Gedumpt in het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:11

Wat super hoe jij je over ze ontfermt <3 !

Even over chippen en inenten:
- ze kunnen altijd een keer ontglippen, dus zeker chippen!
- ziekten worden niet alleen direct van kat naar kat overgedragen, ook door de lucht en via jou. Daarom zeker een goede basisenting geven en de volgende ronde ook.

luuntje

Re: Gedumpt in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:47

Andere kater zal ook wel gaan ontdooien.
Ze zijn zo kort bij je. En doen het al zo goed.

Ene kat is schuwer dan de andere. Heb je bij mensen ook.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 10:34

@Koper, ik heb ze aangemeld bij Amevedi.
@Sasja, Hmm die snap ik niet helemaal, als ze van mezelf zijn dan zou ik ze toch juist af willen staan aan het asiel? Jij hebt toen gebeld om ze op te laten halen, ik heb gezegd dat ik ze wil houden en alle kosten wil betalen. Waarom zouden ze dan denken dat ze van mij of van kennissen zijn?

Ik snap nog steeds niet goed waarom 144 en de politie zeggen dat ze na twee weken van mij zouden zijn als geen baasje zich meldt. Je zou verwachten dat zij op de hoogte zijn van de regelgeving.

De andere kat ontdooid ook wel hoor, daar maak ik me geen zorgen over en die geef ik gewoon wat tijd. Gisteren wilde hij ineens wel heel graag geaaid worden. Ging helemaal op z’n rug liggen en ik moest z’n buikje aaien. Die andere kan er niet zo goed tegen als hij geen aandacht krijgt en z’n broertje wel. Hij probeerde via m’n rug op m’n schouder te klimmen, zo schattig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:43

Ze zijn leuk!
Ik zou het asiel sowieso niet doen. Naast de afstandskosten en daarna de adoptiekosten, is het ook maar de vraag of je ze na 2 weken daadwerkelijk mag adopteren.
Was tijdje terug nog topic van iemand op bokt en zij kon de kat mooi niet meer ophalen, deze is naar een ander huisje gegaan.
En je hoort vaker dat de communicatie niet goed is en je niet weet waar de katten blijven.

Dus als je ze wil houden dan is brengen geen goed idee. Maar goed dat wist je zelf al. Ik noem het alleen even voor de context erbij :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:48

Nahh wat zijn ze leuk!! <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:49

_suus19_ schreef:
Ik vind het dubbel, aan de ene kant zijn ze goed verzorgd en heel aanhankelijk, aan de andere kant zijn ze niet gechipt of geholpen, wat doet vermoeden dat de baasjes er ook niet zoveel moeite voor deden. Al is 10 maanden wel een twijfelgeval, misschien waren ze er gewoon nog niet aan toe gekomen..

Of gewoon geen geld ervoor. Mensen nemen soms in een opwelling een of twee katten en komen er dan pas later achter wat een dierenarts kost.
Echt fijn dat jij ze hebt gevonden en laat castreren. Rode katers zijn zo lief en dit zijn echt schatjes om te zien ook. Het is dat ik 3 honden thuis heb, die katten alleen "van de straat" kennen om het zo maar even te zeggen. Maar anders mochten ze zo komen. <3 <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:49

_suus19_ schreef:
@Sasja, Hmm die snap ik niet helemaal, als ze van mezelf zijn dan zou ik ze toch juist af willen staan aan het asiel? Jij hebt toen gebeld om ze op te laten halen, ik heb gezegd dat ik ze wil houden en alle kosten wil betalen. Waarom zouden ze dan denken dat ze van mij of van kennissen zijn?

Omdat er ook mensen zijn die op die manier proberen een goedkope castratie te scoren. Adoptiekosten zijn lager dan die voor een castratie. Dus kat inleveren en een week later gecastreerd weer ophalen. Omdat het opvalt als het zelfde gezicht dat doet kun je dus een kennis inschakelen voor het inleveren bij dierenambu of asiel.

Leuke nieuwe foto's van de kereltjes <3

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 11:01

Ahh zo, nee dat is echt mijn intentie niet! Als ik had gewild had ik de volledige kosten allang kunnen dekken door de bijdrage van Bokkers. Echt heel lief, maar niet nodig. Ik heb het asiel ook niet gevraagd om een bijdrage of hulp.

Ik wist niet dat rode katers extra lief waren. Heb eigenlijk weinig met roden, maar deze met dat wit erbij zijn wel heel leuk.

Maar al die haren overal, pfffff :""")

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:33

Ah wat een lieve katjes! Ik vind het zo zielig voor hun dat ze gedumpt zijn. Mijn hart breekt.

Wat die 14 dagen betreft, in Belgie is dat ook zo. Een ongechipte kat die niet word opgehaald is na 14 dagen van het asiel en dan kan je ze adopteren. Zo hebben wij een kat gevonden bij ons, 2 jaar terug. Was gecastreerd, zat vol klitten maar was niet gechipt. Was zo een sociale kater.. wij hebben hem daarna geadopteerd. Maar het asiel is erg slecht in communiceren.. Die hebben we uiteindelijk wel kunnen adopteren.
Vorig jaar bracht ik ook een tweede kat naar daar die al jaren in onze wijk rondzwierf. Niemand nam zijn verantwoordelijkheid op (castreren en chippen) en was ook echt een sociaal dier. Ik ben iemand die heel emotioneel is voor zulke dingen, dus ik wil gewoon weten of alles oke is/was. Maar werd steeds afgeblaft en dat vond ik zo jammer.
Zelf ben ik opvanggezin voor een ander asiel, waar de communicatie wel fijn verloopt. Daarstraks kreeg ik nog een berichtje van de persoon die onze mamapoes met 3 kittens binnenbracht in ons asiel. En dan is het een kleine moeite om even te sturen hoe het gaat en een foto. Waren de mensen heel blij mee.

Ik weet trouwens niet hoe het zit in Nederland, maar hier is een chip + castratieplicht.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:44

Die twee gaan niet meer bij je weg hoor TS, dat geloof ik niet haha!

Die 2e zal met behulp van z'n broertje wel gaan zien dat aandacht fijn is! Mijn ene kat is ook veel schuwer (en wat minder ondernemend), maar kijkt alles van die andere af en dan lukt het ook.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:29

_suus19_ schreef:
Afgelopen zondag was ik met mijn hond in het bos aan het wandelen. Toen viel mijn oog ineens op een reismandje achter een struik, vlak bij de weg.
Bleken twee katten in te zitten.

Ik heb het reismandje mee naar huis gesjouwd, eten en kattenbak gekocht en ze op zolder gezet.

Inmiddels een bericht op de plaatselijke Facebook pagina gezet en een melding aangemaakt op Amevedi. Ook een melding gedaan bij de dierenpolitie.

Vandaag ben ik met ze naar de dierenarts geweest. Het zijn twee katers, van rond de 10 maanden oud. Niet gecastreerd en helaas ook niet gechipt.

Ze hebben nog geen naam en ik weet ook nog niet echt wat ik ermee moet. De asiels zitten vol genoeg zo vlak voor vakantie tijd, dus voorlopig mogen ze hier wel blijven. Heb voor volgende week een afspraak bij de dierenarts voor castratie.

Ze zijn echt gewend om in huis te leven. Gaan netjes op de kattenbak en zijn heel rustig en knuffelig.

Genieten jullie mee van deze schatjes?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dank je wel dat je om deze 2 schatten bekommert.
Ik had, en heb nog steeds een heel aantal van dit soort katten.
De oudste 2 inmiddels 15, de jongste 2.
De 2-jarige moet inderdaad ook nog steeds gekastreerd maar ik kom er niet aan toe.

Ik hoop dat deze 2 bij jou mogen blijven. Ze hebben in elk geval steun aan elkaar.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:41

Bob(bie) en Marley waren mijn twee rood witjes ;)

Ze zijn echt te leuk gewoon…

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:58

Als je iets op ie wilt en makkelijk roepen zou ik gaan voor

Ienie en mienie... als ze buitenlopen "IENIE MIENIE" :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:20

Red & Co

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:05

Lisette0 schreef:
Charlie en Chester <3

Wat een leuk stel. En je bent een topper, TS!

Dat vind ik de leukste namen die genoemd zijn :j

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:10

Wat een goede daad heb je verricht TS.

Alhoewel ik erg moest lachen om Lost en Found, zou ik die namen nooit geven.
Ik zie ook Chester langskomen, zo heet onze kat ook. <3

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:13

Het is een teken... :D

En dankje onpaard, hihi.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:24

Charlie en Chester is inderdaad leuk!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:42

Schiet mij net zo te binnen qua gedumt...
Heb jij een pc of laptop _suus19_?
Via het mobiel lukt het niet.

Maar google eens op "katers+jouw stad of dorp +marktplaats

Als goed is kreeg jij resultaten als titels.
Ik weet niet of het nog lukt ( als lang niet meer gedaan) maar vroeger had je dan naast de titel rechts 3 puntjes en daar kon je dan een advertentie "in cache" vinden en ook als die al verwijderd was nog eens zien ( en ook foto's) .

Als iemand 10 maanden oude broertjes dumpt dan kan het best zijn dat ze eens op marktplaats als kittens ( of jonge katten) te koop hebben gestaan.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:40

Ik heb Zipje en Zopje, vernoemd naar de potloden van Bert en Ernie.
Afgekort Zip en Zop, of Zippie en Zoppie :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:41

Ik heb toet en cleo, maar dat zijn twee poesjes. Cleo heette in het asiel al cleo, Toet heb ik zelf omgedoopt, omdat ik ook graag een duo naam wilde

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:36

Echt zeg, wat een leuke kerels! <3

Ik kreeg op mijn 4e verjaardag mijn eerste rode katertje, en heb sindsdien nooit meer iets anders gewild <3
Ze zijn gewoon zo leuk en grappig.. Intussen zijn we wel wat jaren en rode/rood-witte katers verder, maar die (voor)liefde is nog even sterk.
Momenteel rotzooien er 3 door mijn huis: Max van bijna 17 (broer Sam werd helaas maar 14), en broertjes Bram en Moos van bijna 3.

Namen eindigend op -ie schijnen inderdaad het best te werken (al blijven het natuurlijk katten..)
Als naam vind ik Charlie ook leuk, en Sammie.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 22:55

Leuk al jullie katten verhalen :D

Ik heb meteen de dag zelf op marktplaats gezocht, maar zag niets in de omgeving wat erop lijkt. Ik zie op Google wel de drie puntjes achter advertenties maar krijg dan geen foto’s te zien.

Het gaat goed met de katten. Ze zijn allebei volledig ontdooit. Ik moet ze wel snel gaan introduceren met de hond. Ze vinden het niet zo leuk meer dat ze op zolder zitten en ik maar 3 keer per dag een half uurtje langskom. ‘s avonds als ik naar bed ga blijven ze krabben aan de zolderdeur en miauwen. Vandaag hadden ze de deur zelf al opengemaakt.

Ze zijn echt bizar lief en gek op aandacht en spelen. Kan niet begrijpen dat iemand ze niet meer wilde.

Mijn zolder verandert langzaam in een kattenspeelplaats :+
Hier wat foto’s van ons speeluurtje zonet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:17

Oh die deur openmaken... bijzonder he? Wij hebben hier ook zo een kater zitten. Echt de nagel aan mijn doodskist denk ik :+ Wat een boefje.

Wel leuke foto's! Hebben ze al namen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:09

Ooh, dat ziet er al heel katterig uit! Wat fijn dat ze lekker spelen en willen knuffelen, het lijken me inderdaad heel gezellige dieren :)

Als ik je een tip mag geven: ik zie dat het waterbakje en de brokjes naast elkaar staan. Katten zijn erg schone dieren en het is hun instinct om water wat dichtbij een voedselbron is te bestempelen als vies (vanwege contaminatie in het water). Het beste zet je de bakjes een paar meter uit elkaar, en uiteraard allebei ver bij de kattenbak vandaan, dan zullen ze meer drinken. Katten zijn lastige drinkers (onder andere omdat kraanwater vies ruikt en smaakt), en met het water een eind bij het eten vandaan maak je de kans dat ze te weinig drinken wat kleiner.