Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:22

Nagini schreef:
Vind dit echt ZO onsmakelijk. Beetje lijstjes zitten maken over hoe duur alles is. Zielig ocharme. Hallo, het is je eigen vakantie.

Ja nou dat, en meeste werkende Nederlanders kunnen echt geen weken in Canada of Australie en NZ betalen :')

Denk dat men best mee zou willen denken als het te maken had met normale kosten van levensonderhoud maar exotische reizen 3x per jaar, tja wie moet de bijbehorende hoge kosten nou zielig vinden voor TS en waarom precies? :?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:27

Wat heeft t er in vredesnaam mee te maken wat andere bokkers voeren of op zouden bezuinigen... zie hier ook genoeg voorbeelden die precies tegenovergestelde aangeven..
Boek nu je kan boeken ipv wederom afwachten.

Jij kiest voor je hond en dus ook voor wat je al dan niet moet laten.

Neem gewoon eens je verantwoordelijkheid ts

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:27

daffodil schreef:
Ik betaal ook 20 euro per hond en krijg korting vanwege de tweede erbij maar dat pension zit al jaren vol. Ik boek dus echt direct in het begin van het jaar voor oud en nieuw het jaar erna. Gouden plek en het geld meer dan waard. Ik hoef zelf nergens op tijd mijn vakantie te boeken maar doe dat dus wel vanwege de honden ;-)

En simpele kennels, ik weet niet wat je dan zoekt maar het pension wat adverteerde met dat hun honden in "appartementen" zou zitten, is toch niet mijn keuze gezien de toestanden die ze daar gehad hebben met overleden honden.

Kruim en Lowie doen het prima in hun kennels en hun buitenverblijven en zolang Kruimeldief, die onwijs lastig is met van alles, er juichend naar binnen gaat, zegt mij dat genoeg. DUs als je een plek hebt, waar je weet dat je hond het goed hebt, zou ik niet verder zoeken.

Genoeg pensions waar de hond de gehele dag in een kennel zit, met 3x per dag 30 minuten op een uitloop veld, alleen, al dan niet met een paar andere honden.

Dat noem ik simpele kennels/ pensions. En daar breng ik mijn hond dus liever niet naar toe.

Maar genoeg van deze pensions die gewoon volgeboekt zijn in de zomervakantie (en straks ook de maanden juni/september)

Ik heb Skip het liefst in een roedel/ groep opvang, waar ze overdag de gehele dag de ruimte hebben om te spelen ipv de hele dag opgesloten te zitten in een kennel.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:32

En ook die bestaan gewoon.
Voor 20 euro per dag.
Maar dat zal vast weer te ver weg zijn naar je zin.

[Edit] prijs is verhoogd.
Laatst bijgewerkt door Fem op 17-01-25 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:33

Fem schreef:
Zelfs voor 18,50 per dag.

Graag zou ik horen welke dat dan zijn?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:34

Wat een gezeik over nieuwsgierig zijn wat ander bokkers voeren qua prijs voeding en jezelf daarin zo op hemelen. Ik kan zeggen ik voer al 3 maanden acana maar mijn honden doen het net zo goed op eukanuba. Was een fijne aanbieding maar niet direct mijn voer. Ik voer allerlei merken en net zo goed graanvrij van de lidl als acana. Ze eten ook nog eens met de pot mee. Ik weet zeker dat ik stukken goedkoper voer en kwalitatief niet slechter :+ :+ :D

20 euro per dag voor pension is niet veel en voor mij teveel want ze gaan hier mee op vakanties en anders ga ik niet weg. Betaal gerust 15 euro per dag om ze mee te mogen nemen en dus nog eens volledig zelf te verzorgen :D
Canada ga ik waarschijnlijk nooit zien gewoon omdat ik echt nooit maar ook nooit krom ga liggen om daar een paar weken naartoe te kunnen gaan. Het idee alleen al en dan daar enkel bezig zijn met zo goedkoop mogelijk leven. Nee dank je ik pas. Dat terwijl ik zonder krom liggen er gerust weken naartoe kan gaan maar die krater in spaargeld is het mij 0 waard dus gaat niet gebeuren. Kwestie van heel andere prioriteiten stellen. Ik zag net een leuke aanbieding, kip vleugels 2,49 per kg is vast te goedkoop voer maar weet zeker dat het kwalitatief keurig eten is voor mijn honden :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:34

Ik moest mijn bericht aanpassen. Aangezien ze ook recent omhoog gegaan zijn. (En omdat ik korting krijg met 2 honden, dus ik benoemde de verkeerde prijs)

Dieeenhotel de warme mand.

https://www.dierenhoteldewarmemand.nl/
Laatst bijgewerkt door Fem op 17-01-25 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:36

Dierenhotel Marijke zitten ze ook in groepen. Maar volgens mij hebben die een klantenstop. Dus daar schiet je ook niets mee op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:39

mvdende schreef:
Fem schreef:
Zelfs voor 18,50 per dag.

Graag zou ik horen welke dat dan zijn?
Zou je welgeteld 10,50 willen besparen, en dan het risico nemen dat je hond het misschien minder goed heeft? Hij heeft het nu toch fijn bij de huidge opvang? Waar nu, waarschijnlijk, nog plek is?

An sich kan ik me dat nog indenken, maar niet als 'onderdeel' van de totale kosten van jouw reis.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:40

Helemaal met jou eens Ailill.
Ik krijg echt jeuk van de manier waarop ze wil besparen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:41

Maar wat maakt het uit of iemand anders 3x per dag uitlaten genoeg vindt? Ook die mensen betalen misschien wel 20 euro. Het kost het nu eenmaal want 3x per dag een halfuur werk is nog steeds niet betaald met 15 euro per dag.

Daarbij overal is het duurder geworden, jij bent echt van 'voor de oorlog' en vreuger was alles beter...en anders. Ja klopt.

En of canada nu duur is of niet, je kan het betalen of niet, je wil het betalen of niet maar als je een hond hebt weet je dat je dat ook moet incalculeren met realistische bedragen. Ik snap echt niet wat al je opmerkingen van het is zo duur en het kost dit en wat voeren bokkers er toe doen?

Niemand zegt hier dat jij slecht voor je hond zorgt!!! Alleen dat je prio in dit geval bij jezelf ligt en je geen pension wil betalen met de huidige/realistische tarieven tov een dure vakantie. Dan moet je het een jaar uitstellen en langer sparen als je het niet kan betalen. Zo werkt dat, je kan niet uitgeven wat je niet hebt.....maar je kan ook niet blijven drammen over de kosten.

Ik wil ook wel ferrari kopen voor 20.000 euro maar als dat niet de realistische waarde is dan is dat niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:44

Fem schreef:
Ik moest mijn bericht aanpassen. Aangezien ze ook recent omhoog gegaan zijn. (En omdat ik korting krijg met 2 honden, dus ik benoemde de verkeerde prijs)

Dieeenhotel de warme mand.

https://www.dierenhoteldewarmemand.nl/

Deze is ondertussen ook €20 per dag. Staat kennelijk nog fout op hun homepage, want bij tarieven Staat €20.

En is in dit geval iets te ver uit de route tussen Westland en Bergen op zoom.

En ja, ik kijk graag rond naar andere pensions. Omdat in principe elk pension tegenwoordig dezelfde wettelijke papieren hoort te hebben. En waarom gaat iedereen er van uit dat een andere pension altijd slechter moet zijn dan het pension waar hij al eens geweest is? Als je zo redeneert, dan is elk pension behalve de "jouwe" altijd slechter. Zo kijk ik er helemaal niet naar en zeker als de recensies goed zijn, waarom zou het dan slechter moeten zijn?

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:45

Ik dacht serieus echt dat dit topic een “ grapje” was , maar het blijkt dus wel degelijk waarheid te zijn :)
Wat een gedoe om 50 euro zeg, je hebt nu eenmaal een hond en koopt daar volgens jou zeggen heel goed voer voor maar 50 euro voor een fijne oppas plek kan er niet vanaf ?
Weet niet wat ik lees haha , dit kan niet serieus zijn .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:47

Het hoeft niet slechter te zijn idd. Maar je weet van je huidige pension dat je hond het daar goed heeft en zich prettig voelt. Het is altijd afwachten of hij het op een andere plek net zo fijn vindt. Ik zou dat risico echt niet nemen voor een paar tientjes.

Jij gaat zelf lekker op vakantie. Dan wil je toch ook dat je hond een fijne tijd heeft? Van je huidige pension weet je wat je kunt verwachten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:51

Hoe langer je zoekt, hoe meer plekjes er vergeven zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:51

Er is ook een reden waarom pensions soms aan de prijzige kant zijn. En dat is het welzijn van het dier.
Ik betaal liever iets meer dat mijn hond een goede opvang heeft dan iets minder en het is een slechte kwaliteit.
Maar ook al zou ik een hond hebben dan zou ik nog niet zo'n verre reis maken.

En ik kan er ook echt niet bij hoe iemand met een uitkering zo'n dure vakantie kan maken, maar dat is een andere discussie.

Hoe ga je dat straks doen als Skip iets krijgt? Ik hoop dat je een potje naast je vakantiegeld hebt voor onvoorziene uitgaven. Ik weet immers hoe duur dierenartsen zijn tegenwoordig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:54

Ik heb vele, vele jaren in pension gewerkt. S ochtends kort uitlaten of kort op weides. Zeg maar 10 minuten. Ondertussen werden de kennels opgefrist en kleedjes verschoont. Daarna voeren en rust en kwam dagopvang binnen en wissel pension die gelijk de weides op gingen, ook kort. Vervolgens de buitenkennels ook open en begonnen we met de langere ronde eruit. 10 a 20 minuten in hoogseizoen. In de kennel zien en horen ze vanalles. Daar is het niet saai slapen maar binnen en buiten in de gaten houden. Ook de brutale hazen en fazanten naast ons en de voorbijgaande honden. Tussen de middag uur rust en daarna weer 20 a 30 minuten eruit. Einde middag wissel en dagopvang weg en voeren. S avonds kort poepen/plassen. Honden zijn kapot dan van hele dag alles bekijken vanuit de kennel en het eruit gaan. Het is idioot te bedenken dat in een druk pension volg beweging de hond nog net zoveel eruit moet als thuis waar in huis rust is. Honden behoren 16 uur per dag te slapen. Dat lukt in geen enkel redelijk pension goed. Dat is niet erg maar moet je als medewerker wel rekening mee houden. Doe je dat niet dan krijg je lopende tijdbommetjes en wordt leuk spelen vreselijk vechten. Vergeet niet dat zoveel spelen en rekening houden met vreemde honden met allemaal hun eigen tekortkomingen en bijzonderheden gewoon enorm veel energie vergt. Groepsopvang klinkt leuk in onze mensenogen tot je zelfs op je vakantie in een groepsopvang gezet wordt en verwacht wordt dat je 24/7 gezellig om gaat met alle andere vreemde mensen binnen jou groep met al hun eigen eigenaardigheden.....dat kan mee en tegen vallen. Daarom hadden wij groepskennels en individuele kennels en gerust honden uit individuele kennels die wel in een groep 3x per dag (laatste ronde niet) of 2x per dag (dan overdag x uitlaten of allen naar weide) mee gingen spelen en dan was dat emmertje vol voor die dag. Zeldzaam dat ik onderling ruzie had omdat ik gewoon goed op tijd wist te schakelen en apart te houden.
Grootste deel honden is niet geschikt voor groepsopvang en zeker niet voor eventjes 1 a 2 weken tussen totaal onbekende honden. Daarom dat veel pensions in drukke periode vreemde honden weigeren omdat ze dan veel meer kwijt kunnen want dan weten ze wat ze in huis halen en wat in 2tallen of groepsverband de kennels in kan en dan ook nog hun rust op tijd pakken. Het is ook een soort sport zoveel mogelijk te kunnen aannemen en dan toch rust in de kennels te hebben terwijl je een 150% bezetting had voor 2 a 3 maanden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:57

N4N4 schreef:
Ik dacht serieus echt dat dit topic een “ grapje” was , maar het blijkt dus wel degelijk waarheid te zijn :)
Wat een gedoe om 50 euro zeg, je hebt nu eenmaal een hond en koopt daar volgens jou zeggen heel goed voer voor maar 50 euro voor een fijne oppas plek kan er niet vanaf ?
Weet niet wat ik lees haha , dit kan niet serieus zijn .

Tis €50 verschil.... in totaal voor €20 per nacht kost de opvang €240 voor 12 dagen. (Dag brengen en halen wordt meegeteld)

Maar het is nou eenmaal zo, want goedkoper heb ik inderdaad nog nergens kunnen vinden voor dezelfde kwaliteit.

capopjekop schreef:
Het hoeft niet slechter te zijn idd. Maar je weet van je huidige pension dat je hond het daar goed heeft en zich prettig voelt. Het is altijd afwachten of hij het op een andere plek net zo fijn vindt. Ik zou dat risico echt niet nemen voor een paar tientjes.

Jij gaat zelf lekker op vakantie. Dan wil je toch ook dat je hond een fijne tijd heeft? Van je huidige pension weet je wat je kunt verwachten

Of hij zich daar prettig voelt, weet ik dus niet, want je krijgt 0 feedback tijdens je vakantie. Ik hoop dus maar dat hij het daar naar z'n zin heeft...

Daarnaast kwam hij terug met een vervelend wondje op z'n poot, welke ze daar kennelijk over het hoofd gezien hadden. Natuurlijk kan zoiets in elk pension gebeuren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 13:01

purny schreef:
Er is ook een reden waarom pensions soms aan de prijzige kant zijn. En dat is het welzijn van het dier.
Ik betaal liever iets meer dat mijn hond een goede opvang heeft dan iets minder en het is een slechte kwaliteit.
Maar ook al zou ik een hond hebben dan zou ik nog niet zo'n verre reis maken.

En ik kan er ook echt niet bij hoe iemand met een uitkering zo'n dure vakantie kan maken, maar dat is een andere discussie.

Hoe ga je dat straks doen als Skip iets krijgt? Ik hoop dat je een potje naast je vakantiegeld hebt voor onvoorziene uitgaven. Ik weet immers hoe duur dierenartsen zijn tegenwoordig

Skip is gelukkig goed verzekerd en ik wil inderdaad niet m'n laatste cent uitgeven aan vakantie, dus er blijft zeker wel een potje geld beschikbaar voor noodgevallen.

Daarnaast leef ik zuinig, draai elke eurocent om, verwarming staat max op 18°c enz. Rook niet, draag goedkope kleding enz. Zo kan ik kleine beetjes sparen om van op vakantie te gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:14

Ga je je kribbige houding mbt het verblijf van je hond verantwoorden door uit te leggen hoe duur Canada wel niet is tov je reizen door Australie en Nieuw Zeeland ?! ?!

Ik val hier met mijn mond open van de ene verbazing in de andere. En ik ga mijn mond sluiten vooraleer ik onaardige dingen zeg. -:(-
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 17-01-25 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:17

Dus wat is nu het probleem... je wil m niet daar heen brengen of je wilt t niet betalen.
Eerst was t pension goed... nu weer niet.
Eers moest je voor weken betalen en nu maar anderhalf
Je moest je vakantie asap boeken en dus t pension ook... nu moet er weer vanalles geregeld worden waardoor boeken weer geen haast heeft.

Wees gewoon eerlijk: je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en blijft net zo lang draaikonten tot je denkt te vinden wat je zoekt.
Good for you als t lukt, hoop dat je hond niet de dupe is van dit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:28

Bij ons zit een pension met prijzen onder de 20 euro:
https://www.luisselshof.nl/?page_id=38
Maar ik heb verder geen ervaring met hen.

Los daarvan zou ik echt nooit op zorg besparen voor mijn dier. Dan maar geen vakantie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:34

Cayenne schreef:
Bij ons zit een pension met prijzen onder de 20 euro:
https://www.luisselshof.nl/?page_id=38
Maar ik heb verder geen ervaring met hen.

Los daarvan zou ik echt nooit op zorg besparen voor mijn dier. Dan maar geen vakantie.

TS wil geen kennel voor het hond.
Maar 1 roedel waar haar hond in kan

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 13:35

Mondy schreef:
Dus wat is nu het probleem... je wil m niet daar heen brengen of je wilt t niet betalen.
Eerst was t pension goed... nu weer niet.
Eers moest je voor weken betalen en nu maar anderhalf
Je moest je vakantie asap boeken en dus t pension ook... nu moet er weer vanalles geregeld worden waardoor boeken weer geen haast heeft.

Wees gewoon eerlijk: je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en blijft net zo lang draaikonten tot je denkt te vinden wat je zoekt.
Good for you als t lukt, hoop dat je hond niet de dupe is van dit

Daar heb je absoluut gelijk in!

En regelmatig lukt me dat ook, door goed zoeken en er soms veel tijd in steken is het al vaak zat gelukt te vinden wat ik zocht voor een hele scherpe prijs.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:39

Een optelsom over hoe duur het is om naar Canada te gaan is niet echt een valide argument... Op vakantie gaan voor een maand is voor veel werkende mensen gewoon een dikke luxe.

Je moet niet naar Canada eh? Je moet zelfs niet op vakantie als dat allemaal te duur is. Het is best normaal dat mensen moeten kiezen tussen het een of ander maar jij lijkt te vinden dat alles hebben en doen jouw basisrecht is. Je algehele installing over meerdere topics komt egocentrisch over en dat is niet per se een mooie eigenschap.

Je kan ook met Skip 2 weken naar het Zwarte Woud om te wandelen in de natuur en ondertussen doorsparen om wel zonder zorgen naar Canada te gaan op een later moment. Heb je et allicht nog meer plezier van omdat je dan zelf ruimer kan leven en niet een maand Aiki Noodles moet opwarmen om toch maar te kunnen zeggen dat je in Canada bemt geweest.