Zij kunnen ook niks aan hun baasjes doen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mir schreef:Vealosz schreef:Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.
Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.
Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.
Misschien heel hard.
Waarom zou je je hond gaan corrigeren. Is eigen terrein van je hond, heel normaal als ze erop af zou gaan toch.
Vealosz schreef:Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?
Vealosz schreef:Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?
Vealosz schreef:Dus als ik mijn hond niet corrigeer wanneer er een kat in haar terrein is (wat ik overigens in mijn vorige post vermeld wel te doen) ben ik geen dierenvriend? Beetje kort door de bocht, vind je niet?
maralyn schreef:Vealosz schreef:Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?
Ik vind van wel.
En advocaat van de duivel.
"Dieren hoor je aangelijnd of achter een schut te houden. Of dit nu een draadje is, of letterlijk schutting. Jij hoort verantwoording te nemen dat je dier op (eigen) terrein blijft, en geen overlast veroorzaakt"
_Penotti schreef:Ik zou er ook kapot van zijn als mijn hond een kat dood zou bijten. Maar ik leg wel uit dat als er hier 1 zou komen dat ze niet verscheurd gaan worden en al die verhalen die ik hier lees, dat zou hier niet gebeuren.
Want dat is schudden en over. Dus ik neem aan dat meer honden dat zo zouden doen.
Overigens zijn de katten van een stuk verderop altijd nog zo slim hier niet te lopen
En juist omdat ik er kapot van zou zijn, ook als ik ze zou aanrijden vind ik het zo naar dat die kattenmensen hun dieren zo maar rond laten lopen. Andere dus op te schepen met dat risico.