Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:Marije_1997 schreef:Wij hebben netjes een kattenbak, maar als onze kat buiten z'n behoefte wil doen en hij krijgt z'n zin niet schijt ie de garage onder (als hij binnen is, woont ie in de garage vanwege chronische worm) dan heb ik m'n kat toch liever lekker buiten rond lopen hahahha
Mag hij lekker in de zandbak waar kinderen in spelen en zo zijn chronische wormbesmetting meekrijgen.
Echt he
hoogendroog schreef:Elcid: hebben jullie gebrek aan marters? Zijn hier in ons dorp gratis af te halen ...
Wiwabalia schreef:Autumnn schreef:Mijn kater blijft lekker buiten (zolang er geen wettelijk verbod voor komt). Die springt letterlijk tegen de muren op, miauwt, schreeuwt, rent en krabt alles bij elkaar als hij niet buiten komt. Wij gaan toch ook naar buiten? Moet zo'n dier dan de hele dag binnen zitten, terwijl het ook anders kan?
Wat is Nederland toch een geweldig geschift land. Vraag me af welk wetenschappelijk artikel hier achter zit.
Katten doden (normaal gesproken) enkel dieren die het laagst in rang, ziek, zwak of misselijk zijn.
Klopt dat er dieren worden gedood door katten, maar doen wij dat ook niet? Wij sturen alles naar het slachthuis, gezond, sterk en soms nog drachtig ook. En dat kan/mag wel???
Hoe moeten boeren dit op gaan lossen? En pensionstallen/maneges? Lekker overal gaten van de muizenbeten.
Dus moeten omwonenden last hebben van jou kat?
Onali schreef:Overdrijven is ook een vak Boras.
Gewoon kat op eigen terrein houden is al veel fijner voor de rest van de omgeving.
Wat is daar nou moeilijk aan.
hoogendroog schreef:Marters bedreigd... laat me niet lachen. Door de beschermde status zijn ze een ware plaag in het oosten van het land. En meer huizen, betekent meer woonruimte voor marters, ze wonen immers het liefste bij jou in huis![]()
En on topic: katten binnenhouden, no way. Komen we hier om in de bruine ratten en muizen. Ik ben blij met onze 6 katten en onze buren zijn er ook blij mee, want daar werken onze katten ook aan ongedierte-bestrijding.
Marije_1997 schreef:Onze kat is buiten opgegroeid, heeft alleen maar muizen ratten en mollen mee genomen, ongedierte, waar wij kast van hebben. Helemaal prima. Een kat begraaft z'n behoeftes netjes, kan een hond nog wat van leren. Zie niet waarom katten niet buiten zouden mogen komen los.
Lusitana schreef:Absurd. Katten moeten voldoende bewegen. Aan de ene kant zijn er mensen die zich doodvechten om paarden naar buiten te krijgen en vervolgens moeten katten binnen of in en ren? Je bent niet goed bij je hoofd en een dierenbeul als je wilt dat katten niet meer los kunnen lopen omdat je last hebt van een drol in je tuin of weet ik het wat voor kleine ergenissen.
Ik heb er geen woorden voor. Mensen die katten haten moeten naar een psychiater. Daar zit wat achter. Heeft niets te maken met het dier zelf.