Wat doen met hond van overleden moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:39

Dat dus, wij hebben een paar maanden geleden een pup willen adopteren uit het asiel. We kenden de ouders van de pup omdat die honden in beslag genomen waren. Dit waren mechelse herders uit werklijnen (gefokt voor de ringsport.) en een lijn die bekent stond om het feit dat ze behoorlijk pittig waren. Iets wat wij wisten.
De eisen? :+
-Grote tuin (duh)
-elke dag wandelen met de hond (oke so far so good)
-Liever geen kinderen (als je ze van pup af kan hebben is dat opvoeding maar oké, ook geen groot issue)
En dan komt ie:
De honden, gefokt voor de ringsport, mochten dus niet ingezet worden in de sport. :+
Toen ik vroeg wat ze dan voor ogen hadden met die dieren was een baas die gewoon met ze op de bank wilden zitten en elke dag een wandelingetje wilde gaan maken. :j

Wij hebben nu een ringsport mechel die vrij rustig is en ik wens je veel succes met dat scenario met een hond met zoveel werkdrift. :+ Dat is met die bewuste lijn echt een recipe for disaster.

Onder de in beslag genomen honden zat ook een reu met een erg moeilijk karakter. De eigenaar had oorspronkelijk de honden over gelaten aan een vriend en trainer maar door omstandigheden hadden ze weinig boodschap aan wat de eigenaar wilde. De reu in kwestie was bijterig. Maar zowel hij als trainer konden er perfect mee om. Trainer neemt contact op met het opvangcentrum. Geeft aan dat hij de hond kent, dat hij weet hoe hij is en dat hij dáár onder hun toe zicht zoveel wil komen tonen dat hij met de hond om te kunnen als zij willen als ze hem maar niet in slapen (want naast dat het sneu is, is het een bizar goede sporthond.). Het antwoord was gewoon dat het dier vals was en ingeslapen zou worden. Dier zat toen al twee weken in een ren zonder beweging want ze konden hem er zelf niet uit halen. :x Dat is kennelijk een betere levensomstandigheid dan iemand laten komen bewijzen dat de hond naar hem niets doet die diploma's en resultaten kan neer leggen dat hij al ruim 30 jaar met mechelaars traint (sport, security enz)

Echt, asiels... Ik weet niet wat er nu uiteindelijk gebeurt is met die hond. Moet het eigenlijk eens aan mijn man vragen. Maar ik was zo boos om die situatie. :\
MyWishMax schreef:
Gecondoleerd TS! Hopelijk zijn die mensen geschikt

Ik was dan weer te jong toen ik heel wat jaren geleden naar diverse honden informeerde. Net samen gaan wonen op een appartement, maar heel veel thuis waardoor hond maximaal 3 uur alleennzou zijn 1 keer per week. Ervaring met honden, want beide ermee opgegroeid. Maar niet in aanmerking komen voor de herders, want te jong. Er werd niet eens naar ervaring gevraagd of of er een lift was. Bizarre was dat de fokkers, vab werklijnen, helemaal geen moeite met ons hadden. Asiel was vele malen strenger. Ik haal dus liever geen hond meer uit asiel, contract bevalt me niet en hele aparte manier van filteren van kandidaten. En dan wilde ik nog de moeilijkere honden.

Uiteindelijk bij een asiel in België wel mogen komen kijken. Die zijn bijna een jaar later onaangekondigd aan de deur geweest, maar wij waren niet thuis. Ze hadden 1,5 uur gereden, maar wij waren aan het verhuizen en in nieuwe huis met hond. Was maar 5 minuten verder maar kwamen daar niet eens heen. Daarna nooit meer iets gehoord, zelfs niet op mail met update.

Officieel had ik niet eens mogen sporten met haar.