Oudere (buiten) kater overnemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Oudere (buiten) kater overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:18

Het is een heerlijke droedel <3 . Fijn dat zijn toekomst er hoopvol uitziet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:27

Je bent zo'n lief baasje, een geluksvogel die Boes <3 maar het mag nu wel klaar zijn met de pech..

L-lysine wordt vaker gegevens, het werkt goed om de weerstand wat te verhogen. Lijkt me een goed idee om bij te geven!
Wanneer gaat hij ook alweer voor z'n tandjes?

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:28

Wat is het toch een leuk dier <3
Erg vervelend dat hij zo kwakkeld met z'n gezondheid. Gelukkig goed nieuws dat het geen FIV is.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:34

Oh wat een fijne update !

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:39

Ik kom dit topic nu pas tegen. Boes is leuk!
En wat ben jij een mooi mens, dat je zo'n oudje een thuis geeft. Hij boft maar met jou!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 15:38

Tancreda4 schreef:
Ik heb mijn fiv kat lysine bijgeven. En ik geeft het mijn paarden. Dat zou helpen voor de weerstand. Je hebt mini potjes voor katten en ik gaf het gewoon over het natvoer

Maar super goed nieuws dat hij geen enge ziektes heeft! Hopelijk gaat hij na de gebitsbehandeling goed opknappen. Die foto dat hij je zo vastpakt, agos :(:)

En merk je dan ook verschil met de lysine? :D

Berdien schreef:
Och die Boes! Gelukkig wel goed nieuws, geen nare ziektes. Het is ook wel heel wat waar hij doorheen moest...

Had je de Engels sprekende arts van de Kattenkliniek? Die hadden wij laatst ook, hele fijne arts inderdaad :j

Ja die! Hij vertelde dat hij vandaag eigenlijk vrij was, maar wou me toch nog de uitslagen doorgeven. Stuurde een hele uitgebreide mail over dat hij hoopt dat het nu beter gaat met Boes en gaf me nog allerlei tips mbt zijn gezondheid. Heel lief!

Ps. Als ik Tractive moet geloven heeft Boes hoogstwaarschijnlijk bij jou achter op het veldje geknokt :=

Nyaleti schreef:
Je bent zo'n lief baasje, een geluksvogel die Boes <3 maar het mag nu wel klaar zijn met de pech..

L-lysine wordt vaker gegevens, het werkt goed om de weerstand wat te verhogen. Lijkt me een goed idee om bij te geven!
Wanneer gaat hij ook alweer voor z'n tandjes?

18 november worden zijn tandjes getrokken!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:52

Gelukkig komt Boes door de APK.
Hopelijk gaat hij zich na 18 november beter voelen. Laat ze vooral niet te zuinig zijn met trekken, bij twijfel ook eruit. Ze knappen er zo van op! En anders is hij zo een jaar later weer aan de beurt voor de rest.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:14

Wat fijn dat Boes geen Fiv heeft *\o/* .

Ik geef mijn kater met Fiv af en toe L-lysine en probiotica, maar ik merk eigenlijk geen verschil. Misschien dat ik het consequenter moet geven :o,

De onderzoeken naar de werking van l-lysine zijn ook niet allemaal overtuigd van de werking.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:32

Boes treft het maar met jou als zijn baasje!

Bij mijn kat is alles eruit gehaald toen hij nog best jong was, alleen de hoektanden heeft hij nog. Dat heeft hem destijds heel goed gedaan, van een hoop ontstekingen naar een rozig bekkie met mooi tandvlees. Hopelijk gaat dat bij Boes ook zo!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 18:39

Boes is sinds vandaag tandeloos <<). De ingreep onder aangepaste narcose is goed gegaan, maar ze zijn er bijna de hele dag mee bezig geweest. Alles brak af en het bloedde ontzettend. Ook het :$ viel me behoorlijk tegen…
Boes is nu nog behoorlijk high. Raakte even in paniek zodra hij thuis kon rondlopen, maar keer op keer weer omviel. Hij bleef een tijdje behoorlijk rusteloos. Ik kon hem heel goed gerust stellen. Dat is zo fijn om te merken, de band die je dan met zo’n beestje hebt :knuffel:.
Ik had hem op de bank in een kleedje gewikkeld waar hij weer wat rustig werd. Na een tijdje zocht hij zelf de donkere slaapkamer op en heb ik hem op bed getild. Hij ligt daar nu in het donker, zonder prikkels, zijn roesje uit te slapen.

Afbeelding

Hij mag nu een week niet naar buiten. Dat zal vast gezellig worden _O- Gelukkig hebben we de kerstsfeer al wel te pakken!
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:43

Ach de schat, alle tandjes eruit? :(:)
Die mag wel even bij komen als ze er zo lang mee bezig zijn geweest! En jij financieel misschien ook..

Even credits voor jou dat je hem nu zo prikkelarm en lekker warm hebt liggen! Heel goed :)
Lekker rustig aan laten herstellen, hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter en gaat het eten ook goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:03

Ach die arme Boes :(:) Zo sneu als ze zo ondersteboven zijn van de narcose en de ingreep. Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop en kan hij de omgeving weer onveilig maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:32

Ach wat sneu zeg! Meneer tandloos
:(:) Sneu dat hij zo verward was na de narcose. Hopelijk geneest hij vlot en voelt hij zich snel weet beterder. En houdt hij dat weekje vol ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:56

Ach arme Boes (en arme bankrekening) :(:)

Wel fijn dat hij zich zo vertrouwd voelt bij jou dat jij hem gerust kunt stellen, hopelijk is ie snel weer bij en boven jan :(:)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:16

Arme oude opa... en arme jij (centjes dan...ik weet hoe duur dat kan zijn,pffft) maar wat zal hij opknappen als het eerst eens genezen is.
Zal zich veel fijner voelen.
Wat ik wel gedaan heb bij mijn boeven: kleine brokjes . Hier is het een mix van Iams kitten ( heb er een ertussen die altijd te weinig weegd) en Purina One Sensitive..
Mag dan wel niet het beste van het beste zijn ( dure merken laten ze gewoon liggen,haha) maar doen het allemaal goed op

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:19

Arme drommel. Hopelijk voelt hij zich snel weer oke. :knuffel:

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 22:59

Alle tandjes zijn eruit inderdaad. Las net in het overzicht dat er ook nog afgebroken tandjes (wortels) in zijn tandvlees zaten, wat ze er ook allemaal uit hebben gevist.

Qua (natte) voeding is advies ook welkom. Ik ben overtuigd van hoe minder bewerkt, hoe beter. Hij kreeg eerst brokjes en de zakjes natvoer van Royal Canin (12+). De brokjes kunnen voor mijn standaard nog door de beugel en eet hij ook goed. Natvoer daarentegen heeft best veel toegevoegde meuk waaronder suiker. Hij begon dit ook steeds minder goed te eten. Edgar & Cooper vind ik een mooi duurzaam product, maar zet hij z’n bek niet op :') Iconisch genoeg is het enige wat hij goed eet, de bewerkte meuk Pathé van de Kaufland :roll:
Als er voor mij een zalmpje of ander zacht visje op het menu staat, bak ik ook een klein hapje mee voor Boes. Dat vindt hij heerlijk en kan hij goed eten. Ben alleen niet van plan elke dag een 5 sterren maaltijd voor hem te bereiden := Wellicht blikjes tonijn? Ik moet me hier maar eens wat meer in verdiepen merk ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:02

Onze mannen krijgen Animonda Carny. Daar doen ze het heel goed op :j Ze krijgen de pure kip. Wil met alle liefde een blikje doneren aan Boes zodat je het kunt testen hoor! Je koopt het via Zooplus.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:06

Hier zijn ze dol op porta 21, shesir en Almo nature, dat valt dan in de categorie “gezond”. Dat krijgen ze naast de brokjes. Maar eerlijk, zakjes Felix krijgen ze ook en vinden ze ook heel lekker allemaal. Ik denk dan maar, ik eet ook frietjes.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:19

Er is ook goed natvoer voor katten zonder 'meuk' hoor! Kijk eens bij biologische merken of voer van natuurlijke merken zoals BF/biofood of vitalstyle. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:25

Arme Boes maar wat fijn voor hem dat je hem dit hebt ‘gegeven’. Wat aandoenlijk dat hij zich zo fijn bij je voelt.
Wel bijzonder zo zonder tanden, kan hij nog gewoon alles eten?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 00:29

Och arme. Hij zal nog even een dip krijgen als alles is uitgewerkt en hij het verder moet doen op de pijnstilling die jij hem geeft. Bekkie gaat dik worden etc. Belangrijkste is nu dat hij eet en drinkt, lekker vers voor hem bakken, en die brokjes prima, fout natvoer ook. Eerst herstellen. Gourmet mousse is lekker glad te prakken misschien wel fijn voor hem nu.

Autumn, een kat kan zonder tanden gewoon eten. Vaak juist beter. Boes moet ook mega pijn gehad hebben, grote kans dat hij binnen nu en een maand juist beter eet dan ooit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:02

Ik zou ook nu beginnen met Gourmet mousse, hebben ze ook bij de AH of Jumbo bijvoorbeeld. Beetje lauw maken met wat extra water zodat het niet zo gevoelig is op z'n tandvlees.
Nee geen goed voer (al krijgen ze het hier ook, eten ze tenminste op :+ ) maar is wel lekker zacht en makkelijk voor nu.
Of een Felix soupje en de stukjes vlees even prakken.

Water zou ik er sowieso bij doe zodat niks kan blijven plakken in zn bekje zegmaar. Zie dat met brokjes in gelei nog wel eens.

In het begin vooral belangrijk dat hij eet, dan kun je later kijken naar wat nu precies goed voer is :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:06

Hij heeft wel een super baasje nu.

Fijn een update te lezen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:08

Almo daily mousse zijn ze hier op het moment verzot op.