Cayenne schreef:Vinden jullie dat de haarloze katten/honden/cavia's etc ook onder het verbod moeten gelden?
Hier ga ik als honden naaktloper houder (2 verschillende rassen) en ruim 17 jaar trimster natuurlijk op inhaken.
Ik vind niet dat haarloos gelijk verboden moet worden omdat ze haar missen en waarom ik dat vind is omdat 3 van mijn 4 naaktlopers gezonder zijn dan de gemiddelde andere hond die ik voorbij zie komen in de trimsalon.
Zowel als ‘vacht’ verzorging als algehele gestel en dan doel ik op artrose in menig klein hondje door scheve poten,oorproblemen,hernia’s ect.
3 van de 4 naakte hadden een volledig gebit waarvan er 1 door de jaren heen steeds minder kreeg maar dat is een kwestie van ouderdom.
1 is wel echt een kneusje kwa gezondheid maar die pech kan je altijd treffen bij elk ras.
Haar kan bij honden ook echt nadelig zijn in bepaalde gevallen maar ook die worden niet verboden toch.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar de medische klachten die een bepaald ras geeft en de fokkers daarvan en daarop gaan inspelen maar het lijkt me een lastig pakket.
Ik vind het zeker goed dat ze kritischer gaan kijken maar ik vermoed dat het een enorm grijs gebied zal zijn want wat er veel aangeven wordt waar ligt de grens?!