Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:54

Sterkte en succes voor Lola morgen! Vind echt dat je het heel goed aanpakt :j

Heel wat knuffelige foto’s, daar kunnen wij aan mee doen :D Fudge loooooves op schoot liggen. Helemaal als ik een nachtje niet thuis heb geslapen, dan moet hij heftig de tekort gekomen aandacht inhalen :))
Afbeelding

Cookie is zo’n baas soms 8-)
Afbeelding

Tot je de blep spot _O-
Afbeelding

Over twee maanden gaan we verhuizen van een appartement naar een groot huis met een tuin, heel benieuwd wat ze daarvan vinden! Krijgen ze voor het eerst ook te maken met een trap :=

Eefsel2109

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:13

Kroeliesss
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 22:14

Oh spannend berdien komt vast goed. Hoewel ik heb Kito de eerste dagen dat we hier woonde ook de trap op en af moeten dragen. Hij vond de open trap dood eng maar ik die boven was vond ie ook niks. Nu durft ie wel zelf.

Ik heb een drama aby… ik knip gisteren Lanah’s nagels. Eerst doet ze alsof ze uit de krabpaal lazert. Dan als een gek gaan krabben en vervolgens mank voorbij lopen om ergens te gaan zitten mokken en me vuil aankijken. Die kat kan zo in een film meespelen.

De filmster die nu weer mijn vriend claimt…
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:17

Afbeelding

Sleepy blep!

Afbeelding

Zei je brokjes??

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:59

Berdien: wat een lief compliment, dank je wel! Als het om mijn dieren gaat wacht ik bijna nooit af (afhankelijk van de situatie).
Haha Fudge kijkt er bij van: zo. Jij was weg. Nu is het mijn tijd en moet je voorlopig thuis blijven _O- .
Cookie is knap! En spannend de verhuizing, maar komt vast goed!

Crazycat: als blikken konden doden. Ze kan echt heel boos kijken zeg. Wel fijn dat ze nu samen liggen! Ondanks de boze blikken.

Siggislief: Dat snap ik helemaal! Je verwacht toch ook niet dat je kat het snoepje zo terug mept.

Eefsel: Heerlijk aan het kroelen met de kat!

Xoranlover: Lanah kan echt heel goed drama maken _O- . Heeft ze je al vergeven?

Barbara: Die laatste foto <3 .

Lola had gisteren een goede dag. Was duidelijk echt aardig zichzelf weer. Veel relaxt liggen ook dat ik blijf twijfelen wat de juiste keuze is.
Half 11 moet ik met Lola bij de dierenarts zijn. Hopelijk krijg ik dan duidelijkheid.
Ik vermoed dat ze ook artrose heeft. Reageerd gevoelig op de rug. Ook als ze ligt en ik aai ze over de rug.
De zenuwen zijn flink aanwezig:

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:04

Ik wou vroeg naar stal....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:13

Siggislief schreef:
Van de week gooide ik een snoepje de lucht in, vind Nero helemaal geweldig..
Dan vangt ie hem vaak ook nog op vanuit de lucht met 2 poten, ziet er echt hilarisch uit. :')
Maar van de week gooide ik hem op/omhoog, en hij slaat er naar en ik krijg dat snoepje terug recht in het gezicht.. 8)7

En je was niet toevallig aan het geeuwen :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:21

Succes straks xYaartje!

En BarbaravdW wat een dotjes <3 Geen paarden voor jou vandaag :') Heerlijk zo'n hoopje op/naast je, ben jaloers hihi.

Berdien wat kijkt Fudge ook lief op de foto's <3 Goodest boy Cookie kijkt natuurlijk ook altijd lief, maar Fudge kijkt zowaar eens niet alsof hij heerser van de wereld is :') Te schattig <3

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:36

xYaartje succes straks!!

Van onze Moos moest ik nog een plas sample regelen om te checken of zijn blaasgruis onder controlle is. Tijd geleden is hij opgenomen geweest en gespoeld omdat hij het zo heftig had.

Gisteren heeft hij een ei smootie gehad (klein ei met water opgeklopt), binnen een half uur zat hij netjes op de kattenbak en kon ik zijn plas verzamelen. Vandaag inlevern en wachten op de uitslag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 10:21

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:01

Dat word thuis blijven Barbara :D .

Lola en ik zijn weer thuis. Op de foto was gelukkig niks te zien. Uitslag van bloed onderzoek krijg ik later vandaag. Ze zijn behoorlijk druk vandaag.
Dierenarts heeft de schildklier ook mee genomen. Even kort besproken wat we doen mocht die diagnose er ook nog bij komen, maar we kunnen pas echt gericht bespreken met hoe of wat als we de uitslag hebben.
Het is nog even spannend, maar als de schildklier er bij komt dan laat ik ze denk ik wel gaan. Levenslang op medicatie maak ik ze niet gelukkig mee.
Met haar best wel zware blaasontsteking was ze er vorig jaar na 2 weken al helemaal klaar mee :') . Ik had namelijk de pech dat ze uiteindelijk resistent bleek voor de standaard medicatie en we over moesten op een andere waardoor het medicatie geven wat langer duurde (ik heb een reputatie bij mijn dierenarts als het om pech gaat).
Nu zit ze boos te mauwen _O-
Moest wel weer even zoals gewoonlijk slikken bij het betalen van de rekening.
Had al zooooo rijk kunnen zijn haha.
En ik kreeg complimenten met hoe braaf ze was met bloedprikken. Dierenarts wenste al dat ze allemaal zo braaf waren als Lola en dat snap ik heel goed.
Al kreeg ik wel de boze blikken :')

Afbeelding

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:18

Hoi, ik babbel ook graag mee!
Dit zijn onze 4 mannen.

Dit is Sem, onze htk, helaas is hij in maart overleden, hij moest nog anderhalve maand dan zou hij 20 jaar zijn geworden.
Afbeelding

Dit is Tom 14 jaar, ragdoll (met nog iets ;))
Afbeelding

En dit zijn onze 2 (volle) Maine Coons (broertjes). De lichtgrijze heet Glennaed’s Freek en de donkergrijze heet Glennaed’s Bikkel. zij worden 4 jaar in augustus.

Afbeelding

Afbeelding

We wonen op het platteland aan het eind van een doodlopende straat, achter het huis hebben we een stukje bos met daarachter een dijk en een kanaal, aan weerszijden akkerbouw land, dus een mooie plek voor alle katers om vrij en blij rond te kunnen lopen en op avontuur te gaan. Alle katten mogen dan ook lekker naar buiten wanneer ze maar willen.

Afbeelding

Zomers liggen ze het liefst onder de veranda.
Afbeelding

Ook zijn ze graag bij de paarden.
Afbeelding

In de winter is de voor de houtkachel liggen favoriet. :D
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:31

xYaartje, spannend zo met Lola... Ik snap helemaal dat je niet voor levenslange medicatie gaat, dat is met sommige katten gewoon geen doen. Ik heb anderhalf jaar geleden mn somali kater moeten laten inslapen, pfff kan dr nog sip van worden. Zo'n rotkeuze...
En dan heb ik nu een huis vol leven, maar die kleintjes worden natuurlijk ook iemands huisdier en over heeeeel lang zullen ook die baasjes voor allerlei moeilijke beslissingen komen. Brrr nog maar even niet aan denken en gewoon lekker knuffelen met mijn pluizebolletjes.

JJ4 wat een knappe katers heb jij! Ziet er uit als een heerlijke plek zo landelijk en rustig.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:52

Mag ik jullie voorstellen:

Twinkle <3

3 jaar oud nu, best wel verlegen, ze is een binnenkat en wil ook echt niet naar buiten.
Ik werk voornamelijk thuis en als ik dan een Teams meeting heb dan gaat ze voor me zitten op het bureau, pontificaal in beeld. Als ze er niet zit dan vragen de collega's altijd waar de kat is :D

Waar ik haar vandaan heb hadden ze 3 moederpoezen die tegelijktijdig bevielen van in totaal 12 kittens, dus dat was een dolle boel daar! 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:12

Nierwaardes zijn helaas opnieuw iets achteruit gegaan. Vorig jaar november waren ze ook al achteruit gegaan.
Dus ik heb even een bel verzoek ingediend met de dierenarts om te bespreken hoe nu verder.
Het gaat duidelijk achteruit ondanks dat Lola op speciaal dieet staat voor haar nieren.
Mijn eerste kat had accuut nierfalen en dat wil ik bij Lola voorkomen. Want accuut nierfalen is geen prettig beeld weet ik helaas uit ervaring.

Zal mij niks verbazen dat haar huidige gedrag van de nieren komt, maar dat weet ik pas zeker als ik met de dierenarts heb gebeld.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:03

Voorlopig kunnen Lola en ik nog gezellig mee kletsen *\o/* .
In goed overleg met de dierenarts besproken dat we Lola goed in de gaten houden en zodra de slechte dagen meer worden dan de goede dagen dan gaan we de beslissing maken.
Voor nu erg opgelucht dat ik nog even kan genieten van mijn meisje <3 .
Lola word goed gemonitoord en zodra we ook maar denken het is klaar laat ik haar inslapen.

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:18

goede beslissing, zolang het gaat kun je nog samen lekker tutten en herinneringen maken

Vandaag spullen gehaald om van mijn teil een vijvertje te maken. Morgen de teil goed schoonmaken en dan aan de slag en hopelijk wordt het dan wat

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:16

Welkom nieuwe mensen met leuke katten!

xYaartje toch even schrikken weer van de bloedwaardes denk ik, wel een goede beslissing. Ik sluit me aan bij Yom, zolang het gaat lekker van elkaar genieten <3

Yom plaats je foto's van je vijvertje als hij klaar is? Ik ben benieuwd!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:06

Ik ben ook benieuwd naar foto's Yom wanneer het vijvertje af is!

Yom en muppetmayo: ja genieten zolang het kan doe ik zeker <3 .
De waardes zijn van 296 naar 387 gegaan. Dat is een flinke groei sinds november vorig jaar. Dus sowieso vanaf nu elk half jaar even bloedprikken en het is niet alleen de nieren waar we rekening mee houden nu. Ook haar dementie.
En elke 3 maanden heb ik sowieso standaard controle.
Maar zolang het kan maakt ze het huis nog onveilig en maakt ze mij graag 10 jaar ouder.
Heb Lola wel gezegd dat ze mij niet meer zo mag laten schrikken. Zij is de onschuld zelve natuurlijk (in haar ogen) en lag gisteravond heerlijk naast mij op de bank :D .
Onwijs bedankt voor al jullie support trouwens! Dat waardeer ik <3 .

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:11

Wat een fijne Dierenarts die mee denkt, en nu vooral van elkaar genieten.. :D

Hier genieten de heren heel graag van dozen die ik de laatste tijd vaak binnen krijg.
Afbeelding

Gisteren had ik een pakketje opgehaald, en had de doos op de stoel gelegd eerste
wat ze beide doen was er op klimmen en er op gaan liggen. _O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:29

Gisteren heeft Cheesecake zijn ballen in moeten leveren. Er kwam nog niks, maar hij begon sproeibewegingen te maken dus de knoop doorgehakt

Alles goed gegaan. Hier gisteren nog heel slaperig.

Afbeelding

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:04

xYaartje schreef:
Ik ben ook benieuwd naar foto's Yom wanneer het vijvertje af is!

Yom en muppetmayo: ja genieten zolang het kan doe ik zeker <3 .
De waardes zijn van 296 naar 387 gegaan. Dat is een flinke groei sinds november vorig jaar. Dus sowieso vanaf nu elk half jaar even bloedprikken en het is niet alleen de nieren waar we rekening mee houden nu. Ook haar dementie.
En elke 3 maanden heb ik sowieso standaard controle.
Maar zolang het kan maakt ze het huis nog onveilig en maakt ze mij graag 10 jaar ouder.
Heb Lola wel gezegd dat ze mij niet meer zo mag laten schrikken. Zij is de onschuld zelve natuurlijk (in haar ogen) en lag gisteravond heerlijk naast mij op de bank :D .
Onwijs bedankt voor al jullie support trouwens! Dat waardeer ik <3 .

[ Afbeelding ]

Onze Sem was een jaar voordat hij overleed ook dement maar soort van ‘blij’ dement. Hij speelde nog als een malle en treiterde de andere katers gewoon om niks. Je zag de andere katers ook bijna denken, jij spoort niet. :D
Toch was hij toen heel aanhankelijk terwijl hij altijd een hele teruggetrokken kat was. Vooral manlief was favoriet. :o

Afbeelding

Ik hoop dat je nog heel lang van haar mag genieten en wat een zegen dat je zo’n fijne dierenarts hebt.
:knuffel:

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:43

xYaartje, wat fijn dat Lola nog even mee kan, en inderdaad heel fijn dat de DA zo mee denkt.

CrazyCat, letterlijk de knoop doorgehakt dus :j

Vandaag een thuiswerk dagje, altijd leuk met de katjes. ZIe je ook een beetje wat ze overdag uitvoeren. Behalve mekaar lastig vallen, heeel veel slapen.

Gisteren zaten ze nog mooi samen buiten.
Afbeelding

Vandaag heeft het gesneeuwd binnen.
Afbeelding

En nu is Pip moe en wil hij slapen in de papierdoos.
Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:47

siggislief: Je kat kijkt er ook echt bij van: Zo. Nu is dit mijn doos _O- .

Crazycat: Fijn dat alles goed is gegaan met Cheesecake zijn castratie! Hopelijk herstelt die snel en heeft hij het jullie snel vergeven dat die zijn ballen kwijt is. Mijn mini shet heb ik vorig jaar laten castreren. Die zit nog steeds in de ontkenningfase dat die ruin is _O- .

JJ4: Hoe kwamen jullie er achter dat Sem dement was? Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Wel ergens fijn dat die een soort van 'blij' dement werd! Dat is toch een stuk fijner leven voor een kat lijkt mij dan wanneer ze er echt last van hebben en zoals bij Lola dan gebeurd inzichzelf keren en afwezig gaan kijken. Het aanhankelijke herken ik inderdaad ook. Lola was altijd al wel aanhankelijk, maar dat is nu wel erg extreem aan het worden. Wijkt nauwelijks van mijn zijde wanneer ik thuis kom (stiekem helemaal niet erg).
Spelen deed ze t/m een half jaar geleden ook nog gewoon, maar dat doet ze nu helaas nauwelijks niet meer.
Sem was wel een knappert!

Hanneke: Oh jee wie heeft wat gesloopt binnen? Dan geef je ze allerlei zachte plekjes, maar dan is toch de doos favoriet :D .

En bedankt ook iedereen voor de complimenten over mijn dierenarts. Ze is goud waard :j . Mijn voedster leeft zelfs nog dankzij haar. Liep 1-0 achter omdat de spoed DA van een andere kliniek op zondag niet de volledige diagnose gaf (ging zonder diagnose naar huis). Dag later met spoed naar eigen DA. Ze zei: Het is EC tot het tegendeel is bewezen.
Het bleek E.cuniculi te zijn en van halfzijdig verlamd is ze naar alles weer kunnen gegaan (al is ze ook even uit logeren geweest bij een goede vriendin die ervaring heeft met deze ziekte en ook mede dankzij haar is zij er bovenop gekomen), maar ivm artrose staat ze nu wel dagelijks op pijnstilling.
Het is een eenmanszaak wat het ook gelijk weer heel persoonlijk maakt omdat je naast de assistenten eigenlijk altijd dezelfde DA hebt. Waardoor ze je dier goed kent.

Lola haar nieuwe favoriete hobby is naast mij chillen op de bank en dat vind ik helemaal niet erg. Lola heeft nu gelukkig alweer sinds maandag goede dagen <3 .
Moet ook zeggen. Vorige week kwam ook het besef even goed binnen dat ze nu echt oud begint te worden. Ze heeft t/m begin dit jaar echt nog regelmatig lopen spelen door de kamer. Dan merk je dat nog niet zo en stond ik er ook totaal niet bij stil dat ze een senioren kat is, maar nu ze die slechte week heeft gehad is het besef er wel gekomen. Elke dag dat ze er is is het nu extra dubbel op genieten <3 :

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 23:30

Wat fijn dat je hopelijk nog een tijdje van haar kunt genieten :)