Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peperkroket schreef:@Anna79 ik kreeg juist van heel veel kanten de tip: laat je pup zo snel mogelijk los! Ik heb een markiesje en heb hem in het bos vanaf het begin alleen maar los. Tot nu toe luistert hij heel erg goed (maargoed, de puberteit komt eraan.) Hij houdt mij supergoed in de gaten en komt heel snel als ik hem roep, ook als hij met andere hondjes bezig is.
Edit; de laatste tijd gaat hij wel graag achter vogels aan, dus langs een fietspad oid ben ik voorzichtiger.
Anna79 schreef:Skippy, ze zijn er nog meer dan genoeg hoorik denk zelfs dat poedels zonder jachtinstinct dunner gezaaid zijn... Ik doe speuren met die van mij en daar is ze bloed fanatiek mee en ze heeft ook echt talent! Nu ook met detectie bezig. Er zit zeker veel werklust in en daar moet ik ook echt iets mee doen anders wordt ze vervelend
Skippy01 schreef:Anna79 schreef:Skippy, ze zijn er nog meer dan genoeg hoorik denk zelfs dat poedels zonder jachtinstinct dunner gezaaid zijn... Ik doe speuren met die van mij en daar is ze bloed fanatiek mee en ze heeft ook echt talent! Nu ook met detectie bezig. Er zit zeker veel werklust in en daar moet ik ook echt iets mee doen anders wordt ze vervelend
Geloof ik direct, dat ze er nog genoeg zijn!Aantal Amerikaanse pagina's zie je ze ook nog echt in de jacht op watervogels. Super gaaf. (Ik ben echt dol op jachthonden, valt het op
)
Ik zie ze meestal vooral keurig geknipt naast een baasje door het dorp wandelen, en als ik sommige van die baasjes dan zie, doe ik de aanname dat die honden nóóit vies mogen worden
sterregoud schreef:@Gaabje, ik ken toch meerdere kooikerhondjes die te fel zijn, zowel naar mensen als naar honden. Als je toch een kooikertje overweegt, zou ik zeker willen weten dat beide ouders wel sociaal zijn.
Dan kunnen het wel leuke hondjes zijn.
Succes met jullie zoektocht!
DiantaM schreef:Leuk om je update te lezen. En aangezien je geïnteresseerd bent in poolhonden, waarom staat de Finse lappenhond niet meer op je lijstje?
Gaabje schreef:DiantaM schreef:Leuk om je update te lezen. En aangezien je geïnteresseerd bent in poolhonden, waarom staat de Finse lappenhond niet meer op je lijstje?
Mijn vriend vindt de finse lap toch net wat te groot en zwaar. In vergelijking met de finse spits en de ijslandse hond wordt die toch nog wel zo’n 5 a 10 kilo zwaarder en meer richting de 50 cm. Ikzelf vind het nog wel een optie, maar voorlopig wil m’n vriend nog geen concessies doen aan de grootte.
Gaabje schreef:Anna79 schreef:Wat leuk Gaabje! Ik weet niet waar je woont maar als je kennis wilt maken met een poedel ben je hier welkom!
[ [url=m/E2erFA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een leuk aanbod! We wonen in Nijmegen.