Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Tieneke schreef:Mijn hond zit ook gemakkelijk 10u per dag in de bench. There. I said it. Ik zal nu vast een dierenmishandelaar zijn.
De nacht op zich alleen al. Oh ja, en als hij er dan overdag nog twee uur in ligt. Oh jee. 12u al. Met deurtje toe nog wel!
En ik vraag mij dus oprecht af waarom je dan persé een hond wilt.
Stel je nou eens voor dat je 's nachts wakker word en niet kan slapen en dan niet eens je bed uitkan. Honden slapen geen 8 uur achtereen. Hier word ook door dd honden bewogen 's nachts: van het matras af als het te warm is, op de vloer, en weer terug, even naast het vriendje, door naar ander vriendje, water drinken en het ritueel herhaald zich.
Palmera schreef:Tieneke schreef:Hier niet. Jouw hond, jouw manier van leven. En mijn hond, mijn manier. En ik hoef aan jou niet uit te leggen waarom ik een hond wou.
Dat klopt. Maar ik vind daar wel wat van, en dan moet er niet gezegd worden dat de anti's weer zo lekker aanwezig zijn hier.
Bij mij staat dierenwelzijn het allerhoogst in het vaandel en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn vriendjes op te sluiten.
Trouwens, op een slipper en hun eigen deken na is er hier nooot wat gesloopt. En nee, ik hou ze niet 24 uur in de gaten, ook ik werk gewoon. Ik ga er ook vanuit dat mijn honden over een zeker verstand beschikken. De tuin is 100% afgesloten, ze kunnen geen ander tot last zijn, als ze iets doms doen leren ze daar maar van.
Wintu schreef:Ik heb momenteel niks in een bench. Een bench is voor mij een overbruggingsmiddel. Ik heb meerdere honden, dus een pup begint bij mij in een bench. Ik heb nog geen hond gehad die het als een strafkamp zag gelukkig.
Vooral als je een bestaande roedel hebt, kan een bench best een veilige plek zijn voor een ieder die er bij betrokken is.
Ik heb namelijk niet 24/7 ogen aan voor en achterkant. En een pup alleen laten in een roedeltje honden, dat ging hier niet, dus dan was het even in de bench. Was voor de pup gelijk slaapjes tijd. Was het voor mijn gemak, neuh, ben overdag thuis, maar je kan als mens er gewoon niet 24/7 bovenop zitten, knap dat sommigen daar schijnbaar tijd voor hebben
Pas als ik denk dat de hond veilig zonder bench kan, dan gaat de bench er uit en meestal is dat rond wanneer ze een jaar zijn, soms iets ouder.
Fijne is dat ze weten wat het ding is, er geen nare associaties bij hebben en ik in geval van medische spoed niet dan nog, wanneer er toch al stress genoeg is, mijn hond moet aanleren in een bench te stappen.
Als een ander geen bench gebruikt, helemaal prima, mag je fijn zelf weten, sommigen gebruiken hem wel en zolang je het netjes gebruikt en dieren er niet het gros van de dag in zet, is er in mijn beleving niets aan de hand.
Vind je dat zielig of ben je tegen gebruik van de bench, doe je het fijn bij jou hond niet toch, zal mij een zorg zijn
Nikass schreef:Over negatief gesproken, Wintu, iets met tijd hebben en tijd maken
Je bent nooit verplicht om een pup te nemen hè? Als je er geen tijd voor hebt, of voor wil vrij maken.
Ik lig er net zo min wakker van wat jij in je huis allemaal uitspookt. Dat is niet het gevolg van een beetje discussiëren op een forum. Maar van een hond 10+ uur per etmaal in een bench opsluiten vind ik wel wat ja. (Op de vraag waarom het deurtje dicht moet terwijl de hond er zo graag in ligt, krijg ik helaas geen antwoord).
Ik vind ook er ook iets van als paarden 23/7 op stal staan, of parkieten in een kooitje zitten.
Als het jou allemaal niet uit maakt, prima. Dan weten we dat ook weer.
Palmera schreef:Tieneke schreef:Mijn hond zit ook gemakkelijk 10u per dag in de bench. There. I said it. Ik zal nu vast een dierenmishandelaar zijn.
De nacht op zich alleen al. Oh ja, en als hij er dan overdag nog twee uur in ligt. Oh jee. 12u al. Met deurtje toe nog wel!
En ik vraag mij dus oprecht af waarom je dan persé een hond wilt.
Stel je nou eens voor dat je 's nachts wakker word en niet kan slapen en dan niet eens je bed uitkan. Honden slapen geen 8 uur achtereen. Hier word ook door dd honden bewogen 's nachts: van het matras af als het te warm is, op de vloer, en weer terug, even naast het vriendje, door naar ander vriendje, water drinken en het ritueel herhaald zich.
Nikass schreef:Mars schreef:Nieuwe puppyeigenaar hier en wij gebruiken bewust wel een bench. Vroeger al bij mijn ouders ging dat ook zo met de honden; bench is een veilige slaapplek. Onze pup zoekt er zelf haar rust op, soms is het een time-out plek als ze overprikkelt raakt. En ja, voor nu verblijft ze er ook in als we van huis zijn voor werk of andere zaken buitenshuis.
Mijn man en ik werken zodanig dat puppy maximaal 3 uur per dag achtereen alleen is. Het huis krijgen we niet 100% puppyproof. Pup 24/7 in de gaten houden lukt ons evenmin. Anderen lukt dat misschien wel, dan zijn zij betere hondeneigenaren dan wij. Dus gebruiken we een bench na haar natje/droogje en wandeling slaapt ze er heerlijk in tot één van ons thuis is.
Jammer dat gesprekken als deze zo negatief verlopen. Respecteer ieders keuze hierin, we doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons dier is.
Jammer dat het zo wordt opgevat, en mensen zich zo snel aangevallen voelen. En dat op een discussie forum, wat tot doel heeft meningen uit te wisselen.
Mars schreef:Fijn dat jij zo'n perfect mens bent Palmera, stickertje voor jou
Onze pup heeft dat 'zeker verstand' waar je over schrijft (nog) niet dus tot die tijd komt zal ze heel sielugh in de bench liggen als wij werken of slapen.
Tieneke schreef:Wie hier heeft het over 10+uur per etmaal in de bench?
Dat jij en enkele anderen over veel wat betreft een bench wat vinden, is ook wel duidelijk. De plaat blijft behoorlijk hangen.
Nikass schreef:Tieneke schreef:Wie hier heeft het over 10+uur per etmaal in de bench?
Dat jij en enkele anderen over veel wat betreft een bench wat vinden, is ook wel duidelijk. De plaat blijft behoorlijk hangen.
Celebi bijvoorbeeld. En er zijn er meer als je je hond sowieso snachts in de bench hebt.
Gek hè, dat mensen op een discussie forum een mening hebben!? Misschien moet je gewoon inhoudelijk blijven en niet steeds je eigen repeterende plaat over dat mensen ergens wat van vinden.
Celebi schreef:En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.
Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel?
Celebi schreef:En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.
Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel?
Tieneke schreef:Ik denk dat als je het topic eens op een eerlijke manier herleeft van in het begon, dat je bij andere namen uitkomt qua toonzetting.
Het lastige aan jouw mening is dat je hem tot in den treure blijft herhalen en blijft elke post van een ander aangrijpen om alwéér eens te herhalen dat het voor jou onbegrijpelijk is, dat je daar wat van vind, etc etc.
Firelight schreef:Hierbij het verzoek om respectvol te discusseren en op de bal te spelen in plaats van op de persoon. Het zou voor de topicstarter ook wel fijn zijn als er wat antwoorden op haar vraag zouden komen.
Nikass schreef:Ik vind een hond tien uur alleen laten, afgezien van een noodsituatie of een uitzondering één keer per jaar, absoluut te lang.
En voor mij is het onbegrijpelijk dat je dat min of meer standaard elk etmaal doet.