17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:26

Van goed voer moet je veel minder voeren en worden ze geurloos.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:50

Geurloos? Dan ben ik erg benieuwd naar jouw voer!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:51

Geurloos is een erg groot woord ja haha. Maar ik moet zeggen, mn ene kat staat op volledig rauw, en die ruik je echt bijna niet :oo

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:55

Ja zelfs op royal canin. Met whiskas stinken ze echt allemaal. Of ander supermarktvoer.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:38

Whiskas geeft echt vieze stinkie poep!!!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:49

Ik voer onze katten barf en sindsdien ruik ik de bakken bijna niet meer. Alleen af en toe als ze er net vanaf komen. Overigens gebruik ik silica korrels, stinkt het minst is mijn ervaring. Alleen niet alle katten vinden het fijn omdat het vrij grove, scherpe en grote korrels kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:18

Dit weekend even kijken naar een andere zak korrels. Ik hoor veel dat die van de liddl ook goed zijn.

Hoelang zijn jullie katten alleen? Ik werk op dit moment 40 uur en ga 3x naar paard. Soms knaagt dit een beetje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:31

Pistasche schreef:
Ik vind de PeeWee bak geweldig, je verbruikt ook weinig houtkorrels... Het scheelt enorm veel tijd en dus ook geld (al zijn die houtkorrels überhaupt niet duur, ik pak gewoon eigen merk Welkoop). Niemand ruikt de kattenbak die hier binnenkomt.

Hier ook de peewee met 3 katten een dichte bak en een open bak en je ruikt t eigenlijk nooit. Ik maak niet eens iedere dag de bakken schoon.
We hebben overigens plospan korrels van de hornbach.
Maar whiskas kan wel een behoorlijk deel van de geur verklaren. Hier krijgen ze voornamelijk vers vlees en anders brok. We hebben nu een zak almo geloof ik. Maar meestal in ieder geval graanvrij :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:45

Mijn oude kat vind dat wel prima. Ik was normaal altijd ook zo veel weg. Nu werk ik thuis en ligt hij als ik aan het werk ben de hele dag op zolder te slapen. Rond 17.00 komt ie me vertellen dat de werkdag over is en wil hij even aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:29

Ja ik denk dat ik weer zorgen maak om niks.. :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 00:30

Het gaat wel maar de onze vindt het leuker als we er vaker zijn. Maar ze slapen gewoon rustig 16u per etmaal dus je kunt best veel van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:39

Ja Joery komt ook lekker bij mij zitten als ik er ben en volgt mij de hele tijd. Maar ik moet ook gewoon centjes verdienen. Ik ga op den duur wel op zoek naar 'n maatje, hij is nieuwsgierig naar de buurtkatten. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-20 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:44

Ik zou daar echt heel goed over nadenken. Zat hij vroeger met andere katten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:47

poes schreef:
Ik zou daar echt heel goed over nadenken. Zat hij vroeger met andere katten?

In het asiel wel. Van vroeger heb ik geen info. Het lijkt mij eerlijker naar hem als het klikt. Is hij niet zo alleen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:48

Ik zou het mijn oudje echt niet meer aandoen. En ik ben destijds wel met twee katten gestart. Zeker als ze binnen leven is het niet altijd beter met twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:55

Ik ben ook niet van plan om binnen nu en een week er één bij te nemen. Hij moet eerst goed wennen en helemaal op z'n gemak zijn. Maar dat hij zoveel alleen is vind ik ook geen prettig idee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:56

Nee dat snap ik. Maar ze kunnen er vaak heel goed tegen is mijn ervaring!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:56

nu tot 2x met 2 katten gestart en dan 1 overgehouden na overlijden. wat ik zag is dat de achtergebleven kat juist opleefde/meer relaxt was omdat die nu het rijk leen had. Zou het zelf dus niet doen.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:27

goed om te lezen dat het al beter gaat met veel dingen.
en na alles gelezen te hebben denk ik dat je kat door zijn leeftijd echt wel last kan hebben van artrose en / of wat pijntjes, maar als je eenmaal weet wat hij wel en niet kan hebben bij aanraken komt het wel goed. gezellig bij je liggen is ook fijn toch?

wat betreft kattenbakzand, ik heb biokat micro claccic.
ik heb 2 katten, broer en zus en sinds de eerste dag deze kattenbak vulling. klontert mooi en ruikt niet. ( alleen even als ze net gepoept hebben, maar lang niet altijd). is heel fijn van structuur dus zacht voor de pootjes. ik heb 2 kattenbakken, zonder deksel. ik maak de bakken 2 keer per dag schoon en strooi bij indien nodig. er ligt zeker 10 cm kattenbakzand in. kunnen ze alles goed verstoppen. :D

ik voer kvv of goed blikvoer (bijv. mac's) en 1 keer per dag brokjes van power of nature vanwege dat er veel vlees in zit en weinig koolhydraten. meestal ruik je niks als ze dan gepoept hebben, maar uiteraard wel eens wat.

een kat er bij kan heel leuk zijn, maar op deze leeftijd zou ik hem dat niet meer aandoen. hij slaapt waarschijnlijk veel en kan genieten van de rust. grote kans dat een andere kat toch veel stress oplevert waardoor hij terugvalt of problemen krijgt.

wel super dat je hem nog een mooie oude dag geeft ! geniet er van.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:31

wat leuk om te lezen dat je Joury een fijne oude dag bezorgd!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:00

Ik zou er ook geen kat meer bij nemen op deze leeftijd. Laat hem maar lekker zijn eigen gang gaan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:19

Katten zijn van nature best wel solitair en territoriaal.
Zeker op die leeftijd zou ik er ook geen kat meer bij nemen.
Ons oudje fleurde ook op toen ze alleen was. Toen is er uiteindelijk toch een 2e bij gekomen en alhoewel het steeds beter gaat had het van haar duidelijk niet gehoeven...

Wat betreft alleen zijn, die van ons zijn dat best wel eens 3 dagen hoor, als we 2 nachtjes weg gaan := op dag 2 komt er altijd wel even iemand kijken of ze nog genoeg voer hebben etc en alhoewel ze vaak wel blij zijn als we terug zijn, heb ik niet het idee dat ze ons echt gemist hebben. Dezelfde reactie krijg ik ook na een dag werken terwijl mijn vriend bijv de hele dag thuis was :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:14

Ik zou het ook niet doen een kat erbij. Ik had er ook twee met het idee dat het fijner voor ze zou zijn maar het had voor beide niet gehoeven en dat is ook nooit goed gekomen.

Mijn kat slaapt wanneer ik er niet ben en als ik er wel ben vindt hij het fijn. Als ik thuis kom wil hij aandacht (en meer eten) en avonds moet hij op schoot. En daar doet hij het mee, gaat prima.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:51

Katten zijn solitaire jagers, maar vormen toch echt sociale groepen. Niet elke kat word ongelukkig van alleen zijn, maar ook niet elke kat wordt ongelukkig van een maatje. Verder slapen ze inderdaad gemiddeld zo'n 16 uur per dag (oplopend tot 20 uur per dag als ze ouder worden), en zijn ze 's nachts actiever dan overdag... dus of ze je echt missen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:15

Ik heb even meegelezen en vind het tof dat je een oudere kat hebt meegenomen.

Hopelijk voelt ie zich snel echt thuis bij je.

Wij hebben ooit eentje van een jaar of 7/8 genomen en die kon niet samen met de rest bij vorige baasjes, dus heeft altijd alleen gewoond met onze honden.

Een jaar of 4 terug een kat gekregen die ergens was gedumpt, veel vocht met de rest etc. Leeftijd onbekend.
Hij kwam bij ons binnen, ging languit liggen en was thuis. We mochten hem aaien, maar daarna was het wel snel klaar. Naar de honden was hij ook niet zo lief. We hebben hem een beetje met rust gelaten en als hij uithaalde ook niet altijd gelijk onze hand weggetrokken.

Hij is steeds aanhankelijker geworden, tot een hele grote knuffel aan toe.

Hij mocht in de tuin en achter de tuin in een klein bosje. Hij nam vriendjes mee, dus toen ik een zielig gevalletje tegenkwam, een kitten meegenomen. Hij moest er eerst niks van hebben, maar was snel goed.

Hij kreeg blaas/nier problemen en later ook hartproblemen en is uiteindelijk de 2019 overleden.

De kat die nu 3 is heeft daar echt een mega klap van gehad en ik denk soms nog steeds. Daarom voor hem naar een herplaatser gekeken en zo heeft hij een vriendinnetje van 1 jaar. Het duurde echt even, maar ze spelen leuk en soms ook niet.
Hij wil overal bij je zijn en soms geaaid worden. Hij zal nooit uithalen, maar wil bijv niet op schoot, niet vastgehouden worden etc etc. Die heeft niks meegemaakt, maar is gewoon zo. Gaat wel tegen je aan liggen en is wel echt super aanhankelijk verder.

Hij was afgevallen en super dof, dus ook natvoer/zakjes bijgevoerd. Had daarvoor zelfs nog een nacht op de kliniek gelegen na het overlijden, omdat hij zo ontzettend lusteloos, mager en dof was.

Als je kat in het asiel met anderen zat, kan je evt hem meenemen en kunnen ze daar matchen. Of misschien zit er nog een vriendje waarvan ze weten dat ie daar graag bij zat.

Anders zou ik het laten. Hij is 17 en een kitten heeft echt een andere kitten nodig om te spelen. Een volwassen kat kan ehel rot doen tegen andere katten en dat wil je hem niet aandoen. dan zeggen mensen wel; dat ze gewend zijn aan andere katten, maar dat is niet jouw kat. Elke kat/combi is anders.

Als hij eten en drinken heeft en een lekker plekje om te liggen, komt het wel goed. Zet een zacht muziekje aan ofzo.