme geen speelgoed!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:48

patries_kjp schreef:

Als ik haar profiel lees zie ik dat ze nog op school zit.
Ik weet niet hoe oud ze is maar toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde had ik er weinig over te vertellen welke honden er in huis kwamen.
Het was wel zo dat de honden die in huis kwamen allemaal zijn gebleven tot hun dood toe (op de pups die mijn moeder fokte na, maar die hebben allemaal een tehuis gekregen waar ze tot hun dood toe zijn gebleven).

Ik kan me dus ook voorstellen dat zij niets heeft in te brengen als haar ouders een pup kopen of een hond zomaar dumpen.
Hoe gruwelijk het ook is.
Daarom heb ik ook best medelijden met haar, nogmaals: je zult maar zulke ouders hebben!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:49

Ik zit hier nu te typen met een kat op m'n schoot die ik al 7 jaar heb. In mij zou het niet eens opkomen om hem te verkopen.... nee ik kan echt niet snappen dat er zulke mensen bestaan..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:50

ThePast03 schreef:
patries_kjp schreef:

Als ik haar profiel lees zie ik dat ze nog op school zit.
Ik weet niet hoe oud ze is maar toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde had ik er weinig over te vertellen welke honden er in huis kwamen.
Het was wel zo dat de honden die in huis kwamen allemaal zijn gebleven tot hun dood toe (op de pups die mijn moeder fokte na, maar die hebben allemaal een tehuis gekregen waar ze tot hun dood toe zijn gebleven).

Ik kan me dus ook voorstellen dat zij niets heeft in te brengen als haar ouders een pup kopen of een hond zomaar dumpen.
Hoe gruwelijk het ook is.
Daarom heb ik ook best medelijden met haar, nogmaals: je zult maar zulke ouders hebben!

Ben ik het niet mee eens... als je wil kan je veel!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:52

Devilish schreef:
Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik mijn tekst aan haar richt, als je ook maar een klein beetje om dieren geeft dan doe je zoiets niet. Dieren zijn verdomme geen speelgoed!

Dat kun je dus alleen maar hard maken als je op jezelf woont en zelf alles bekostigt.
Als je bij je ouders woont heb je, normaal gesproken, weinig te zeggen over wat die ouders uitspoken. TS kan er op zich weinig aan doen dat haar ouders een hond als wegwerpartikel zien.

Ze kan het huis uitgaan als het haar niet aanstaat, maar dat valt ook niet mee als je nog op school zit.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:54

wij hebben onze kat 18 jaar gehad en hij heeft altijd en goed tehuis gekregne als w eop vakantiej gingen
zelfs toen hij "dement" werd en hij ouderdomsklachten kreeg
helaas heb ik hem 2 weken geleden in meoten laten slapen omdat hij echt op was

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:55

precies paulatjuh, ook al ben je jong, dan ga je naar je oma en opa en vraag je of die erop willen passen voor 2 of 3 weken.. als die niet willen vraag je het aan je vriendinnen en hun ouders.. zo moeilijk is dat toch niet???

Als ze dat beestje echt niet kwijt wilden had ze wel zoiets gezocht en daarna weer opgehaald.....

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:56

Jammer dat ze haar ouders dan niet kan inruilen voor betere...

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Casca schreef:
precies paulatjuh, ook al ben je jong, dan ga je naar je oma en opa en vraag je of die erop willen passen voor 2 of 3 weken.. als die niet willen vraag je het aan je vriendinnen en hun ouders.. zo moeilijk is dat toch niet???

Als ze dat beestje echt niet kwijt wilden had ze wel zoiets gezocht en daarna weer opgehaald.....

vind ik ook

Desiree

Paulatjuh schreef:
[
Ben ik het niet mee eens... als je wil kan je veel!
[/quote]

Nee hoor, bij sommige ouders niet. Ik had bij mijn ouders helemaal NOOIT iets te vertellen. Helemaal NIETS. En alles lag moeilijk bij ons, niets kon en niets mocht. We hadden een hond, omdat mijn moeder destijds een hond heeft gewild en ook van honden hield. Dat is eigenlijk het enige wat mocht. Ik heb ooit een konijntje mee naar huis genomen, waar ik zelf de volle verantwoordelijkheid voor droeg (was ook op een leeftijd dat je dat ook kunt verwachten en ik had van kleins af aan al om een konijntje gezeurd). Mooi niet, grote ruzie, schreeuwen, hoop gezeik, het konijn moest er mooi uit!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:59

maar voor die hond hebben ze al 8 jaar gezorgd... dat is net als een kind.. die gooi je toch ook niet zo maar met 8 jaar de deur uit???

Sylvia

Maar dat konijn heeft niet eerst 8 jaar bij jullie gewoond.

Ik heb ook een hele hoop beesten terug moeten brengen hoor. Alleen nooit een dier dat ik al eventjes in huis had, laat staan 8 jaar.

ThePast03

Casca schreef:

Kom even van die roze wolk af
Die ouders moeten gewoon van die hond af en die vakantie is gewoon een slap excuus.
En als die ouders beslissen dat die hond wegmoet heeft zij daar als kind zijnde niets tegen in te brengen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:00

Maar wáárom moet ie dan weg? Dat ontgaat me echt! Vanwege de vakantie... Waarom komt er dan na de vakantie weer een nieuwe? Het zal echt niet om de ruimte of het geld gaan, maar waarom dan wel?

Overigens heeft mijn vader alle 4 de veulens verkocht van onze merrie en de 4e, Apollo, zou dus ook gaan. Mijn vader is een echte boer, die wil geen manege nutteloze paarden de kost geven. En toch is het me uiteindelijk gelukt... Een paard is heel wat kostbaarder en ruimte- en tijdbehoevend dan een hond. Nou zijn haar ouders niet de mijne (GELUKKIG!), maar toch...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 06-08-05 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt