Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 19:20

Mijn kat heeft altijd op hypoallergeen voer gestaan ivm voedselallergieën van zijn broertje. Helaas is zijn broertje ingeslapen afgelopen jaar. Hij moest veel spugen van dit voer dus nu eindelijk de kans om over te stappen op wat anders. Iams geprobeerd maar daar ging hij gruwelijk van stinken. Nog een huismerk geprobeerd maar dat at hij al snel niet meer, nu over op welness core maar daar krijgt hij diarree van. Ik heb ooit ook vers gevoerd maar dat was geen succes dus ik wil gewoon droge brokken neerzetten. Iemand nog ideeën voor deze gecastreerde senior huistijger? Liefst iets wat heel makkelijk te krijgen is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 20:41

Ik geef mijn gecastreerde senioren Purizon Sterilized voer van Zooplus met een hoog vleesgehalte. Kwestie van online bestellen en een paar dagen later heb je het in huis.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 22:59

Die ga ik bekijken, dankjewel.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:01

Is er ook iets van dikmaak brok? M’n kat is aan het afvallen en vind haar wel te mager geworden. Meer brok geven werkt niet want ze eet het niet op. Meer natvoer momenten is banketstaaf ten opzichte van haar zusje want die moet juist afvallen. Brok van Orijen en vlees van Animonda Carny.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:18

Selina schreef:
Is er ook iets van dikmaak brok? M’n kat is aan het afvallen en vind haar wel te mager geworden. Meer brok geven werkt niet want ze eet het niet op. Meer natvoer momenten is banketstaaf ten opzichte van haar zusje want die moet juist afvallen. Brok van Orijen en vlees van Animonda Carny.

Hoe oud is ze? Ik zou zelf in deze ook medische oorzaken willen uitsluiten bij een dierenarts want afvallen en mager worden is toch wel reden om even verder te kijken ipv eerst naar ‘dikmaak’ voer zoeken. Ik zou dan eerst zeker willen weten dat er geen onderliggende reden is waarom ze ineens afvalt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:45

Idd, afvallen bij een kat is bijna altijd iets medisch :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:49

Selina schreef:

Hier goed ervaring met senioren brok, dat is vaak rijker dan de gewone versie. Ik lees ook dat mensen kittenbrok geven maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:11

carika schreef:
Selina schreef:

Hier goed ervaring met senioren brok, dat is vaak rijker dan de gewone versie. Ik lees ook dat mensen kittenbrok geven maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Ligt erg aan het merk!
Sommige zijn juist wat vetter en eiwitrijker want oudjes vallen in en spieren breken af.
Andere zijn juist armer want oudjes bewegen minder en worden juist snel dik. Dus let daar goed mee op bij het kiezen van een senior brok.