Kat inslapen voelt niet goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Re: Kat inslapen voelt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 00:36

Een goede keuze maar ook een moeilijke. Je kiest voor je kat.
Veel sterkte.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 01:21

Lenora_C schreef:
En dan hoop ik dat ik of toch nog iets voor hem kan krijg om zijn laatste dagen comfortabeler te maken of dat de dierenarts snel tijd heeft om langs te komen...

Als het alleen om een paar dagen te overbruggen is, zijn hopelijk wat meer mogelijkheden qua pijnbestrijding. Dan kan de DA de kans op schade door het medicijn namelijk concreet afwegen tegen de duur dat het gegeven wordt voordat Siem aan zijn laatste reis begint.

Een verdrietige maar moedige beslissing van je TS. Ik wens jullie nog een paar hele dagen toe waarin je hem lekker extra kan verwennen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:29

Sabri schreef:
Ik zou zelf zoals ik eerder schreef haar in een kamer zetten apart en haar zelf gunnen om zelf waardig te kunnen sterven

Wat is hier waardig aan? Het enigste wat nog enige vorm van waarde heeft is om hem te laten gaan. Hoe moeilijk het ook is.

Heel veel sterkte vandaag TS. Je hebt er alles aan gedaan.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:34

Sterkte Lenora. Je doet wat het beste is voor je dier, hoe moeilijk het ook is voor jezelf. Dat siert je Y;( , je kat had zich geen beter baasje kunnen wensen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:59

Heel veel sterkte vandaag, een enorm dappere beslissing die je genomen hebt! Het is zo enorm moeilijk om deze keuze te moeten maken, maar jouw kat kan zich geen beter baasje wensen omdat jij voor hem kiest. :(:)

Ik heb een paar jaar geleden maanden heen en weer gelopen naar en van de dierenarts met mijn kat. Wat hij gehad heeft weet nu nog steeds niemand helaas. Maar na een hele berg onderzoeken en dingen geprobeerd te hebben begonnen ook zijn nieren te falen en ging hij snel achteruit. Ik heb hem toen ook laten gaan, niet met het idee dat hij mij teveel last, ongemak, frustraties bezorgde maar simpelweg omdat ik zijn lijden wilden stoppen. Hij had echt nog zijn happy momenten op een dag maar buiten dat was hij ook nog maar de helft van zijn normale gewicht, was zijn vacht niet meer mooi en had hij het grootste deel van de dag geen energie meer om wat te doen. Voor mij was dat lijden en ik was dankbaar dat ik het echte lijden van een langzame dood kon besparen en hem kon laten inslapen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 08:58

Heel veel sterkte vandaag :(:) Enorm moeilijke, maar dappere en eerlijke beslissing!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:03

Wat een wijze en dappere beslissing.

Heel veel sterkte!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:27

Heel veel sterkte TS, ik denk dat dit de beste keuze is voor je knappe vriend.

Ik zie dat je in Ede woont, welke dierenarts heb je nu? Als hij/zij echt moeilijk doet weet ik nog een hele lieve dierenarts in Ede.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:49

Haar woonplaats klopte niet meer geloof ik.

Sterkte vandaag! :(:)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:50

Heel veel sterkte TS! Niemand kan voor jou beslissen wat goed/fout is. Jij kent je dier het beste en staat achter de beslissing. Het is een beslissing die niemand onder ons wil nemen. Allemaal komen we wel een keer voor het moment te staan als eigenaar van een beestje binnen je gezin. Daarmee wordt de pijn nooit minder wanneer je de beslissing moet (kunt) maken.
Heel erg veel sterkte voor nu, maar ook voor de komende tijd!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:30

Heel veel sterkte TS :knuffel: . Ik denk dat je de moeilijke maar juiste keuze maakt.

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 20:46

Dank jullie wel allemaal!

Op zich niet echt een update. Vanmorgen heb ik naar de DA gebeld en aan de assistent uitgelegd dat ik Siem thuis wil laten inslapen. Hij ging overleggen met de dierenarts omdat onze bel afspraak ook nog stond, voor als de DA die eventueel wilde laten staan. Hij zou later vandaag terug bellen.
Om 18.30 nogmaals naar de DA gebeld omdat ik nog niks gehoord had. De assistent zei dat het nog bij de DA in de agenda stond en dat hij waarschijnlijk rond 19.30 zou bellen. Goed, jullie raden vast wie er nog steeds niet gebeld heeft :\

Plan de campagne is morgenochtend contact te zoeken met mijn paardenarts en te zien of ze wat voor me kunnen en willen betekenen. Wat ik persoonlijk ook fijner zou vinden omdat ik heel wat meer vertrouwen en "band" heb met deze artsen van die kliniek. Het is alleen niet op de route voor hun en Siem is geen patiënt daar.
Mocht dat lukken vraag ik Siem zijn dossier op bij de huidige DA en dien ik een klacht in over de gang van zaken. Ik ben al sinds donderdag aan het wachten op contact met een DA.

Gelukkig is Siem beter in zijn nopjes nu het wat koeler is. En geen zorgen, hij mag nog steeds door heel het huis lopen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem ergens op te sluiten, dat verdient hij niet. Hij heeft weer veel geplast in huis, maar gelukkig ligt het meeste op de incontinentie matjes die door het huis verspreid liggen :').
Hij ligt lekker te genieten in het zonnetje op het balkon, wat het voor mij niet makkelijk maakt, zeker omdat ik nu ook nog een "strijd" moet leveren bij de dierenarts, terwijl ik het in mijn hart nog steeds een moeilijk besluit vind. Maar ik ben blij dat hij nog lekker geniet en het verstand zegt nog steeds dat het goed is zo.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:55

Heel veel sterkte!
En wat slecht van jou dierenarts, jonge jonge.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:20

Heel veel sterkte!

Zo ontzettend naar en vervelend dat je dan eindelijk de keuze hebt kunnen maken en dan werkt de dierenarts tegen? De meeste mensen beslissen niet van het 1 op andere moment om een dier in te slapen. Daar gaan echt wat dingen aan vooraf. Ze kennen de Siem, ze kennen jou en ik vind dat als jij zegt day het genoeg is ze daar in mee moeten gaan. Vind het heel raar dat ze niks meer laten horen.

En dat mensen durven te zeggen wachten tot de kat zelf heen gaan zijn niet goed. Wil je je beste vriendje zichzelf zien vergiftigen en zien lijden op zijn laatste moment? Of kies je ervoor in alle rust afscheid te nemen zonder gevecht en zonder strijdt? Ik zou het wel weten…

Ik heb 2 paarden en meerdere honden/katten in moeten laten slapen. En ja deze beslissingen waren pijnlijk, verdrietig en hebben me echt wel dwars gezeten. Wie ben ik immers om te oordelen wanneer het genoeg is?

Nu ik er aan terugdenk ben ik alleen maar blij dat ik de beslissing heb durven maken! Ik heb voor mijn dieren gekozen en TS doet dit ook uit liefde voor Siem!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:48

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:51

Naar hoor - een hele dag wachten en wat er ook gebeurt, geen belletje van de dierenarts.

Terwijl het toch een soort van spoed is. ('Dit mag niet te lang meer duren' wat het dier betreft, en tegenover jou vind ik het - met een uiterst voorzichtige omschrijving - niet netjes.)

Hopelijk kan je paardenarts meer betekenen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:00

Waarom niet gewoon met een andere praktijk contact opnemen, het voorleggen en hem door hen laten inslapen?
Er is geen dierenarts (naast je huidige die enkel geld ruikt) die deze euthanasie gaat staken of frustreren hoor.

Dat arme dier is op en verdient het om zijn laatste adem uit te blazen.

Sterkte (en een schop onder je kont) TS!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:08

Barbalala..
Hoezo een schop onder haar kont???? Ze laat haar maatje inslapen, dat zou ik ook graag door iemand laten doen die ik ken en niet door een vreemde (of t moet zo spoed zijn dat het niet anders kan) Ik snap dus heel goed dat ze morgen haar veearts belt omdat ze zich daar prettig bij voelt. Het mag ook voor de eigenaar prettig gaan.

Doen waar je je goed bij voelt ts. Mijn paardenarts heeft mijn kat (en later mijn hond) ook in laten slapen toen mijn dierenarts, die ik normaal voor de kat had, op vakantie was.
Sterkte.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:24

Toen het voor mijn kat tijd werd kon m’n eigen dierenarts niet bij me thuis komen. En dat wilde ik wel heel graag voor haar. Ik heb toen de dierenkliniek waar ik voorheen heen ging gebeld en zij konden wel maar wel op de avond (avond tarief) dat heb ik toen wel gedaan omdat ik dat altijd in m’n gedachten heb gehad voor haar om niet naar een kliniek te gaan op het allerlaatst. Die paar euro extra ben ik allang vergeten maar vind het wel heel fijn dat m’n kat in ieder geval in haar eigen omgeving was toen ze ging

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 23:08

Ik heb in Corona-tijd, toen mijn huisdieren-DA ook niet aan huis wilde komen, mijn hond door mijn paarden-DA laten inslapen. Hoefde niet eens het dossier op te sturen, op basis van mijn verhaal begrepen ze al dat het tijd was (hond was oud en dement).

TS: vraag je paarden-DA. Als die je een beetje kent (en zo te horen is dat zo) willen ze je vast ook in dit geval ter wille zijn. Ook voor een DA is het geen feestje, een dier in te slapen, maar ze kunnen ook echt wel zien of een dier oud en 'op' is - en dat is hier vanaf de foto's ook al zichtbaar.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 23:13

Durquia schreef:
Toen het voor mijn kat tijd werd kon m’n eigen dierenarts niet bij me thuis komen. En dat wilde ik wel heel graag voor haar. Ik heb toen de dierenkliniek waar ik voorheen heen ging gebeld en zij konden wel maar wel op de avond (avond tarief) dat heb ik toen wel gedaan omdat ik dat altijd in m’n gedachten heb gehad voor haar om niet naar een kliniek te gaan op het allerlaatst. Die paar euro extra ben ik allang vergeten maar vind het wel heel fijn dat m’n kat in ieder geval in haar eigen omgeving was toen ze ging

Hebben wij ook gedaan met ons oudje van bijna 19 jaar. Die woonde eigenlijk alleen nog maar in de woonkamer.......
Was ook nog dement en als ze uit de woonkamer kwam was ze geheel in paniek. Toen is ook de dierenarts aan huis geweest. Onze eigen dierenarts was die dag vrij (we hebben een melkveebedrijf en die dierenarts doet ook onze huisdieren) Was wel een duur grapje (200 euro) Maar dat maakt dan niet meer uit. Ik vond ook dat ze thuis rustig moest kunnen gaan......

Heel veel sterkte en durven loslaten is ook houden van Siem.......

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 06:42

Wat slordig van de dierenarts TS. Hopelijk kun je vandaag contact krijgen met een andere dierenarts en kun je Siem laten gaan. :(:)

Bij onze vorige kat is een nieuwe dierenarts gekomen, het vertrouwen in de aanpak van de huididige DA was weg. Die aan huis kwam was heel fijn en kundig, deze hebben we nu voor onze twee kittens.
De kundigheid van de vorige DA bleek wel toen we drie maanden na het inslapen een belletje kregen hoe het ermee was. Side note: onze kat had HCM en stond op twee soorten medicatie die regelmatig gehaald werd. Drie maanden zonder medicatie had hij sowieso niet overleefd. En onze huidige DA heeft doorgegeven dat hij ingeslapen was...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:49

Ach wat rot dat je niet bent teruggebeld. Het is al zo'n moeilijk telefoontje waar je tegenaan kijkt en de hele dag dan in spanning moeten wachten is echt niet fijn. Knuff. Idd goed om je paarden arts te bellen. Sterkte!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:07

Veraaaaah schreef:
...En dat mensen durven te zeggen wachten tot de kat zelf heen gaan zijn niet goed. Wil je je beste vriendje zichzelf zien vergiftigen en zien lijden op zijn laatste moment? Of kies je ervoor in alle rust afscheid te nemen zonder gevecht en zonder strijdt? Ik zou het wel weten…

Er is helemaal niemand die dat zegt.
Er zijn alleen mensen, zoals ik, die van mening zijn dat "je kunt nooit te vroeg zijn" niet waar is.
Het is een zorgvuldige afweging wanneer het moment daar is. En als een dier nog vol levenslust zit, kun je er ook voor kiezen hem zo comfortabel mogelijk te maken en nog wat tijd van leven te gunnen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:31

Je kan niet te vroeg zijn. Een dier dat ‘te vroeg’ (wat is eigenlijk te vroeg bij een ongeneeslijk ziek dier?) wordt ingeslapen zal daar niets van merken. Een dier dat te laat wordt ingeslapen of door zijn ziekte dood gaat, zal wel hebben geleden voor het overleed.