Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
thequeensmum schreef:@ myfairytale: misschien iets teveel sprookjes gelezen? Het is allang bekend dat al die verhalen over dode en doodzieke honden vreselijk opgeklopt zijn. Wat betreft het eerst moeten bijten van teken. Ik heb die ervaring niet helemaal. Bij mijn hondje komen ze bijna allemaal direct naar boven kruipen. Ze willen zich niet vastbijten.
Degene die dat nog wél doen zijn dood net zo groot als ze erop vielen, zijn dus vrijwel meteen dood. Zitten te kort vast om een hond ergens mee te besmetten.
thequeensmum schreef:@ myfairytale: misschien iets teveel sprookjes gelezen? Het is allang bekend dat al die verhalen over dode en doodzieke honden vreselijk opgeklopt zijn. Wat betreft het eerst moeten bijten van teken. Ik heb die ervaring niet helemaal. Bij mijn hondje komen ze bijna allemaal direct naar boven kruipen. Ze willen zich niet vastbijten.
Degene die dat nog wél doen zijn dood net zo groot als ze erop vielen, zijn dus vrijwel meteen dood. Zitten te kort vast om een hond ergens mee te besmetten.
marleen_usar schreef:Er zijn fokkers die geen garantie op de pup geven als de eigenaar bravecto geeft.
dierenfan schreef:Dus knoflook is schadelijk. Niet direct dodelijke dosering maar je geeft bewust iets wat bewezen schadelijk is. Het zal vast een natuurlijk middel zijn maar niet onschadelijk en kan bij sluimerende gezondheid problemen gevaarlijk zijn.
Mijn honden zwemmen soms dagelijks in de zee. Ik kan er niet bij dat die vissen zitten te wachten op allerlei oliën die dan uit hun vachten komen. Bravecto werkt inwendig in mijn honden. Daar krijgen die vissen niets van mee.
Sandra_H schreef:dierenfan schreef:Dus knoflook is schadelijk. Niet direct dodelijke dosering maar je geeft bewust iets wat bewezen schadelijk is. Het zal vast een natuurlijk middel zijn maar niet onschadelijk en kan bij sluimerende gezondheid problemen gevaarlijk zijn.
Mijn honden zwemmen soms dagelijks in de zee. Ik kan er niet bij dat die vissen zitten te wachten op allerlei oliën die dan uit hun vachten komen. Bravecto werkt inwendig in mijn honden. Daar krijgen die vissen niets van mee.
Klopt, bij een te hoge dosering is nagenoeg ALLES schadelijk, zelfs water. Wel bijzonder dat je om die reden geen knoflook wil geven, maar wél bravecto, waarvan de werkzame stof niets anders is dan een insectide, oftewel gif, dat ook bewezen schadelijk is (anders zouden de vlooien en teken er ook niet dood van gaan) en bij sluimerende gezondheidsproblemen minstens net zo schadelijk, zo niet schadelijker zijn. Bovendien is er ook bij bravecto geen garantie dat de hond alsnog ziek wordt door een tekenbeet
marleen_usar schreef:Ik heb een electrische vlooienvanger hij is geschikt voor een gladharige vacht. Hij maakt wel herrie dus daar moet je hond wel tegen kunnen. Er zit een opvang netje bij. Hij doet het echt heel goed.
marleen_usar schreef:[ Afbeelding elektrische vlooienkam ]
Je kan de tanden ook zo buigen dat het apparaat recht op staat dan kom je makkelijker door de vacht. Hij is bij verschillende zaken online te krijgen. Mijn bange roemeen laat het goed toe.