Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deksel schreef:Hallo! Sorry dat ik het topic zo kom binnenvallen. Ik heb momenteel een oppaskonijn. De eigenaar heeft hem meegegeven in een hondenbench. Ik zou hem graag meer ruimte willen geven, dus ik ben op zoek naar een konijnenren om te lenen (omgeving Nijmegen/Cuijk). Is er iemand die een ren te leen heeft?
Amber_anne schreef:_Mir schreef:Ik heb een dwergje, hij loopt los door de tuin. Zo tam als een hondje. Interessant wat hier gezegd wordt over voeding!
Ik bestelde eerst altijd mijn kruiden online, maar hoge (verzend)kosten, heeft iemand een tip? Verder.. hij laat op sommige plekken zijn vacht los.. soms pak je er een plukje uit, maar soms lijkt er ook stukje huidschilfer mee te komen. Nu hebben ze hem de laatste keer behandeld tegen schimmel, over de 100,- armer en heeft niets geholpen die rommel. Ik heb al ander hooi gekocht.
Heb je maar 1 konijn? Is hier een reden voor?
Ik bestel mijn kruiden bij de bunny kruidenier. Maar droog ook zelf dingen in de schuur (paardenbloem, distels, brandnetel, bietenblad, bramenblad, aardbeien blad)
_Mir schreef:Seraphia Hoe bijzonder! Sterkte met het verlies nog. Ik dacht er toevallig vandaag nog aan... hoe oud worden ze gemiddeld? Mijn konijntje wordt volgend jaar 6 jaar, moet er niet aan denken dat hij er niet meer is straks.
deksel schreef:Amber_anne schreef:Ja hooi zouden ze in principe allemaal tegen moeten kunnen
Is hij ook groente gewend?
Ik denk niet dat hij groente gewend is. Ik wist niet dat ik dat niet zomaar kon geven (scheelt dat hij het niet eet).
Seraphia schreef:@xPearl, wat een schatjes!![]()
Vandaag is voor Binky zijn graf monument bezorgd. De bloem heb ik er zelf bij gezet.![]()
Doe ik niet voor elk dier maar Binky was gewoon zo speciaal voor mij dat hij het gewoon verdiende.
Ik heb gisteren de bovenkant van zijn hok opgeruimd want het moet uiteindelijk toch wel een keer gebeuren. Ben er nog niet aan toe gekomen om de begane grond van zijn hok te doen. Misschien dat dat morgen lukt. Het gaat sowieso gebeuren dat ik weer een koppeltje konijnen neem alleen is het voor nu gewoon nog even te vroeg. Maar ik heb Binky de belofte gedaan dat alle konijnen die na hem gaan komen net zo'n prachtig, mooi en fantastisch leven gaan krijgen als hij dat had en ik ben nogal sterk op beloftes.Dus dan zullen er toch wel weer konijnen moeten gaan komen hé.
[ Afbeelding ]
Sting schreef:Hier een beetje verdrietig en voel me onwijs schuldig... Lilo is afgelopen vrijdag op zaterdag nacht gepakt door een marter. We gaan nu uiteraard het hok helemaal verbouwen zodat er geen marter meer in kan.
Mochten mensen tips hebben wat betreft gaas oid, dan hoor ik het graag!
Lukasje schreef:Sting schreef:Hier een beetje verdrietig en voel me onwijs schuldig... Lilo is afgelopen vrijdag op zaterdag nacht gepakt door een marter. We gaan nu uiteraard het hok helemaal verbouwen zodat er geen marter meer in kan.
Mochten mensen tips hebben wat betreft gaas oid, dan hoor ik het graag!
Oh wat droevig!
Het gaas moet idd dik genoeg zijn waarbij de ev plastiek coating niet meetelt want anders bijt de marter er zo doorheen. De gaten mogen max 4cm zijn, anders kan de marter erdoor. En, je moet het gaas ook ingraven, anders graaft hij er onderdoor. Uiteraard ook bovenaan gaas.
Helaas gewone (goedkope) kippengaas is onvoldoende.