Kat braakt veel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Kat braakt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:25

Ja, een scopie van de slokdarm. Zou het voorstellen aan de arts, wie weet.
Van de echo kan het ook zo zijn dat ze enkele de maag hebben gekeken maar dat zal dan ook wel in het dossier staan dus kan Den Ham ook inzien en oordelen over een uitgebreidere echo nodig is.

Ze heeft dus gisteren (of maandag al?) enkele brokjes binnen gehouden maar verder niks meer? Ofja, ze eet maar komt er direct weer in z'n geheel uit?
Ik zou dan wel wat spoed achter de afspraak zetten. Katten kunnen niet goed zonder eten, dat kan snel fout gaan. Mocht je niet eerder bij Den Ham terecht kunnen, zou ik nog overleggen met je eigen dierenarts. Evt de oorzalf ipv de tabletten of een dagopname. Er moet onderhand wel iéts in gaan en blijven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:53

Zou bijna zeggen dat er sprake moet zijn van een soort blokkade.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:54

Welk voer krijgt ze precies? Welk soort van Hills?

Goed dat je verder gaat kijken. Hopelijk kunnen ze wat vinden :(:)

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 13:41

@Nyaleti Ze heeft idd al een paar dagen niks binnen gehouden. Er is ook zeker spoed mee alleen gaat het communiceren tussen de dierenartsen slecht. Levert enorm veel stress op ook omdat ik gewoon 40 uur in de week moet werken en dus niet altijd bij haar ben.

@Marcella Ja aan zoiets zit ook te denken. Vind eht gewoon zo gek dat ze niks hebben gezien bij de echo van haar maag...

@prugelpiet Ze krijgt het voer: PD Feline GI Biome van Hills. Ik hoop het ook, het sloopt ons en de kat zelf ook...
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=810114.4

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:59

Naast checken van keel en slokdarm zou ik ook vragen of ze de alvleesklier willen checken. Die wil ook nog wel eens problemen geven en dan worden katten beroerd en misselijk en willen ze niet eten. En wat ze eten komt er weer uit.
Sterkte joh, echt vervelend.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:38

Lokii schreef:
Helaas nog geen succes. Ik heb het gevoel dat wisselen van voer niet gaat helpen hier. Misschien dat er wat mankeert aan haar darmen. We gaan nu een afspraak maken bij den ham. In de hoop dat zij nog wat voor ons kunne betekenen. Ze houd nog steeds niks binnen en zelfs met een paar brokjes braakt ze het bijna direct uit. Wat ons ook opviel was dat haar ontlasting erg donker is en enorm stinkt. Nog lang niet klaar dus helaas. Bedankt voor alle reacties :)

Dat klinkt als een stevige darminfectie. Neem aan dat er op Giardia is getest. Donkere ontlasting wijst vaak op bloed erin.

Heel veel sterkte, hoop dat het gauw duidelijk wordt en vooral beter.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:40

Giardia... als daar niet op getest is dat zeker laten doen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:45

Probeer voor giardia test drie dagen ontlasting te verzamelen. Daar kunnen ze inderdaad aardig ziek van worden. En laat dit als eerste testen voor alle andere onderzoeken, scheelt hoop geld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:07

Dat kan denk ik ook wel bij de eigen dierenarts. Hoeft ze niet voor naar die kliniek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:19

Dat kan zeker bij elke dierenarts, een aantal verschijnselen kloppen maar slijmerige bloederige ontlasting? Weet niet of de kat dat ook heeft. Heb alleen ervaring met een hond.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 17:24

Nee dat heeft ze niet. Ontlasting is wel goed volgens de dierenarts. Beetje hard maar dat komt omdat het niet echt opbouwt nu ze niks binnenhoud. We hebben haar weg gebracht naar Den Ham. Hier blijft ze tot vrijdag. Ze is erg afgevallen dus krijgt nu voeding van de dierenarts om aan te sterken. Vrijdag is de scopie. De dierenarts zelf vermoed dat het in de slokdarm ergens moet zitten omdat het er zo snel uit komt. Ze is nu in ieder geval in goede handen. We kunnen het niet meer aanzien om een paar dagen te laten lopen zonder eten. Is echt niet gezond dus vandaar onze keuze. Ik houd jullie op de hoogte wat vrijdag de uitslag is!
Laatst bijgewerkt door Lokii op 17-07-24 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:00

Ben benieuwd en top snelle actie.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:12

Ach, arme kat en arme jullie :\
Wel top dat je zo snel handelt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:37

Krijgt ze dan sondevoeding? Of hoe gaat die kliniek er voor zorgen dat ze wat binnen krijgt?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:06

Wat een ontzettend spannende dagen voor jullie, hopelijk kunnen ze wat betekenen in de kliniek!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:14

Lokii schreef:
Nee dat heeft ze niet. Ontlasting is wel goed volgens de dierenarts. Beetje hard maar dat komt omdat het niet echt opbouwt nu ze niks binnenhoud. We hebben haar weg gebracht naar Den Ham. Hier blijft ze tot vrijdag. Ze is erg afgevallen dus krijgt nu voeding van de dierenarts om aan te sterken. Vrijdag is de scopie. De dierenarts zelf vermoed dat het in de slokdarm ergens moet zitten omdat het er zo snel uit komt. Ze is nu in ieder geval in goede handen. We kunnen het niet meer aanzien om een paar dagen te laten lopen zonder eten. Is echt niet gezond dus vandaar onze keuze. Ik houd jullie op de hoogte wat vrijdag de uitslag is!

Goed besluit. Heel veel sterkte!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:38

Als ze niet eet wordt ze best opgenomen idd, tot het wel goed gaat of er gevonden wordt wat het is.
Hoop dat ze snel wat vinden !

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:26

Sterkte gewenst, ze is in goede handen en hopelijk is de oorzaak nu gauw gevonden.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:05

Hoe gaat het met de kat? :(:)

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 07:16

Ze is nog in de kliniek. Ze houd nog geen eten binnen en vandaag is de scopie. Hopelijk vinden ze iets wat goed verholpen kan worden |(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:18

Spannend zeg, arm dier. Hopelijk vinden ze iets, want dan kunnen ze wellicht ook iets doen.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 07:23

Verder maakt ze het goed. Ze is enorm lief en laat eigenlijk alles wel toe. Ik hoop voor haar dat dit ook voorlopig de laatste keer is dat ze naar de dierenarts moet. Ze krijgt er zoveel stress van. Elke keer wee het vertrouwen van je huisdiertje beschadigen dat ze weer naar de dierenarts moet vind ik ook erg moeilijk. Ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet. Lief dat sommigen zo meeleven :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:25

Hoop dat ze wat gaan vinden vandaag. En dat het dan ook nog te behandelen is.

Die onzekerheid is echt verschrikkelijk.
Ook als je je kat zo slechter ziet worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:52

Spannende dag vandaag! Ik snap ook dat je je rot voelt over dat ze naar die kliniek moet. Kon je haar maar uitleggen dat het voor het goede doel is :(:)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:06

Het is inderdaad hartverscheurend als ze al zo ziek zijn en je moet ze dan ook nog weghalen uit hun vertrouwde omgeving ;(

Knuffel voor jullie :knuffel: