Hamster verdwenen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:32

Hoe oud zou Henk nu zijn als hij daar nog echt rond zou dwalen?
Of heeft de geest er al gegeven?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 02:48

Nu ik van de schrik bekomen ben, ook nog een verhaal van mijn kant.

Ik was een jaar of tien toen ik een hamster had, Rambo. Rambo was ontsnapt en wij zoeken en zoeken. Bleek hij onder de vloer te zitten in de kruipruimte. Dat is een ruimte van ongeveer 70 cm hoog. Daar is mijn vader toen onder gekropen om de hamster te pakken. Ik kan het me allemaal zo herinneren. Mijn vader die de hamster roept op een zeer beheerst vriendelijke (maar van binnenin kokende) toon en mijn broer en moeder die boven het luik staan en niet meer bijkomen. We hebben er nog een foto van ook :)

Mooie herinneringen...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 03:22

Isabel_k schreef:
Fijn dat hij weer terecht is!
Mijn cavia heeft een periode gehad dat hij ontsnapte. Hij kon blijkbaar uit zijn buitenhokje. De eerste keer was ik op Pinkpop en liep hij in de tuin waar hij mijn moeders zorgvuldige kruidentuintje had vernield. :+

De tweede keer was een dag na Pinkpop. Ik liet de hond uit (beetje brak) en toen hoorde ik ‘whiep!’. Liep die eikel aan de andere kant van het dorp met mij en de hond. _O- Ik gelijk naar huis gegaan en de hele weg (tien minuten) ging goed. Tot onze buren. Daar schoot hij opeens hun tuin in. 8)7 We zijn toen nog een half uur met drie mensen bezig geweest om hem weer te vangen. Lukte niet. Toen we terugkwamen met wat grover geschut (een wasmand en meer andijvie) zat hij weer keurig in zijn hok. Die dag hebben we een nieuw hok voor hem gehaald én in elkaar gezet :')

Het staat trouwens allemaal op film want mijn moeder geloofde niet dat hij helemaal aan de andere kant van het dorp liep toen ik haar appte. :=

Dat filmpje willen wij natuurlijk weleven zien :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:01

Haha wat een avonturen allemaal :') dat filmpje van die cavia wil ik ook zien :))

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:09

Ik kreeg ooit de hamster van mijn broer. Staatsgevaarlijk beest volgens hem. Hij noemde hem Satan ik noemde hem Hammie. Hammie was een tophamster. Hij heeft een aanval van de sint bernardhond van mijn ouders overleefd, de kat heeft hem te pakken gehad, een keer in gloeiend hete thee gevallen. Was zo een leuk beest. Ik had een heel parcours voor hem. Ik kon alles met hem doen, maar anderen niet hoor. Daar blaaste hij naar. Dat hij doodging heb ik het nog proberen te redden met warme washandjes. Nooit meer zo een leuke hamster gehad.

XiiaaooNaa

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:14

Heerlijk topic om de dag mee te starten _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:17

wythlove schreef:
Ik kreeg ooit de hamster van mijn broer. Staatsgevaarlijk beest volgens hem. Hij noemde hem Satan ik noemde hem Hammie. Hammie was een tophamster. Hij heeft een aanval van de sint bernardhond van mijn ouders overleefd, de kat heeft hem te pakken gehad, een keer in gloeiend hete thee gevallen. Was zo een leuk beest. Ik had een heel parcours voor hem. Ik kon alles met hem doen, maar anderen niet hoor. Daar blaaste hij naar. Dat hij doodging heb ik het nog proberen te redden met warme washandjes. Nooit meer zo een leuke hamster gehad.

Je weet zeker dat het geen kat was?

Hij blaast naar dingen die hij niet leuk vond en had klaarblijkelijk 9 levens....

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:32

Heerlijk topic! Fijn dat hij weer terecht is TS :)).

Zo zijn wij onze schildpad wel eens kwijt geweest. Paar dagen later stond de buurjongen van 2 huizen verderop voor de deur met onze schildpad die bij hen liep

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:48

Dit is echt een leuk topic geworden. Ik mis alleen de stap naar kipfilet in blik nog en dan zijn we echt compleet :))

Fijn dat ie weer terecht is. Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen, maar aan je goede zorgen zal het vast niet liggen. Ik ben wel heel benieuwd of je hebt kunnen ontdekken hoe ie ontsnapt is, of is dat nog steeds een raadsel?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:37

safina schreef:
Ik vroeg me opeens af: is er wel eens iemand geweest die de hamster nooit meer heeft teruggevonden?

Mijn nichtjes kochten een hamster bij dé dierenwinkel. Vrij snel had deze jongen. Ze hebben ze toen ( wat ze niet kwijt konden)verdeeld in een mannengroepje en een vrouwengroepje en dan,beide een grote kooi. De mannenkooi was op een dag leeg. Overal gezocht en de drie heren waren onvindbaar. Toen min nichtjes járen later gingen verhuizen vonden ze 2 skeletten in een vaas. De derde is nooit meer gevonden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:46

dit topic is echt te leuk!

Ik zie een nieuw topic aankomen:

where to find the Hamster

zoek plek 1: vaas
zoek plek 2: achter koelkast
zoek plek 3: onder de bank
zoek plek 4: achter de bank
zoek plek 5: op de bank
zoek plek 6: in de bank
zoek plek 7: bij de kat
zoek plek 8: in de kat

etc......

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:19

Geweldig topic! Ik ben ook benieuwd naar een filmpje over de cavia on tour **\O/**

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:19

Dat doet mij denken aan mijn gerbil, Dude. Deze was 's nachts ontsnapt en in een muizenval terecht gekomen. Heel erg, maar wat erger was is dat hij niet meteen dood was. Mijn vader hoorde iets schuiven over de vloer en heeft in slaapdronken toestand de schep gepakt en het beestje afgemaakt, in de veronderstelling dat het een muis was. De volgende ochtend kwam ik naar beneden. "Pappa, heb jij mijn gerbil gezien?"

De arme man werd lijkbleek!

:=

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:55

Ik had een vroeger een Syrische hamster op mijn kamer, Puck. Het hok stond in een soort ingebouwde kast op 1,5 meter hoog. Op een keer was ik het hok vergeten dicht te doen en was ze dus weg. Ver kon ze niet zijn, want de deur van de kamer stond dicht. Ze was via een doos ergens achter gekropen waar ze niet meer weg kwam. Uit verveling heeft ze een gat van 5 cm diep in de vloerbedekking geknaagd. Dat gat zit er nog steeds en het is ondertussen bijna 10 jaar terug.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:23

Na 19 jaar Bokt is dit spontaan mijn favo topic geworden. En ik heb niks met hamsters :')

Nu nog aan het nahikken over de dooie hamster op de verwarming _O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:52

Sky_As schreef:
dit topic is echt te leuk!

Ik zie een nieuw topic aankomen:

where to find the Hamster

zoek plek 1: vaas
zoek plek 2: achter koelkast
zoek plek 3: onder de bank
zoek plek 4: achter de bank
zoek plek 5: op de bank
zoek plek 6: in de bank
zoek plek 7: bij de kat
zoek plek 8: in de kat

etc......

IN DE KAT _O- _O- _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:26

Hier was de hamster eens een week weg.
We gingen er vanuit dat ze opgevroten was door een hond/kat omdat we van elk twee hadden en de hamster niet hoorden/zagen.
Na een week gingen ze de gevels en kozijnen etc schilderen, dus de voordeur stond open.
's Middags hoorden we ineens kinderen gillen en de schilder kwam vragen of die zwarte rat op het fietspad van ons was. :+
Dat was dus onze hamster, liggend als zo'n berenvel met een fietsband spoor over de rug. :(:)
En nee, dat had ze niet overleefd.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:28

Dochter heeft ook een hele tijd hamsters gehad. Ooit had ze een mooie langharige hamster . Die heeft ze later Indiana Jones genoemd, Indy. Beestje was ontsnapt. Zij had een kamer op zolder. Smorgens kwam ik beneden, zit zoon daar met een chagrijnige kop en een bakje voor zijn neus. Doet bakje open, zit daar Indy. Zoon: ik werd vannacht wakker van geknaag. Hij dacht een muis, nee deze hamster. Hamster gevangen. Hij boos op zijn zus omdat de hamster ontsnapt was. Ik dochter gebeld: kom eens kijken hier zit iets van jou. Zij in tranen omdat Indy terug was. Ze had hem savonds gemist en had haar halve kamer verbouwd om Indy te vinden. Die zat bij haar broer op de zolderkamer dus. Komt later dochter 2 naar beneden, net zo stikchagrijnig als haar broer omdat ze niet had kunnen slapen omdat haar zus de halve nacht haar kamer had lopen verbouwen. En ik? Ik heb alleen maar gelachen om het avontuur.
Maar goed, dochter neemt Indy mee naar haar kamer, stopt em in de kooi, draait zich om en ziet met hetzelfde vaartje Indy weer uit de kooi klimmen. Hij paste precies door de tralies van het deksel.

We zijn wel een muis kwijt geraakt in de huiskamer. Poes had een muis gevangen en mee naar binnen genomen. Ze had hem los gelaten en die muis heeft zich verstopt. Nooit meer gezien.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:43

Mijn nichtje had een russische dwerg hamster en deze liet ze in huis, waar ze bij was graag loslopen. Op een dag had ze hem in de woonkamer loslopen op de bank en was hij opeens weg. Mijn oom was net daarvoor op de bank geploft, hamster weg. Mijn nichtje heeft de kamer uitgekamd om hem te vinden, ze vond hem pas toen mijn oom opstond. Hij was er op gaan zitten, dat heeft Hammie helaas niet overleefd. :(

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:53

Onze russische dwerghamster was ook een keer ontsnapt. Hij had een kooi met buizenstelsel, maar dat stelsel was niet helemaal af. Aan de bovenkant zat een gat waar zo'n buis in kon. In principe kon de hamster niet zelf bij dat gat komen, alleen waren wij zo stom geweest om er een knaagstengel in te hangen. Is de hamster dus via de knaagstengel naar boven en door het gat eruit gekropen. Hij had zich achter een grote, zware boekenkast verstopt. Enige manier om erbij te komen was door alle boeken van de onderste plank af te halen en die plank eruit te halen. Alleen hadden we 5 boekenkasten naast elkaar staan en zijn we wel een ochtendje bezig geweest met de hamster weer vangen.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:10

Mijn ratje is gisteravond ontsnapt. Ook hij kon niet ver zijn en meestal als ‘ie ontsnapt laat ‘ie zichzelf na een tijdje wel weer zien omdat ‘ie toch terug in z’n kooi wil. Ik dus eerst onder m’n bed, onder de bank en in de badkamer gekeken; niks. Trek ik de dekens van m’n bed, zit hij daar zo onschuldig als de pest te kijken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:15

Vroeger hadden wij thuis kippen. Belden mensen een paar huizen verder of we onze kip van hun kast in de huiskamer wilden komen halen.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 08-07-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:16

purny schreef:
Cayenne schreef:
Vrienden van ons hadden dit met hun slang (een boa). Die was 's nachts ontsnapt en die zijn ze 5 weken kwijt geweest.
Uiteindelijk zat hij op zolder achter de droger :=

Ik zou dan echt niet meer kunnen slapen. Word je wakker zie je ineens een slang...
Mijn broer had vroeger wel een vogelspin. Deze was ook ontsnapt nadat het terrarium op de grond was gevallen.

En daarbij, wat als hij naar buiten was ontsnapt? Je hebt neem ik aan buren? Misschien wel met kleine kinderen? Ik het onverantwoord om z'n beest kwijt te raken.. Net zoals een vogelspin. Dat zijn geen gedomesticeerde dieren. Eigen keus om z'n dier in huis te halen, maar weet dan wel wat je in huis haalt..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:17

Bloodymary schreef:
Vroeger hadden wij thuis kippen. Belden mensen een paar huizen verder of we onze kip van hun kast in de huiskamer wilden komen halen.

lol, hier zou ik ook voor aanbellen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:23

AmoorM schreef:
purny schreef:

Ik zou dan echt niet meer kunnen slapen. Word je wakker zie je ineens een slang...
Mijn broer had vroeger wel een vogelspin. Deze was ook ontsnapt nadat het terrarium op de grond was gevallen.

En daarbij, wat als hij naar buiten was ontsnapt? Je hebt neem ik aan buren? Misschien wel met kleine kinderen? Ik het onverantwoord om z'n beest kwijt te raken.. Net zoals een vogelspin. Dat zijn geen gedomesticeerde dieren. Eigen keus om z'n dier in huis te halen, maar weet dan wel wat je in huis haalt..

Moet je in zo'n topic nou echt gaan lopen zeiken?