Kat word steeds *ontvoerd*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Kat word steeds *ontvoerd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:32

Ik snap dat ts het vervelend vindt. Het gedrag van deze kat is wel heel kenmerkend voor katten,die doen dat inderdaad. In tegensteling tot honden die eerder trouw aan hun baas zijn.Een vroegere kat van ons ging ook de buurt af maar dat werd minder gewenst en tenslotte is hij vergiftigd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:33

Cowboy55 schreef:
Jis_ schreef:
Dan maar kwaadschiks? Wat zou je doen dan? Het is ook niet okay, maar het is wel jouw kat die op andermans terrein komt. Stel dat jouw kat bij de buren de volièrevogels steeds een hartverlamming geeft, moet de buurman dan maar maatregelen treffen of ga je dan wel zelf geld uitgeven voor een afgesloten tuin? Als je een huisdier neemt komen daar nou eenmaal kosten bij kijken.

Die vergelijking gaat net zo mank als de vraag wat je gaat doen als de buren je kind bij hen naar binnen halen en volstoppen met suiker omdat het jouw kind is dat naar hen toe loopt (want suiker). Kind niet meer de tuin uitlaten tot.....basisschoolleeftijd?

Gaat er om dat als je problemen ondervindt met je buitenkat je daar zelf wat aan moet doen, en dat daar kosten bij kunnen komen kijken. Hoort er bij. Dat zelfde geldt als jouw kat bij de buren overlast veroorzaakt. truus reageerde nogal fel en ik vroeg mij af hoe truus daar in zou staan als dat het geval zou zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:36

Tin schreef:
Geen raar idee hoor. In overleg is er bij ons veel mogelijk. Probleem is meer dat deze mensen helemaal nergens naar willen luisteren. Ze willen haar eigenlijk gewoon hebben. Als er afspraken gemaakt kunnen worden over normaal voer en haar gewoon naar buiten laten wanneer ze wil, dan ben in allang blij, maar deze mensen zijn oud en helaas niet helemaal helder meer. En inderdaad liever iemand die er mee knuffelt dan iemand de haar iets aandoet. Maar blokjes kaas en gewone melk gaat op den duur ook een probleem worden...

Dat te eten geven kan ook echt niet, sommige mensen zijn zo eigenwijs hebben gewoon het idee dat ze goed bezig zijn. Hoop dat je een goede oplossing kunt vinden.

Dat vlooien verhaal is nog een poging waard. :D

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:48

Ik vind dat je je kat binnen/in de afgesloten tuin moet houden als je dit wilt voorkomen.

Wij zijn echt wel dierenvrienden, maar hier gaat er een emmer water over de katten in de tuin heen. Niks is smeriger dan de schijt van een kat in je tuin en geen eigenaren die zich ervoor verantwoordelijk voelen. In de zomer op blote voeten door mijn eigen tuin lopen kan al bijna niet...

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:51

Tin schreef:
Geen raar idee hoor. In overleg is er bij ons veel mogelijk. Probleem is meer dat deze mensen helemaal nergens naar willen luisteren. Ze willen haar eigenlijk gewoon hebben. Als er afspraken gemaakt kunnen worden over normaal voer en haar gewoon naar buiten laten wanneer ze wil, dan ben in allang blij, maar deze mensen zijn oud en helaas niet helemaal helder meer. En inderdaad liever iemand die er mee knuffelt dan iemand de haar iets aandoet. Maar blokjes kaas en gewone melk gaat op den duur ook een probleem worden...

Je geeft aan dat ze niet meer helemaal helder zijn. Kun je ze misschien zo'n honden/katten (robot)knuffel geven die miauwt/blaft? Bij veel ouderen zorgt het voor wat afleiding en zo'n knuffel is ook nog eens makkelijker te onderhouden voor hun.
Of, in het begin heeft iemand dat al eens aangehaald, ze een keer meenemen naar het asiel, zodat ze zelf een kat kunnen uitzoeken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:56

Domi_94 schreef:
Tin schreef:

Je geeft aan dat ze niet meer helemaal helder zijn. Kun je ze misschien zo'n honden/katten (robot)knuffel geven die miauwt/blaft? Bij veel ouderen zorgt het voor wat afleiding en zo'n knuffel is ook nog eens makkelijker te onderhouden voor hun.
Of, in het begin heeft iemand dat al eens aangehaald, ze een keer meenemen naar het asiel, zodat ze zelf een kat kunnen uitzoeken.

Het is offtopic,maar ik vind het heel erg dat men bejaarden gezelschap laat houden door robots.Ook in de vorm van een menselijk wezen heb ik die al voorbij zien komen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:58

Een eigen kat geven die ze ziek voeren is ook niet helemaal je van het denk ik. :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:07

Het lijkt me ook niet de verantwoordelijkheid van ts om voor die mensen te zorgen.
Als bemiddeling door de wijkagent niet helpt zit er waarschijnlijk weinig anders op dan je tuin kat proof maken en je kat op eigen terrein houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:27

Kat bij je houden door je tuin af te zetten of binnen houden is de enige manier om goed op je kat te kunnen letten.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:40

By the way, zo is mijn broer ook aan zijn kat gekomen!! Garfield had een eigen baasje maar verkoos de studio van mijn broer. Die overigens wel steeds in contact bleef met de eigenaar. Eerst betaalde de eigenaar mijn broer nog bepaalde kosten van voer en dierenarts maar inmiddels is de kat al lang en breed alleen nog maar van mijn broer en zijn vrouw. Eigenaar had er vrede mee. Is ook nooit meer aan een nieuwe kat begonnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:05

Tin schreef:
Gooiske schreef:
Lastig!
Heb je een kattenluikje zodat de kat zelf in en uit kan?
Een klant van mij haalt ook regelmatig buurkatten binnen en voert ze ook omdat er volgens haar niet goed voor gezorgd word.
Zij is nl van mening dat buren hun kat smorgens naar buiten flikkeren en vervolgens de hele dag weg blijven voor het werk en de kat vervolgens uren voor de deur zit omdat het graag naar binnen wil. En ze vind dat zielig vooral als het koud is of regent.
En ergens snap ik haar reactie ook wel.

Ikzelf heb een katteluik waar zowel de hond als de katten door kunnen, dus ook wanneer ik niet thuis ben, kunnen ze naar buiten en naar binnen en ook hebben ze altijd water en voer staan, denk dat katten dan ook minder snel elders naar toe gaan.

Geen kattenluik, wel een afdak tussen twee muren in. Hier staan de mandjes, water en wat brokken. Onze kat sliep uit zichzelf ook altijd al onder het afdak. Ze komen ook binnen uiteraard, ik heb een dagtaak aan steeds de deur open doen voor ze :+

Tot nu toe vind ik de tuin omheinen een goed idee, alleen hoe los je dat op met de schuttingdeur. Dan vliegen ze alsnog van het erf af. Ik heb de foto's gezien in de post hierboven, en dat ziet er wel erg netjes en handig uit!

Maar zijn mandje staat dus in feite buiten,al is het onder een afdak? Katten houden vaak wel erg van warmte. Dus dat hij dan ergens anders gaat waar hij warm binnen kan,dat snap ik.Overigens begrijp ik ook heel goed dat jij dit niet leuk vindt hoor ts.Maar katten doen gewoon waar ze zin in hebben.De beste oplossing voor jou zou toch zijn hem verder binnen te houden en\of de tuin catproof te maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:22

Als mijn kat steeds naar een ander zou gaan zou ik hem echt niet afstaan zo maar.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 13:28

We hebben ook binnen mandjes staan, maar buiten ook mochten wij er niet zijn. Dat ze dan warm kunnen liggen.

Voor deze mensen is onze kat denk ik een fijne afleiding. Vandaar dat we ook niet meteen heel moeilijk willen doen. Misschien dat de wijkagent beter uitleg kan geven waarom je een vreemde kat niet binnen moet laten en houden en waarom voeren geen goed idee is. Misschien dat de wijkagent wel tot afspraken kan komen met deze mensen. Als onze kat heen en weer loopt en daar zo nu en dan een keer wat lekkers krijgt heb ik daar echt geen problemen mee. Ik hoop dat we in de toekomst tot een fijne oplossing kunnen komen. De kat is nu al twee dagen binnen bij ons, ze begint er redelijk aan te wennen, tenzij onze andere kat naar buiten wil, dan wil ze ook graag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:59

Tin schreef:
We hebben ook binnen mandjes staan, maar buiten ook mochten wij er niet zijn. Dat ze dan warm kunnen liggen.

Voor deze mensen is onze kat denk ik een fijne afleiding. Vandaar dat we ook niet meteen heel moeilijk willen doen. Misschien dat de wijkagent beter uitleg kan geven waarom je een vreemde kat niet binnen moet laten en houden en waarom voeren geen goed idee is. Misschien dat de wijkagent wel tot afspraken kan komen met deze mensen. Als onze kat heen en weer loopt en daar zo nu en dan een keer wat lekkers krijgt heb ik daar echt geen problemen mee. Ik hoop dat we in de toekomst tot een fijne oplossing kunnen komen. De kat is nu al twee dagen binnen bij ons, ze begint er redelijk aan te wennen, tenzij onze andere kat naar buiten wil, dan wil ze ook graag.

Maar als jullie er niet zijn kan de kat dus niet bij jullie naar binnen. En ergens anders wel.Ik ben vrij kat-ervaren.En weet dat de kat dan echt niet gaat zitten wachten tot jullie thuis zijn en hem binnenlaten,als hij ergens anders wel terecht kan.Oplossing kan zijn om de kat binnen te doen als jullie zelf weg zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:56

damian23 schreef:
[quote="Coconut"
Citaat:
*\o/*

Sorry voor dit antwoord maar ik vond dit topic ook het meest grappige topic van de dag :# Beest los laten lopen en dan jammeren dat ie ergens anders gaat zitten vreten. We hebben het over een kat.
Zelf zou ik hetzelfde gedaan hebben :Y)

Jouw reactie raakt kant noch wal :=

Vervelende situatie ts. Hopelijk kan de wijkagent je helpen of advies geven.

Ik vond het juist het meest zinnige antwoord hier :D
Het is toch zo? Je laat je kat los waarbij de kat een vrije keus heeft en dan gaan jammeren als de kat voor iemand anders kiest.
Een wijkagent gaat hier echt niks aan doen. Een kat is voor de wet een zaak en bevindt zich op eigendom van iemand anders waarbij TS in overtreding is, niet de buren. Ts moet gewoon zorgen dat de kat binnen of in de tuin blijft.[/quote]
≠======≠====+=++++

Het feit dat een kat ergens te eten krijgt maakt dat een kat daar heen gaat. Dat maakt de kat echter nog steeds niet het eigendom van deze mensen. Dat zou lekker zijn zeg..

En een wijkagent is er juist voor om te bemiddelen bij problemen in de wijk. Het is niet wenselijk dat mensen andermans dieren binnen halen, voeren en niet meer buiten laten.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:02

fargo schreef:
Het feit dat een kat ergens te eten krijgt maakt dat een kat daar heen gaat. Dat maakt de kat echter nog steeds niet het eigendom van deze mensen. Dat zou lekker zijn zeg..

En een wijkagent is er juist voor om te bemiddelen bij problemen in de wijk. Het is niet wenselijk dat mensen andermans dieren binnen halen, voeren en niet meer buiten laten.

Ik zeg niet dat de kat eigendom wordt van die oudere mensen. Maar je kan niet voorkomen dat die oude mensen die kat gaat voeren en binnen houden. Die voeren de vogels in de tuin waarschijnlijk ook. Die mensen zien waarschijnlijk echt het probleem niet en zullen er ook niet mee stoppen.
Een wijkagent ook niet (die bemoeien zich echt niet met private aangelegenheden). Die zal TS adviseren om te zorgen dat haar kat niet meer bij die oudere mensen in de tuin kan komen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:07

damian23 schreef:
fargo schreef:

Ik zeg niet dat de kat eigendom wordt van die oudere mensen. Maar je kan niet voorkomen dat die oude mensen die kat gaat voeren en binnen houden. Die voeren de vogels in de tuin waarschijnlijk ook. Die mensen zien waarschijnlijk echt het probleem niet en zullen er ook niet mee stoppen.
Een wijkagent ook niet (die bemoeien zich echt niet met private aangelegenheden). Die zal TS adviseren om te zorgen dat haar kat niet meer bij die oudere mensen in de tuin kan komen.

Precies dit. Politie doet er niets mee, en wijkagent ook niet. En zo wel, wat wil je er tegen doen..
De kat gaat naar hun toe, ze nemen hem niet van straat mee en stoppen hem bij hun thuis in huis.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:19

De kat bij je houden dan kan hij ook niet gaan buurten.

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:47

Ben ook een kattenliefhebber, maar de mijne blijft binnen of in mijn tuin. Ik wil niet dat andere mensen overlast hebben van mijn kat, want inderdaad zij vragen niet om kattenschijt, dode vogeltjes en kuilen in hun tuin.... Als de kat losloopt dan loop je gewoon het risico dat andere mensen of een emmer water over de kat gooien of als ze wel van katten houden dat erg gezellig vinden en de kat motiveren om lekker bij hen te vertoeven. Dat ga je niet voorkomen inderdaad.