Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:34

ClaudiaHS schreef:
Yay, reactie op mijn mail.
A.s zondag geeft ze een workshop reactieve hond en er is nog een plekje vrij.
Of ik mee wil doen. :)
Ik heb nog even gevraagd wat het precies inhoud en ik neem aan dat Mila dan mee moet en er ook andere honden zijn. :brr:

Wijslander, industrieterrein is hier praktisch naast.
Daar lopen we ook inderdaad altijd heen.
Helaas moeten we daarbij langs het uitlaatveldje.
Onze straat is doodlopend, dus ik moet die kant op. En de hoofdweg ligt er momenteel uit tot 10 juli dus om daarvoor de auto te pakken moet ik het hele dorp door :')

Bij wie zou dit zijn? Kan even niet vinden wie je gecontact had, maar ik denk Happytails? :)

4EverHobbes

Re: Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:41

Als je het probleem echt vanuit de kern wilt oplossen (en dus geen symptoombestrijding) dan raad ik je aan om contact op te nemen met Liselot Boersma van HondenLot. Zij is enorm kundig, heeft heel veel kennis en ervaring en werkt ook op een fijne en ontspannen manier. www.hondenlot.nl
Een lezing van haar bijwonen geeft ook al heel veel inzicht, misschien je man proberen mee te slepen? Wie weet...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 10:46

Klopt Simba. :j

Wbt pension in de vakantie, Mila is een behoorlijke stresskip.
Toen we verhuisd waren heeft ze 4 dagen haar plas en poep opgehouden.
Bleef ze 24u p.d rondjes lopen en onrustig.
Ze heeft 2 weken niks gegeten.
Een pension zou enorm stressvol voor haar zijn en ik denk niet dat ik haar dat aan wil doen.
Ik was blij dat ik met de verhuizing 6 weken vrij was en heb zo vaak mogelijk met haar gelopen tot ze eindelijk na 4 dagen een plasje deed.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:58

Misschien overbodig om te zeggen, maar ik denk dat het verstandig is om je man niet meer met haar te laten wandelen. Hij geeft al aan het niet meer te willen en straks gaat het echt fout. Is er niet een uitlaatservice in de buurt die kennis van zaken heeft en één op één wil wandelen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:00

Met happy tails zit je super TS. Ik kom uit die regio en het staat daar alleen maar heel goed bekend en wordt altijd aangeraden. Wij zijn er 13 jaar geleden ook geweest met onze hond. Die is nu al een oude sok en doet inmiddels weer allemaal stoute dingen maarja 'ach ze is oud haha'. Hebben we veel aan gehad. :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 12:12

MarlindeRooz schreef:
Met happy tails zit je super TS. Ik kom uit die regio en het staat daar alleen maar heel goed bekend en wordt altijd aangeraden. Wij zijn er 13 jaar geleden ook geweest met onze hond. Die is nu al een oude sok en doet inmiddels weer allemaal stoute dingen maarja 'ach ze is oud haha'. Hebben we veel aan gehad. :)

Ik woon in Vriezenveen dus dit is praktisch om de hoek. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:15

ClaudiaHS schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik woon in Vriezenveen dus dit is praktisch om de hoek. :)

Aah handig! Ik kom uit Ommen dus dat was ook altijd dichtbij. :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 12:19

Dat is inderdaad ook dichtbij Marlinde.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:06

Ooh, fijn dat er een plekje vrij is bij de workshop, ik denk dat jullie er veel aan kunnen hebben.

Ik heb bij happytails getraind met mijn hulphond. Dacht dat ik al heel wat van honden wist, maar echt super veel geleerd. Niet zozeer trucjes, maar gedrag echt begrijpen en begeleiden, ik heb er een ontzettend stabiele betrouwbare hond door gekregen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:28

BlijNijn schreef:
Heb je al contact gezocht met de rasvereniging? Wellicht weten zij ervaren experts in jouw omgeving? Of wellicht via het asiel? Zij krijgen natuurlijk ook wel eens te maken met angstagressie bij honden. Ik zou er wel echt vaart achter zetten om iemand te vinden, dit gaat anders echt uit de hand lopen. Soms lukt het viavia makkelijker om iemand op de korte termijn te kunnen vinden, zeker als je de situatie waarin je nu zit aangeeft.

€600 per week lijkt mij ook erg veel, daar zou ik ook niet mee in zee gaan. _/-\o_

Wellicht heb je deze website al bekeken, maar voor de zekerheid toch even een linkje: https://nvgh.nl/nvgh-gedragstherapeut/ Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag dat je hier gedragstherapeuten in je omgeving kunt zoeken.

Het asiel in Almelo werkt met Nicole Ent van hondenschool Skipper. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:22

ClaudiaHS schreef:
Ik geloof dat we nog 1 les hebben.
Aangezien deze trainer niet werkt ga ik daar verder geen moeite meer in steken.
Heb nu een andere gemaild.

Nu vraag ik me af he, je hebt een probleempaard. Deze breng je een x aantal maand naar een ttainingstal en je krijgt een (hopelijk) afgericht paard terug.
Bestaat dit niet voor honden ofzo :o?

Ik weet niet of die er nog is,maar Martin Gaus had een hondenschool waar ze ook logeerden.Mijn ouders hadden onze hond er ooit heengebracht omdat hij net als de jouwe aan de lijn trok en boos deed als hij andere reuen (niet bij teven!) zag tijdens het wandelen.Hij kwam perfect gemanierd terug van die school,liep aan de voet met de lijn slap ook al kwamen er reuen langs. Echter,na een paar weken kwam het oorspronkelijke gedrag weer terug.Uiteraard want de eigenaren moeten mee opgevoed worden en dat gebeurt dus niet als ze zonder eigenaar naar de hondenschool gaan.Als ik de hond uitliet had ik geen probleem met hem,ik lette wel op of er niets aankwam inde verte.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:48

Heftig probleem. Ik volg. Veel succes gewenst.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:59

Fijn dat je zondag al terecht kunt voor een workshop. Doet je man ook mee? Succes alvast, ben benieuwd hoe het gaat!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:24

Fijn dat je idd al terecht kunt.
Wat ook een idee zou kunnen zijn, aangezien het een herder is, is eens gaan kijken bij een club die knpv traint.
Ik weet niet hoe bekend je bent in Vriezenveen?
Maar als je vanaf het Oosteinde binnendoor naar Westerhaar rijdt, dan zie je aan de rechterkant kassen staan en voor die kassen, aan een zandpad zit een hele fijne hondenclub. Met mensen die ontzettend kundig zijn, en je waarschijnlijk ook hele fijne handvaten geven.
Ze doen niet alleen pakwerk, maar ook veel speuren en andere dingen.
Ik wens je succes, en hoop dat je hem weer op de rit krijgt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:35

Hmm dit is mooi kl*ten.
Die cursus is morgen van 10-16.
Eerst een uur praktijk, dan 2 uur theorie inclusief pauze.
In die 2 uur moet de hond in de auto.
We hebben geen bench en kunnen de kofferbak niet afsluiten.
Als we haar een paar min alleen in de auto laten breekt ze de boel al af.
Hoe ga ik dat nou oplossen dan.
Mijn man zit dit al helemaal niet meer zitten, auto is net nieuw.

Lapluche ik zal eens kijken. Ben niet heel bekend in Vriezenveen maar dat moet nog wel lukken denk ik.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:38

Kan iemand de hond niet komen ophalen? Of jij of je man de hond thuisbrengen.

Mijn hond luistert prima maar ook haar zou ik nooit 2 uur in de auto laten.. raar dat het moet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:40

Kan je niet even bellen of ze niet toevallig een bench of wat hebben?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:49

ClaudiaHS schreef:
Hmm dit is mooi kl*ten.
Die cursus is morgen van 10-16.
Eerst een uur praktijk, dan 2 uur theorie inclusief pauze.
In die 2 uur moet de hond in de auto.
We hebben geen bench en kunnen de kofferbak niet afsluiten.
Als we haar een paar min alleen in de auto laten breekt ze de boel al af.
Hoe ga ik dat nou oplossen dan.
Mijn man zit dit al helemaal niet meer zitten, auto is net nieuw.

Lapluche ik zal eens kijken. Ben niet heel bekend in Vriezenveen maar dat moet nog wel lukken denk ik.

Dat vind ik wel vreemd dat bij een hondencursus de hond 2 uur in de auto moet blijven. het kan wel bloedheet zijn op zo,n dag , dat is niet verantwoord.Ik zou een andere cursus kiezen waar het belang van de hond voorop staat.Wat moet je nou met 2 uur theorie terwijl je hond in de auto zit te bakken.Dat is zelfs strafbaar.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:50

Kimbers schreef:
Kan iemand de hond niet komen ophalen? Of jij of je man de hond thuisbrengen.

Mijn hond luistert prima maar ook haar zou ik nooit 2 uur in de auto laten.. raar dat het moet.

Daar zat ik ook al aan te denken.
Zo ver rijden is het niet.

Edit: van 14.30-16u moeten ze ook in de auto zie ik nu :(
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 06-06-20 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:50

Wat is daae strafbaar aan?
10 reactieve honden in een bench in een lokaaltje draagt ook niks bij aan de training.
Ik zou vragen of iemand in je omgeving haar op kan halen na de praktijk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:54

Er is dus 2x een stuk theorie dat betekend dus dat er 4x heen en weer gereden moet worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:56

Heb je al eens aan je man gevraagd wat hij eigenlijk wel ziet zitten?
Want ook al vind ik de laatst voorgestelde optie nu ook verre van ideaal, in dit topic lees ik eigenlijk vooral 'man wil dit niet, man ziet dat niet zitten".
Ik krijg nu echt een beeld voor me van een vrouw die naarstig naar oplossingen zit te zoeken, topics opent, constant zit te mailen naar personen die mogelijk kunnen helpen, etc. en een man die niets doet behalve dan bij iedere oplossing die jij verzint zeggen 'nee, dat wil ik niet".

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:58

Overleg gewoon even met die club. Vaak zijn er wel benches die tijdelijk te gebruiken zijn. Of kun je bijvoorbeeld alleen de theorie meepakken, om in de periode daarna aan te haken in privelessen.

Met alleen maar zoeken naar onmogelijkheden kom je er ook niet.

Of je moet het in je hoofd eigenlijk al opgegeven hebben, en al besloten hebben dat de hond weg moet. Maar handel er dan naar, en ga niet allerlei dingen halfbakken doen, voor de vorm. Daar wordt de hond ook niet beter van namelijk.

Dus ofwel je kiest om ervoor te gaan, kiest een aanpak en voert die consequent en gemeend uit.
Of je hakt de knoop door en brengt dat dier naar het asiel.

Het lijkt er in heel veel van je berichten op alsof die keus allang gemaakt is namelijk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 15:10

Gini schreef:
Heb je al eens aan je man gevraagd wat hij eigenlijk wel ziet zitten?
Want ook al vind ik de laatst voorgestelde optie nu ook verre van ideaal, in dit topic lees ik eigenlijk vooral 'man wil dit niet, man ziet dat niet zitten".
Ik krijg nu echt een beeld voor me van een vrouw die naarstig naar oplossingen zit te zoeken, topics opent, constant zit te mailen naar personen die mogelijk kunnen helpen, etc. en een man die niets doet behalve dan bij iedere oplossing die jij verzint zeggen 'nee, dat wil ik niet".

Klopt hoor, zo is het ook.

Femke, allemaal heel leuk maar ik ga niet tig x op en neer op 1 dag omdat de hond 3.5 uur in de auto moet.
Bench is geen optie. Deze sloopt ze namelijk ook.

Op haar site is ook een cursus bestaande uit 4x praktijk en 1x theorieles. Dit lijkt mij een veel beter optie en daar heb ik haar net over gemaild of daar nog een plekje vrij is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:11

Zou ze gewoon bellen. Wie weet hebben ze wel een kennel of een weilandje vrij