Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:37

Wel ;onze tuin is volledig afgezet met gaas, onze kat kan er nu niet uit, maar die grotere katten van de buren springen er moeiteloos omheem. En ik heb geen zin om stroomdraad op te spannen...
Elk doet zijn moeite, en in onze buurt zijn er gelukkig geen mensen die niet kunnen verdragen dat er andere dieren in de tuin lopen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:38

Whaha... nou dan hoef je je als mens ook niet meer vrij te voelen in je met gaas en stroomdraad omheinde tuintje omdat er buurtbewoners zijn die geen kat willen zien! Kom op, wat een onzin. Laat die kat, kat zijn. Een vogel moet toch in een voliere, anders vliegt die weg Haha!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:41

Wel ja,dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, moeten we dan zo extreem gaan om katten binnen je tuin te houden? En idd, een vogel moet toch in een volière, kat of geen kat Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:50

Als we nou eens stoppen om vogels te nemen als voorbeeld.
Stel dat ik wil bereiken met het weren van katten uit mijn tuin, dat mijn dochtertje in haar zandbak kan spelen zonder dat ze tussen de kattenstront zit te spelen. Dat ik, wanneer ik in mijn moes tuin bezig ben, ik niet in de kattenstront grijp. En dat die grote gore pisvlek tegen mijn gevel, waar zomers zwermen vliegen en beesten op afkomen en zo stinkt dat je er kop pijn van krijgt, eens verdwijnt!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:00

*is blij dat ze de katten met zout beschiet met der kennis*

Zo, en daar hebben hun geen last van...! Martel die katten maar hoor Haha! Als de eigenaren er geen moeite voor doen, dan maar kwaadschiks...toch?

Nee even serieus, ik gaf al eerder aan dat een stroomdraadje bovenop de schutting of een zoutkorrel afvuren, echt wel helpt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:07

Ik zal nooit en te nimmer een kat iets aan doen!
Ik heb er zelf 5 gehad en heb momenteel net twee kittens.

Maar dan kom ik weer op het punt dat ík iets moet gaan doen, wat mij hoogstwaarschijnlijk geld gaat kosten, om er voor te zorgen dat ander mans katten uit míjn tuin blijven!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:10

Ylana, voor onze deur liggen er steevast elke dag hondedrollen van eigenaars die ze niet opkuisen, en dan? honden maar niet meer uitlaten?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:13

Dat is ook de verantwoording van de honden eigenaren.
Maar niet iedereen die last heeft van ander mans katten heeft een hond.
Die vergelijking gaat niet op vind ik.
Elke dieren eigenaar is verantwoordelijk voor zijn/haar beest(en)!
Of dat nou om een hond, kat, vogel of slang gaat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:15

Tjee, wat ben ik dan blij dat ik daar geen last van heb. Ylana, het doet toch verder niet zeer. Wat verwacht je nou van een katteneigenaar dan? Dat ze hun tuin gaan omheiningen? Heb je dat zelf ook dan? Jou katten scheiten misschien wel net zo hard in de zandbak als die in de tuin lopen...?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:25

Hermesdeux schreef:
Tjee, wat ben ik dan blij dat ik daar geen last van heb. Ylana, het doet toch verder niet zeer.

Als je niet normaal een discussie kan voeren houdt dan lekker je mond!!!

Hermesdeux schreef:
Wat verwacht je nou van een katteneigenaar dan? Dat ze hun tuin gaan omheiningen? Heb je dat zelf ook dan?

Ik verwacht van een katteneigenaar dat hij/zij zijn/haar verantwoordelijkheden neemt en maatregelen neemt wanneer een ander last heb van zijn/haar katten!
En ja, de tuin is te omheinen, hebben wij ook gedaan.
Geen enkele buur had last van mijn katten hoor.

Hermesdeux schreef:
Jou katten scheiten misschien wel net zo hard in de zandbak als die in de tuin lopen...?

En nee, het zijn niet mijn katten die in de zandspeelbak schijten want die komen nu nog niet buiten!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:28

*houdt verder der mond*

Oke, maar dan kun je ook wel normaal antwoord geven zonder aangebrand te zijn toch? Zie het in als een grap, zolang er bij jou geen katten meer komen omdat het omheind is...hoef je je daar ook niet meer druk om te maken...toch?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:34

Het leuke is, ik ben inmiddels verhuisd.
Ik heb geen last meer van katten.

Ik heb alleen héél veel begrip voor de mensen die er nog wel last van hebben, omdat de eigenaren weigeren eens de verantwoordelijkheid te nemen, omdat die blijkbaar vinden dat het aan de gedupeerden is om maatregelen te nemen om er voor te zorgen dat er geen katten meer bij hun in de tuin komen, die daar de boel onder kunnen schijten of pissen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:37

Ik wil best mijn verantwoordelijkheden nemen, áls iemand er last van heeft. En aangezien niemand tot dusver heeft geklaagd...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:45

Bij mij ook niet...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:00

Ylana schreef:
Ik verwacht van een katteneigenaar dat hij/zij zijn/haar verantwoordelijkheden neemt en maatregelen neemt wanneer een ander last heb van zijn/haar katten!
En ja, de tuin is te omheinen, hebben wij ook gedaan.
Geen enkele buur had last van mijn katten hoor.

Hoe groot is jouw tuin?
Onze 'tuin' zo'n 6ha Clown

En ach, hier klaagt ook niemand over de katten, Groningen he Clown Tong uitsteken

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:03

Ik woonde toen ik wel last had van ander mans katten gewoon in een rijtjes huis. De hoek woning.
Ik denk dat het ook een ander verhaal wordt wanneer je de gelegenheid hebt om je katten "vrij" te laten.
Maar toch vind ik dat wanneer er mensen in je omgeving last hebben van je katten je bereid moet zijn om er iets aan te doen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:12

Ja, maar wanneer je buren er niets van last van hebben, ben je niet verplicht je tuin te omheinen of ze binnen te houden, daar zijn we mee akkoord? Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:19

Tuurlijk!
Wanneer niemand last heeft is er geen reden om ze "binnen" te houden.
Mijn mening was wanneer er wél mensen last hebben van katten. Dan moet er iets aan gedaan worden.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:25

Ja ok, dat begrijp ik wel. Maar dat gebeurt met zoveel dieren, weet je, dat de één last van heeft van de kat, en de ander dan weer van iemand zijn hond,... Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:48

En door met elkaar te praten moeten we er samen uitkomen.
Ik heb ook 4 honden.
Nou woon ik ook zonder naaste buren, maar ik zorgde er voor dat niemand last had van mijn honden(poep).
Gewoon een boterhamzakje in je zak. Zo kon ik eventueel een ongelukje opruimen.

Maar ik denk dat niet iedereen zo denkt.
Zonde hoor. Dat zou een hoop mensenleed, maar ook dierenleed schelen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:06

Ylana schreef:
Tuurlijk!
Mijn mening was wanneer er wél mensen last hebben van katten. Dan moet er iets aan gedaan worden.

Ja maar dan zit je weer met die kattenhaters die zonder na te denken of rond te vragen naar een eigenaar maar gewoon de katten gaan vermoorden.
Dus om dat soort mensen, zou je heel NL zowat moeten omheinen met om de paar cm een stroomlintje... Scheve mond

Hm...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:16

MarijeR schreef:
Ja maar dan zit je weer met die kattenhaters die zonder na te denken of rond te vragen naar een eigenaar maar gewoon de katten gaan vermoorden.
Dus om dat soort mensen, zou je heel NL zowat moeten omheinen met om de paar cm een stroomlintje... Scheve mond

Hm...

Ik denk dat wanneer ik weet dat er bij mij in de buurt willekeurig katten vermoord worden ze toch even maar binnen of binnen de omheining blijven.
Gewoon omdat ik het beste voor mijn kat voor heb.

En gelukkig bestaat Nederland niet uit alleen maar uit ronddollende dwaze kattenmoordenaars, en bestaat de groep maar uit een enkele gestoorde!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:41

MarijeR schreef:
Ylana schreef:
Tuurlijk!

Hm...

Juist, en dat is hier het hele punt: de meesten hiero zeggen dat ze best er wat aan willen doen of zullen doen als er geklaagd wordt, alleen zijn er mensen die van mening zijn dat de nek omdraaien gemakkelijker is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:48

Hermesdeux schreef:
Whaha... nou dan hoef je je als mens ook niet meer vrij te voelen in je met gaas en stroomdraad omheinde tuintje omdat er buurtbewoners zijn die geen kat willen zien! Kom op, wat een onzin. Laat die kat, kat zijn. Een vogel moet toch in een voliere, anders vliegt die weg Haha!

Ok!
Volgende keer is het hier ook laat die honden hond zijn.
Had die kat maar niet zo dom moeten zijn om op hun terrein te komen.
Natuurlijke selectie heet dat dacht ik Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:56

Sylvia schreef:
Juist, en dat is hier het hele punt: de meesten hiero zeggen dat ze best er wat aan willen doen of zullen doen als er geklaagd wordt, alleen zijn er mensen die van mening zijn dat de nek omdraaien gemakkelijker is.

Zou je denken dat mensen hun kat dan ineens op eigen terrein houden als er geklaagd wordt? Mijn ervaring is heel anders, er wordt gewoon gezegd dat ze de kat moeilijk binnen kunnen houden en een kat is nu eenmaal een kat.
Bovendien is het soms bijna onmogelijk om de eigenaar van een kat op te sporen.

Maar ik doe lekker met jullie mee en laat de natuur de natuur zijn.
Het recht van de sterkste geldt hier vanaf vandaag Haha!