Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo schreef:hoefnageltje schreef:Ben wel benieuwd hoe er naar muizen en ratten gekeken wordt.
Of mogen we ook geen vallen meer zetten?
Voor de één zijn het ongewenste schadelijke dieren, bij de ander huisdieren.
Ook de regels omtrent ongediertebestrijding worden steeds verscherpt. Er zijn genoeg diervriendelijke alternatieven om deze dieren te bestrijden. Daarbij, behoort dat ook door professionals gedaan te worden.
Urbanus schreef:Evamarie schreef:Hier een antwoord op je vraag: Ik zeg niet en vind niet dat een dierenarts gratis moet werken.
Helder! Maar ja, wat doen we dan met die aangereden diertjes?
Loretta schreef:Marjo schreef:
Ook de regels omtrent ongediertebestrijding worden steeds verscherpt. Er zijn genoeg diervriendelijke alternatieven om deze dieren te bestrijden. Daarbij, behoort dat ook door professionals gedaan te worden.
Met als resultaat dat er bijna niet meer van ongedierte af te komen is op een legale manier.
Evamarie schreef:Dan moet je de ambulance bellen en zelf snel weg gaan wil je geen rekening krijgen?
Urbanus schreef:In Alkmaar krijg je geen rekening, wel in de rest van Nederland?
Marjo schreef:Dat is dus gewoon voor de dierenambulances. Die brengen het dier naar een opvang of asiel die vaak samenwerkt met een dierenarts. Dat wordt dan betaald vanuit giften bv, of subsidies. Volgens mij zijn die kosten nooit voor de vinder
Marjo schreef:Loretta schreef:
Met als resultaat dat er bijna niet meer van ongedierte af te komen is op een legale manier.
Is dat dan een reden om dierenmishandeling toe te passen?
Evamarie schreef:Klopt, maar dan moet je je wel goed de regels inlezen. Ik meen te herinneren dat iemand daar alsnog een rekening v kreeg.
Evamarie schreef:@pjotrg Ja en? Er zullen genoeg mensen zijn die een dier daarom juist maar laten liggen ipv hulp in te roepen.
pjotrg schreef:Evamarie schreef:@pjotrg Ja en? Er zullen genoeg mensen zijn die een dier daarom juist maar laten liggen ipv hulp in te roepen.
Nee, maar je kunt ook zelf een dier uit zijn lijden verlossen of iemand vragen die dat kan.
Uiteraard alleen bij kleinere dieren. Ik reed een keer op een landweggetje. De auto voor me reed een fazant aan. Ze wilden er mee naar de dierenarts, maar het dier was al ver heen. Ik heb 'm uit zijn lijden verlost (en meegenomen om de restjes op te eten).
Klinkt hard, maar het was voor het dier òp dat moment het beste....
Loretta schreef:Evamarie schreef:Ik weet het verhaal weer. Die persoon bracht een zwerfkat naar het asiel en kon afstandskosten gaan betalen. Je moet dus bellen en hun laten komen, dan heb je die kosten niet.
Dan ging ik weg bij het asiel en liet de kat gewoon daar op straat achter.
Loretta schreef:Evamarie schreef:Ik weet het verhaal weer. Die persoon bracht een zwerfkat naar het asiel en kon afstandskosten gaan betalen. Je moet dus bellen en hun laten komen, dan heb je die kosten niet.
Loretta schreef:Marjo schreef:
Is dat dan een reden om dierenmishandeling toe te passen?
Maar ben je dan zo naief om te denken dat het niet meer voorkomt?
Het gebeurt wel meer buiten het zicht. Misschien is dat voor veel mensen dan wel weer fijn.
Evamarie schreef:Ik weet het verhaal weer. Die persoon bracht een zwerfkat naar het asiel en kon afstandskosten gaan betalen. Je moet dus bellen en hun laten komen, dan heb je die kosten niet.