Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:Zou een Bedlington niks voor jou zijn?
Trouwens, om je man te overtuigen; whippets zijn vroeger veel gekruist met terriërs, zijn ook wel de “felste” windhonden, misschien toch maar voor een whippet gaan![]()
of misschien zelfs een bedlington whippet?![]()
Little_Gift schreef:Ik weet eigenlijk niet waarom je nog twijfelt... Aan jouw beschrijving voldoet er ene met stip en dat is de Fox Terriër, zowel gladhaar als ruwhaar
Love_Rosie schreef:we hebben zelf ook een ries. Heb even gekeken op de fokker pagina wat de rest als 2e hond heeft maar moet je toch teleurstellen.. de meeste hebben toch een 2e ries![]()
een middenslag zie ik nog voorbij komen (ik vind dat zelf net van die dikke kleine mannetjes met een krulsnor en een rond brilletje, als het mensen zouden zijn). Voor m'n ouders zou dat wel een optie zijn als nog een keer een Ries te veel wordt.
en ik zie denk ik een fox terrier voorbij komen maar daar ken ik gedrag niet van
en een cairn terrier; maar dat zijn zoals eerder gezegd wel felle hondjes
Lukasje schreef:Little_Gift schreef:Ik weet eigenlijk niet waarom je nog twijfelt... Aan jouw beschrijving voldoet er ene met stip en dat is de Fox Terriër, zowel gladhaar als ruwhaar
Ik mag binnenkort kennis gaan maken bij een fokker die airedales, norfolk en ruwharige fox terriers heeft. Zij persoonlijk vond dat de norfolk minder bij ons paste omwille van zijn gestalte?
Little_Gift schreef:Soms kan je blijven twijfelen zonder reden ook. Het is niet altijd een maatstaaf dus.
Er zijn mensen die nu eenmaal altijd blijven twijfelen en zo veel kansen mislopen
Lukasje schreef:Dat laatste is zeker waar, anders blijf je rondjes draaien. Maar dat is ook wat net ontbrak: het gevoel van “dat is het!”. Buiten het feit dat je voor- en nadelen afweegt, moet toch ook je hart een sprongetje maken.
BritHittepit schreef:Hey Lukasje, ik weet niet eens of ik al gereageerd heb maar ik heb een dwergschnauzer en mijn moeder ook, dezelfde nest maar 2 totaal verschillende karakters!
Mijn hondje (reu) is een echte speelvogel en knuffelaar, bij het spelen kan hij wel eens blaffen maar stopt direct en waken doet hij ook maar hij keft zeker geen hele dag door…
Mijn ouders hun hondje (teef) is een zeer rustige hond, speelt wel eens met de nieuwe ‘pup’ (airdale) maar eigenlijk buiten wat grommen, blaft ze niet… de airdale is veel vocalerze durft wel blaffen als er iemand aanbelt en als er in de tuin een rat in de van zit of ze een egel vindt… zij is wel niet zo aanhankelijk als mijn reu maar ook minder actief…
2 verschillende karakters, uit dezelfde nest maar echt geen keffers die hele dagen blaffen…
Ik houd echt van dit ras, klein, vinnig, speels, lief maar ze kunnen ook gewoon rustig bij je op de bank komen liggen…
Ik noem mijn hondje, kooltje, hij is zwart/peper maar heeft altijd lekker warm en ligt opgerold te slapen in mijn schoot s nachts. Maar eigenlijk noemt hij Sjareltje en dat past wel bij hem![]()
Je mag altijd eens komen kennismaken
ceciel92 schreef:Wij hebben 2 border terriers, in huis rustig, wel waaks en blaffen. Als ik aangeef ophouden, stoppen ze. Dolverliefd op kinderen. Als we in het bos lopen en er komen mensen met honden en kinderen aan, gaan ze Als eerst naar de kindjes. Beide kunnen ze heel goed met andere honden en zijn super sociaal naar mensen. Weinig loslatende haren.
Bij ons teefje hebben we nu het 2e nestje, en er zijn nog wat pups beschikbaar. Pups gaan niet zomaar naar iedereen, het moet wel passen. Je mag altijd eens komen kijken bij onze borders of dit het ras is wat je zoekt.
O en trouwens, je hebt elk half jaar een nieuw hondje als die bij de trimsalon is geweestdat is altijd heel leuk!
dierenfan schreef:ceciel92 schreef:Wij hebben 2 border terriers, in huis rustig, wel waaks en blaffen. Als ik aangeef ophouden, stoppen ze. Dolverliefd op kinderen. Als we in het bos lopen en er komen mensen met honden en kinderen aan, gaan ze Als eerst naar de kindjes. Beide kunnen ze heel goed met andere honden en zijn super sociaal naar mensen. Weinig loslatende haren.
Bij ons teefje hebben we nu het 2e nestje, en er zijn nog wat pups beschikbaar. Pups gaan niet zomaar naar iedereen, het moet wel passen. Je mag altijd eens komen kijken bij onze borders of dit het ras is wat je zoekt.
O en trouwens, je hebt elk half jaar een nieuw hondje als die bij de trimsalon is geweestdat is altijd heel leuk!
Ja super leuk![]()
de border terreur staat hier op 1 als volgende kleine hond. Het wordt hem echter niet want binnen 50 km geen fatsoenlijke trimster hier die ze betrouwbaar jarenlang 2x per jaar wil trimmen en persoonlijk begin ik daar ook niet aan. Vind ik wel een ding wat erg mee speelt bij het wel/niet nemen van dit soort rassen met plukvachten. Nog de optie scheren overwogen maar dat is uit den boze lees ik overal.