Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:01

Ik hoef bij mijn kat alleen maar te zeggen: Pak hem!! en hij gaat met een dikke staart staan blazen tegen de ruit (ik roep dat vaak als er een andere kat in de tuin is). Nu is het zelfs zo erg dat als ik zeg: Pak hem! Hij meteen gaat blazen en een dikke staart krijgt, ookal is er geen andere kat :')

Oh en als mijn broertje gaat koken krijgt hij vaak wat kipfilet, dus standaard dat wanneer we ritselen met iets uit de koelkast staat hij te bleren om eten. Oh en hij is dol op naturel chips, als hij dat alleen al ruikt komt hij het nog net niet uit je handen jatten.

Oh en hij is heel vocaal en irritant wanneer ik online les heb. Dus had ik bedacht: ik doe mijn elektrische deken aan op mijn bed, dan is ie stil. Dus nu gaat ie elke keer express zitten klooien zodat ik die deken aandoe, dan kan hij slapen :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:39

luxx schreef:
Denk dat je er bij veel van deze dingen ook bij kunt afvragen 'wat heeft het dier zijn baasje geleerd?'

:j :') Zeker als het om katten gaat.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:05

Gesprekken met mijn teckel :j

Als ik hap naar haar. Dan hapt ze terug. En dat word steeds feller. Ik hap en zij hapt terug is echt zo grappig _O- en als ik stop dan stopt ze ook. Maar heel vaak dus ook met bepaalde geluiden er bij xd

Maar dat kan dus echt wel van ver dat ze t doet. Meteen van pup af aan deed ze t en zijn t blijven doen
Afbeelding

xGoldenHero

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:29

Onze hond mag de bak lasagne leeg likken als wij hebben gegeten. Alleen soms vergeet ik dat en lig ik op de bank en gaat hij voor de tv zitten en me aankijken.

Als ik mijn dochter naar de peuterspeelzaal heb gebracht en weer thuis kom, staat mijn hond al bij de kelderkast want daar ligt zijn riem. Maar soms moet ik eerst iets anders doen en moet hij een half uur langer wachten. Dat wordt niet gewaardeerd :+

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:43

ik heb liquidsnacks voor mijn kat en hij kreeg ze alleen op mijn kamer. dus hij is nu ineens heel veel op mijn kamer en als hij maar iets hoort kraken aan plastic dan staat hij naast me. en hij miauwt niet ( alleen als hij heeeel nodig naar buiten moet ) hij zegt alleen: prrrrr ( niet spinnen, echt prrr ). en kopjes geven.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:05

luxx schreef:
Denk dat je er bij veel van deze dingen ook bij kunt afvragen 'wat heeft het dier zijn baasje geleerd?'

Nou ik heb meer geleerd dan mijn paard inderdaad :+ wat kan die bazig zijn. Voorbeelden -
Baas het hooinet is leeg. Deze pluk was niet lekker dus die heb ik aan de buurman gegeven.

Deze luzerne prikt! Je moet er water bij doen met dit bakje, alsjeblieft.

Geef je voer uit die bak? Bleh, ik wil uit de andere.

Je gaf net voer in een voerbal, rare hobby. Ik heb hem maar even leeggegooid en daarna de stal uit gewerkt, maar vraag me af of je wel helemaal goed bij je hoofd bent?

De automatische drinkbak is kapot. Ik vind mijn speciekuip stom (smijt hem leeg en daarna de stal uit). Oh zet je hem terug? Dan poep ik er wel in.. Ik ben erg teleurgesteld vrouwtje. Automatische drinkbak is trouwens nog steeds stuk baas.

Ik heb pijn en wel daaaar. Kijk nou, hallo? Hallo! Daaaar!!

Enzovoorts :+

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:16

Ik heb mijn hond onbedoeld aangeleerd te herkennen wanneer we eten laten bezorgen :')

Normale avond-routine is:
Wandelen - Hondje krijgt eten - Baasjes gaan koken.

Nu viel het me de afgelopen tijd op dat hij superrrrr waaks is als we eten laten bezorgen.

Want dan is het:
Wandelen - Hondje krijgt eten - Baasjes gaan niet koken - Deurbel gaat - Baasjes gaan eten.

Dus als wij niet koken dan wordt hij super alert op alle auto's die in de straat stoppen of scooters die voorbij komen. Want dan kan de deurbel zometeen gaan en dan moeten we blaffen, natuurlijk...

Erop terugkijkend, ja, dit hebben we hem dan toch wel onbewust aangeleerd :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat ie in lege dozen mag zitten.
Gevolg: meneer claimt al m’n pakketjes _O- .

En het andere konijn eet ze alleen op

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:05

Dat ze een snoepje krijgen als ik van de wc af kom _O- paar keer onbedoeld gedaan en daarna zijn ze het nooit vergeten.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:13

Halthouden (naast en op het paard).
Wij werken met een clicker.
"klik" betekent beloning. Ongewenste bijwerking is dat paardlief vol in de ankers gaat na die klik, om zijn beloning in ontvangst te nemen.
Ach, we vinden het wel handig voor als er ooit echt een noodstop nodig is :+

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:16

Fireheart schreef:
Dat ze een snoepje krijgen als ik van de wc af kom _O- paar keer onbedoeld gedaan en daarna zijn ze het nooit vergeten.

_O-

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:37

Mijn parkiet kan praten en blijkbaar heb ik toch een paar keer niet goed genoeg op mijn woorden gelet.. laatst zij hij Muts! en ik hoorde hem ook al eens Dikzak! roepen.. Probeer dat nu echt te negeren zodat hij het niet meer zegt. Verder kan hij heel mooi ons niezen en hoesten nadoen...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:07

Wij hebbeb een versierseltje met belletjes op de wc hangen. Heb ik een paar keer tegenaan getikt in bijzijn van de katten en sindsdien gaan ze heeeeeel graag mee naar de wc _O-

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:18

Mijn katten weten heel goed dat laptop dicht betekend dat ik naar bed ga en ze eten krijgen, maar wel alleen als ik hem s'avonds dicht doe :o s'middags slapen ze door terwijl s'avonds meteen naar de keuken gerend wordt

En mijn oudste kat heeft mijn gedrag gekopieerd := ik deed altijd een knikje met mn hoofd en een hand gebaar als ik zei "kom dan". Was heel apart om haar vervolgens het naar mij te zien gebruiken _O- als ze wilt spelen of wilt dat ik naar haar toe kom, gooit ze nu haar poot over haar hoofd en maakt een raar sprongetje wat samengenomen echt heel erg op mijn knikje met handbeweging lijkt O:)

En verder de al genoemde standaard dingen met voedsel :o de jongste is stapelgek op gekookt ei. Dus als ze de schil hoort breken rent ze meteen naar je toe. Maakt niet uit waar ze is. Hier krijgen ze altijd de vetrandjes van de ham, dus bij ham pakken (alleen de ham, bij de andere vleeswaren is er geen reactie) beginnen ze gelijk te bleren _O- en tot slot heeft de oudste het eetmauwtje van de jongste leren kennen. Zodra zij roept komt de ander meteen hard aangerend

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:24

Wij hebben onze hond per ongeluk aangeleerd dat als we de naam van de kat zetten, ze de kat moet 'corrigeren'. Dus als de kat bijvoorbeeld op de tafel zit (wat ze mag) en je zegt haar naam, loopt de hond naar de tafel en duwt de kat met haar neus opzij. Zo van: 'Dat mag niet, dus ga er af.' :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:53

Onze katten reageren op het piepje van de keukenweegschaal omdat we daar het eten tijdens dieet van de dikke mee afwogen... nu denken ze steeds eten te krijgen zodra ik dat ding pak of perongeluk aanraak als ik iets uit de la pak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:27

Annenas schreef:
Onze katten reageren op het piepje van de keukenweegschaal omdat we daar het eten tijdens dieet van de dikke mee afwogen... nu denken ze steeds eten te krijgen zodra ik dat ding pak of perongeluk aanraak als ik iets uit de la pak :')

Hahahahahaha dit vind ik echt de grappigste tot nu toe

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:17

Dit is vast voor meer honden baasjes herkenbaar maar s,avonds als mijn hond vind dat het tijd is voor wat lekkers, weet ie dat ie eerst uit moet, hij meld zich dan voor z'n laatste plasrondje, vaak hoeft ie eigenlijk helemaal niet te plassen maar faked het dan, poot omhoog, komt niets soms zeggen we paar x plasje doen en faked hij het nog een paar x om en dan op een drafje naar huis te gaan voor z'n koekje.
En als het in de namiddag/avond tijd is voor zn avond maal en wij zitten voor de tv, gaat ie eerst op een afstand heel indringend naar ons staan kijken, loopt tussendoor wat naar z'n voerbak en weer naar ons.....en als hij dan niet de aandacht krijgt gaat ie vol voor de tv zitten en zitten wij tegen een dikke rottweiler kop aan te kijken, uiteraard kiezen we eieren voor ons geld en krijgt ie z'n eten.
Ja ja.....onze hond heeft ons goed afgericht ...

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:39

Mijn ratten hebben mijn partner en ik aangeleerd (ja je leest goed, de ratten hebben.dit ons aangeleerd) zodra ze beginnen te knagen aan hun kooi dan krijgen ze wat lekkers.
Het is een bepaalde tijd waarbij ik altijd lekkers geef omdat ik.op bed ga.
Nu ik ietsjes later op bed ga, gaan ze alsnog knagen aan hun kooi. Ze zullen ook niet stoppen totdat ze wat hebben xD

Mijn toen verzorgpony en eigen paard had ik beide morgens eten gegeven, standaard was dat ik hun twee een kus gaf op hun neus.
Een keer dat ik dat niet deed kwam mijn verzorgpony toch een kus halen en drukte haar snuit tegen mijn gezicht.
Mijn paard deed hetzelfde toen ik mijn pony vroeg om een kus, ze kwam toen ook bij me om een kus te geven.
Was voor mijn paard de laatste fotoshoot voor haar inslapen, met een heel bijzonder moment

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:20

Een van onze katten heb ik aangeleerd om eerst haar pootje uit te steken voordat ze een kruimeltje kaas of drupje yoghurt krijgt. Maar nu hengelt de naar alles wat ik in mijn handen heb, om te inspecteren of zij het misschien ook wel leuk of lekker vind

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:40

Mijn konijn loopt elke avond los en als we dan stoelen gaan verschuiven enzo - hij kruipt graag onder kastjes - word hij helemaal zenuwachtig. Dat is heel grappig om te zien. Oja, hij word ook zenuwachtig als mijn ouders weer beneden komen als ze mijn zusjes naar bed hebben gebracht.