Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ChantalAM schreef:ik ben een stille meelezer maar ik moet toch kwijt dat uit het oog een no go is... Je weet niet wat er om de hoek is. Of in de begroeiing. Wat als daar een hert met jong is waar je hond achteraan gaat?
Zijn maar weinig honden die dan nog terug te roepen zijn.
Mijn insteek is iig dat andere geen last van ons moeten hebben. Dus in een losloopgebied iemand tegen komen met hond aan de lijn roep ik ze bij me. Drukke weg of tegenliggers? Naast mij. Niemand dan losse lijn of los.. Ligt eraan hoe goed de hond luistert.
Hond in een tuin? Mijn honden mogen dan niet er langs af rennen en deze uitdagen.'
Plassen en poepen hoeft niet overal dus op commando is dan makkelijk en netjes vind ik.
DuoPenotti schreef:Ik vind ook dat je je hond altijd in zicht moet houden.
Hoe moeilijk is dat even voor een bocht je hond bij je roepen?
ChantalAM schreef:en toch het gaat 100x goed en dan niet meer. En hazen opjagen is ook een no go. Deze dieren staan op de rode lijst en dat gejaag van jouw hond geeft veel stress en is zeer respectloos naar de dieren toe.
ChantalAM schreef:en toch het gaat 100x goed en dan niet meer. En hazen opjagen is ook een no go. Deze dieren staan op de rode lijst en dat gejaag van jouw hond geeft veel stress en is zeer respectloos naar de dieren toe.
Boras schreef:Daphne__ schreef:.. waarbij de hond constant aan de knie van de baas geplakt zit, daarbij vaak ook nog non stop omhoog kijkend.
Precies dit zag ik een paar dagen geleden gebeuren!
Het zag er ontzettend gestresst uit.
Hutcherson schreef:Hoe doe ik dat? Door elke 5 sec 'naast' te zeggen, een fysieke 'corrigerende aanraking' te geven (wat ook uit den boze is) en optijd aan te geven wat ik van mn dier verwacht.
En ja we hebben de puppentraining gedaan en ja we hebben experts gevraagd wat te doen, verschillende tuigjes, riemen, hulpstukken geprobeerd maar niets werkt. En ze lopen wel naast, alleen na 5 sec zijn ze t kwijt en lopen weer naar voren, dus weer een 'eh, terug' en zo verder.
Dus nee mijn honden hebben geen memoryknop en helaas weten experts die ook niet te vinden.
Dus of ik ben een keislecht baasje, of mn honden zijn sporadisch oostindisch doof.
Oh en qua poepen en plassen op commando... Dat vind ik weird en gevaarlijk (wat als ze gaan ophouden als iemand anders ze eens uitlaat omdat die persoon niet het commando geeft). Mijn honden poepen alleen op gras, nooit oo verharding. Dat is al heel wat.