Aftakeling oudere hond en dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 22:56

Van mijn man. Ik word er gek vanen vooral heel verdrietig.
De 1e DA zegt jas aan en binnen. Ik leg ze binnen. Heb nu geëist dat er morgen een jas komt.
De 2e twijfelde omdat de hond zich heel anders liet zien maar wou wel meegaan in mijn verhaal omdat ik stond te huilen van frustratie omdat niemand het lijden van de hond wil zien. Hem bestookt ik nu met filmpjes want hij dan ook in gesprek gaan met mijn man.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:05

Earth schreef:
Beemsterkaas schreef:
Ik ben opgelucht dit te lezen.

Een heel forum riep zo hard om de hond in te slapen zonder deze te zien. Ik vroeg me vooral af, wat de hond jou zelf te vertellen heeft.

Honden ervaren pijn anders dan mensen. Zielig bestaat niet voor ze. Soms willen ze gewoon écht heel graag blijven leven tot het écht niet meer kan.

Volgens mij is het niet de hond die hier praat maar de man en dierenarts.

Ja dat klopt zeker, maar heb nog steeds nergens gelezen hoe de hond er in staat.

Los daarvan, zal ik me nooit durven uitspreken over wat wijsheid is. Ben echt geschrokken over hoe fanatiek dit topic ging, iedereen op één dezelfde lijn zonder twijfel. Zonder beeld of klank over de hond in kwestie.

TS ik hoop dat je de rust wat kan vinden, het is sowieso emotioneel allemaal, dat naderend einde. Dus het is normaal dat dat spanningen in een gezin geeft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:34

Laibadji schreef:
Van mijn man. Ik word er gek vanen vooral heel verdrietig.
De 1e DA zegt jas aan en binnen. Ik leg ze binnen. Heb nu geëist dat er morgen een jas komt.
De 2e twijfelde omdat de hond zich heel anders liet zien maar wou wel meegaan in mijn verhaal omdat ik stond te huilen van frustratie omdat niemand het lijden van de hond wil zien. Hem bestookt ik nu met filmpjes want hij dan ook in gesprek gaan met mijn man.

Onze 12 jarige boxer stortte op een dag in en bleef liggen. Dierenarts (vrouw, onze boxer was haar grootste fan) gebeld, maar een vervanger kwam.
Dat was een man, en onze boxer, inmiddels bijgekomen, werd ineens weer de waakhond die hij was, dreigde naar de dierenarts, want dat was een vreemde man op ZIJN TERREIN en de dierenarts keerde huiswaarts, zonder de hond een spuit (die hij al klaarhad) te geven.

Een paar dagen later werd onze hond doodziek, achter elkaar overgeven, het hield niet op. Toen meegenomen naar de dierenarts, zodat hij niet weer zijn terrein zou willen verdedigen, adrenaline doet een hoop bij een hond.

Dit keer was de vrouwelijke dierenarts er weer en de hond liet zich braaf onderzoeken. Toen bleek dat hij uitgezaaide kanker in de lever en de hele buik had, en dat het einde oefening was... en kreeg hij alsnog een spuitje.

Dus... dat een hond zich schijnbaar kerngezond toont bij bezoek, is helemaal niet zo vreemd, maar een dierenarts beoordeelt wat hij voor zich ziet...

Oh ja, voordat mensen gaan lopen jammeren dat mijn ouders die hond veel eerder naar de DA hadden moeten sturen, in die tijd waren er nog geen echo-of andere geavanceerde onderzoeksmogelijkheden, en werd kanker bij honden wel vaker veel te laat ontdekt.

BigOne

Re: Aftakeling oudere hond en dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:43

Wat ben ik blij dat door dit trieste verhaal weer bevestigd wordt dat ik een dijk van een partner heb getroffen. Echt niet normaal hoe jouw partner reageert, hond mag niet binnen, niet dood en niets kosten. Sorry maar krijg er gewoon moord neigingen van.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:48

En gewoon de hond morgen in de auto leggen en naar de DA rijden om hem te laten euthanaseren? Dat lijkt me de beste optie. Arm dier, dat men je dan op je oude dag nog zo laat lijden...het spijt me TS maar hierin heb je als baas je verantwoordelijkheid te nemen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:57

BigOne schreef:
Wat ben ik blij dat door dit trieste verhaal weer bevestigd wordt dat ik een dijk van een partner heb getroffen. Echt niet normaal hoe jouw partner reageert, hond mag niet binnen, niet dood en niets kosten. Sorry maar krijg er gewoon moord neigingen van.

Stille meelezer hier. Ik ben het zooo onzettend met jou eens.
Met mijn vroegere man had ik vele jaren geleden ook een hond en toen haar tijd gekomen was, wilde hij haar niet laten gaan, want hij kon niet zonder haar. Erg lief maar ook zo egoïstisch, dat kan je gewoon niet, nooit maken.
Ik had er destijds een scheiding voor over gehad om de hond uit haar lijden te mogen verlossen.

Het is te verschrikkelijk voor woorden hoe ts haar echtgenoot zich opstelt in deze.
Sterkte ts, heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:05

Beemsterkaas schreef:
Ja dat klopt zeker, maar heb nog steeds nergens gelezen hoe de hond er in staat.

Los daarvan, zal ik me nooit durven uitspreken over wat wijsheid is. Ben echt geschrokken over hoe fanatiek dit topic ging, iedereen op één dezelfde lijn zonder twijfel. Zonder beeld of klank over de hond in kwestie.

TS ik hoop dat je de rust wat kan vinden, het is sowieso emotioneel allemaal, dat naderend einde. Dus het is normaal dat dat spanningen in een gezin geeft.

Ah jij kan met dieren praten? :=

Is alles op Bokt (of welk forum dan ook) niet gebaseerd op wat de TS deelt? Dus dan mag je nooit meer advies geven oid want je bent geen prof en hebt het dier niet gezien?
Op basis van wat TS hier deelt is inslapen logisch.

Haar man komt in mijn ogen over als iemand met dieren. Geen dierenvriend (sorry TS). Die hebben daar nu eenmaal een andere kijk op. Mijn moeder is ook zo, vreselijk.

De eerste dierenarts haar advies is nogal questionable door haar uitspraken. Nu een 2e dierenarts het niet wilt, twijfel ik ook meer of het inderdaad zo "spoed" is als TS vertelt. En dat bedoel ik niet slecht naar TS, soms focussen we ons teveel op dingen waardoor we meer zien dan dat er daadwerkelijk is.

Maar dan nog: deze hond is op. Wat is er mis met een dier optijd laten gaan? Waarom willen mensen zo graag een uur / dag te laat zijn?

Mijn hond was ongeneeslijk ziek. Ging snel achteruit in een korte periode en stond op volle pijnstillers nog te piepen. Keuze gemaakt. Toen de dierenarts kwam, begon hij fel te blaffen (vreemd gedrag voor hem). Lang moeite mee gehad; was ik niet te vroeg? Nee. Ik was optijd. Ik heb hem erger kunnen besparen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:19

Popstra schreef:
Slmt9 schreef:

Wat een bijzonder empatische reactie, precies waar TS nu behoefte aan heeft gok ik :+

Oh je mag geen andere mening hebben over hoe je het leest??
Ik lees enkel TS haar kant. Ken de hond niet en als 2 anderen zeggen dat het nog niet nodig is waar moet je dan van uit gaan? Als hier al door meerdere geopperd word het het dier comfortabel te maken lees je ook nergens terug dit gedaan is.
Loopt al even he dit topic en buiten is het er nu niet bepaald aangenamer op geworden!
Ik lees alleen maar gezever.

Natuurlijk mag je een andere mening hebben, de manier waarop je het brengt vind ik niet fraai. Met name omdat in het laatste bericht de wanhoop van TS te lezen is en ze nadrukkelijk vraagt om vriendelijke reacties.
Ik zou het zelf erg pijnlijk vinden om te lezen dat iemand anders in dit stadium zegt: ‘misschien is het niet zo erg als TS schetst’.
Niemand die voor de lol dit laatste besluit neemt en er dan ook nog voor moet vechten. Dit besluit neem je voor je dier, niet voor jezelf.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:21

Wat een belachelijke reactie, de persoon die mij hierboven quote.

Van polsen naar hoe het dier in de situatie staat naar: ah, jij kan met dieren praten?

Lekker volwassen niveau hier.

Misschien moeten jullie je niet steeds beperken tot 1 ervaring met een eigen hond, maar de situatie in breder perspectief stellen.

NIEMAND hier heeft de hond in het echt gezien en toch wordt hij zonder moeite ter dood veroordeeld.

Te bizar voor woorden!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:24

Hoe moet je anders weten hoe het dier er in staat?
TS deelt toch hoe de hond zich gedraagt? Wat verwacht je nog meer op een online forum? Of bedoel je filmpjes van de hond? Terecht dat ze die niet gaat delen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:24

Dat zullen de jaren je nog wel leren.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:30

Beemsterkaas schreef:
Dat zullen de jaren je nog wel leren.

Okeeeej :')

Lastig hoor TS. Ik zou ook zeggen inladen en bij de dierenarts in laten slapen, maar dan heb je natuurlijk helemaal heibel thuis. Kun je er met je man rustig over praten? Misschien schuilt er in zijn dwarsheid wel heel veel verdriet. Misschien kun je dat eens bespreken als jullie beide rustig zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:38

Infrarood paneel; geen brandgevaar, wel een fijne warmte voor de hond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:39

Anne_GTI schreef:

Kost geld.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:42

BigOne schreef:
Anne_GTI schreef:

Kost geld.

Zo'n paneel is nooit een verkeerde investering. Kan je ook gebruiken voor een prematuur lam/kalf/veulen/biggen/kippen etc.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:54

Dit topic begint mij te irriteren omdat TS vooral slachtoffer gedrag laat zien. Wat doet ze nu werkelijk voor de hond? Ik zou de man naar buiten sturen en de hond het huis in laten als deze zo rilt van de kou. Met zo een man zou ik niet fijn samen kunnen wonen hoor, als die hem zonder overleg weer deze kou instuurt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:01

Die van mij kon echt buiten slapen bij dit gedrag. En moet ook maar even kijken hoe hij aan eten komt dan.... Mijn man dan he.
Maar die geeft nog net niet zn bed met warmte deken en stoov onderdeken af als een van de dieren ziek is.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:07

Wat ben ik blij dat wij een dierenarts hadden die in zag dat een hond ook vrolijk en energiek blijft doen voor de baas en ze zo ontiegelijk hard zijn voor zichzelf. Deze hond krijgt al maximum pijnstillers en laat nog steeds duidelijk pijn en ongemak zien? Ligt in de kou te bibberen?

TS, neem je verantwoordelijk. Waarom is het nodig om je man nog te overtuigen als hij het al niet eens waard vindt om die hond van comfort of medische hulp te voorzien om het lijden te verzachten? Als de andere dierenarts die je getroffen hebt door de filmpjes al overtuigd is, laat hem verdorie zo snel mogelijk komen en gun de hond rust. Als je dit door laat sudderen, vind ik het echt nalatigheid, eigenlijk is het dat al.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 02:23

Is dit een probleem van de hond of een relatieprobleem?

Een hond willen euthanaseren terwijl nog niet duidelijk is hoe de hond zich gaat voelen als er beter voor haar gezorgd gaat worden met warmte, jas, eventueel andere medicatie erbij.

En ts heb jij geen eigen bankrekening en eigen verantwoording door maar alles af te laten hangen van je man?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 06:22

TS sterkte met de hond en met de hork van je man misschien handiger om in de toekomst geen hond meer te nemen.

Neem aan dat je ook eigen geld hebt, dan zou ik de keuze maken.
Ik weet nog steeds niet waar je woont ik heb een da die luistert naar de mens

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:43

Sterkte TS ik zou de dierenarts ook zeker melden dat je man de opties die er nog zijn voor de hond overboord gooit. En dat dat alleen al een reden is om nu de knoop door te hakken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:09

Sabri schreef:
Dit topic begint mij te irriteren omdat TS vooral slachtoffer gedrag laat zien. Wat doet ze nu werkelijk voor de hond? Ik zou de man naar buiten sturen en de hond het huis in laten als deze zo rilt van de kou. Met zo een man zou ik niet fijn samen kunnen wonen hoor, als die hem zonder overleg weer deze kou instuurt.

Ik had gisteren ook wat uit frustratie getypt...

Waarom moet die vent een jas bestellen, dat had ik zelf allang gedaan. Waarom moet die hond kou lijden, sluit m desnoods op in t stro met extra dekentjes ofzo. Of leg t dier gewoon binnen.

Is het pijn? Misschien ook dat door ouderdom lichaamstemp lastiger te regelen is? Zoals meer oude dieren? Acteer daar naar. Dekens, jassen, infrarood, noem maar wat.

Ik vind dit echt heel zielig.
Zorg voor je dier... ipv af te wachten/te wachten tot anderen er in mee gaan. Dier heeft t nu koud.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:18

tita schreef:
TS sterkte met de hond en met de hork van je man misschien handiger om in de toekomst geen hond meer te nemen.

Neem aan dat je ook eigen geld hebt, dan zou ik de keuze maken.
Ik weet nog steeds niet waar je woont ik heb een da die luistert naar de mens

Of in de toekomst wel een hond nemen maar de partner inruilen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:24

Sabri schreef:

Precies dit!
Mijn man had lekker naar de klote mogen lopen! Ik kocht een dikke jas voor dat dier of het bleef binnen!
Wat een geneuzel zeg

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:02

Actie ondernemen is uiteraard wel nodig. Van mij hoeft dat niet meteen inslapen te zijn, maar wel dat er alles aan gedaan wordt om het dier zo comfortabel mogelijk te maken. Het maar onveranderd laten rondhobbelen want mag geen geld en moeite kosten is niet goed te praten. Dan maar ruzie, maar die hond moet het comfortabel hebben.
Ook wanneer dit straks allemaal voorbij is, zou ik een zeer hartig woord met manlief praten. Dit is niet hoe ik dieren wil houden.