Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Voor specifieke risico honden moet je in enkele andere landen vooraf een specifieke vergunning aanvragen waarbij je moet aantonen dat je al voldoende voorkennis hebt (en geen strafblad).
Duitsland heeft dat ook dacht ik.
Sizzle schreef:Cursusje zou daar ook niet schaden
Boras schreef:Ik heb niet de illusie dat een cursus mensen gezond verstand en verantwoordelijksheidsgevoel gaat bijbrengen.
Sizzle schreef:Wij hebben geen hond maar mijn dochter is op de basisschool toch een keer naar een gratis dag cursus „omgaan met vreemde honden“ geweest in de zomervakantie. Dat werd vrijwillig door hondescholen georganiseerd met bijbehorend boekje, passend voor de leeftijd. Helemaal top.
Esplendido schreef:Er staan wel een paar opvallende tussen die eigenlijk mensen niet snel HR zouden noemen.
Sizzle schreef:Met de fiets heb ik ook al vaker dan 1x een noodrem moeten maken omdat er een flexlijn over de straat bleek te hangen…..![]()
Met de auto zou dat echt niet zichtbaar geweest zijn.
En dan zo’n onnozel glimlachje erbij ipv de haren uit je kop te schamen.
Sizzle schreef:Het aantal geregistreerde bijtincidenten in NL is echt wel hoog, daar ben ik best van geschrokken.
Al haalt niets het bij Spanje waarschijnlijk. Iedere keer als ik daar ben kom ik wel een hond tegen met een opgetrokken lip of opstaande rugharen, brrr.
MyWishMax schreef:Ik had Duitse herder in minder dan 50 m2 appartement en later huis met tuin, stuk groter maar qua leefruimte voor de hond niet want paar kamer waren altijd dicht. Zat hond nog steeds binnen 1 meter bij mij. Die tuin was toch nooit vervanging voor wandelen of mentale uitdaging.
Die vond appartement trouwens ideaal met 1m2 balkon. Lekker mensen kijken vanaf boven, in de tuin kon ze niks zien haha. In zowel appartement als huis had ik zelfs nog oppashonden erbij. Berner en andere herders en een grote dog achtige.