Zij kunnen ook niks aan hun baasjes doen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Mir schreef:Vealosz schreef:Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.
Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.
Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.
Misschien heel hard.
Waarom zou je je hond gaan corrigeren. Is eigen terrein van je hond, heel normaal als ze erop af zou gaan toch.
Vealosz schreef:Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?
Vealosz schreef:Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?
Vealosz schreef:Dus als ik mijn hond niet corrigeer wanneer er een kat in haar terrein is (wat ik overigens in mijn vorige post vermeld wel te doen) ben ik geen dierenvriend? Beetje kort door de bocht, vind je niet?
maralyn schreef:Vealosz schreef:Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?
Ik vind van wel.
En advocaat van de duivel.
"Dieren hoor je aangelijnd of achter een schut te houden. Of dit nu een draadje is, of letterlijk schutting. Jij hoort verantwoording te nemen dat je dier op (eigen) terrein blijft, en geen overlast veroorzaakt"

. Ik vind het ook echt rete irritant als katten overlast veroorzaken hoor, don't get me wrong... (1 van de redenen waarom we onze kat ook op eigen terrein houden, om dat dus te voorkomen al dat ze bij een ander iets zou doen). Maar ik zou me echt vreselijk voelen als m'n hond een kat kapot zou bijten zeg, ook al zou ik vreselijk veel overlast hebben van andermans kat. Dat zou ik dus echt niet gaan staan aanmoedigen zelfs. Sommigen lijken er zelfs gewoon enthousiast van te worden
wtf. Mijn dierenhart huilt echt bij de gedachte. Net als dat ik het vre-se-lijk zou vinden als ik zelf een kat zou overrijden bv. ook al nemen de eigenaren van de kat zelf dat risico dat zoiets kan gebeuren.
Daarnaast; is dat echt gedrag wat je bij je hond moet gaan aamoedigen? Want je maakt ze gewoon echt aggressief hiermee. En als je een kat hebt die zich verdedigt en je hond flink gepakt wordt, sta je natuurlijk van de hoogste toren te blazen als je met spoed naar de DA moet omdat z'n oog eruit gekrabt is. Je kunt natuurlijk nooit op tijd erbij zijn als je hond er achteraan gaat, en veel honden reageren gewoon standaard al zo dus eruit krijgen is natuurlijk ook lastig. Ik vind ook zeker wel dat ze mogen wegjagen op eigen terrein, graag zelfs want dan blijven ze meestal toch echt wel weg, maar dat je het niet erg vind als je hond een andere kat gewoon bewust pakt omdat die eigenaar geen verantwoording neemt voor het dier... jeetje, vind het best heftig dat mensen daar zo makkelijk over denken 
Denk helaas dat het wel een kwestie is die altijd zal blijven. Katten overlast gaat helaas nooit opgelost worden net als bepaalde hondeneigenaren zich ook nergens wat van aantrekken; die zullen ook niet veranderen

). Verder hebben we echt een hondenwijk hier waar de hele dag door honden lopen en niet iedereen heeft hun beessie zo goed onder controle dus ik zou ook doodsbang zijn dat ze nog eens door een andere hond gepakt zou worden bv. Thuis kan ook wat gebeuren, maar bepaalde risico's buiten willen wij ook gewoon vermijden.
Maar dit is nog maar 1x voorgevallen, dus zeker doenbaar.
Hetzelfde met duiven - de hond mag er van mij achteraan gaan om ze weg te jagen, maar ze mogen ze niet bijten of op een andere manier pijn doen. Dat zou ik echt nooit toelaten. _Penotti schreef:Ik zou er ook kapot van zijn als mijn hond een kat dood zou bijten. Maar ik leg wel uit dat als er hier 1 zou komen dat ze niet verscheurd gaan worden en al die verhalen die ik hier lees, dat zou hier niet gebeuren.
Want dat is schudden en over. Dus ik neem aan dat meer honden dat zo zouden doen.
Overigens zijn de katten van een stuk verderop altijd nog zo slim hier niet te lopen
En juist omdat ik er kapot van zou zijn, ook als ik ze zou aanrijden vind ik het zo naar dat die kattenmensen hun dieren zo maar rond laten lopen. Andere dus op te schepen met dat risico.
)
. De kuikens zijn opgegroeid en we hebben onder andere 2 hanen die af en toe van zich laten horen. Ik hou ze nu in ieder geval tot 9 uur in de ochtend in het nachthok. Uiteindelijk gaan de hanen wel weg. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige buren ook niet echt een fijn geluid is.