Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Ik geloof niet dat ik dit wil berekenen.
Leo schreef:Ik heb dankzij dit topic gesloten eens een kasboekje voor Fitz bij te houden.
Juli was dus een dure maand. Ik had in juni de vriezer vol KVV gedaan (208 euro) en moest in juli voeding voor 3 weken vakantie inslaan dus 2 maanden dubbelop, wat maakt dat we deze maand qua voeding helemaal gedekt waren en geen kosten hebben gemaakt.
Augustus
* Souvenir voor de hond (biertje en koekjes bij een brouwerij): 5 euro
* Een koelvest tweedehands overgenomen: 40 euro
* Supplementen (omega-3 olie, Hypersex druppels en een pot bokashi): 64,40
Totaal: 109,40
Mooi goedkope maand
Machie schreef:Ik heb 4 honden, gewichten tussen de 11 en 18 kilo.
Per dag gaat er 1 kg aan Kivo in. Dat is goed voor zo’n 3 euro.
Dus per maand zo’n 90 euro aan vlees.
Dan nog zo’n 150 euro aan training
Zo’n 80 euro aan wedstrijden
Zeg 50-60 euro aan snacks
Voor Csiva zo’n 30 euro aan medicatie tegen incontinentie.
Dus sowieso ruim 400 euro per maand. 100 euro per hond. Kan slechter.
mavantos schreef:Machie schreef:Ik heb 4 honden, gewichten tussen de 11 en 18 kilo.
Per dag gaat er 1 kg aan Kivo in. Dat is goed voor zo’n 3 euro.
Dus per maand zo’n 90 euro aan vlees.
Dan nog zo’n 150 euro aan training
Zo’n 80 euro aan wedstrijden
Zeg 50-60 euro aan snacks
Voor Csiva zo’n 30 euro aan medicatie tegen incontinentie.
Dus sowieso ruim 400 euro per maand. 100 euro per hond. Kan slechter.
Hoe kom je aan €3 per kilo Kivo? Zo goedkoop kan ik het niet vinden (ja, voor 500gr).
Hier gaat er ook ongeveer een kilo per dag door heen (2 honden, 25kg en 8,5 kg). Met verschillende smaken en merken kom ik gemiddeld op een euro of €4 per dag en dan koop ik het nog bij de groothandel.
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik schrik toch eigenlijk wel van de lijstjes die ik hier langs zie komen.
Hier 1 hond, poedel a 7 kg van 13 jaar.
augustus
voer (vlees en brok) +/- 30 euro,
That's it voor deze maand.
Vlooien middel en ontworming doe ik niet preventief enkel als nodig is,
snoepjes doet ze lang mee want ze krijgt hooguit 1 snoepje per dag.
Verder doet ze lang met haar slaap kussens enz.
Supervixen schreef:Wat een geld! Nooit honden gehad, ik schrik ervan dat dat zoveel kost. Blij dat ik een kat heb die per maand nog geen 30 euro kost.. elke maand.
Myfairytale schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:Ik schrik toch eigenlijk wel van de lijstjes die ik hier langs zie komen.
Hier 1 hond, poedel a 7 kg van 13 jaar.
augustus
voer (vlees en brok) +/- 30 euro,
That's it voor deze maand.
Vlooien middel en ontworming doe ik niet preventief enkel als nodig is,
snoepjes doet ze lang mee want ze krijgt hooguit 1 snoepje per dag.
Verder doet ze lang met haar slaap kussens enz.
En ik schrik dan soms weer van juist zulke lage bedragen.![]()
Hier is het wel behoorlijk veel (zonder onverwachte kosten zoals D.A. uiteraard).
Maar ja, beter verwend dan verwaarloosd zeg ik dan altijd maar.![]()
XxLiEsJuHhxX schreef:Myfairytale schreef:
En ik schrik dan soms weer van juist zulke lage bedragen.![]()
Hier is het wel behoorlijk veel (zonder onverwachte kosten zoals D.A. uiteraard).
Maar ja, beter verwend dan verwaarloosd zeg ik dan altijd maar.![]()
Dat ik geen 100e euro's per maand aan kosten heb betekend niet dat mijn hondje verwaarloosd word.
Bepaalde dingen hoef je nu eenmaal niet elke maand opnieuw te kopen zoals kussens, speeltjes en bepaalde medicijnen bijvoorbeeld. Mijn hondje is ondertussen ook ouder dus speelt niet echt meer zo met speeltjes maar is daar in tegen dolblij met stokjes en dennenappels die ze in de tuin vind om eventjes mee te spelen, die kosten niks.
Kosten voor vacht onderhoud heb ik zo doorgaans niet omdat ik haar zelf trim, daarvan het materiaal koop je niet elke maand opnieuw normaal gesproken.
En ook dierenarts kosten, een beetje gezonde hond hoeft niet maandelijks naar de dierenarts, gelukkig ook maar want we hebben de afgelopen 3 maanden al een goede 2.500 naar de dierenarts gebracht voor de katten.
En kwa snoepjes, ik snap nooit zo goed mensen die hun dieren helemaal vol proppen ermee![]()
Ik bespaar voor mijn gevoel op niks bij onze dieren, ze krijgen hoge kwaliteit voer, en hebben meer dan genoeg dekentjes, kussens en speeltjes. Ik zou niet weten waar ik mijn dieren te kort zou doen