viphorse schreef:Ze zijn echt zo leuk !
Vraagje ik lees dat ze best vochtig moeten zitten hoe doe je dat ?
Neee niet te vochtig hoor, het moet geen paludarium zijn.

Ik spray de verblijven (bodem/zijkantje) afhankelijk van de luchtvochtigheid 1 tot een paar keer per dag/per paar dagen met een planten spray. Afgelopen zomer hoefde ik amper te sprayen. De spinnen zelf mogen niet nat worden, ze halen hun vocht uit het eten (en als ze echt gedehydrateerd zijn kunnen ze uit een druppel drinken, maar dat heb ik ze echt nog nooit zien doen).
Eigenlijk zijn dit hele onderhoudsarme dieren. Aan het begin eten ze wel 'veel', maar Lucy hoefde we een gegeven moment echt een paar maanden (!) niks te geven. Mijn man had haar toen veel te veel gegeven en als ze dan heel dik zijn en vallen, kunnen ze uit elkaar spatten..

Mars schreef:Wat een schattige spinnetjes heb je!
Sinds een paar weken hebben wij ook een eerste springspin (Willow), we zijn dus nog veel aan het leren al doende. Ik volg graag het topic mee! Mijn man is gek op macro fotografie en omdat Willow zich goed laat hanteren en lief model zit worden het schattige plaatjes.
Maar ik vind haar gedrag ook heel leuk, zo wakker en slim! Ook hoe ze haar prooi volgt en toeslaat, gaaf om te zien op zo'n kleine schaal
Jaaa leuk he! Ik vind dat zwaaien ook zo leuk. En als ze een beetje uit een schulp zijn gekomen ook best brutaal zijn en overal heen springen.

Ik wil zelf ook heel graag weer een macro camera. Eventjes voor sparen.