Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Haarbal schreef:Jis_ schreef:Mijn man ik hadden lol bij het idee de DA te bellen met de vraag voor een afspraak voor mijn rups met diarree
Hier moet ik echt hardop om lachen
_Karlijn schreef:Ze zien je al aankomen
Desty schreef:Kijk nou hoe mooi! Net een Atalanta en dagpouwoog kunnen fotograferen op de vlinderstruin. Kan niet wachten tot die van jou in vlinder-staat zijn TS
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
8nnemiek schreef:Ik zag op internet ook wel simpele bakken met vershoudfolie erover met gaatjes erin geprikt.
Dat vond ik trouwens ook erg handig voor de blaadjes; een aardewerk potje of drinkglas met natte grond erin, vershoudfolie erover trekken, en daar de takjes met blaadjes doorheen prikken. Helemaal veilig en geeft geen rotzooi![]()
Jis, je rups heeft een apart nestje gemaakt haha![]()
Die landkaartjes zitten hier ook met de tientallen, echt gaaf
Citaat:Jis, je rups heeft een apart nestje gemaakt haha
Jis_ schreef:Het is nu aftellen voor mij![]()
Met de Atlassen lijkt het allemaal goed te gaan, 4 van de 6 Atlas poppen waren vandaag ook nog eens erg bewegelijk toen ik ze vast ging maken aan het gaas van de kooi, dus dat is veelbelovend. Vanaf 5 oktober is er een kans dat er wat uit gaat komen.
https://youtube.com/shorts/XdicT6li_FM? ... UWQBXR_s9r
En een tegenvaller ook. Ik had 2 Suraka cocons aan de takken laten zitten en nou zijn dat ook net de 2 twee (eerste groep Suraka's) waarvan de poppen zich niet verder ontwikkeld hebben. en een soort van uit elkaar spatte met een zachtgele soep![]()
Deze hadden over een week ongeveer uit kunnen komen, maar helaas.
Ik ga ervan uit dat aan de takken laten zitten om wat voor reden dan ook geen goed idee was. Ze zaten ook dicht op elkaar. Nu van die groep nog 1 pop over![]()
Maar dit waren dus de eerste die verpopte dus ik hou mijn hart vast voor de 2e groep. Hopelijk daar alles goed mee.
[ Afbeelding ]
ievie schreef:Jis_ schreef:Het is nu aftellen voor mij![]()
Met de Atlassen lijkt het allemaal goed te gaan, 4 van de 6 Atlas poppen waren vandaag ook nog eens erg bewegelijk toen ik ze vast ging maken aan het gaas van de kooi, dus dat is veelbelovend. Vanaf 5 oktober is er een kans dat er wat uit gaat komen.
https://youtube.com/shorts/XdicT6li_FM? ... UWQBXR_s9r
En een tegenvaller ook. Ik had 2 Suraka cocons aan de takken laten zitten en nou zijn dat ook net de 2 twee (eerste groep Suraka's) waarvan de poppen zich niet verder ontwikkeld hebben. en een soort van uit elkaar spatte met een zachtgele soep![]()
Deze hadden over een week ongeveer uit kunnen komen, maar helaas.
Ik ga ervan uit dat aan de takken laten zitten om wat voor reden dan ook geen goed idee was. Ze zaten ook dicht op elkaar. Nu van die groep nog 1 pop over![]()
Maar dit waren dus de eerste die verpopte dus ik hou mijn hart vast voor de 2e groep. Hopelijk daar alles goed mee.
[ Afbeelding ]
Wat jammer van je pop!
Op het filmpje is ‘ie zich aan het “verkleden” denk ik. Wat tof dat je dit zo in beeld hebt.
moonsparkle schreef:Ik dacht dat ik gisteren een alien had gevonden in huis, bleek een zakdrager, welke uiteindelijk een mot wordt. Maar deze vond ik toch wel creepyz'n voorkant kwam er steeds uit een dan ging zijn achterlijf, die werd een soort van ingeschoven
[ Afbeelding ]
Alsnog lijkt deze me niet helemaal oke, maar geïnfecteerd
Citaat:Om de kwetsbare achterkant van hun lichaam te beschermen
Citaat:De rupsen sjouwen de hele winter met hun zak rond, om in maart tot vlindertje te verpoppen.