Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:@Viola, dat is wel heel naar en ik snap je angst. Maar ik zou het met je dierenarts bespreken en vooral je angst ook goed uitspreken. Onze hondjes zijn iets kort snuitig. Echt minimaal, zijn nooit benauwd etc, maar toch......Ik heb dat wel echt goed besproken voor de narcose beide keren.
superpony schreef:Maar ook als je iets geeft van binnenuit, help je of grijp je in.
Mijn teefje was net 6 maanden geweest dat ze loops werd. In het begin valt het niet direct op, maar had toch niet zo kunnen zijn dat ze dan al gedekt had moeten worden om de problemen te voorkomen, die ze heeft gekregen?
BeFunny schreef:Hier doen we ook niks giftigs tegen vlooien erin. Of teken.
.wel iets wat ik zelf maak van oliën en als er dan toch teken zijn dan verwijder ik ze snel. Wel controle ook dus. Hier voeren we rauw en geven we ook wat ondersteunende middeltjes.
_xManadisx_ schreef:BeFunny schreef:Hier doen we ook niks giftigs tegen vlooien erin. Of teken.
.wel iets wat ik zelf maak van oliën en als er dan toch teken zijn dan verwijder ik ze snel. Wel controle ook dus. Hier voeren we rauw en geven we ook wat ondersteunende middeltjes.
Ik geef ook niets giftigs voor de hond tegen vlooien en teken. De dierenarts geregistreerde middelen zijn namelijk niet giftig. Mijn hond krijgt Nexgard. Zonder Nexgard zit hij helemaal onder.
_xManadisx_ schreef:Ik schrik er ook best van, hier al best veel mensen die het hebben gehad. Wij hebben het ook heel sporadisch, soms gebeurd het en weet je niet waarom. Ik heb het zelf bij 1 hond gehad. Laparoscopisch gesteriliseerd, ik was bezig met hechten, hond hele narcose stabiel geweest en ineens zakte de pols weg. Gelijk opgevallen en gehandeld maar heeft niet mogen baten. Wij bieden dan altijd sectie door het lab op onze kosten aan. Nog nooit een aanwijsbare reden kunnen vinden.
Je kunt het nog zo goed doen, het kan altijd gebeuren. Wij kijken altijd de patiënten nog een keer helemaal na voor ze onder narcose gaan (ookal zijn ze de dag ervoor nog geweest) en bij twijfel gaan ze niet onder narcose voor er overleg met de eigenaar is geweest.
BeFunny schreef:Ik ben trouwens nog wel opzoek naar iets goeds ondersteunends voor Saartje.
Zij wordt nooit echt schijnzwanger. Maar tijdens haar loopsheid heeft ze wel last van hormonale ongemakken en ze wordt ook dikker serieus dikker. en als die baarmoeder ondersteund kan worden en goed gereinigd wordt dan zal dat vast een stuk minder zijn.
Dus tips daarin zijn altijd welkom ook een naam van een holist "wij zijn bekend met Den hoek"
BeFunny schreef:Die edelstenen gaat het niet worden![]()
Puur utero en Schijndracht was ik tegengekomen maar de Utero wordt volgens mij vooral na de zwangerschap gegeven.
Ik kwam er iig niet uit.
framboos blad tabletten ga ik eens opzoeken.
Daarom dat ik dacht misschien toch eens langs den Hoek.
kiwiwitje schreef:BeFunny schreef:Die edelstenen gaat het niet worden![]()
Puur utero en Schijndracht was ik tegengekomen maar de Utero wordt volgens mij vooral na de zwangerschap gegeven.
Ik kwam er iig niet uit.
framboos blad tabletten ga ik eens opzoeken.
Daarom dat ik dacht misschien toch eens langs den Hoek.
Nee hoor utero is na loopsheid, vuilen en dracht.![]()
Je kan naar den hoek. Maar er zijn er nog meer. Bijv sabrina van loon of je hond gezond.
kiwiwitje schreef:BeFunny schreef:Ik ben trouwens nog wel opzoek naar iets goeds ondersteunends voor Saartje.
Zij wordt nooit echt schijnzwanger. Maar tijdens haar loopsheid heeft ze wel last van hormonale ongemakken en ze wordt ook dikker serieus dikker. en als die baarmoeder ondersteund kan worden en goed gereinigd wordt dan zal dat vast een stuk minder zijn.
Dus tips daarin zijn altijd welkom ook een naam van een holist "wij zijn bekend met Den hoek"
Voor der baarmoeder en evt schijndracht; framboosblad (tabletten), puur utero, puur schijndracht.
Evt kan ook monnikspeper helpen bij de cyclus en er zijn zelfs edelstenen die kunnen helpen.
Ik ben er eigenlijk totaal niet van. Maar een van de meiden sloopt normaal tijdens de loopsheid. Wel alleen eigen spul. Speelgoed enzo. En mega kauwbehoefte. Tot ik met opruimen een agaat tegen kwam(die ik alleen mooi vond omdat ie roze was) dus die om op te laden in de vensterbank gezet. En spontaan lag ze steeds naast de agaat. Niet gesloopt en geen mega kauwbehoefte.
Maarja dat kan ook toeval zijn.. agaat werkt wel op de baarmoeder zeggen ze.