Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowboy55 schreef:Jis_ schreef:Dan maar kwaadschiks? Wat zou je doen dan? Het is ook niet okay, maar het is wel jouw kat die op andermans terrein komt. Stel dat jouw kat bij de buren de volièrevogels steeds een hartverlamming geeft, moet de buurman dan maar maatregelen treffen of ga je dan wel zelf geld uitgeven voor een afgesloten tuin? Als je een huisdier neemt komen daar nou eenmaal kosten bij kijken.
Die vergelijking gaat net zo mank als de vraag wat je gaat doen als de buren je kind bij hen naar binnen halen en volstoppen met suiker omdat het jouw kind is dat naar hen toe loopt (want suiker). Kind niet meer de tuin uitlaten tot.....basisschoolleeftijd?
Tin schreef:Geen raar idee hoor. In overleg is er bij ons veel mogelijk. Probleem is meer dat deze mensen helemaal nergens naar willen luisteren. Ze willen haar eigenlijk gewoon hebben. Als er afspraken gemaakt kunnen worden over normaal voer en haar gewoon naar buiten laten wanneer ze wil, dan ben in allang blij, maar deze mensen zijn oud en helaas niet helemaal helder meer. En inderdaad liever iemand die er mee knuffelt dan iemand de haar iets aandoet. Maar blokjes kaas en gewone melk gaat op den duur ook een probleem worden...
Tin schreef:Geen raar idee hoor. In overleg is er bij ons veel mogelijk. Probleem is meer dat deze mensen helemaal nergens naar willen luisteren. Ze willen haar eigenlijk gewoon hebben. Als er afspraken gemaakt kunnen worden over normaal voer en haar gewoon naar buiten laten wanneer ze wil, dan ben in allang blij, maar deze mensen zijn oud en helaas niet helemaal helder meer. En inderdaad liever iemand die er mee knuffelt dan iemand de haar iets aandoet. Maar blokjes kaas en gewone melk gaat op den duur ook een probleem worden...
Domi_94 schreef:Tin schreef:Geen raar idee hoor. In overleg is er bij ons veel mogelijk. Probleem is meer dat deze mensen helemaal nergens naar willen luisteren. Ze willen haar eigenlijk gewoon hebben. Als er afspraken gemaakt kunnen worden over normaal voer en haar gewoon naar buiten laten wanneer ze wil, dan ben in allang blij, maar deze mensen zijn oud en helaas niet helemaal helder meer. En inderdaad liever iemand die er mee knuffelt dan iemand de haar iets aandoet. Maar blokjes kaas en gewone melk gaat op den duur ook een probleem worden...
Je geeft aan dat ze niet meer helemaal helder zijn. Kun je ze misschien zo'n honden/katten (robot)knuffel geven die miauwt/blaft? Bij veel ouderen zorgt het voor wat afleiding en zo'n knuffel is ook nog eens makkelijker te onderhouden voor hun.
Of, in het begin heeft iemand dat al eens aangehaald, ze een keer meenemen naar het asiel, zodat ze zelf een kat kunnen uitzoeken.
Tin schreef:Gooiske schreef:Lastig!
Heb je een kattenluikje zodat de kat zelf in en uit kan?
Een klant van mij haalt ook regelmatig buurkatten binnen en voert ze ook omdat er volgens haar niet goed voor gezorgd word.
Zij is nl van mening dat buren hun kat smorgens naar buiten flikkeren en vervolgens de hele dag weg blijven voor het werk en de kat vervolgens uren voor de deur zit omdat het graag naar binnen wil. En ze vind dat zielig vooral als het koud is of regent.
En ergens snap ik haar reactie ook wel.
Ikzelf heb een katteluik waar zowel de hond als de katten door kunnen, dus ook wanneer ik niet thuis ben, kunnen ze naar buiten en naar binnen en ook hebben ze altijd water en voer staan, denk dat katten dan ook minder snel elders naar toe gaan.
Geen kattenluik, wel een afdak tussen twee muren in. Hier staan de mandjes, water en wat brokken. Onze kat sliep uit zichzelf ook altijd al onder het afdak. Ze komen ook binnen uiteraard, ik heb een dagtaak aan steeds de deur open doen voor ze![]()
Tot nu toe vind ik de tuin omheinen een goed idee, alleen hoe los je dat op met de schuttingdeur. Dan vliegen ze alsnog van het erf af. Ik heb de foto's gezien in de post hierboven, en dat ziet er wel erg netjes en handig uit!
Tin schreef:We hebben ook binnen mandjes staan, maar buiten ook mochten wij er niet zijn. Dat ze dan warm kunnen liggen.
Voor deze mensen is onze kat denk ik een fijne afleiding. Vandaar dat we ook niet meteen heel moeilijk willen doen. Misschien dat de wijkagent beter uitleg kan geven waarom je een vreemde kat niet binnen moet laten en houden en waarom voeren geen goed idee is. Misschien dat de wijkagent wel tot afspraken kan komen met deze mensen. Als onze kat heen en weer loopt en daar zo nu en dan een keer wat lekkers krijgt heb ik daar echt geen problemen mee. Ik hoop dat we in de toekomst tot een fijne oplossing kunnen komen. De kat is nu al twee dagen binnen bij ons, ze begint er redelijk aan te wennen, tenzij onze andere kat naar buiten wil, dan wil ze ook graag.
damian23 schreef:[quote="Coconut"Citaat:![]()
Sorry voor dit antwoord maar ik vond dit topic ook het meest grappige topic van de dagBeest los laten lopen en dan jammeren dat ie ergens anders gaat zitten vreten. We hebben het over een kat.
Zelf zou ik hetzelfde gedaan hebben
Jouw reactie raakt kant noch wal
Vervelende situatie ts. Hopelijk kan de wijkagent je helpen of advies geven.
fargo schreef:Het feit dat een kat ergens te eten krijgt maakt dat een kat daar heen gaat. Dat maakt de kat echter nog steeds niet het eigendom van deze mensen. Dat zou lekker zijn zeg..
En een wijkagent is er juist voor om te bemiddelen bij problemen in de wijk. Het is niet wenselijk dat mensen andermans dieren binnen halen, voeren en niet meer buiten laten.
damian23 schreef:fargo schreef:Het feit dat een kat ergens te eten krijgt maakt dat een kat daar heen gaat. Dat maakt de kat echter nog steeds niet het eigendom van deze mensen. Dat zou lekker zijn zeg..
En een wijkagent is er juist voor om te bemiddelen bij problemen in de wijk. Het is niet wenselijk dat mensen andermans dieren binnen halen, voeren en niet meer buiten laten.
Ik zeg niet dat de kat eigendom wordt van die oudere mensen. Maar je kan niet voorkomen dat die oude mensen die kat gaat voeren en binnen houden. Die voeren de vogels in de tuin waarschijnlijk ook. Die mensen zien waarschijnlijk echt het probleem niet en zullen er ook niet mee stoppen.
Een wijkagent ook niet (die bemoeien zich echt niet met private aangelegenheden). Die zal TS adviseren om te zorgen dat haar kat niet meer bij die oudere mensen in de tuin kan komen.