Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Femke_Tweety schreef:Dus brave oudere en geblesseerde honden mogen niet in losloopgebied.
Het moet niet gekker worden onderhand.
KarmaChansy schreef:oh hier ook zo'n discussie mensen willen dat je met je loopse teef niet langs de hondenspeelweide mag lopen want dat leid de reuen af, donder toch lekker op! Als je een reu hebt leer hem lekker manieren zeg kijk ik laat mijn teef dus echt niet loslopen als ze loops is buiten want mensen met reuen zijn niet te vertrouwen, moet hier de eerste nog tegenkomen die controle heeft. Maar een reu die op mijn teef komt afgestormd kan gewoon een schop krijgen, als mijn andere geholpen teef niet sneller is. Die is heel duidelijk en geeft een flinke snauw
meggiemeg schreef:Zie me ineens een bord voor ogen bij de ingang van een losloopgebied, er mag wel een stoel bij staan zoveel regels als ik zo naar iedereen kijk.
Geen loopse teven, geen oude honden, geen honden die wat mankeren, geen sociale honden, geen honden met muilkorf, hond mag niet verder dan .. meter uit het zicht, geen grote groepen, geen jagende honden, bellen met mobiel is niet toegestaan want dan kan je niet de hond in de gaten houden.
Ben ik nog wat vergeten? Wordt er niet makkelijker op om dan nog met je hond lekker te gaan wandelen en genieten. Zonder dat je iets vergeet over doet wat niet gewaardeerd wordt...
meggiemeg schreef:Klopt Mindim alleen ziet een ander het vaak anders.
Heb het vorig jaar gehad, een eigenaar ziet het als spelen als zijn hond aan het fixeren is, vervolgens er op duikt om te reupen en niet van ophouden weet. Dat vind ik geen prettig gedrag, ik weet dat mijn honden daar op gaan reageren als een hond er op duikt om te reupen. Ze doen het gelukkig zelf niet maar vinden het absoluut niet prettig als een hond het bij hun gaat doen. Als je daar dan wat van zegt krijg je een bak commentaar over je heen. Daarom mijn opmerking al eerder: niet iedereen vindt jouw hond net zo leuk als dat jij hem/haar vindt.
Femke_Tweety schreef:Dus brave oudere en geblesseerde honden mogen niet in losloopgebied.
Walkure schreef:Femke_Tweety schreef:Dus brave oudere en geblesseerde honden mogen niet in losloopgebied.
Nou inderdaad.. Ik heb een oude hond en loop graag in een losloopgebied zodat hij lekker zijn gangetje kan gaan. Werd laatst omver gelopen door een enthousiaste labrador. Ja, dan is het wel een pieperd ja.
Andere honden lijken soms hondentaal niet te kunnen lezen.. Maar ongeacht hoe jong of oud mijn hond is vind ik het abnormaal dat andere honden zo op een ander afstormen en dus omverlopen.
Mindim schreef:DromenLies schreef:Ik heb hiermee twee ervaringen. Ik heb een border terrier reu, chemisch gecastreerd, 1,5 jaar. Een tijdje terug was ik op het strand bij Zandvoort en hij was overdreven enthousiast bij een andere hond maar op een gegeven moment zegt die vent, ja ze is net loops geweest. Ik was redelijk perplex aangezien dat echt een heel druk strand is met heeeeeel veel honden. Heb onze hond meteen aangelijnd en ben weg gelopen want die werd helemaal high (hij was niet ah rijden btw).
Tweede ervaring was een hondenschool op fb die meende dat je een reu kon trainen tegen deze hormonale driften in. Mijn (Martin Gaus) hondenschool leert iedereen altijd dat als je teef loops is, je deze een beetje weg moet houden bij andere honden en ook niet overal moet laten plassen omdat er niet tegenop te trainen valt. Ik was dus een beetje verward wat nou de heersende gedragsregels zijn maar ik ben redelijk on spot zo te lezen.
De teef op het strand was los?
Mindim schreef:Walkure schreef:
Nou inderdaad.. Ik heb een oude hond en loop graag in een losloopgebied zodat hij lekker zijn gangetje kan gaan. Werd laatst omver gelopen door een enthousiaste labrador. Ja, dan is het wel een pieperd ja.
Andere honden lijken soms hondentaal niet te kunnen lezen.. Maar ongeacht hoe jong of oud mijn hond is vind ik het abnormaal dat andere honden zo op een ander afstormen en dus omverlopen.
Voor losse honden onderling die met elkaar spelen, vind ik dat geen abnormaal gedrag hoor. Ze zijn nieuwsgierig naar een soortgenoot, vooral voor honden die alleen gehouden worden, is het natuurlijk een uitgelezen kans om kennis te maken met anderen. Daarom zou ik met oude en geblesseerde hondjes niet naar een losloopgebied gaan. Meestal kuieren ze wat rond, dus daar zou ik prima mee los gaan lopen in een normaal bos. Doe ik met mij tienjarige ook.
Ik denk dat honden beter hondetaal begrijpen dan mensen dat doen hoor
kiwiwitje schreef:Maar de honden waren dus niet aan t spelen.. als “begroeting” vind ik t ook not-done..