Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Even helemaal los van wel of geen euthanasie, puur uit interesse/nieuwsgierigheid: stel dat TS de hond wel laat inslapen en de stichting is het hier niet mee eens, wat kan een stichting dan doen naar TS toe?
kimmie261 schreef:meggiemeg schreef:Even helemaal los van wel of geen euthanasie, puur uit interesse/nieuwsgierigheid: stel dat TS de hond wel laat inslapen en de stichting is het hier niet mee eens, wat kan een stichting dan doen naar TS toe?
Degene die ik persoonlijk ken, heeft een hond om medische redenen in laten slapen, en die is met naam en adres het hele internet over gegaan, daar stonden de ploegen al voor klaar om haar een lesje te gaan leren..
En nog wordt ze lastig gevallen bedreigd..De stichting zelf heeft er een advocaat op gezet, ze is er nog steeds niet klaar mee...
En een ander had een hond geadopteerd maar die kreeg Ehrlichia , en die hond was zo vreselijk ziek dat na weken behandelen de hond zoveel bloed verloor met bloedneuzen, dat ze hem heeft laten inslapen, zonder overleg met de stichting die is ook publiekelijk aan de schandpaal gegaan als moordenaar en ook heel veel gezeur met die stichting.
Ik zou het er niet voor over hebben..
meggiemeg schreef:Even helemaal los van wel of geen euthanasie, puur uit interesse/nieuwsgierigheid: stel dat TS de hond wel laat inslapen en de stichting is het hier niet mee eens, wat kan een stichting dan doen naar TS toe?
TinkerTreas schreef:BigOne schreef:Is dit Mogli ? Die twee jaar geleden al uit het niets een hondje op het strand pakte? En volgens jou duidelijk gewend was aan een muilkorf?
Ja klopt, is dezelfde hond
Goof schreef:Lastige kwestie TS.
ik heb altijd gezegd dat als mijn hond ooit 'zomaar' zou bijten ik deze zou laten inslapen.
Maar door het hondje dat ik nu heb sta ik daar toch anders in. Mijn mini (een chihuahua-achtig ding) is een herplaatser en moest weg omdat hij niet goed reageerde op de baby die geboren werd. Hij is toen gegaan naar (je gelooft het niet) een alleenstaande moeder met een peuter, maar dat ging niet goed. Hij is toen gegaan naar de moeder van die alleenstaande moeder, maar die paste continue op die peuter, dus (je raadt het al) dat ging niet goed. En daarna is hij bij ons gekomen.
Ik weet niet of hij gebeten heeft in de jaren voordat hij bij ons kwam, maar het zou kunnen. Toch si er gekozen om hem te herplaatsen in een kindvrij gezin en het is gewoon een heel prima hondje. Ik vertrouw hem echter niet met peuters/ kleuters. Hij gromt, trekt zijn lip op en durft te waarschuwen. Allemaal uit angst overigens, hij vindt ze te druk en begrijpt ze niet.
Alles ouder dan dat is doorgaans iets rustiger en daar gaat hij beter mee.
Ik denk dat deze hond echt wel herplaatst kan worden, maar wel in een heel rustig en stabiel huis. 10 is niet zo oud, hij kan prima nog een paar jaar mee (ervan uitgaande dat hij verder gezond is).
Inslapen zou ik ook begrijpen.
Sterkte met je keuze TS.
sasja0705 schreef:Wie ik dan WEL weer snap, is de dierenarts die weigert de hond in te slapen...
want die goede man/vrouw heeft namelijk alle info over thuis situatie en hond, die hier in het topic mondjesmaat bij komt maar die oh, zo relevant is om te kunnen adviseren.
Ik hoop dan ook oprecht, dat hier dan niet gewoon een andere DA gezocht wordt, die hem wel zo maar n spuitje geeft.
TinkerTreas schreef:Hettieheks schreef:Neem contact op met Cindy van Dorst. Dierbare ontmoetingen. De organisatie had je daar ook op kunnen wijzen. Belachelijk dat ze dat niet doen.
Ik vind het knap dat men vanaf het beeldscherm kan zien wat er moet gebeuren bij deze hond. Daar hebben we gewoon te weinig informatie voor. Een gedragstherapeut… iedereen kan en mag zich zo noemen. Hier moet iemand bij met verstand van zaken.
Ts, ik kan me voorstellen dat je compleet het vertrouwen kwijt bent. Maar echt neem contact op met Cindy. Je mag mij ook een pb sturen dan kijk ik wie er in jou omgeving zit.
Bedankt voor de tip. Maar we gaan echt niet verder met Mo.
Ik ben altijd hartstikke allert op het gedrag van mijn zoontje als hij bij de honden is. Hij is 8 jaar, geen 3 ofzo. Maar ik kan dus ook niet even naar de wc gaan met hond en kind in de huiskamer. Dat is geen leefbare situatie voor ons.
De hond gaat niet veranderen, maar mijn zoontje ook niet. Ik vind het risico te groot.
BigOne schreef:TinkerTreas schreef:
Ja klopt, is dezelfde hond
Triest, voor je zoon , voor jou ( je was gewaarschuwd) en voor de hond.
En dit kan bij elke hond en elk kind gebeuren, maar wanneer een hond al eerder uit het niets heeft gebeten dan was hij zonder muilkorf niet meer te vertrouwen.
kimmie261 schreef:Gaat het om de black and tan hond in je profiel? Dat is toch oprecht wel een knappe hond, daar zal toch wel iemand voor te vinden zijn die geen kinderen heeft....