Hond heeft gat gebeten in andere hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: Hond heeft gat gebeten in andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:38

Kijk bv even bij de voorwaarden van Ohra, https://www.ohra.nl/huisdierenverzekeri ... d-huisdier

"In sommige gebieden mag jouw hond heerlijk los rennen en ravotten. Niet elke hondenbezitter laat zijn dier loslopen. Mocht er vanuit speelsheid of enthousiasme een kleine ruzie ontstaan tussen honden, dan is de eigenaar van de loslopende hond aansprakelijk als de andere hond is aangelijnd. Dit is het risico van de hondenbezitter. Zijn beide honden aangelijnd of loslopend? Dan zijn beiden aansprakelijk voor het gedrag van de eigen hond."

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:39

Petpa schreef:
noox schreef:
Maar in principe dekt je aansprakelijkheidsverzekering gewoon toch?

Nee dat is niet vanzelfsprekend.
De doodle was niet aangelijnd en de hond van TS wel.
De eigenaar van een hond die los loopt is altijd aansprakelijk.
In dit geval hangt het van de welwillendheid van de verzekeraar af.

Ik persoonlijk vind dat de lijn van de hond van ts veel te lang was.Een dergelijke hond moet je kort aangelijnd houden.Maar goed, toen wist ts nog niet dat haar hond zou kunnen bijten.Nu weet ze dat wel en ze heeft nu ook diverse maatregelen genomen.Heel goed en hopenlijk gebeurt zoiets niet weer!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:46

Petpa schreef:
Kijk bv even bij de voorwaarden van Ohra, https://www.ohra.nl/huisdierenverzekeri ... d-huisdier

"In sommige gebieden mag jouw hond heerlijk los rennen en ravotten. Niet elke hondenbezitter laat zijn dier loslopen. Mocht er vanuit speelsheid of enthousiasme een kleine ruzie ontstaan tussen honden, dan is de eigenaar van de loslopende hond aansprakelijk als de andere hond is aangelijnd. Dit is het risico van de hondenbezitter. Zijn beide honden aangelijnd of loslopend? Dan zijn beiden aansprakelijk voor het gedrag van de eigen hond."

Lees even de wet anders. De eigenaar van het dier dat schade maakt is aansprakelijk. Zelfs als de verzekering het niet vergoed. Dan heb je alsnog kans dat je het gewoon uit eigen zak moet betalen want een verzekering bepaalt dat niet. Die bepaalt alleen of zij betalen of niet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:47

MyWishMax schreef:
Petpa schreef:

Lees even de wet anders. De eigenaar van het dier dat schade maakt is aansprakelijk. Zelfs als de verzekering het niet vergoed. Dan heb je alsnog kans dat je het gewoon uit eigen zak moet betalen want een verzekering bepaalt dat niet. Die bepaalt alleen of zij betalen of niet.

Misschien moet je zelf de wet even lezen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:19

Ik heb niet helemaal alles weer bij gelezen, sorry als ik iets dubbel benoem.

Maar kan een verzekering niet moeilijk gaan doen omdat de doodle eigenaar zo lang heeft gewacht?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:35

Lijkt me niet hoor. Onze hond is een keer door een kat in het oog gekrabt. Wel dezelfde avond naar de spoed dierenarts geweest. Echter oogproblemen bleven bestaan gedurende langere tijd. Paar keer naar da geweest, verwijzing dierenoogarts. Die haalt er haast een jaar later de nagel van de kat eruit. We hebben alle gemaakte dierenartskosten toen met terugwerkende kracht kunnen declareren bij de wa verzekering van de eigenaar van de kat. Dus maakt denk ik echt niet uit wanneer de eigenaar besluit naar de da te gaan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:07

Petpa schreef:
Misschien moet je zelf de wet even lezen

https://www.hondenjurist.nl/aansprakeli ... dent-hond/ eerste google resultaat zegt weer wat anders dan de site van ORHA.
Maar hoe dan ook als een verzekering het op het spits wil drijven dan zal de rechter toch gewoon moeten bepalen wie er aansprakelijk was, niet de 'welwillendheid' van een verzekeraar?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:10

madeliefw schreef:
Lijkt me niet hoor. Onze hond is een keer door een kat in het oog gekrabt. Wel dezelfde avond naar de spoed dierenarts geweest. Echter oogproblemen bleven bestaan gedurende langere tijd. Paar keer naar da geweest, verwijzing dierenoogarts. Die haalt er haast een jaar later de nagel van de kat eruit. We hebben alle gemaakte dierenartskosten toen met terugwerkende kracht kunnen declareren bij de wa verzekering van de eigenaar van de kat. Dus maakt denk ik echt niet uit wanneer de eigenaar besluit naar de da te gaan.

Dan ben je wel zo snel mogelijk gegaan alleen was toen niet opgelost dus sleept het voort.. en als ik je verhaal zo lees vaak contact met da gehad

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 07:37

Wij hebben tot nu toe geen reactie van de verzekering gehad. Zal wel druk zijn ofzo.
We hebben in ieder geval de rekeningen gelijk betaald, tenslotte is het allemaal al vervelend genoeg.
Helaas wel een 2e rekening ontvangen omdat de ab kuur verlengd moest worden, maar dat was te verwachten natuurlijk.
Hopelijk blijft het hierbij. Mowgli gaat binnenkort onder het mes om slechte tanden te laten verwijderen.
Daarna wordt hij nagekeken door een osteopaat.
Hij pakt de training goed op. En is nog steeds de lieve knuffelkont.
Van de week heeft mijn teef hem terecht gewezen, dan haalt hij het echt niet in zijn hoofd om iets terug te doen. Hij reageert gewoon heel correct op honden taal.
Wel is hij heel subtiel in zijn signalen heb ik gemerkt. Mijn eigen honden kunnen hem prima lezen, ik heb hier hulp bij gehad van de gt.
Dus hij laat het wel zien dat hij gespannen is/iets niet wil, maar hij is niet zo duidelijk als mijn andere honden /mijn vorige honden.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:19

Maar waarom betalen jullie de rekening dan? Dat is toch gewoon verzekeringswerk?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:23

ik vind het netjes dat je betaald. En de 2e rekening vind ik eigenlijk beetje dat het de eigen schuld is van de eigenaar die is natuurlijk wel wat nalatig geweest om niet gelijk naar de Da te gaan. Maar goed ik had dan ook wel netjes betaald hoor.

Ik vind het super hoe jij alles oplost. Hopelijk worden de rekeningen gewoon vergoed door je verzekering

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 10:57

BiBiQ schreef:
Maar waarom betalen jullie de rekening dan? Dat is toch gewoon verzekeringswerk?

We zijn sowieso aansprakelijk, of de verzekering het nu uitkeert of niet.
Als ik in die situatie had gezeten, had ik het ook fijn gevonden als het snel afgehandeld wordt. Het is allemaal al vervelend genoeg.

plutolover schreef:
ik vind het netjes dat je betaald. En de 2e rekening vind ik eigenlijk beetje dat het de eigen schuld is van de eigenaar die is natuurlijk wel wat nalatig geweest om niet gelijk naar de Da te gaan. Maar goed ik had dan ook wel netjes betaald hoor.

Ik vind het super hoe jij alles oplost. Hopelijk worden de rekeningen gewoon vergoed door je verzekering

Dat van die 2e rekening vind ik eigenlijk ook wel een beetje. Maar aan de andere kant zijn honden beten erg vieze beten en ontsteken ze vaak. Dus ik heb ook weinig zin om daar moeilijk over te doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:05

Het kan natuurlijk ook zijn dat de eigenaar de ernst van de wonden verkeerd heeft ingeschat. Het is nu ook niet iedere dag dat je hond gebeten wordt, dus misschien dacht ze of hoopte ze dat het wel meeviel. Om dan meteen over schuld of nalatigheid te spreken, niet zo netjes en ik ben blij, TS, dat je je daar toch gewoon boven kan zetten (ongeacht je eigen mening) en de rekening betaald hebt. +:)+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:08

snap ik hoor, ik had ook gewoon keurig betaald.

En dat kan zeker met bijtwonden dat de ernst er niet van in wordt gezien, vooral met zo vacht.. Maar ik dacht dat ts ook had geadviseerd om gelijk naar de da te gaan.

Maar goed het is voor beide vervelend genoeg.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:19

Hier juist een keer andersom. Bullterrier deed een serieuze poging mijn hond tot gatenkaas te maken, gelukkig leek het mee te vallen, want mijn hond is geen klein schoothondje. Maar ik heb direct de dierenarts gebeld dat ik er NU aan kwam. Eigenaar van de aanvallende hond vond het wat overdreven, maar ik weet dat schade óók onderhuids kan zijn en niet direct zichtbaar hoeft te zijn. Gelukkig bleek het bij de dierenarts inderdaad om wat kleine oppervlakkige wondjes te gaan. Mijn hond had geluk gehad.

Maar de rekening, spoed en na sluitingstijd, is mooi naar de eigenaar van de aanvaller gegaan.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:52

TinkerTreas schreef:
BiBiQ schreef:

We zijn sowieso aansprakelijk, of de verzekering het nu uitkeert of niet.
Als ik in die situatie had gezeten, had ik het ook fijn gevonden als het snel afgehandeld wordt. Het is allemaal al vervelend genoeg.

plutolover schreef:

Dat van die 2e rekening vind ik eigenlijk ook wel een beetje. Maar aan de andere kant zijn honden beten erg vieze beten en ontsteken ze vaak. Dus ik heb ook weinig zin om daar moeilijk over te doen.

Ik ben zelf ook ooit gebeten door een hond en mijn kuur moest ook verlengd worden, ondanks dat ik direct naar de huisarts ben gegaan. Hondenbeten zijn gewoon vieze wonden. Hebben vaak verlenging nodig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:45

Net als een krab van een kat, dat kan ook zo lelijk lang duren. Je weet niet of het gewoon door de beet komt of door het langere wachten, beide kan, waarbij optie 1 echt wel vaak voorkomt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 08:23

Vanmorgen vroeg zijn we weer voor het eerst naar strand geweest. Om 6 uur weg gegaan, zodat het nog rustig was op strand (en voor het warme weer was het ook wel lekker natuurlijk).
Ik vond het toch wel erg spannend merkte ik.

Mijn man was erbij, dus die had de andere 2 honden. En ik kon me helemaal op Mowgli focussen.
We zijn nu de andere kant op gegaan op strand. En even naar ons "eigen" plekje gelopen op strand, wat we huren. Daar even gezeten en wat gedronken. Honden water gegeven in een speelgoed emmertje van de kinderen :D

We merkten dat het de terugweg al wat drukker was met honden. Dus we zijn boven langs terug gelopen (ploeteren door het mulle zand).
Maar het is allemaal goed gegaan. Op de oprit van strand af kwamen we iemand met een loslopende hond tegen, maar die hond liep netjes naast zijn baas en geen reactie van Mo.
Afbeelding
Afbeelding
Boven op ons plekje mocht de muilkorf even af
Afbeelding

En op de terugweg ging mijn man nog even de ah in. Dus de hondjes zaten vol spanning te wachten of hij nog wel terug kwam _O- :D
Afbeelding

Zaten we even op ons plekje op strand, zien we een man in zijn blote kont langslopen met zijn hond. Ik wilde Buus al roepen:"verse worst!!!" :D

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:00

Hahaha, even off topic, maar wat een heerlijk koppie heeft die kleine in de fietskar <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 09:50

criollo_yess schreef:
Hahaha, even off topic, maar wat een heerlijk koppie heeft die kleine in de fietskar <3

Ja, die hond is echt geniaal :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:21

criollo_yess schreef:

Precies,dat wou ik ook al zeggen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:22

Leuke foto's, TS. En inderdaad, dat kopje :') <3

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:24

Wat fijn TS!
Doet hij het goed met de muilkorf?
Zal wel een stuk relaxter zijn voor je.
Je hebt wel een ontzettend leuk trio zeg, leuke foto in de fietskar <3

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:31

Fijn dat het goed ging!

Heb je een foto van die linker pretbek in de fietskar? _/-\o_ dat brengt toch spontaan een glimlach op je gezicht :')

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:01

Ha ha inderdaad, dat kleintje! Wat is dat voor een hondje?
Fijn dat het goed ging